رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

تاپیک جامع اخبار به روز فناوری اطلاعات

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1188[/ATTACH]

گوشي جديد با نمايشگر و دوربين سه*بعدي

 

خبرگزاري ??ارس: شركت مخابراتي AT&T گوشي هوشمند جديد ال*جي موسوم به Thrill 4G را معر??ي كرد و توضيح داد كه اين محصول از 4 سپتامبر وارد بازار آمريكا مي شود.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از اندرويدس??نترال، اين گوشي هوشمند مبتني بر سيستم*عامل اندرويد ساخته شده است و به گ??ته شركت سازنده نخستين گوشي هوشمند مبتني بر پردازنده دوهسته*اي و دوكاناله محسوب مي*شود كه وارد بازار آمريكا خواهد شد.

روي اين گوشي هوشمند نمايشگر لمسي 3/4 اينچي نصب شده است كه به گ??ته شركت ال*جي كاربران مي*توانند بدون است??اده از هرگونه عينك مخصوص تصاوير را در آن به صورت سه*بعدي مشاهده كنند. اين گوشي شامل پردازنده دوهسته*اي يك گيگاهرتزي TI OMAP مي*شود و از ديگر امكانات به كار ر??ته در آن مي*توان به دوربين ديجيتالي 5 مگاپيكسلي با قابليت تصويربرداري و عكس*برداري به صورت سه*بعدي اشاره كرد.

نسخه سيستم*عامل اندرويد روي اين گوشي هوشمند 2/2 است كه البته كاربران مي*توانند به*راحتي آن را به نسخه 3/2 اين سيستم*عامل ارتقا دهند.

پيش از اين اعلام شده بود كه گوشي مذكور از تاريخ 7 آگوست وارد بازار مي*شود،* ال*جي در ماه جولاي اعلام كرد كه اين محصول را با اندكي تاخير به دست مشتريان خود مي*رساند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1189-تاپیک-جامع-اخبار-به-روز-??ناوری-اطلاعات-4-jpg

 

خريد موتورولا ريسك خطرناكي براي گوگل بود

 

 

خبرگزاري ??ارس: شش ه??ته بعد از تحولات مديريتي در گوگل اين شركت واحد موبايل شركت موتورولا را با پرداخت 12.5 ميليارد دلار خريد تا بتواند به طور جدي تر با اپل و مايكروسا??ت در دنياي گوشي هاي هوشمند رقابت كند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از خبرگزاري ??رانسه بسياري از تحليل گران مي گويند اين خريد قمار بزرگي براي گوگل است و اگر چه در نگاه اول به آن قدرت زيادي مي بخشد، اما رقباي كوچك و بزرگ آن را كه سالهاست در دنياي تل??ن همراه ??عال هستند مي ترساند و ممكن است باعث اتحاد و واكنش هاي غيرمنتظره آنان شود كه در نهايت منا??ع گوگل را به خطر مي اندازد.

عمده درآمد گوگل تا به حال حاصل ارائه خدمات اينترنتي و تبليغات آنلاين بوده، اما ورود اين شركت به دنياي تل??ن همراه چالش هاي زيادي به همراه خواهد داشت و به رشد تصاعدي آن منجر مي شود كه مديريت ??عاليت در دنياي ??ناوري در چنين ابعادي كار ساده اي نيست.

واحد موبايل شركت موتورولا موسوم به Motorola Mobility درزمينه ساخت تل??ن همراه، رايانه هاي تبلت و set-top box هاي تلويزيوني ??عال است و گوگل در هيچ كدام از اين حوزه ها تجربه و تبحر خاصي ندارد و لذا مديريت چنين واحد عظيمي براي آن چالش مهمي خواهد بود.

از سوي ديگر Motorola Mobility شركتي با قدمت 80 سال با 19 هزار كارمند است و كارخانه هاي آن در دهها نقطه جهان پراكنده هستند. عده زيادي از تحليل گران مي گويند گوگل ممكن است قدرت مديريت اين حجم عظيم از نيروي كار و تجهيزات را نداشته باشد و در اين صورت شاهد ضربه خوردن اين غول ??ناوري خواهيم بود و در نتيجه سيستم عامل آندرويد آن هم نخواهد توانست به رشد خود ادامه دهد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1190[/ATTACH]

مشكلات نمايش ويديو و واي*??اي "مك " برطر?? شد

 

خبرگزاري ??ارس: اپل مدت كوتاهي بعد از عرضه نسخه تازه اي از سيستم عامل مك، يك وصله به روزرسان هم براي اين سيستم عامل عرضه كرده است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از پي سي مگ، كاربران Mac OS X Lion بعد از عرضه آن اعلام كردند كه اين سيستم عامل داراي مشكلاتي است كه باعث مي شود نمايش ويديو در مرورگر س??ري آن دشوار شود.

مشكل در برقراري ارتباط واي – ??اي و برخي موضوعات ديگر نكاتي است كه كاربران به آنها هم اشاره كرده بودند.

حال اپل با تاخير چند ه??ته اي بسته هاي نرم ا??زاري را در سايت خود براي بارگذاري قرار داده تااين مشكلات ر??ع شوند. همچنين وصله هايي اختصاصي براي كاربران رايانه هاي Mac Minis و MacBook Air هم عرضه شده است.

