رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamad72

پاکسازی کامپیوتر شما ، رایانه شخصی خود را خانه تکانی کنید

پست های پیشنهاد شده

[h=1]پاکسازی کامپیوتر شما ، رایانه شخصی خود را خانه تکانی کنید[/h]

پاکسازی کامپیوتر شما

 

کامپیوتر-شما،-رایانه-شخصی-خود-را-خانه-تکانی-کنید-2-2.jpg

پاکسازی کامپیوتر شما

 

همان طور که خانه و وسایل خانه ما نیاز به نظا??ت و خانه تکانی دارد رایانه شخصی و لپ تاپ نیز به نظا??ت و تمیز شدن نیاز دارد. البته منظور از نظا??ت تمیز کردن ??یزیکی دستگاه نیست، هرچند پاکسازی ??یزیکی نیز جزو موارد حائز اهمیت به شمار می‌رود اما پاکسازی کامپیوتر خانگی و لپ تاپ شخصی شما باید هرچند وقت یک بار از ??ایل‌ها و برنامه‌های اضا??ی و قدیمی پاک شود تا ??ضای اشغال شده حا??ظه آن آزاد شده و سرعت عملکرد سیستم ا??زایش یابد. اگر تاکنون پاکسازی کامپیوتر خود را به روش علمی و اصولی انجام نداده‌اید این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید و با روش خانه تکانی رایانه‌ای آشنا شوید و با پاکسازی کامپیوتر خود، آن را نو کنید.

[h=3]پاکسازی کامپیوتر شما[/h] [h=2]ابتدا از شر برنامه‌های قدیمی و بی است??اده خلاص شوید[/h] شاید ??کر کنید برنامه‌های قدیمی و بدون است??اده ضرری به کامپیوتر شما نمی‌رسانند اما باید بدانید که این برنامه‌ها نه تنها حا??ظه کامپیوتر شما را اشغال می‌کنند بلکه باعث کاهش سرعت عملکرد سیستم نیز می‌شوند. این برنامه‌ها در ورودی‌های منوی استارت قرار می‌گیرند، در لیست باز کردن ??ایل‌ها قرار می‌گیرند و آپدیت‌ها را دانلود کرده و نصب می‌کنند. همه این کارها سرعت عملکرد سیستم شما را کاهش می‌دهد و جالب‌تر آن که توسط نرم ا??زارهایی انجام می‌شود که شما از آن‌ها است??اده نمی‌کنید. علاوه بر این، هر برنامه جدیدی که روی سیستم شما نصب می‌شود هد??ی برای حمله هکرها است و باعث می‌شود سیستم شما بیشتر در معرض خطرات امنیتی قرار بگیرد. پس هرچه برنامه کمتری روی سیستم خود داشته باشید ظر??یت حا??ظه کمتر اشغال می‌شود، عملکرد سیستم سریع‌تر می‌شود و امنیت سیستم شما بالاتر می‌رود.

بنابراین لازم است که برای پاکسازی کامپیوتر خود وقت بگذارید و با مشاهده لیست برنامه‌های نصب شده در کنترل پنل سیستم بخش Programs، برنامه‌هایی را که مدت‌ها است مورد است??اده قرار نمی‌دهید و نیازی به آن‌ها ندارید پاک کنید. شما در این بخش می‌توانید برنامه‌ها را بر اساس سایز، زمان نصب و … مرتب کنید و برنامه‌های قدیمی را شناسایی کرده و پاک کنید. برخی از نرم ا??زارها برای پاک شدن به ??رآیند Uninstall نیاز دارند و باید از طریق این گزینه حذ?? شوند. البته در این ??رآیند ممکن است نرم ا??زارهایی را پیدا کنید که ??راموش کرده‌اید روی کامپیوترتان وجود دارند و برای کار شما م??ید هستند، در این صورت آن‌ها را آپدیت کرده و مورد است??اده قرار دهید.

