رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamad2201

https://asoonik.com/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9

پست های پیشنهاد شده

بر خلا?? باور عمومی بیشتر ا??راد ??کر می کنند که کلر می تواند همه میکروب ها را بکشد ولی امروزه میکروب هایی وجود دارند که نسبت به کلر مقاوم هستند و تا به حال شناخته شده به بیماری انسان نبودند. هنگامی که این میکروب ها وارد آب استخر می شوند و داخل آب گیر می کنند.

 

ممکن است در همه استخر ها در زمان های معینی از کلر برای نابودی میکروب ها است??اده شود تا کاملا همه آن ها را بکشد. تنها کمی خوردن از آبی که حاوی این میکروب ها است باعث می شود که شما بیمار شوید.

 

بیماری های آب ناشی از میکروب هایی هستند که با خوردن، تن??س گرد و غبار یا ذرات آلوده معلق در هوا، داشتن تماس با آب آلوده در استخرهای شنا، آب های گرم، پارک های آبی، دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس ها به وجود می آیند.

 

بیماری های آب نیزمی توانند ناشی از مواد شیمایی موجود در آب باشند و یا مواد شیمیایی که از آب تبخیر شده باعث مشکلات کی??یت هوای داخل محیط می شوند.

بیماری های آب شامل انواع مختل??ی از ع??ونت ها:

 

 

ییماری های آب مانند دستگاه گوارش، پوست، گوش، تن??سی، عصبی و ع??ونت های زخم است. رایج ترین بیماری های آب اسهال است. بیماری های اسهالی ناشی از میکروب هایی مانند:

 

Crypto ( مخ???? Cryptosporidium ) - Giardia - Shigella - norovirus and E می باشند. با ظهور بیماری های آب در حال ا??زایش، شناگران باید نقش ??عالی در کمک به ح??اظت از خود و جلوگیری از گسترش میکروب‌ها داشته باشند. برای شناگران مهم است که حقایق اصلی و اساسی را در مورد بیماری های آب یاد بگیرند تا بتوانند هر بار که شنا می‌کنند خود و خانواده‌هایشان را سالم نگه دارند.

 

در دو دهه گذشته، ا??زایش قابل‌توجهی در تعداد بیماری های مرتبط با شنا وجود داشته‌است. میکروب Crypto که به مدت چندین روز هم می تواند در استخرهایی که به خوبی محا??ظت و تمیز می شوند نیز زنده بماند و عامل اصلی شیوع بیماری های اسهالی استخر شنا است. از سال 2004 تا 2008، موارد بیماری های آب گزارش‌شده بیش از 200 درصد ا??زایش یا??ته است. ( از 3,411 مورد در سال 2004 تا 10,500 مورد در سال 2008 ) .

 

اگرچه میکروب Crypto به کلر مقاوم است اما اغلب میکروب ها این مقاومت را ندارند. به همین منظور نگه داشتن کلر در سطح آب استخر برای سالم نگه داشتن آب استخر ضروری است.

بیماری های آب چگونه گسترش می یابند؟

 

بیماری های اسهالی

 

 

آبی که آلوده به مد??وع شده‌است و می‌تواند موجب بیماری اسهال شود.

 

همه شناگران درآب سهیم هستند و میکروب هایی که وارد آب می شوند با هر کسی وارد آب می شوند به اشتراک می گذارند. به طور متوسط هر انسانی حدود 0.14 گرم مد??وع در مثانه خود دارند که هنگام شنا در آب می توانند آب های ت??ریحی را آلوده کنند. علاوه بر این، وقتی ??ردی بیمار است، مد??وع آن‌ می‌تواند حاوی میلیون‌ها میکروب باشد. این به این معنی است که تنها یک ??رد مبتلا به اسهال می‌تواند به راحتی آب را در استخر بزرگ یا پارک آبی آلوده کند. حتی مقدار کمی از آب ت??ریحی که به مد??وع آلوده شده ‌است، می‌تواند شما را بیمار کند . به خاطر داشته باشید که کلر، میکروب‌ها را ??ورا نابود می کند و برخی از میکروب‌ها مانند Cryptosporidium، مقاومت بالایی در مقابل کلر دارند.

 

علاوه بر این، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس می‌توانند آلوده به میکروب‌هایی از طریق زباله های ??اضلاب، زباله حیوانی و آب های روان بعد از بارش باران باشند. برخی از میکروب‌ها می‌توانند برای مدت‌های طولانی در آب شور زندگی کنند.