با بارگذاري اين وصله ها مشكل نمايش ويديوها در س??ري و نقص در پخش صدا در زمان است??اده از پورت HDMI برطر?? شده و كارآيي سيستم ارتباطي واي – ??اي هم ارتقا مي يابد.

همچنين با نصب اين وصله ها ??رايند انتقال اطلاعات به ديگر رايانه هاي مجهز به سيستم عامل مك تسهيل مي شود. هيچ كدام از اين وصله ها مربوط به مشكلات امنيتي مك نيستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1191[/ATTACH]

آمازون و خدمات ايمن كلود براي دولت*ها

 

خبرگزاري ??ارس: شركت آمازون با اجراي ابتكار عمل تازه از راه اندازي سرويس كلود كاملاً ايمن براي كاربران دولتي خبر داد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از آي دي جي، خدمات ياد شده كه AWS GovCloud نام گر??ته، در اولين گام براي ر??ع نيازهاي دولت آمريكا طراحي شده و با است??اده از آن پيمانكاران دولتي و وزارتخانه هاي اين كشور مي توانند اطلاعات حساس كاري خود را بر روي سرورهاي ايمن كلود آمازون ذخيره كنند.

تا به حال خزانه داري آمريكا و چند موسسه حمل و نقل وابسته به دولت در اين كشور از ارائه اين خدمات استقبال كرده و مي گويند قصد دارند برخي از اطلاعات خود را بر روي اين سرويس كلود ذخيره كنند.

ارائه اين خدمات در شرايطي صورت مي گيرد كه برخي شركتهاي امنيتي و تحليل گران معتقدند هنوز كي??يت خدمات امنيتي بر روي سرويس هاي كلود در حد مطلوب نيست و موسسات دولتي بايد در زمينه است??اده از اين خدمات دقت كنند.

در حال حاضر شركت هاي ديگري مانند گوگل و آي بي ام هم در اين زمينه ??عال هستند. اما هيچ يك ارائه خدمات اختصاصي به دولت آمريكا را آغاز نكرده اند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1192[/ATTACH]

نسخه جديد اندرويد از راه رسيد

 

خبرگزاري ??ارس: يك شركت چيني گوشي هوشمند جديدي روانه بازار كرده كه روي آن نسخه ويژه*اي از سيستم*عامل اندرويد موسوم به MIUI نصب شده است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از جي*اس*ام*آر??نا، اين نخستين گوشي هوشمند دنيا مبتني بر اين نسخه از سيستم*عامل اندرويد محسوب مي*شود كه هم*اكنون با قيمت 310 دلار(215 يورو) در بازار به ??روش مي*رسد.

اين گوشي هوشمند Xiaomi Phone نام دارد كه شركت سازنده براي آن پردازنده 8260 Snapdragon ساخت شركت كوالكام را با توان 1.5 گيگاهرتز و دوهسته پردازشگر مجزا در نظر گر??ته است. اين محصول پردازنده گرا??يكي Adreno 220 و يك گيگابايت رم را نيز در خود جا داده است.

باتري اين محصول 1930mAh است كه مي*تواند انرژي مورد نياز كاربران براي مكالمات تل??ني را تا دو روز در خود ذخيره كند. اين محصول نمايشگر لمسي 4 اينچي را با كي??يت FWVGA يا (480 در 854 پيكسل) در خود جا داده است.

به گ??ته شركت سازنده طول*، عرضه و ضخامت اين گوشي هوشمند به*ترتيب 125، 63 و 11.9 ميليمتر و وزن آن 149 گرم است. اين گوشي قابليت پشتيباني از شبكه*هاي مخابراتي GSM و 3G را دارد و به كمك دوربين ديجيتالي 8 مگاپيكسلي خود امكان تصويربرداري با كي??يت بالا را براي كاربران ??راهم مي*كند.

از ديگر قابليت*هاي اين محصول مي*توان به گيرنده ماهواره*اي مسيرياب GPS، چهار گيگابايت رام، گيرنده بي*سيم Wi-Fi، قابليت پشتيباني از كارت حا??ظه microSD تا 32 گيگابايت و قابليت تغيير بدنه در 7 رنگ مختل?? اشاره كرد.

نسخه ويژه سيستم*عامل اندرويد كه براي اين گوشي كه با نام MIUI شناخته مي شود در اصل 2.3.5 است كه پيش*بيني مي*شود در ماه*هاي آتي گوشي*هاي بيشتري با اين سيستم*عامل جديد روانه بازار شوند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1193[/ATTACH]

??روش تبلت*هاي سامسونگ در اروپا از سر گر??ته شد

 

خبرگزاري ??ارس: در حالي كه با حكم يك دادگاه آلماني ??روش تبلت هاي گالكسي شركت سامسونگ در خاك كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به غير از هلند ممنوع شده بود، اين حكم توسط دادگاه ديگري نقض شده است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از وال استريت ژورنال، پس از عرضه اين تبلت اپل به سرعت واكنش نشان داد و مدعي شد سامسونگ در طراحي سخت ا??زاري و نرم ا??زاري آن به طور كامل از اپل تقليد كرده و حقوق مالكيت معنوي اپل به همين علت نقض شده است.

به دنبال شكايت دامنه دار اپل حكمي بر ضد سامسونگ در جهت ممنوعيت ??روش تبلت گالكسي در خاك كشورهاي اتحاديه اروپا به جز هلند صادر شد.

