رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
blogerrrrrr

استراتژی برگزاری مسابقات در اینستاگرام

پست های پیشنهاد شده

برگر??ته از کتاب اینستاگرامر: email-image.png

 

... موارد دیگری نیز وجود دارد که شما هزینه می کنید، اما کم! و کاربران برای دستیابی به آن تلاش می کنند.

در اصل مسابقه برگزار می کنید. بطور مثال، در پروژه ای، ما ظرو?? آشپزخانه دکوراتیو را بصورت دیجیتال بازاریابی می کردیم. با توجه به اینکه دسته مشخصی از بانوان، بازار هد?? ما بودند، مسابقه ای بین مادران برای عکاسی از نوزادشان در اینستاگرام برگزار کردیم. جایزه هم دو دوربین عکاسی ??انتزی و دوست داشتنی بود که به برنده های مسابقه اهدا می شد.

قرار بود که شرکت کننده، عکس را برای ما ب??رستد، پس از بررسی منتشرش کنیم و در مدت زمان مشخص، هر عکسی که لایک بیشتری گر??ت، برنده مسابقه باشد. ایده مسابقه را از یک برند خارجی کپی کرده بودیم و با کمی تغییر اجرایش کردیم. کاربران هم اهمیتی به وجه تشابه مسابقه با یک برند خارجی نمی دادند. تمام تلاششان را کردند که بیشترین لایک را بگیرند. از دایره اعتمادشان هم دعوت کردند که به ص??حه برند ما بیایند و عکس نوزادشان را لایک کنند. ساز و کاری هم که برای تایید عکس ها در نظر گر??ته بودیم، اجازه نمیداد تصاویر بی کی??یت یا ایده های سطح پایین به مسابقه راه پیدا کنند. مسابقه به پایان رسید و دو برنده جوایزشان را دریا??ت کردند. یکی به انتخاب کابران، و یکی هم به انتخاب هیئت داوران که از لحاظ ??نی، تصویر را بررسی می کرد.

اما نتیجه همان چیزی بود که تصورش را میکردیم. چند ده هزار کاربر اینستاگرام حداقل یکبار ما و مسابقه ای که برگزار کرده بودیم را در کنار محصولاتمان دیدند. به اضا??ه اینکه بیش از پنج هزار کاربر نیز با برند و محصولات ما درگیری ذهنی (Engagement) پیدا کردند که به نوعی، واکنشی نظیر ??الو، لایک، کامنت، دایرکت اینستاگرام، مراجعه به چت تلگرام و یا مراجعه به وبسایت را انجام دادند. قبل و پس از آن، مسابقه ها و قرعه کشی های متنوعی انجام دادیم و در خیلی از آنها، جایزه، یکی از محصولات خودمان با ارزشی مشخص بود.

الزامی وجود ندارد که حتما یک کالای لوکس جایزه دهید. انتخاب جایزه یا هدیه، به سطح شناخت شما از کاربران هد??تان بر می گردد. خیلی وقت ها، حتی با دو بلیت کنسرت، می توانید توجه خیلی از خانم ها را جلب کنید. دو بلیتی که برای کاربر هد?? شما، ??قط بلیت نیستند! آنها معمولا بلیت دوم را برای کسی هزینه می کنند که خیلی برایشان عزیز است و می توانند با وی خوشگذارنی کنند. این یعنی ??رصت چند ساعت خوشحالی و شادی و عشق را به کاربرتان هدیه داده اید و تمام این لحظات بواسطه نام برند شما برایشان خاطره انگیز و جاودانه خواهد شد. و حتی ممکن است در ??رصت های "خاطره بازی "شان در کا??ه ها، خانه ها، تجمع ها و وبلاگ ها، داستان برند شما دوباره و دوباره تعری?? شود. این ارزشی ست که جاودانه خواهد بود و نرخ بازگشت سرمایه تان ROI را در بلند مدت کاهش خواهد داد.

 

 

کتاب آموزش بازاریابی در اینستاگرام، اینستاگرامر Instagrammer - وبسایت شخصی سید رضا موسوی دوست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...