رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sodem

مشخصات و مزایای کرکره برقی

پست های پیشنهاد شده

کرکره برقی اتوماتیک یا درب ریموت دار ترکیبی از کرکره های قدیمی دستی و ا??زونه هایی از مدارات مرتبط وموتور الکترونیکی ، جهت باهوش کردن سیستم حرکتی آن می باشد.

قیمت کرکره برقی اتوماتیک یادرب ریموت دارمعمولا بسته به نوع تیغه و متریال ساخته شده دارد. تیغه کرکره برقی اتوماتیک ( درب ریموت دار) ارزان قیمت و از جنس آلومینیم ضایعات می باشد .این نوع از کرکره برقی اتوماتیک( درب ریموت دار ) بعد از مدت کوتاهی به صدا ا??تاده و به مرور ق??ل های آن مستهلک و در انتها از هم جدا خواهند شد.

کرکره اتوماتیک برقی ( درب ریموت دار ) مناسب باید از مواد اولیه خالص و آلومینیوم تهیه شود . این نوع از تیغه کرکره برقی اتوماتیک یا درب ریموت دار که ریخته گری تولید شده، نسبت به تیغه کرکره برقی یا تیغه کرکره ریموتی اکسترود استحکام کمتری دارد . مراحل ساخت تیغه کرکره اتومات یا تیغه کرکره ریموتی اکسترود بدین صورت می باشد : ??شاری که پرس اکستروژن به مواد مذاب آلومینیوم وارد می کند تا آلومینیوم به شکل تیغه کرکره از قالب خارج شود ، باعث ا??زایش استحکام تیغه های کرکره برقی اتومات یا تیغه کرکره ریموتی می شود و همچنین در مراحل بعدی ،سختی کاری روی تیغه استاندارد کرکره برقی اجرا می شود که ممکن است در تیغه های ارزان قیمت کرکره برقی چنین ??رایندی صورت نپذیرد. ویژگی های انواع موتور و تیغه های کرکره برقی ( تیغه های کرکره ریموت دار ) : موتور توبولار (موتورهای توبولار در ظر??یت های ۳۰ ، ۶۰، ۸۰ ،۱۰۰ ،۱۲۰ و ۱۴۰ نیوتن قابل نصب داخل ش??ت های گرد و هشت پر در ??ضای بسیار کم حرکت روان ، صدای کم و ایمنی بسیار بالا دارای سیستم خلاص کن دستی در هنگام قطع برق مناسب برای ورودی های عریض تا حداکثر ۶ متر موتور ساید ( SideMotors) موتورهای ساید در ظر??یت های ۳۰۰ ،۵۰۰ ، ۶۰۰،۶۵۰ و ۷۵۰ نیوتن دارای چهارعدد لمینیت سوییچ امکان اتصال به چراغ سردر مناسب برای ورودی های عریض مانند انبارها ،کارگاهها و سردخانه ها مجهز به سیستم خلاص کن درهنگام قطع برق قابلیت ??رمان پذیری توسط کلید دستی ، ریموت کنترل ، کارت خوان تیغه کرکره یا تیغه ریموتی تیغه آلومینیومی دو جداره ??وم دار تیغه آلومینیومی دو جداره بدون ??وم تیغه آلومینیومی تک جداره ساده و پانچ شده تیغه پلی کربنات تیغه گالوانیزه میله ای ( مشبک ) تیغه گالوانیزه تک جداره پانچ شده تیغه گالوانیزه تک جداره ساده تیغه ضد سرقت شرایطی که باید برای رنگ کرکره برقی یا ریموتی مد نظر گر??ت بدین صورت می باشد . یک رنگ الکترواستاتیک کرکره برقی اتوماتیک یاکرکره برقی ریموتی که باید چندین سال در شرایط جوی نامساعد اعم از تابش شدید نور ، باران ، بر?? و انواع مشابه ، دوام لازم را داشته باشد. مواد ، جنس رنگ و درجه حرارت کوره از جمله ??رایندهایی است که در کی??یت تولید رنگ کرکره اتوماتیک برقی ریموت دار دخالت دارند. خصوصیات ویژه کرکره برقی کرکره ریموت دار

 

• جلوگیری از اتلا?? انرژی

• اشغال ??ضای کم برای نصب ، نصب آسان و سریع

• نمایی زیبا در زمان بسته بودن

• قابل ارائه در رنگ ها و طرح های مختل?? برای هماهنگی با نما

• گزینه ای با ایمنی و استحکام بالا

• محا??ظ در برابر عوامل جوی ، طو??ان های سهمگین ، بارندگی و تابش خورشید

• قابلیت کنترل از راه دور کرکره برقی به صورت هوشمند

• قابلیت عملکرد دستی و اتوماتیک و است??اده از انرژی برق به صورت ذخیره

 

shutters_doors_1.jpg

 