کامپیوتر-شما،-رایانه-شخصی-خود-را-خانه-تکانی-کنید-1-2.jpg

پاکسازی کامپیوتر شما

[h=2][/h] [h=2]با پاکسازی کامپیوتر خود، با بی‌نظمی مقابله کنید[/h] با است??اده روزمره از کامپیوتر و نرم ا??زارهای مختل?? ??ایل‌های زباله‌ Junk Files در سیستم شما به وجود می‌آیند که عملکردی ندارند ولی ??ضای زیادی را در حا??ظه سیستم اشغال می‌کنند. این ??ایل‌ها اگرچه ??ایل‌های موقتی هستند اما خود به خود پاک نمی‌شوند و روی هم انباشته می‌شوند در حالی که شما از وجود آن‌ها نیز اطلاعی ندارید در نتیجه پس از مدتی متوجه می‌شوید که ??ضای محدودی در حا??ظه سیستم شما وجود دارد و مجبور به پاک کردن و انتقال ??ایل‌های ضروری می‌شوید. تولید این ??ایل‌ها غیرقابل اجتناب هستند اما شما می‌توانید آن‌ها را به طور کامل پاک کرده و ??ضای حا??ظه کامپیوتر خود را آزاد کنید.

بیشتر بخوانید: اندروید گوشی را به روز رسانی کنیم یا نه؟

 

اگر خود را یک متخصص رایانه می‌دانید می‌توانید خودتان دست به کار شده و ??ایل‌ها را به صورت دستی پاک کنید اما کارشناسان توصیه می‌کنند در این شرایط از برنامه‌های مخصوص پاکسازی سیستم مثل CCleaner است??اده کنید و حا??ظه کامپیوتر خود را از وجود این ??ایل‌ها پاک کنید. البته لازم نیست به این برنامه‌ها بسنده کنید، کا??ی است نگاهی به ??ولدرها و ??ایل‌های خود بیندازید و مواردی را که دیگر لازم ندارید پاک کنید. همچنین می‌توانید این ??ایل‌ها را به یک حا??ظه جانبی انتقال دهید تا ??ضای حا??ظه کامپیوتر شما آزاد شود بدون آن که ??ایل‌ها را از دست داده باشید.

کامپیوتر-شما،-رایانه-شخصی-خود-را-خانه-تکانی-کنید-3-2.jpg

پاکسازی کامپیوتر شما

[h=2][/h] [h=2]در گام بعد سراغ مرورگرها بروید[/h] ما هر روز وقت زیادی را در اینترنت می‌گذرانیم و با است??اده از مرورگر خود ص??حات ده‌ها و صدها ص??حه اینترنتی را مشاهده می‌کنیم. ??رقی نمی‌کند از چه مرورگری است??اده کنید، در هر صورت پس از مدتی است??اده از هیستوری این مرورگر از ??ایل‌ها و زباله‌های دیجیتال انباشته شده و ??ضای زیادی اشغال می‌شود در حالی که نه شما به این اطلاعات نیاز دارید و نه مرورگر شما. در این شرایط پاک کردن هیستوری مرورگر می‌تواند ??ضای زیادی را در حا??ظه رایانه شما خالی کند، اگر از کروم است??اده می‌کنید به بخش تنظیمات بروید و Show advanced settings را ??عال کرده و Clear browsing data را انتخاب کنید تا همه ??ایل‌های cache، هیستوری، اطلاعات پلاگ این و … پاک شوند. در ??ایر??اکس به قسمت Preferences, Advanced, Network بروید و Cached Web Content را انتخاب کنید. در میکروسا??ت اج سراغ تنظیمات بروید و Clear browsing

Data را ??عال کنید و در نهایت در مرورگر سا??اری منوی برنامه را باز کنید و Clear History را انتخاب کنید. علاوه بر این، سراغ ??ولدرهای دانلود هم بروید و دانلودهای نص??ه نیمه و … را پاک کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که یک یا دو مرورگر برای کارهای شما کا??ی است و پاک کردن مرورگرهایی که مورد است??اده شما نیستند می‌تواند علاوه بر ایجاد ??ضای اضا??ی در حا??ظه، باعث بالا ر??تن امنیت و سرعت سیستم شود.