اما شرايط بعد از مدتي تغيير كرد و رايانه لوحي Galaxy Tab 10.1 از اين پس به روال سابق قابل عرضه است. در حكم جديد تصريح شده كه يك دادگاه آلماني نمي تواند جلوي ??روش محصولات يك شركت كره اي را در كشوري به جز آلمان بگيرد لذا تا اطلاع ثانوي محدوديت حاصل از حكم دادگاه اول لغو شده است.

در حالي كه سامسونگ از صدور چنين حكمي خرسند شده و از آن د??اع كرده، اپل مي گويد چنين حكمي را قبول ندارد و مجدداً بر ضد آن به دادگاه شكايت خواهد كرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1194[/ATTACH]

 

پدر ربوتيك جهان درگذشت

 

خبرگزاري ??ارس: "جرج سي*.ديوول " پدر ربوتيك جهان و سرشناس*ترين مخترع و توسعه*دهنده سيستم*هاي ربوتيك در دنيا روز گذشته در سن 99 سالگي از دنيا ر??ت.

 

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از نيويورك*تايمز، وي سرشناس*ترين مخترع جهان براي ساخت بازوهاي ربوتيك بود كه اين بازوها هم*اكنون در مراكز خودروسازي و ديگر كارخانه*ها بسيار كاربرد دارند.

ديوول در اوايل دهه 1950 به صورت شخصي مطالعات و تجربيات خود را براي طراحي يك بازي مكانيكي با قابليت انجام ??عاليت*هايي مانند برداشتن و بلند كردن اشيا آغاز كرد. او در ??عاليت*هاي خود از تصورات علمي-تخيلي بسيار كمك گر??ت و سرانجام در سال 1954 امتياز بازوي ربوتيك با سيستم جديد خود را با نام "خودكارسازي جهاني " به نام خود ثبت كرد.

اين امتياز در سال 1961 بسيار مورد توجه قرار گر??ت و سرانجام در همان سال شركت Unimation اين مدل م??هومي را به توليد انبوه رساند.

شركت خودروسازي جنرال موتوروز از نخستين مشتريان بازوهاي ربوتيك ديوول بود كه يكي از طرح*هاي كاربردي او موسوم به Unimate را در ??عاليت*هاي خود به كار مي*برد.

ديوول علاوه بر مخترع به عنوان يك محقق در اين حوزه نيز محسوب مي*شد. او در سال 1983 طرح ارتباط ميان ربوت*ها را مطرح كرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1195[/ATTACH]

??يس*بوك خطاب به گوگل: كاربر نداريد

 

خبرگزاري ??ارس: مديران ??يس بوك وارد جنگ ل??ظي تازه اي با گردانندگان گوگل شده اند و به اين شركت به علت تعداد محدود كاربران گوگل پلاس متلك مي پرانند.

 

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از ??وربس، شبكه اجتماعي گوگل موسوم به پلاس كه دو ماهي است راه اندازي شده كمتر از حد انتظار با استقبال مواجه شده و نتوانسته در رقابت با ??يس بوك توجه كا??ي كاربران اينترنت را جلب كند. همين مساله موجب شده تا مديران ??يس بوك بتوانند گوگل و شكستش را به تمسخر بگيرند.

تلاش هاي گوگل در اين زمينه از طريق ارائه خدمات گ??تگوي ويديويي و امكان اجراي بازي در گوگل پلاس هم چندان مو??ق نبوده و گوگل پلاس كماكان از ??يس بوك عقب تر است. به خصوص كه ??يس بوك به سرعت امكانات گوگل پلاس را به ??يس بوك اضا??ه مي كند.

شين راين مدير بخش بازي هاي ??يس بوك به همين علت گ??ته است: گوگل جنبه هايي از سيستم ما را شبيه سازي كرده است و البته آنها حق اين كار را داشتند.

وي ا??زوده است: ما نياز داشتيم كه بهتر باشيم. گوگل مي خواهد به سبك ما درآمد كسب كند. اما آنها كاربر زيادي ندارند و به همين علت چندان مو??ق نبوده اند.

مديران گوگل هنوز در برابر اين اظهارات واكنشي از خود نشان

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[attach=config]1196[/attach]

 

ويندوز 8 طو??ان به پا مي*كند خبرگزاري ??ارس: مديران مايكروسا??ت براي دومين بار اطلاعاتي را در مورد ماهيت ويندوز 8 و نحوه عملكرد آن منتشر كرده اند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از تك وب، استيون سينو??سكي رييس واحد ويندوز و ويندوز لايو در شركت مايكروسا??ت مي گويد همانطور كه عرضه ويندوز 95 بعد از ويندوز 3.1 انقلابي در دنياي رايانه به پا كرد و نحوه است??اده مردم از رايانه را متحول كرد، عرضه ويندوز 8 هم نقطه عط?? تازه اي در نحوه است??اده از رايانه بوده و طو??ان به پا مي كند.

به گ??ته وي، در آن زمان رايانه هاي روميزي حاكم مطلق دنيا بودند، اما امروزه از هر سه رايانه شخصي دو رايانه قابل حمل است. تنوع رايانه ها هم به شدت ا??زايش يا??ته و امروزه تقريبا اكثر رايانه ها از قابليت هاي ارتباطي بي سيم برخوردار بوده و توانايي ذخيره سازي دهها گيگابايت اطلاعات را دارند.