مزایای کرکره برقی

 

یکی دیگر از اجزای ساختمان که امروزه است??اده زیادی دارد کرکره برقی است. که در گذشته تنها برای مغازه از آن است??اده می شد اما امروزه کاربرد گسترده ای دارد و به مروز زمان دچار تغییرات و پیشر??ت هایی شده است .کرکره برقی با نیروی الکتریکی کنترل می شود و یکی از مهم ترین ویژگی آن کاهش نیروی انسانی برای باز و بسته کردن آن است و می توان کرکره برقی را با است??اده از یک ریموت از ??اصله دور باز یا بسته کرد.کرکره برقی در انواع رنگ ها و طرح ها وجود دارد و می توان با توجه به نوع ساختمان رنگ و طرح مناسب کرکره را انتخاب کرد.کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک تنوع و زیبایی زیادی دارد.کرکره برقی با توجه به مدل آن کاربرد مختل??ی دارد.

برخلا?? کرکره معمولی که پس از مدتی کی??یت و کارایی خود را از دست می دهد،طول عمر کرکره برقی زیاد است و کی??یت خود را تا چندین سال از دست نمی دهد و با دوام است.کرکره برقی از قسمت های مختل??ی تشکیل شده است و قطعات آن به راحتی قابل تعویض و تعمیر است.بنابراین تعمیر کرکره برقی بر خلا?? کرکره معمولی بسیار راحت و آسان است.در گذشته با خراب شدن قطعه ای از کرکره معمولی کرکره به طور کامل از کار می ا??تاد و تعمیر آن بسیار دشوار بود.کرکره برقی همچنین برای هر آب و هوایی مناسب است و تکنولوژی بالای آن در هر آب و هوای گرم و سرد و بارانی از ??رسایش آن جلوگیری می کند و شرایط آب و هوایی نمی تواند عمر آن را کاهش دهد.

کرکره برقی انواع مختل??ی دارد و در هر مکانی و با هر ارت??اع و طول و عرضی قابل است??اده است و محدودیتی ندارد.کرکره های معمولی که در گذشته است??اده می شد سر و صدای زیادی داشت اما در کرکره برقی سر و صدا بسیار کاهش داده شده است و هنگام باز و بسته کردن صدا ایجاد نمی شود و تنها در صورتی که دچار خرابی شده باشند ممکن است صدا ایجاد کنند.

به طور کلی از جمله مزایای کرکره برقی عبارتند از:

-است??اده از نیروی الکتریکی به جای نیروی انسانی

-زیبایی و تنوع

-عمر طولانی

-تعمیر آسان

-مناسب با هر شرایط آب و هوایی

-قابل است??اده در هر طول و ارت??اعی

-کاهش آلودگی صوتی

کرکره برقی از نظر جنس ونوع کارکرد ،انواع مختل??ی دارد.و از نظر نوع کارایی به
و کرکره برقی پارکینگی می توان اشاره کرد و بر حسب جنس می توان به انواع کرکره برقی شیشه ای ،کرکره برقی آلومینیومی،کرکره برقی ??ولادی اشاره کرد.

کرکره برقی شیشه ای حالتی شبیه به شیشه دارد و در برخی مغازه ها است??اده می شود و در صورتی که کرکره بسته باشد درون مغازهاز بیرون مشخص می شود.به این کرکره برقی ،کرکره برقی ش??ا?? نیز گ??ته می شود و تیغه این نوع کرکره برقی گران تر از انواع دیگر است.

کرکره برقی آلومینیومی تنوع رنگ زیادی دارد و در موارد زیادی است??اده می شود و می توان گ??ت این نوع کرکره برقی بیشترین است??اده را دارد.

کرکره برقی ??ولادی نوع دیگری از کرکره برقی است که در برابر ضربه و حرارت و سرقت بسیار مقاوم است و برای ا??رادی که امنیت برایشان اهمیت دارد این نوع کرکره برقی انتخاب مناسبی است.به کرکره برقی ??ولادی ،کرکره برقی رول گیتر نیز گ??ته می شود.

کرکره برقی از چند قسمت تشکیل می شود.برای مثال تیغه کرکره برقی،موتور کرکره برقی،ش??ت ،ریل و... برخی از قطعات کرکره برقی است و هر کدام از این قطعات خراب شود می توان به راحتی آن را تعمیر کرد یا تعویض کرد.نوع موتور کرکره برقی و نوع تیغه کرکره برقی و بسیاری از قطعات دیگر کرکره برقی و همچنین طول و ارت??اع آن و... قیمت کرکره برقی را تعیین می کند.

