رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

پست های پیشنهاد شده

برای بهینه سازی تصاویر سایت چه کاری می توان انجام داد؟

 

آموزش سئو سایت با ا??زایش سرعت سایت را در مقالات نیوسئو بارها مطرح کردیم. در این مقاله به این مسئله می پردازیم که چگونه تصاویر ص??حات وب را برای ا??زایش سرعت سایت، بهینه سازی کنیم؟

شعار رسمی گوگل "شرور نباش" است، اما به نظر می رسد این شرکت یک شعار داخلی دیگر هم داشته باشد که آن را علنی نکرده است: "یا سرعت بالایی دارید یا به ??نا خواهید ر??ت."

 

قبلا درباره بالا بردن سرعت بارگذاری سایت مطالبی منتشر کرده ایم و شکی در اهمیت بالای این موضوع نیست (اگر شک دارید کا??ی است نگاهی به آمار و ارقامی که از آنها صحبت خواهیم کرد بیندازید)؛ اما برای بازاریاب های محتوا، بهبود سرعت وب سایت شما کاری ??نی و پر زحمت دیده می شود که انجام آن کاملا از عهده شما بیرون است. تنها یک مهندس حر??ه ای قادر به ا??زایش سرعت بارگذاری وب سایت خواهد بود، این طور نیست؟

 

اما به نظر می رسد این تصور کاملا اشتباه باشد. آقای tom bennet، رئیس توسعه محصولات آژانس بازاریابی آنلاین Builtvisible در سخنرانی اخیرش در کن??رانس Brighten SEO، به نکات بسیار خوبی در این زمینه اشاره کرد. در ادامه برخی از نکات کلیدی که او در مورد چرایی و چگونگی تمرکز روی ارائه تجربه ای سریع و سبک از وب سایت برای کاربران به آنها اشاره کرد را بازگو خواهیم کرد.

 

چرا سرعت وب سایت مهم است؟

 

image-optimization-importance-6.jpg

 

از آمار و ارقام صحبت کردیم، این طور نیست؟

 

در وبلاگ رسمی گوگل وبمستر صراحتا ذکر شده که ا??زایش سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت گوگل زمان بسیار زیادی را صر?? حصول اطمینان از سرعت مناسب وب سایت شما و عقب نبودن آن از سایر رقبا می کند. اگر وب سایت شما کند باشد، رتبه شما در نتایج جستجو قطعا تنزل خواهد یا??ت.

 

اما نباید تصور کرد که صر??ا سرعت مهمترین عامل موثر در جایگاه وب سایت است. سرعت بالای وب سایت تجربه کاربری را روی هم ر??ته بهبود می‌ بخشد. آقای bennet به عنوان مثال به این آمار ??وق العاده از ??ایر??اکس اشاره می کند:

 

image-optimization.jpg

 

هنگامی که ??ایر??اکس میانگین سرعت بارگذاری را 2.2 ثانیه ا??زایش داد، دانلود ??رم‌ ها 15.4 درصد بیشتر شد. این میزان برابر با بیش از 10 میلیون دانلود در هر سال است.

 

هنگامی که چنین آمار و ارقامی را می شنوید، ارزش مساله ش??ا?? تر می شود. Tom bennet، جمله‌ ای هم از Steve Souder، از ??عالان و پیشگامان بهبود وب مدرن نقل می‌کند:

 

"80 تا 90 درصد از زمان پاسخگویی در Front-end (توسعه رابط کاربری) صر?? می شود. از اینجا شروع کنید."

 

با این حساب متوجه می شویم که می توان در این مورد کاری مثبت انجام داد. اما بهتر است تلاش هایمان را در کجا متمرکز کنیم؟

 

 

Tom bennet برای ش??ا?? سازی، اقدام به طراحی یک ص??حه وب ساده و استاندارد با است??اده از bootstrap و jQuery کرده بود. صنعت بازاریابی اینترنتی روزانه هزاران ص??حه شبیه تصویر زیر تولید می کند و بعید است تا کنون چنین ص??حه ای ندیده باشید:

 

 

بعد از راه اندازی اولیه، با به کارگیری ترکیبی از مجموعه قوانین Yslow یاهو و PageSpeed گوگل، ص??حه مذکور مورد ارزیابی قرار گر??ت و اما نتایج:

 

 

نمره F به شدت ما را در چشم گوگل بی اعتبار خواهد کرد و 3.9 ثانیه هم برای کاربران بسیار طاقت ??رساست. اگر باور ندارید، به آهستگی تا عدد چهار بشمارید. واقعا می‌ توانید برای بارگذاری هر کدام از ص??حات یک وب سایت نزدیک 4 ثانیه انتظار بکشید؟

 

اما بهتر است بازاریاب ها تلاش های خود را کجا متمرکز کنند که بیشترین اثر گذاری را داشته باشد؟

 

در یک ص??حه معمولی مثل این، تصاویر بزرگترین و رایج ترین عناصر محسوب شده و به همین خاطر تمرکز ما باید روی آنها باشد.

 

 

البته منظور این نیست که همین الان اقدام به کوچک تر کردن اندازه تصاویر در ??توشاپ کنید. اگر چه وضوح مهم است (همه علاقه مندیم که ص??حات ظاهر زیبایی داشته باشند)، اما نباید در انتخاب یک اندازه بزرگ وسواس به خرج داد؛ پس اولین گام بررسی اندازه تصاویر است:

 

 

مثل همیشه توجه به رابط کاربری بسیار مهم است، پس بهتر است ابتدا چند سوال از خودمان بپرسیم:

  • باید از چه ??رمت هایی برای تصاویر است??اده کنیم؟ PNG گزینه ای بسیار عالی برای ??رمت عکس های وب است که تعداد رنگ در آنها محدود بوده یا ش??ا??یت آنها چندان بالا نیست؛ ??رمت PEG هم بهترین گزینه برای عکس هاست.
  • ابعاد: حداکثر پهنا و ارت??اعی که تصویر با آن نشان داده خواهد شد، چه مقدار است؟
  • و در آخر این که آیا نیاز به است??اده از این همه تصویر هست؟

اگر در یک تصویر از متن است??اده کرده اید، بهتر است آن را حذ?? کرده و ??ونت های واقعی را به کار بگیرید؛ از گرا??یک وکتور یا CSS برای کارهایی مثل لوگو یا سایه زنی در ص??حات است??اده نمایید. Tom bennet در این مورد معتقد است:

 

“سریعترین درخواست HTTP هنوز به وجود نیامده است.???

 

اما بعد از این که Tom bennet اندازه تصاویر است??اده شده در ص??حه وب را تغییر داد و آنها را نمونه‌ های جدید جایگزین کرد، چه ات??اقی ا??تاد و این امر روی سرعت کلی وب سایت چه تاثیری گذاشت؟

 

بعد از تغییر تصاویر شاهد کاهش 1.2 ثانیه ای (یا به عبارتی 30 درصدی) زمان بارگذاری ص??حه و بالا بردن سرعت بارگذاری سایت بودیم.

 

اگر چه در این مرحله شاهد ا??زایش ??وق العاده سرعت نیستیم اما در مقایسه با شرایط قبلی، بسیار بهتر است. در آینده باز هم در این باره بیشتر خواهیم نوشت اما تا آن موقع بهتر است آستین ها را بالا زده و حجم و اندازه تصاویر را کاهش دهید.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...