رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
zahra12

مزایای دستگاه اکسیژن ساز در بهبود سطح سلامت جامعه

پست های پیشنهاد شده

%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-300x300.jpg

 

اکسیژن یک ماده ای بسیار ضروری برای حیات با??ت اندام های بدن و مغز است که به طور خودکار از طریق تن??س داخل بدن و جریان خون می گردد همین طور اگر میزان ورودی اکسیژن هوا کمتر از ۱۰ درصد باشد ، مغز متورم می شود و اگر سطح اکسیژن به کمتر از ۶ درصد برسد، ??رد معرض خطر مرگ حتمی قرار می گیرد. برای پیشگیری ازآسیب های خطر ناک ناشی از کمبود اکسیژن در بدن دستگاه اکسیژن ساز وسیله ای ضروری است که در حال حاضر انواعی مختل??ی از دستگاه اکسیژن ساز خانگی ساخته شده است. کاربرد های م??ید دستگاه اکسیژن ساز برای آسیب های احتمالی به با??ت های بدن است که مورد درمان و بهبود قرار می گردد که مورد تایید پزشکان قرار گر??ته است.

 

کمبود اکسیژن در بدن یا ??? هیپوکسی??? با به شکل هایی مانند نظیر کبودی لب ها و صورت( سیانوز) همراه است. در این زمان با اکسیژن درمانی می شود از متورم شدن با??ت مغز و آسیب های پس از ان جلوگیری کرد. در این روش با مصر?? از دستگاه اکسیژن ساز، کمبود اکسیژن بدن مریض را به طور ۱۰۰ درصدی بر طر?? گردد به همین ترتیب اکسیژن وارد شده به ریه ها و به وسیله ی خون به دیگر بخش های بدن انتقال می یابد. در اکسیژن درمانی با دستگاه اکسیژن ساز می شود زندگی مریض را برگردان و تسریع در رویه بهبود و سلامت با??ت های آسیب دیده ایجاد کرد.

 

مزایای دستگاه اکسیژن ساز برای مریض های دچار عارضه ی ریوی و تن??سی (آم??یزم و انسداد ریه)، آمبولی هوا، بیماران قلبی، آسمی، پنومونی بسیار بیش ازاندازه م??ید است. بسیاری از مریض ها ی تن??سی توانسته اند با مصر?? از دستگاه اکسیژن سازبه طور معمول زندگی در بین جمع خانواده خود باز گردند و به مستقل کارهای شخصی روزانه خود را انجام دهند.

برخی از مزایای دستگاه اکسیژن ساز

 

1. تنظیم و تص??یه گردش خون

2. بیماری های قلبی- عروقی می کاهد

3. جلوگیری اززیاد شدن ??شار خون

4. مقابله با بیماری های تن??سی و آسم

5. خون رسانی به با??ت های بدن و تنظیم سطح اکسیژن خون

6. به سلامتی سیستم عصبی جنین در مادران باردار کمک می کند

7. به عملکرد نرمال ریه شخص سیگاری بهبود می بخشد

8. خونرسانی به پوست و تاخیرا??تادن در روند پیری چهره کمک می کند

9. بهبود بخشیدن به ??عالیت مغز و زیاد شدن حا??ظه در سالمندان کمک می کند

10. جلوگیری از اضطراب و تنش های عصبی ناشی از آلودگی هوا و کمبود اکسیژن

انواع مختل?? اکسیژن ساز

اکسیژن سازجزو دستگاه* های پزشکی

هستند که اکسیژن موجود در هوای محیط را جمع می*کنند تا گاز اکسیژن زیاد شده را برای بیماران تامین کنند. دو مدل اصلی از اکسیژن سازه به نام اکسیژن ساز ثابت و قابل حمل( پرتابل)

بیشتر اکسیژن سازهای خانگی، از مدل ثابت هستند و می توان برای ساخت اکسیژن، به* صورت پی در پی و یا پالسی مورد است??اده قرار بگیرد.اکسیژن سازهای قابل حمل، برای اسانی انتقال، طراحی شده*اند وبیشتر ??قط به*حالت پالسی اکسیژن می سازد

 

برای بهره کامل بردن بیشتر از اکسیژن تراپی، بهتر است از لوازم دیگر اکسیژن ساز مثل *****، مرطوب ساز، لوله*ی اکسیژن و غیره مصر?? کرد.هر روزه ، اکسیژن تراپی به مدد مدل های زیاد اکسیژن سازها، بسیار اسان و راحت شده است. برای مریضانی که از آم??یزم، بیماری خطر ناک انسداد ریه و یا دیگرمریضی*های تن??سی اسیب می* بینند، اکسیژن سازها یکی از لوازم ضروری پزشکی هستند. مریض های مزمن ریوی، پونومی، آسمی، قلبی و حتی اشخاص سالم نیز جهت ر??ع خستگی روز می*توانند از این دستگاهمصر?? کنند . زندگی تعدادی بسیاری از مریضان به این دستگاه اکسیژن ساز وابسته است. برای تامین دائم اکسیژن، در اطرا?? خانه، برای مریضان محتاج به اکسیژن تراپی، مصر?? این دستگاه تاثیر گذار خواهد بود. پزشکان بیشتر اندازه اکسیژن مورد احتیاج مریض را در نسخه مشخص می*کنند. این اندازه اکسیژن بیشتر با واحد لیتر در دقیقه تایین می*شود.تعداد زیادی از مریضان، نسبت به شرایطشان، به جز هنگام روز، در شب نیز به اکسیژن ساز احتیاج دارند. در این حالت نیاز به مصر?? از اکسیژن سازهای خانگی خواهد بود.منبع:اکسیژن ساز

 

  • Like 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...