 

Short_Menu_Roller_Shutter.jpg

 

بیوگرا??ی کرکره برقی

 

با پیشر??ت تکنولوژی وا??زایش نوآوری ها در همه زمینه ها و به خصوص توجه و نیاز به امنیت اتوماتیک کردن درب ها توجه بسیاری را به خود جلب کرد و ا??راد به ??کر اتوماتیک کردن درب ها ا??تاده و تلاش های زیادی برای تحقق آن انجام داده و نتایج بسیار خوبی به دست آوردند.که البته است??اده از درب های کرکره ای توسط دانشمند یونانی به نام هرون مطرح شد و می توان گ??ت تاریخچه است??اده از این درب ها به دوره یونان باستان بر می گردد.که البته است??اده از درب های اتوماتیک و کرکره برقی به سبک امروزی در ابتدا توسط لیهیت و در هورتن آمریکایی در سال 1954 میلادی با است??اده از سیستم هیدرولیک ساخته شد.و اولین شرکت تخصصی درب اتوماتیک کرکره ای در دهه 70 میلادی توسط دانش آموز آمریکایی ایجاد شد. و یک مهندس مکانیک نیز با است??اده از یک بازوی هیدرولیکی ساده درب اتئوماتیک لولایی را به درخواست یک معلول جسمی اختراع کرد.که است??اده از سیستم هیدرولیک برای ساخت و نگهداری درب اتوماتیک نیازمند هزینه بسیار زیاد بود.که است??اده از موتورهای الکترومکانیک در درب اتوماتیک کرکره ای موجب پیشر??ت و تبدیل شدن درب اتوماتیک کرکره ای به یک صنعت شد.

نوع جدید کرکره برقی،کرکره اتوماتیک است که عمل بالا و پایین ر??تن آن به وسیله موتورهای ویژه کنترل می شود.این کرکره ها از تیغه های مقاوم و مستحکم ساخته می شوند و امنیت و سرعت آن ها حر?? اول را می زند و می توان در رنگ های مختل?? س??ارش داده شوند.تیغه این کرکره ها در مقابل سرما و گرما مقاوم است و توسط ضربه آسیبی به آن وارد نمی شود.

با گسترش زندگی مدرن و هوشمند سازی ساختمان ها صنعت کرکره برقی رونق قابل توجهی داشته است .جنس تیغه کرکره برقی بسیار مهم است و می توان گ??تت از جمله مهم ترین عواملی است که قیمت نهایی کرکره برقی را تعیین می کند.در کرکره های ارزان قیمت از آلومینیوم ضایعاتی است??اده می شود که این نوع تیغه ها پس از مدتی موجب تولید صدا و در نهایت جدا شدن آن ها از هم می شود.تیغه کرکره برقی با کی??یت باید از مواد اولیه درجه یک تهیه شود.نحوه تولید تیغه کرکره برقی نیز بسیار مهم است و تیغه های اکسترود نسبت به تیغه های تهیه شده در کارگاه ریخته گری بهتر است.برای ساخت تیغه کرکره برقی مرحله سختی کاری و مرحله انودایز بسیار مهم است و در ساخت تیغه کرکره برقی های ارزان قیمت این مراحل به درستی انجام نمی شود.رنگ تیغهکرکره برقی نیز بسیار مهم است و باید قبل از رنگ این تیغه ها کاملا توسط محلول خاصی شستشو و تمیز شوند و رنگ این تیغه ها باید به گونه ای باشد که در مقابل سرما و گرما و بر?? و باران و آ??تاب مقاوم باشد و تغییر رنگ ندهد.

کرکره های قدیمی علاوه بر وزن بالا در هنگام بالا کشیدن و ایجاد آلودگی صوتی و ظاهر نا زیبا از نظر امنیتی نیز ایراداتی داشتند و به راحتی می تانستد با باز کردن قبل آن ها را باز کرد.که با تولید کرکره برقی همه این مشکلات برطر?? شد و کرکره برقی همه ایرادات کرکره سنتی را برطر?? کرد و امنیت بالایی ایجاد کرد و به همین دلیل توجه بسیاری از ا??راد را به خود جلب کرد و امروزه اغلب ا??راد از کرکره برقی است??اده می کنند.

مهم ترین ت??اوت کرکره های برقی با کرکره قدیمی در سرعت و امنیت و ظاهر آن ها است.سرعت بالا و پایین بردن کرکره های برقی در مقایسه با کرکره های قدیمی بسیار بیشتر است و نیازی به زور بازو نیست و با ریموت به راحتی کنترل می شوند.این کرکره ها تنها توسط موتور خود به بالا یا پایین هدایت می شوند و در برابر ضربه و ??شار مقاومت بالایی دارند.این کرکره ها ظاهر زیبایی دارند زیرا می توان از تیغه های رنگی دلخواه در آن ها است??اده کرد که رنگ این تیغه ها نیز دز برابر خش و خط مقاوم است.