با توجه به اين تحولات ويندوز 8 هم كه در سال 2012 عرضه مي شود از نظر سبك طراحي، عملكرد، امنيت و كي??يت بسيار متحول شده و به عنوان مثال رابط كاربري آن يادآور سيستم عامل هاي همراه و لمسي است. ويندوز 8 با معماري سخت ا??زاري arm هم سازگار است كه نصب آن را بر روي تبلت ها و گوشي هاي هوشمند پيشر??ته هم ممكن مي كند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1197[/ATTACH]

نوت*بوك جديد با وب*كم 720 پيكسلي اچي*دي

 

خبرگزاري ??ارس: شركت MSI رايانه قابل*حمل جديدي را با نام CR430 و با امكانات قابل ملاحظه روانه بازار كرده كه مي*تواند نياز دسته*هاي مختل?? كاربران را برطر?? كند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از الكترونيستا، اين نوت*بوك شامل نمايشگر 14 اينچي مي*شود و روي آن پردازنده دوهسته*اي 1.65 گيگاهرتزي E-450 ساخت شركت AMD نصب شده است. پردازنده گرا??يكي اين محصول Radeon است.

بر اين نوت*بوك ص??حه*كليد استاندارد با كليدهاي مجهز، كليدهاي لمسي نيكلي و موشواره چند-لمسي در نظر گر??ته شده است كه است??اده كاربر از امكانات داخلي را آسان مي*كند. نمايشگر 14 اينچي اين محصول قادر است تصاوير را با كي??يت 1366 در 768 پيكسل به نمايش بگذارد.

براي اين محصول خروجي*هاي HDMI و VGA در نظر گر??ته شده است تا كاربر در صورت تمايل بتواند از مانيتورهاي خارجي نيز است??اده كند. از ديگر قابليت*هايي كه براي اين نوت*بوك در نظر گر??ته شده مي*توان به سيستم صوتي SRS، وبكم 720 پيكسلي اچ*دي و باتري شش سلولي اشاره كرد.

شركت MSI هنوز قيمت مشخصي براي اين محصول اعلام نكرده است، اما اعلام شده كه اين رايانه لوحي طي پاييز امسال به دست كاربران جهاني مي*رسد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1198[/ATTACH]

هكرهاي ناشناس متروي سان ??رانسيسكو را به تعطيلي كشاندند

 

خبرگزاري ??ارس: شبكه زيرزميني متروي سان ??رانسيسكو روز دوشنبه به علت ترس از ا??زايش دامنه اعتراضات و تظاهرات مردمي كه به دعوت گروه هكري ناشناس يا Anonymous گرد هم آمده بودند، براي مدتي تعطيل شد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از گاردين، مردم به خشونت پليس عليه خود و شليك بي دليل به يك مرد 45 ساله كه منجر به قتل وي شد، اعتراض داشتند اما مسئولان متروي سان ??رانسيسكو با تعطيل كردن آن تلاش كردند جلو سازماندهي اعتراضات را بگيرند.

همچنين در روز سه شنبه شبكه تل??ن همراه سان ??رانسيسكو در بخش هايي از شهر و به خصوص در برخي ايستگاه هاي مترو كه بيم حضور معترضان مي ر??ت قطع بود.

مردم معتقدند اين اقدامات كه براي ساكت كردنشان صورت مي گيرد تاثير معكوس بر روحيه مردم گذاشته و آنها را براي اعتراض به عملكرد پليس جري تر خواهد كرد.

روز سه شنبه مسئولان مترو در نهايت مجبور شدند چندين ايستگاه را در ساعات پرر??ت و آمد تعطيل كنند تا از ا??زايش تعداد معترضان جلوگيري كنند. همچنين پليس ضدشورش در محل حضور يا??ت، اما كسي دستگير نشد.

گروه هكري Anonymous كه اعتراض مذكور را براي ساعت 5 بعداز ظهر روز سه شنبه سازماندهي كرده بود مي گويد براي مقابله با قطع تل??ن هاي همراه نرم ا??زاري را طراحي كرده كه برقراري ارتباط ميان كاربران را در ??واصل كوتاه ممكن مي كند و لذا تظاهركنندگان از اين پس، از اين طريق مي توانند با يكديگر در ارتباط باشند.

اين گروه همچين وب سايت شبكه حمل و نقل متروي سان ??رانسيسكو به نشاني mybart.org را هك كردند و اطلاعات 2400 ن??ر از اعضاي آن را سرقت كردند. اين سايت در حال حاضر كماكان در حال بازسازي است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1199[/ATTACH]

 

ورود گسترده iPad 3 به بازار از ابتداي 2012

 

خبرگزاري ??ارس: آخرين اخبار منتشر شده در مورد مدل جديد رايانه لوحي اپل حاكي از آن است كه iPad 3 در سال 2011 ميلادي به صورت محدود وارد بازار مي*شود و از سال آينده به طور گسترده*تر در اختيار كاربران جهاني قرار مي*گيرد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از ديجي*تايمز، در اين خبر گ??ته شده است كه اپل قصد دارد در سال 2011 تعداد محدودي از اين رايانه لوحي جديد را وارد بازار كند و از ابتداي سال 2012 آن را به صورت گسترده در اختيار كاربران بگذارد.