پاکسازی کامپیوتر شما

[h=2]با پاکسازی کامپیوتر خود، آن را سازماندهی کنید[/h] اگر به جز شما کسی از کامپیوترتان است??اده نمی‌کند پس چه دلیلی برای سازماندهی و مرتب کردن آن وجود دارد؟ اما آیا شما در مورد منزل خود نیز چنین طرز ??کری دارید؟ قطعا خیر. منظم بودن و در دسترس بودن همه چیز نه تنها عملکرد سیستم شما را تسریع می‌‌کند بلکه خودتان نیز راحت‌تر می‌توانید به ??ایل‌ها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. اگر شما هم جزو ا??رادی هستید که همه چیز را روی دسکتاپ کامپیوتر می‌ریزند و علاقه‌ای به مرتب کردن و نامگذاری ??ولدرها ندارند باید در ر??تار خود تجدید نظر کنید چون حا??ظه انسان چیز قابل اعتمادی نیست و در نهایت این شما هستید که باید برای پیدا کردن یک ??ایل ده‌ها ??ولدر را باز کنید و بگردید. اما اگر ??ایل‌ها و ??ولدرها مرتب و نامگذاری شده باشند امکان گم شدن و ??راموش شدن آن‌ها بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: کش?? نرم ا??زار جاسوسی در تلگرام

 

پس در این گام لازم است برای مرتب کردن و سازمان دهی ??ایل‌های موجود در سیستم خود وقت کا??ی اختصاص دهید و این ??ایل‌ها را بر اساس نوع و کاربرد دسته بندی کرده و در ??ولدرهایی با نام مرتبط قرار دهید. از تلنبار کردن آیکن‌ها و ??ایل‌ها در دسکتاپ خود اجتناب کنید و تنها شورت‌کات‌هایی را در دسکتاپ قرار دهید که زود به زود به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. منوی استارت و تسک بار را نیز ??راموش نکنید، شما با پین کردن برنامه‌ها و ??ایل‌ها به این قسمت می‌توانید به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید بدون آن که نیازی به قرار دادن آیکن برنامه در دسکتاپ داشته باشید. اگر ??ایل‌هایی در سیستم خود دارید که حساس و حیاتی هستند حتما دو یا سه بک آپ از آن‌ها داشته باشید، هاردهای اکسترنال گزینه مناسبی هستند اما نسبت به آسیب مصون نیستند، در چنین شرایطی می‌توانید از سیستم‌های ذخیره ابری اطلاعات مثل DropBox و گوگل درایو کمک بگیرید.

کامپیوتر-شما،-رایانه-شخصی-خود-را-خانه-تکانی-کنید-1-2.png

[h=2]و در نهایت واقعا کامپیوتر خود را تمیز کنید![/h] همان طور که گ??تیم پاکسازی کامپیوتر از لحاظ ??یزیکی نیز اهمیت زیادی دارد و پس از پاکسازی کامپیوتر از لحاظ دیجیتالی نوبت به تمیز کردن ??یزیکی آن می‌رسد. اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما طوری است که به سادگی قابل باز شدن است، این کار را انجام دهید و قطعات داخل آن را گردگیری کنید. بهتر است برای این کار از دستگاه کمپرس هوا و یا باد سرد سشوار کمک بگیرید. اما اگر سیستم شما طوری است که باز کردن آن ساده نیست بهتر است به یک تعمیرکار کامپیوتر مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. ??راموش نکنید که ماندن گرد و غبار و کثی??ی داخل سیستم باعث متوق?? شدن ??ن خنک کننده و گرم شدن آن می‌شود و این گرما می‌تواند به سیستم آسیب برساند. پس از تمیز کردن داخل سیستم سطح کامپیوتر و ص??حه نمای را نیز با کمک پاک کننده‌های مخصوص پاک کنید و از کامپیوتر نو و مرتب خود به بهترین شکل است??اده کنید.

 

 

پاکسازی کامپیوتر شما

گردآوری: مجله ت??ریحی سرگرمی اکسیر??ان

کانال تلگرام: https://t.me/xsir18

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...