دیگر بیماری های آب استخر

 

 

بسیاری از بیماری های آب دیگر ( پوست، گوش، چشم، تن??سی، عصبی، جراحت و ع??ونت‌های دیگر ) ناشی از میکروب‌هایی هستند که به طور طبیعی در محیط زندگی می‌کنند ( برای مثال در آب و خاک ). اگر سطوح آب های استخر ضد ع??ونی و در محلی مناسب نگهداری نشوند، این میکروب‌ها می‌توانند به راحتی تکثیر شوند. وقتی که شناگران در آب و هوای آلوده تن??س می‌کنند یا با آب آلوده تماس دارند این امرموجب بیماری شنا گران می شود.

چرا کلر باعث کشتن بیماری های آب استخر می شود؟

 

 

کلر در استخر های شنا و حوضچه های آب گرم تمام میکروب هایی را که باعث بیماری آب می شوند را می کشد اما زمان لازم برای کشتن هر نوع میکروب مت??اوت است.

asoonik19-1.jpg

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

 

 

در استخرها و آب های گرم، آب هایی که دارای ph مناسب و مواد ضد ع??ونی می باشند کلر می تواند بیشتر میکروب هایی که باعث بیماری می شوند را کاملا از بین ببرد. با این حال کلر برای کشتن برخی میکروب ها مانند Cryptosporidium بیشتر طول می کشد.

 

میکروب Cryptosporidium می تواند برای چند روز به راحتی در یک استخر کاملا ضدع??ونی شده زنده بماند. به همین دلیل برای شناگران خیلی مهم است که میکروب ها را در وهله اول از آب دور نگه دارند.

 

برای محا??ظت از خود، خانواده تان و دیگر شناگران مبتدی، لازم است که ر??تارهای شنای سالم را یاد بگیرید و تمرین کنید. [h=2]پارک آبی سو پارک[/h]

پارک آبی ساحل خلیج ??ارس واقع در کرج برای ساکنین غرب تهران، اندیشه، مارلیک و شهریار مناسب است. این استخر با امکانات بسیار متنوعی نظیر استخر شیرجه، استخر موج، آب درمانی، حمام ترکی، سرسره های آبی، سرسره چاله ??ضایی، سرسره U و امکانات دیگر در خدمت مشتریان گرامی است. این مجموعه سانس های مجزا برای بانوان و آقایان دارد.

 

 

 

پارک آبی ساحل خلیج ??ارس در برج ساحل خلیج ??ارس واقع شده است. این مجموعه از بزرگترین مراکز ت??ریحی، ورزشی، ??رهنگی و تجاری غرب استان تهران است. این مجموعه برای ساکنین مناطق کرج، اندیشه، شهریار، مارلیک و مناطق غرب تهران دسترسی مناسبی دارد.

 

 

 

این مجموعه دارای امکانات بسیار متنوع و هیجان انگیزی برای علاقه مندان است. پارک آبی ساحل خلیج ??ارس تنها مجموعه ی ورزشی در غرب تهران است که دایو شیرجه دارد و در این مجموعه آموزش حر??ه ای شیرجه زیر نظر مربیان مجرب انجام می شود.

 

آموزش شنا و آموزش غواصی نیز در این مجموعه زیر نظر ??دراسیون شنا ایران و مربیان حر??ه ای برای علاقه مندان انجام می شود.

 

 

سانس های پارک آبی سو پارک

 

سانس آقایان پارک آبی سو پارک

 

 

همه روزه غیر از شنبه ها از ساعت 18 الی 24 و جمعه ها از ساعت 10 الی 24.

سانس بانوان پارک آبی سو پارک

 

 

همه روزه غیر از جمعه ها از ساعت 10 الی 16:30، شنبه ها از ساعت 10 الی 22

 

مدت زمان سانس ها آزاد می باشد.

 

 

امکانات پارک آبی سو پارک

  • اتاق ماساژ
  • استخر آب درمانی
  • استخر شیرجه
  • استخر موج
  • هیدروتراپی
  • بو??ه
  • تونل مه
  • جکوزی طبی
  • حمام ترکی
  • رودخانه خروشان
  • سرسره U
  • سرسره سرعتی روبسته و روباز
  • ??ست ??ود
  • کا??ی شاپ
  • نمک درمانی
  • شن درمانی
  • استخر کودکان
  • سرسره چاله ??ضایی
  • سرسره 4 لاین موج

قیمت بلیط پارک آبی سو پارک

  • بانوان: 40,000 تومان
  • آقایان: 40,000 تومان

آدرس و تل??ن پارک آبی سو پارک

 

 

آدرس : کرج - جاده ملارد - سه راه اندیشه - بهاره شرقی - نرسیده به میدان- پلاک 860 - پارک آبی سو پارک

 

منبع: واقعیت های بیماری های آب استخر

آسونیک، خرید آنلاین بلیط استخر و پارک آبی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...