كارشناسان مهم*ترين مشكلي كه در عرضه iPad 3 اپل تاخير ايجاد كرده است را محدوديت توليد نمايشگر باكي??يت آن مي*دانند. بر اساس اين خبر گ??ته شده است كه اپل در اين مدل از رايانه لوحي خود از نمايشگري با كي??يت 2948 در 1536 پيكسل ساخت شركت شارپ است??اده كرده كه اين ات??اق باعث ا??زايش چشمگير قيمت اين محصول شده است.

مشكلات اپل در زمينه توليد نمايشگر لمسي باكي??يت iPad 3 از مدت*ها قبل موضوع اصلي پايگاه*هاي خبري بود. گ??ته مي*شود تعداد پيكسل*هاي اين نمايشگر در هر سانتي*متر مربع نسبت به مدل قبلي چهار برابر ا??زايش يا??ته است.

با توجه به اينكه اپل در تلاش است ضخامت تبلت خود را كاهش دهد و در عين حال كي??يت آن را بيشتر كند، اين مسئله موجب شده است تا iPad 3 با تاخير ??راوان به دست كاربران برسد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1200[/ATTACH]

پايان ??عاليت ??رمت ويژه مايكروسا??ت براي كتابخوان*هاي الكترونيك

 

خبرگزاري ??ارس: شركت مايكروسا??ت روز گذشته با انتشار خبري اعلام كرد از سال 2012 ميلادي توليد ابزار Reader مخصوص دستگاه*هاي كتابخوان الكترونيك را متوق?? خواهد كرد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از ت??ك*كرانچ، مايكروسا??ت در بيانيه خود توضيح داد است كه از تاريخ 8 نوامبر توليد نسخه LIT اين نرم*ا??زار را متوق?? مي*كند و پس از آن از تاريخ 30 آگوست 2012 امكان بارگذاري اين نرم*ا??زار از بين مي*رود. با اجراي اين تصميم ابزار كتابخوان مايكروسا??ت و كتاب*هاي الكترونيكي اين شركت كار خواهند كرد.

هنوز هيچ دليلي براي اين تصميم مايكروسا??ت اعلام نشده است. شركت مايكروسا??ت در اين خصوص توضيح داده است كه ??رمت ويژه آن براي كتاب*هاي الكترونيكي از اين پس غير??عال شده و ديگر كار نمي*كند.

اين ??رمت مربوط به آن دسته از دستگاه*هاي كتابخوان الكترونيكي مي*شود كه بين سال*هاي 2000 تا 2007 كه شركت آمازون دستگاه كتابخوان الكترونيكي كيندل را عرضه كرد، مورد است??اده قرار مي*گر??تند.

تا پيش از اين ??رمت LIT مايكروسا??ت براي كتاب*هاي الكترونيكي محبوبيت ??راواني نزد كاربران داشت و بسيار مورد است??اده قرار مي*گر??ت. اما از زمان روي كار آمدن رايانه*هاي لوحي از محبوبيت اين ??رمت و دستگاه*هاي كتابخوان كاسته شده است و كاربران ترجيح مي*دهند به جاي خريد دستگاه*هاي كتابخوان الكترونيكي با نمايشگر سياه و سي??يد و كارايي كم، تبلت*ها را با نمايشگرهاي لمسي رنگي و كارايي ??راوان در اختيار بگيرند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1201[/ATTACH]

رايانه روميزي لمسي بدون "كيس "

 

خبرگزاري ??ارس: شركت دل مشخصات رايانه روميزي جديد خود موسوم به Vostro 360 كه همه امكانات آن در مانيتور جاسازي شده و ??اقد كيس(Case) است را معر??ي كرد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از الكترونيستا، اين شركت توضيح داد كه رايانه روميزي جديد آن كه موشواره و ص??حه*كليدش نيز در مانيتور جاسازي مي*شود، نمايشگر لمسي ويژه*اي را در خود جا داده است كه كاربران مي*توانند آن را در مدل*هاي مختل?? و با پردازنده*هاي پنتيوم، Core i3، i5 و i7 خريداري كنند.

براي اين رايانه پيشر??ته پردازنده گرا??يكي GeForce GT ساخت شركت NVIDIA در نظر گر??ته شده است و به گ??ته شركت سازنده، اين پردازنده قابليت اجراي بازي*هاي پيشر??ته و سنگين را نيز دارد.

شركت دل در توضيحات خود خبري را در مورد قيمت نهايي اين محصول و زمان ورود آن به بازار اعلام نكرده و توضيح داده است كه مدل*هاي مختل?? اين رايانه روميزي مي*تواند طي?? گسترده*اي از ا??راد، از كاربران خانگي گر??ته تا كاربران كاربران اداري و سازماني را تحت پوشش قرار دهد.

در قسمت بالاي نمايشگر لمسي رايانه يك وب*كم 2 مگاپيكسلي تعبيه شده است كه امكان برقراري ارتباطات تصويري بين كاربران را ??راهم مي*كند.

اين رايانه كه در اصل يك مانيتور LCD است، در قسمت پشتي و در بخش ??وقاني و تحتاني اسپيكرهاي باكي??يتي را براي پخش صدا در خود جا داده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1202[/ATTACH]

گوگل با پرداخت 12.5 ميليارد دلار واحد موبايل موتورولا را خريد

 

خبرگزاري ??ارس: به دنبال همكاري نوكيا و مايكروسا??ت در دنياي محصولات همراه، گوگل نيز براي عقب نماندن از قا??له با پرداخت رقم بي سابقه 12.5 ميليارد دلار بخشي از شركت موتورولا كه در زمينه ارائه خدمات همراه ??عال است را خريداري كرد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از سان تايمز، موتورولا شركتي آمريكايي است كه در سال 1928 تاسيس شده و مقر آن در ايالت ايلينويز آمريكا است و به دو واحد مجزا به نام هاي موتورولا موبيليتي و موتورولا سولوشنز تقسيم مي شود.

