رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
neda96

هفت دلیل برای بازدید از استانبول

پست های پیشنهاد شده

 

ه??ت دلیل برای بازدید از استانبول : وجود آثار تاریخی، کلوپ های شبانه، تاریخ 2500 ساله، ??رهنگ و سنت ??وق العاده، مراکز خرید و مراکز ت??ریحی و ... باعث شده تا استانبول به یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه و حتی جهان تبدیل شود. این شهر بزرگ ترکیه هزاران دلیل دارد تا شما را به سمت خود بکشد. اما در این بین ه??ت دلیل وجود دارند که توریست ها و گردشگران را به سمت استانبول جذب می کنند. این ه??ت دلیل عبارتند از :

چهار امپراطوری در استانبول

استانبول محل چهار امپراطوری بود. امپراطوری روم در سال های 330 تا 395، امپراتوری بیزانس از 395 تا 1204، امپراتوری لاتین از 1204 تا 1261، امپراطوری بیزانس از 1261 تا 1453 و امپراطوری عثمانی از 1922 تا 1953 در استانبول جریان داشت. به همین خاطر است که استانبول آثار تاریخی بسیار، ??رهنگ و سنت مختل?? و تاریخ 2500 ساله دارد.

1532543008.jpg

??رهنگ مت??اوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

استانبول به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده که به آن ها قسمت اروپایی و آسیایی می گویند. هر دو این قسمت ها، ویژگی های منحصرب??رد خود را دارند اما تاریخ و زمینه های ??رهنگی آنها باهم مت??اوت است. البته که در هر قسمت برج ها، کلیساها، مساجد، بناهای تاریخی، مراکز تجاری و ت??ریحی و ... وجود داشته اما ??رهنگ مردمان این دو منطقه باهم مت??اوت است. تنها در یک چیز هست که این دو منطقه باهم مشترک هستند، مهیمان نوازی! مردم ترکیه به شدت میهمان نواز هستند.

1532551891.jpg

مسجد ایاصو??یه استانبول

بسیاری از آثار تاریخی استانبول سالم و باشکوه باقی مانده اند. یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های این شهر، مسجد بزرگ ایاصو??یه است. این مسجد باشکوه همچنان باشکوه و پر عظمت باقی مانده. ایاصو??یه در ابتدا یک کلیسا بوده و که بعد از ??تح استانبول به دست عثمانی ها به یک مسجد تبدیل شد. از دیگر آثار و مکان های تاریخی که استانبول را خواستنی تر می کند، میتوان به قصر توپکاپی، مسجد آبی، قصر دولماباغچه، بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه، برج گالاتا، کلیساهای بیزانس، مخزن ریحانات و مسجد سلیمانیه اشاره کرد.

1532568678.jpg

غذاهای ترکی

??رهنگ و سنت ترکیه، روی غذاهای آن نیز تاثیر بسیار گذاشته است. تنوع غذایی در رستوران های این شهر بسیار زیاد است از غذاهای عثمانی گر??ته تا غذاهای معمولی، غذاهای دریایی، گوشتی و ... . توریست ها و گردشگران تور استانبول از هرچیزی که بگذرند نمیتوانند دسرهای ترکی را ??راموش کنند! ترکیه خوشمزه ترین دسرها و نوشیدنی های گرم و سرد از جمله قهوه را دارد.

1532514833.jpg

بازار ادویه استانبول

استانبول ??روشگاه ها و بازارهای بسیاری دارد. یکی از بازارهای معرو?? آن که بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول بسیار محبوب است، بازار ادویه می باشد. این بازار لوکس و سنتی، بعد از بازار بزرگ استانبول، یکی از پربازدیدترین بازارهای استانبول است. توریست ها میتوانند از این بازار برای خود و یا اطرا??یانشان سوغاتی تهیه کنند. علاوه بر ادویه ها، زیتون ها، آجیل و انواع صنایع دستی نیز در این بازار به ??روش میرسند.

1532529843.jpg

چشم اندازهای ??وق العاده ای از پشت بام ها

استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه و جهان است. آنقدر بزرگ است که حتی اگر بارها به آن س??ر کنید باز هم ممکن است در س??ر بعدی چیزهای جدید کش?? کنید. پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور استانبول لست تورز این است که از روی پشت بام های معرو?? شهر مثل پل بس??ر و یا برج گالاتا، استانبول را زیر پای خود ببینند.

1532542679.jpg

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...