 

Short_Menu_Glass_Roller_Shutter.jpg

 

تکنولوژی کرکره برقی و مشخصات آن

 

 

امروزه شاهد پیشر??ت تکنولوژی در همه زمینه ها هستیم و اتوماتیک شدن درب ها از جمله این تکنولوژی است و ا??راد زیادی امروزه به دنبال ا??زایش امنیت و اتماتیک کردن درب ها هستند.که البته تاریخچه است??اده از درب های کرکره به دوران یونان باستان بر می گردد و پس از آن این نوع درب ها پیشر??ت زیادی داشته و امروزه از کرکره برقی اتوماتیک است??اده می شود که توسط موتورهای به خصوص کنترل می شوند.مهم ترین ویژگی های این نوع کرکره برقی ها امنیت و سرعت بالای آن ها است.تیغه کرکره برقی بسیار مقاوم است و در برابر سرما و گرما و ضربه آسیب نمی بیند.با هوشمند سازی ساختمان ها است??اده از این کرکره برقی ها بسیار رایج شد و در بسیاری از ساختمان ها از کرکره برقی در رنگ های مختل?? است??اده می شود.

کرکره های سنتی وزن بسیار بالایی داشتند و علاوه بر ظاهر نا زیبا باعث ایجاد آلودگی صوتی می شدند و امنیت بسیار پایینی داشتند و کرکره برقی با برطر?? کردن همه این ایرادات کرکره سنتی جایگزین آن شد و ا??راد زیادی را به سمت خود جذب کرد.کرکره برقی توسط ریموت کنترل می شود و بر خلا?? کرکره سنتی برای باز و بسته کردن آن نیازی به زور بازو نیست.موتور کرکره برقی و تیغه کرکره برقی از مهم ترین اجزای آن است و برای انتخاب کرکره برقی باید به آن توجه شود.

تیغه کرکره برقی:

از سه نوع تیغه کرکره برقی دوجداره،؛تیغه کرکره برقی گالوانیزه و ...،تیغه کرکره برقی ش??ا?? در کرکره برقی است??اده می شود.

تیغه کرکره برقی دو جداره نسبت به دو نوع دیگر بیشترین است??اده را در کرکره برقی دارند و این نوع تیغه کرکره برقی استقامت بسیار بالایی دارد و در سایز های مختل??ی تولید و مورد است??اده قرار می گیرد.این نوع تیغه کرکره برقی همچنین به روغن کاری نیاز ندارد.

نوع دوم تیغه کرکره برقی تیغه رول ??رمینگ است که ت??اوت آن با تیغه دو جداره بی صدا بودن و عایق بودن آن است اما یکی از مشکلات این نوع تیغه این است که در این نوع تیغه به دلیل ??رمینگ بودن نمی توان از ورق های سنگین و قوی است??اده کرد و به همین دلیل این نوع تیغه ها در برابر ??شار و ضربه زیاد استقامت کمتری دارند.این نوع تیغه کرکره برقی اغلب در مناطق با رطوبت کمتر کاربرد دارد.

تیغه پلی کربنات یا تیغه ش??ا?? ضد خش و ضد ضربه و ضد اشتعال است و در رنگ های مختل?? تولید می شود و این نوع تیغه کرکره برقی در کارخانجات و پارکینگ و پنجره و ... کاربرد دارد.

موتور کرکره برقی:

در ابتدا برای برقی کردن کرکره های سنتی از موتور کرکره سانتال است??اده می شد که با روی کار آمدن کرکره برقی موتور کرکره تیوبلار و موتور کرکره ساید مورد است??اده قرار گر??ت.

موتور تیوبلار در انواع کرکره برقی کاربرد دارد و در بین نصابان کرکره برقی محبوبیت بسیار زیادی دارد و می توان گ??ت پر کاربرد ترین نوع موتور در کرکره برقی است.نصب این نوع موتور کرکره برقی بسیار آسان است و این نوع موتور های کرکره برقی در وزن های مختل?? وجود دارد.از مهم ترین ویژگی های این نوع موتور های کرکره برقی،نصب آسان،صدای بسیار کم،امنیت و کارایی بسیار بالای آن است .از این نوع موتور ها در کرکره برقی ??روشگاه های کوچک و پنجره ها و پارکینگ های کم تردد است??اده می شود

نوع دیگر موتور
،موتور کرکره ساید است که برخلا?? موتور های تیوبلار ??ضای زیادی اشغال می کند و به همین دلیل اغلب در پارکینگ های پر تردد و کارخانجات و ??روشگاه های بزرگ مورد است??اده قرار می گیرد.این نوع موتور کرکره برقی قدرت بسیار بالایی دارد و بی صدا است.یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع موتور این است که به راحتی و بدون مسدود کردن محل نصب کرکره می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد.منبع:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...