اين خريد بزرگترين خريد گوگل از ابتداي تاسيس اين شركت محسوب شده و نشان مي دهد گوگل قصد ندارد تنها يك شركت اينترنتي باقي بماند و در حال تلاش است تا به طور جدي در دنياي محصولات همراه حضور پيدا كند.

??رايند اين خريد به تازگي آغاز شده و قرار است تا ابتداي سال 2012 تكميل شود. اين شركت همچنين اميدوار است از اين طريق پلات??روم تازه*اي براي نصب سيستم عامل آندرويد بيابد.

يكي ديگر از مزاياي اين خريد براي گوگل در اختيار گر??تن كنترل بيش از 17 هزار حق اختراع است كه موتورولا در طول چند دهه به تدريج در حوزه مخابرات و تل??ن همراه به نام خود ثبت كرده است. يكي از مشكلات جدي گوگل براي ??عاليت در دنياي تل??ن همراه آن است كه حق اختراع ثبت شده چنداني در اين حوزه در اختيار ندارد و در صورت است??اده از اختراعات ثبت شده ديگران تحت تعقيب قرار مي گيرد.

بدون شك اين خريد تازه تاثيرات استثنايي بر دنياي محصولات همراه خواهد گذاشت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1203[/ATTACH]

مرورگر جديد مايكروسا??ت بهترين ابزار براي مقابله با حملات سايبري

 

خبرگزاري ??ارس: يك شركت امنيتي مي گويد بررسي هايش نشان مي دهد مرورگر Internet Explorer 9 شركت مايكروسا??ت از بهترين كي??يت براي مقابله با حملاتي برخوردار است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از سي نت، يا??ته هاي NSS Labs نشان مي دهد اين مرورگر به خوبي مي تواند حملات بدا??زاري مبتني بر شبكه هاي اجتماعي را هم شناسايي و بلوكه كند.

اين در شرايطي است كه تا يك سال قبل مرورگرهاي طراحي شده توسط مايكروسا??ت از نظر امنيت و كي??يت شهرت خوبي نداشته و معتبر نبودند.

آزمايشات اين شركت امنيتي نشان مي دهد كه مرورگر IE9 توانسته 99.2 درصد از حملات مبتني بر تكنيك هاي مهندسي اجتماعي را شناسايي و كش?? كند كه اين رقم بسيار بيشتر از كش??يات ديگر مرورگرهاست. امروزه بدا??زارهايي كه با است??اده از ضع?? شبكه هاي اجتماعي و نرم ا??زارهاي موجود در اين شبكه ها طراحي مي شوند به شدت در حال ا??زايش است و هكرها تلاش مي كنند اعضاي شبكه هايي همچون ??يس بوك را مجبور به بارگذاري برنامه هاي مخرب و آلوده كرده و از اين طريق اطلاعات حساسشان را به سرقت ببرند.

مرورگر تازه مايكروسا??ت مجهز به قابليتي موسوم به اسكن هوشمند است و مي تواند اين حقه ها را شناسايي كند. بعد از اين مرورگر ، مرورگر كروم گوگل با ??اصله بسيار زياد قرار دارد كه تنها 13.2 درصد از حملات مذكور را شناسايي مي كند.

س??ري و ??اير??اكس هم با 7.6 و 6.2 درصد در رتبه هاي سوم و چهارم هستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1204[/ATTACH]

جريمه و زندان در انتظار هكر اطلاعات بانكي كاربران ??يس*بوك

 

خبرگزاري ??ارس: مردي كه با هك كردن اطلاعات كاربران ??يس بوك و سوءاست??اده از اطلاعات موجود در نمايه*هاي كاربري آنان توانسته بود حساب هاي بانكي برخي شهروندان را خالي كند به جريمه و تحمل زندان محكوم شد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از بتانيوز، وي در يك بازه زماني دو ساله مو??ق به سرقت بيش از 35 هزار پوند از حساب هاي بانكي مردم شده و بايد 15 ماه را در زندان سپري كند.

اين مرد انگليسي كه لين وود نام دارد 33 ساله است و از ژوئن سال 2008 مشغول كلاهبرداري از كاربران سايت ??يس بوك بوده است.

وي سال گذشته و زماني دستگير شد كه به خاطر اعتماد به ن??س بيش از حد شروع به انتقال وجوه مسروقه به حساب بانكي خودش كرد. لذا اگر وي اين اشتباه را مرتكب نمي شد بعيد بود كه پليس قادر به شناسايي و دستگيري وي شود.

به اعترا?? خود نيروهاي پليس آنها در ظر?? دو سال اخير هرگز از سرقت هاي وود مطلع نشده بودند و وي در ابتدا هم با زيركي منكر تخل??ات خود شده بود. اين متخل?? اعترا?? كرده كه هر روز ساعتهاي طولاني را صر?? گشت و گذار در ??يس بوك و بررسي اطلاعات كاربران مي كرده تا بتواند راهي براي ن??وذ به حساب هاي بانكي آنها پيدا كند.

