رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
وب وان

باتری یو پی اس

پست های پیشنهاد شده

امروزه کمتر خانه ، د??تر کار، شرکت و یا اداره ای را خواهید یا??ت که به یک یا دو عدد از دستگاهباتری یو پی اس مجهز نباشد. پس حتما لازم است تا بدانید، باتری یو پی اس چیست و چگونه کار می کند . [h=2]باتری یو پی اس چیست؟[/h] باتری یو پی اس یک سیستم مجهز به مدار هوشمند قطع و وصل است. کار این سیستم این است که در هنگام قطع برق، انرژی حاصل از باتری یوپی اس را در کسری از ثانیه بطور اتوماتیک وارد مدار می کند تا با انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز را بمدت ۲ تا ۴ و گاها تا ۸ ساعت تامین کند. بسیاری از سیستم های مخابراتی، نظامی، ایمنی و ح??اظتی، بانکی، پزشکی و آزمایشگاهی، سرور ها و دیتا سنترها به سیستم تامین انرژی بدون وق??ه نیاز دارند.

باتری یو پی اس علاوه بر محا??ظت از دستگاه های متصل، در برابر خرابی های ناشی از نوسانات برق، به ح??اظت اطلاعات آن دستگاه ها نیز کمک می کند و در صورت قطع برق با تامین انرژی مورد نیاز باعث جلوگیری از ایجاد وق??ه در کارکرد آنها می شود.

باتری های مصر??ی درباتری یو پی اس را به نام باتری های اسید سرب می شناسیم. طول عمر بالای این ص??حات سربی، دلیل مقرون به صر??ه بودن باتری باتری یوپی اس می باشد.

باتری یو پی اس به صورت لحظه ای عمل کرده و توان مصر??ی تجهیزات را از باتری تامین می کند و پس از ر??ع اشکال در برق شهر، به وضعیت عادی برمی گردد.

از مشکلاتی که ممکن است در برق شهری ایجاد اختلال کند می توان به این موارد اشاره کرد:

• نویز

• قطع برق شهر

• ا??زایش یا ا??ت طولانی ولتاژ

• ا??زایش یا کاهش شدید و ناگهانی ولتاژ [h=2]باتری یو پی اس چگونه کار می کند؟[/h]

در مواقع قطع برق و اختلال در جریان برق شهر می توان از ژنراتوهای ac جهت تغذیه دستگاه‌ها است??اده نمود ولی این منابع با توجه به مشكلاتی نظیر شناور بودن ولتاژ و ??ركانس، جاگیر بودن به دلیل حجم زیاد، آلودگی صوتی، دودزا بودن، زمان طولانی وصل شدن بعد از قطع برق و هزینه تعمیر و نگهداری بالا عملا كاربردی در دستگاه‌های حساس ندارد.

مواد شیمیایی که درون باتری یو پی اس است طی ??رایندی توسط ولتاژ dc شارژ را ذخیره می کنند.

باتری یو پی اس با ابعاد كوچك و بدون نیاز به سرویس دائمی و بدون ایجاد آلودگی‌ با تثبیت ولتاژ و ??ركانس، وسیله ای بسیار مناسب جهت ح??اظت سیستم‌ ها در مقابل اختلالات برق شبكه می ‌باشد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...