رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sodem

اصول فیلتراسیون هوا

پست های پیشنهاد شده

[h=2][/h]

دو نوع ??یلتر پایه ای هوا وجود دارد: ??یلتر برای جامدات و ??یلتر برای ذرات گازی. هر دو نوع هد?? یکسانی دارند، برای کاهش تمرکز و جمع شدگی ذرات معلق هوا. ذرات گازی را میتوان از طریق جذب ??یلتر نمود. جذب به وسیله ی نیروی پراکندگی لندن یا نیروهای واندوالس که بین مولکول ها عمل میکنند به وجود می آید. این نیروها خواصی شبیه به نیروهای گرانشی که بین سیارات در سیستم خورشیدی است دارند. کربن ??عال شده در چنین ??یلترهایی توانایی حذ?? ذرات از هوا را توسط جذب دارد. بسته به زمینه ی کاربردی ذرات، انواع مختل??ی از کربن ممکن است است??اده شود.

 

 

 

چهار راه برای به دام انداختن و گر??تن ذرات وجود دارد. کلاس ??یلتر، اندازه ی ذره و ساختار ??یلتر به طور مشترک میزان تاثیرات را مشخص میکند.

 

??یلترهای هوا ممکن است اثرات زیر را اعمال کنند:

 

اثر غربالگری

اثر انسجامی

اثر مانعی

اثر ن??وذی

 

 

 

اثر غربالگری

 

اثر غربالگری یکی از معمول ترین کاربردهای ??یلترهای هواست. اصول غربالگری بسیار ساده است: اگر ذره ای بزرگتر از ??اصله ی بین واسطه های ??ایبری باشد، به دام می ا??تد.

 

اثر انسجامی

 

این اصل ??یلتر درصورتی به کار میرود که ذرات جرم قابل توجهی داشته باشند. ذره با سرعت زیاد وارد میشود. به علت جرمش، بجای انحرا?? با جریان هوا ،ذره با واسط ??ایبری برخورد میکند .

 

اثر مانعی

 

این حقیقت که ذرات نیروهای جاذبه به یکدیگر وارد میکنند برای این اصل از ??یلتر مهم است. ??ایبرهای واسط بزرگتر ذرات گرد و غبار نسبتا کوچکتری را بهم جذب میکنند. هنگامی که ذرات بهم برخورد میکنند بین واسط ??ایبری گیر می ا??تند.

 

 

 

اثر ن??وذی

 

ذرات کوچک اغلب مسیر نا منظمی را دنبال میکنند. این پدیده به حرکت براونیا برمیگردد. مسیری که ذرات دنبال میکنند ممکن است از مسیر جریان هوا انحرا?? داشته باشد. حرکت براونیا شانس اینکه ذره با واسط ??ایبری منحر?? شود را ا??زایش میدهد. تاثیرات مختل?? ??یلتر در یک شکل قابل رسم است که به طور واضح نشان میدهد اندازه ی ذره روی اصول ??یلتراسیون بیشترین تاثیر را دارد.

 

??یلتر هوای قابل شست و شو و قابل است??اده ی مجدد

 

همه ی ??یلترهای هوای ما قابل شستشو و قابل است??اده ی مجدد هستند. آنها با است??اده از کیت های شارژکننده ی k&n به راحتی قابل پاکسازی و روغنکاری به د??عات زیاد هرقدرکه به صورت منطقی مورد نیاز باشند، هستند. در لابراتوار آزمایشگاهی ، ما یک ??یلتر هوای k&n را بیشتر از 100 بار شستیم و روغنکاری مجدد کردیم و هنوز هم عملکرد خوب منحصر به خودش را دارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم که
خود را هر 30000 مایل چک کنید، با این وجود ، دربسیاری از شرایط خیابان ها ??یلتر احتیاجی به پاکسازی تا 50000 مایل را در است??اده ی مداوم ندارد. و بله ما هم داستان هایی را در مورد مشتریانی که از ??یلترهای k&n خود برای 100000 مایل بدون پاکسازی است??اده کرده اند شنیده ایم، اما اما معتقدیم که پاکسازی بعد از 50000 مایل برای بهترین کارکرد عمر سرویس بدون قربانی کردن جریان هوا لازم است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...