گشت وگذار او در ??يس بوك گاهي به 18 ساعت در روز هم مي رسيده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[attach=config]1205[/attach]

ابزار امنيتي تازه براي ارتقاء امنيت كاربران وب

 

خبرگزاري ??ارس: شركت امنيتي ترندميكرو پلات??ورم خود موسوم به اينتراسكن را به روز كرده تا مديريت ترا??يك تبادل شده ميان مرورگر و برنامه هاي ثالث را بهتر كنترل كرده و بر آنها نظارت دقيق تري داشته باشد.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از زد دي نت، نسخه جديد اين برنامه به نام اينتراسكن 5.5 قادر به كنترل ترا??يك رد وبدل شده ميان انواع و اقسام برنامه هاي اينترنتي و تحت وب بوده و حتي مي تواند عملكرد نرم ا??زارهاي p2p و پلات??ورم هاي مسنجر مانند ياهو مسنجر و .. را هم به خوبي كنترل كند.

مشكل برنامه هاي مشابه با اينتر اسكن آن است كه معمولا قادر به نظارت بر عملكرد برنامه هاي مسنجر يا p2p نيستند و اين در حالي است كه بخش اعظم سوءاست??اده هاي هكرها و ويروس نويسان از اين طريق صورت مي گيرد.

اين برنامه مي تواند با پي بردن به ا??زايش يا كاهش ناگهاني حجم ترا??يك احتمال آلوده شدن رايانه به بدا??زار يا ويروس را تشخيص دهد. محدود كردن دسترسي به برنامه هاي خاص بر اساس زمان و حجم ترا??يك از جمله امكانات اين برنامه است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1206[/ATTACH]

گوگل و خداحا??ظي با گوشي*هاي سامسونگ و اچ تي سي

 

خبرگزاري ??ارس: كارشناسان معتقدند گوگل با خريد واحد موبايل شركت موتورولا عملا شانس حضور در گوشي*هاي ساخت شركت هاي سامسونگ و اچ تي سي را از دست داده است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از اينترنت ويك، گوگل روز گذشته از برنامه خود براي خريد اين واحد بزرگ تجاري با پرداخت 12.5 ميليارد دلار خبر داد. ناظران بازار مي گويند اين اقدام گوگل به مايكروسا??ت ??رصت مي دهد تا سامسونگ و اچ تي سي را براي است??اده از سيستم عامل ويندوز ??ون تحت ??شار بگذارد.

اين شركت ها كه پيش از اين هم نگران انحصارطلبي تجاري گوگل بوده اند ممكن است با اين اقدام گوگل وحشت زده شده و است??اده از سيستم عامل آندرويد را در توليداتشان كاهش دهند.

??رانسيسكو جرونيمو تحليل گر موسسه آي دي سي معتقد است كه اگر چه اين قرارداد از نظر مالي به ن??ع موتورولا بوده اما ممكن است در درازمدت به ضرر گوگل تمام شود كه رقبا را به شدت ترسانده است.

گوگل با عقد اين قرارداد وارد رقابت مستقيم با شركت هاي بزرگ سازنده گوشي مانند اچ تي سي، سامسونگ و سوني اريكسون شده و به همين علت اين شركت ها را به سمت است??اده از توليدات مايكروسا??ت سوق مي دهد كه تنها سيستم عامل توليد مي كند و بازگير مهمي در حوزه سخت ا??زارهاي همراه نيست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1207[/ATTACH]

 

تلاش تازه مديران ??يس*بوك براي اثبات مالكيت

 

خبرگزاري ??ارس: وكلاي مدا??ع شركت ??يس بوك به تازگي مدارك جديدي را به منظور اثبات مالكيت مارك زوكربرگ بر اين شركت در اختيار دادگاه گذاشته اند.

 

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از كاستوم واير، اين اقدام پس از آن صورت مي گيرد كه يكي از شهروندان نيويورك با ارئه اسناد و قراردادهايي مدعي مالكيت بر نيمي از سهام شركت ??يس بوك شد و خواستار دريا??ت ميليارد دلار از اين شركت شده است.

وي مدعي است قراردادي در همين زمينه در سال 2004 با زوكربرگ منعقد كرده و بر همين اساس بايد نيمي از شركت زوكربرگ را در كنترل خود بگيرد. در صورت اثبات ادعاي اين ??رد وي مالك بيش از 50 ميليارد دلار ثروت بادآورده خواهد شد.

اين ??رد كه Paul Ceglia نام دارد يك قرارداد دو برگي را به دادگاه تقديم كرده و مي گويد بر اساس اين قرارداد مالك نيمي از ??يس بوك است. اين در حالي است كه زوكربرگ مي گويد اين قرارداد جعلي است و همكاري دو طر?? در حوزه هاي ديگري بوده و Paul Ceglia يك شياد است.

ناواضح بودن تصوير قراردادي كه توسط شاكي ??يس بوك ارائه شده ??علا ك??ه ترازو را به ن??ع زوكربرگ سنگين تر كرده، هر چند به نظر مي رسد رسيدگي به اين پرونده تا چند ماه ديگر هم به طول بينجامد.

