رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohammad_kheiry17

Sem چیست؟ تفاوت آن با seo در چیست؟

پست های پیشنهاد شده

SEM چیست؟ ت??اوت آن با SEO در چیست؟ آیا این دو م??هوم یکسان می باشد؟

 

SEM چیست؟ ت??اوت آن با SEO در چیست؟

 

SEM ( Search Engine Marketing) همان بازاریابی موتورهای جستجو م??هوم بسیار گسترده دارد اما به طور خلاصه میتوان گ??ت هر تلاش و ??عالیتی که در راستای ا??زایش ورودی گوگل برای یک سایت و یا جذب مخاطب انجام می شود که احیانا منجر به ??روش کالا و خدمات شود و درآمد از حاصل شود را میتوان در زیر م??هموم (SEM) در نظر گر??ت.

 

در تعری?? بالا کاملا واضح است که سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو میتواند جزئی از بازاریابی موتورهای جستجو باشد.

با این وجود خیلی از ا??راد که در اینترنت صاحب کسب و کار هستند و معمولا هم ا??راد باسابقه هستند این دو م??هموم را یکسان در نظر میگیرند در حالی که یکی جزئی از دیگریست و SEM بسیار گسترده تر می باشد.

حالا تلاش میکنیم کمی دقیقتر موضوع را بررسی نماییم و بخش‌هایی از SEM که بطور مجزا از SEO هستند و ت??اوت‌های این ‌دو را شامل می‌شوند را در ادامه شرح خواهیم داد.

 

 

اولین بخش منحصر به ??رد از SEM وب دایرکتوری ها می باشد :

پرداخت هزینه به دایرکتوری‌های بزرگ و شناخته شده برای آن‌که سایت شما را به بازدیدکنندگان و در نتایج جستجو نمایش دهند بسیار راحت‌تر از آماده سازی مناسب برای حضور در ص??حه اول موتورهای جستجو است. بعضی از این دایرکتوری‌ها تنها با پرداخت هزینه و بعضی بصورت رایگان سایت شما را به نمایش می‌گذارند و با پرداخت هزینه میزان محبوبیت و بازدید شما را ا??زایش می‌دهند. که در واقع بخشی از SEM شما خواهد بود. یکی از وب دایرکتوری ها معتبر ایرانی سایت(هزار سایت) می‌باشد.

 

 

دومین بخش منحصر به ??رد از SEM تبلیغات سنتی می باشد :

بعنوان بخش دیگری از SEM، این روش شامل قرار دادن تبلیغات پولی شما در نتایج موتورهای جستجو می باشد که با توجه به کلمه کلیدی مناسب مورد نظر خودتان و براساس تعداد نمایش به بازدیدکنندگان ص??حات جستجو برای شما هزینه خواهد داشت. در واقع تبلیغات شما به تعداد بازدیدکنندگان از سایت‌تان بستگی ندارد.

 

 

سومین بخش منحصر به ??رد از SEM تبلیغات کلیکی (PPC) می باشد :

در این روش شما تنها به ازای تعداد کلیک بر تبلیغ هزینه خواهید پرداخت. هزینه این روش در SEM بمراتب بالاتر بوده و شناخته شده‌ترین سایت در این زمینه موتور جستجوی گوگل است. در این روش شما میزان هزینه مورد نظرتان برای تبلیغ و کلمه کلیدی را مشخص نموده و به ازای بازدیدکنندگان سایت‌تان از این مسیر مقداری پول از حساب شما کسر می‌شود. کمپین های تبلیغاتی زیادی هم اکنون در ایران به همین روش ??عالیت می‌کنند که همکاری با آن‌ها شامل SEM نمی‌شود و به تبلیغات سایت شما مربوط خواهد بود.

 

 

 

 

حالا که بخش های اختصاصی از SEM را بیان نمودیم اکنون اشاره ایی گذرا به مزایا و معایب آن خواهیم داشت.

 

 

مزایای SEM :

در مقایسه بین SEO تنها و SEM، سرعت بالای SEM در نتیجه گیری بسیار چشمگیر است. اگر شما میخواهید سریع پیشر??ت کنید و نیاز به بازدیدکنندگان زیادی در زمان کوتاهی دارید با پرداخت هزینه آن به هد?? خود خواهید رسید ولی در SEO شما نیاز به صبر و زمان بیشتری برای کسب مو??قیت دارید.

 

 

معایب SEM :

احتمالا انتظار چنین بخشی را نداشتید! کمی عمیق‌تر ??کر کنید، شما در SEM هزینه و زمان زیادی را برای ورود بازدیدکنندگان به سایت خود صر?? می‌کنید. آنها در سایت شما با چه چیزی مواجه می‌شوند؟ شما آن‌ها را به سایت خود دعوت کرده‌اید و انتظار دارند که اطلاعات مورد نظرشان را براحتی بدست آوردند. آیا دسترسی به مطالب سایت شما سریع و آسان است؟ آیا چیزی که تبلیغ آن‌ را کردید در سایت شما وجود دارد؟ شما در SEM تنها چند ثانیه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان زمان دارید و اگر آنچه را می‌خواهند ارائه ندهید به سرعت از سایت شما خارج خواهند شد و به سایت دیگری می‌روند.

 

 

در SEM سایت شما باید از نظر محتوا، زیبایی و نحوه ارائه آماده حضور بازدیدکنندگان باشد در غیر اینصورت به سرعت ??راموش شده و یا بعنوان سایتی نامناسب در ذهن آن‌ها باقی خواهید ماند.

 

 

اول SEO بعد SEM :

هیچ استراتژی SEM بدون SEO مناسب مو??ق نخواهد بود. با توجه به اینکه SEO به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کا??ی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کا??ی برای SEM را دارید، ابتدا SEO سایت خود را آماده کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...