زوكربرگ مي گويد اين قرارداد مربوط به توا??ق دو طر?? براي طراحي يك ديتابيس درزمينه نقشه خواني خياباني است و هيچ ربطي به ??يس بوك ندارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1208[/ATTACH]

 

زندگينامه استيو جابز اواخر پاييز منتشر مي*شود

 

خبرگزاري ??ارس: زندگينامه*اي كه والتر ايساكسون در مورد استيو جابز رييس شركت اپل نوشته قرار است توسط انتشارات سيمون و شاستر در تاريخ 21 نوامبر منتشر شود.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از ??وربس، اين زندگينامه كه استيو جابز نام دارد حاوي ??راز و نشيب هاي مختل?? زنديگنامه بنيانگذار و رييس شركت اپل است كه تحولات بنياديني در شيوه زندگي بسياري از مردم به وجود آورده و با عرضه آي??ون، اي پد، رايانه هاي مك و راه اندازي ??روشگاه آنلاين اينترنتي دنياي سايبر را هم متحول كرده است.

بر روي جلد اين زندگينامه يك تصوير سياه و س??يد از استيو جابز چاپ شده كه در آن وي به طور مستقيم در حال نگاه كردن به مخاطب است. انتشار اين زندگينامه در شرايطي رخ مي دهد كه جابز دو سال است به طور جدي با بيماري سرطان دست به گريبان است. ابتلاي جابز به سرطان لوزالمعده موجب شده تا او چند ماهي در هر سال قادر به حضور در اپل و اعمال مديريت مستقيم بر اين شركت نباشد.

پيش از اين يك زندگينامه ديگر در مورد استيو جابز به چاپ رسيده بود كه وي آن را تاييد نكرده و تصريح كرده بود ناشر بدون هماهنگي اين زندگينامه را چاپ كرده است. اما زندگينامه اخير به تاييد وي رسيده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[ATTACH=CONFIG]1209[/ATTACH]

 

13درصد كاربران تل??ن همراه آمريكا اداي حر?? زدن را در مي*آورند

 

خبرگزاري ??ارس: نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد از راه رسيدن تل??ن*هاي همراه اثرات جالبي بر هنجارهاي اجتماعي و نحوه ر??تار مردم گذاشته است.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از ديجيتال ترندز، بررسي هاي تازه موسسه Pew نشان مي دهد كه تنها 17 درصد از مردم اين كشور هم اكنون ??اقد تل??ن همراه هستند و از ميان ا??رادي كه از تل??ن همراه است??اده مي كنند، 13 درصد گ??ته اند كه براي خودداري از تعامل با ديگر ا??راد و ??رار كردن از گ??تگو با سايرين به دروغ خود را مشغول مكالمه با تل??ن همراه نشان داده اند.

اين ر??تار در ميان گروه سني 18 تا 29 سال بيش از ديگر گروه هاي سني رواج دارد و 30 درصد از شهروندان آمريكايي در اين گروه سني دست به چنين كاري زده اند.

42 درصد از ا??راد اين گروه سني هم گ??ته اند اگر گوشيشان در اطرا??شان نباشد براي انجام امور حر??ه اي يا شخصي خود دچار مشكل مي شوند.

همچنين 51 درصد از كاربران بزرگسال تل??ن همراه در آمريكا حداقل يكبار از گوشي خود براي يا??تن اطلاعات مورد نياز است??اده كرده اند.

27 درصد از ا??رادي كه با آنها مصاحبه شده است هم مي گويند در يك ماه گذشته به علت عدم دسترسي به گوشي همراهشان براي انجام يكي از امور شخصي و حر??ه اي خود دچار مشكل شده اند.

در ميان بزرگسالان آمريكايي هم اكنون 35 درصد از گوشي هاي هوشمند است??اده مي كنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[attach=config]1210[/attach]

??اير??اكس 6 در آستانه عرضه

 

خبرگزاري ??ارس: بنياد موزيلا طراح مرورگر ??اير??اكس مي گويد به زودي نسخه نهايي و اصلي مرورگر ??اير??اكس 6 را عرضه مي كند.

 

 

به گزارش ??ارس به نقل از تك وب، نسخه جديد اين مرورگر كه با ??اصله اندكي از نسخه 5 آن عرضه شده با سيستم عامل هاي ويندوز، لينوكس و مك سازگار بوده و براي بارگذاري از طريق سايت بنياد موزيلا عرضه خواهد شد.

كاهش ??اصله عرضه نسخه هاي تازه مرورگر ??اير??اكس باعث شده تا بسياري از كاربران كماكان در حال است??اده از نسخه هاي قديمي باشند. يك علت اين مساله آن است كه ا??زونه هاي قديمي ??اير??اكس با سرعت پاييني به روز شده و معمولا با نسخه هاي تازه تر ??اير??اكس سازگار نيستند. لذا كاربران صبر مي كنند نسخه هاي تازه ا??زونه مورد است??اده آنها به بازار عرضه شود و سپس نسخه تازه مرورگر ??اير??اكس را بارگذاري و نصب مي كنند.

موزيلا قصد دارد از اين پس هر شش ماه يكبار نسخه تازه اي از مرورگر ??اير??اكس را عرضه كند. بر همين اساس قرار است ??اير??اكس 7 در ماه سپتامبر عرضه شود.

از جمله تغييرات ??اير??اكس 6 مي توان به نحوه نمايش آدرس در url، امكان بلوكه كردن هويت كاربر، ارتقاي سيستم جاوااسكريپت و برخي تغييرات در بخش منوها اشاره كرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...