رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
axon

آشنایی با کدهای امنیتی سیم کارت

پست های پیشنهاد شده

به منظور ح??ظ سیمکارت و گوشی تل??ن همراه از دسترسی غیر مجاز ، کدهای خاصی در نظر گر??ته شده است. هر کدام از این کدها کارآیی خاصی را دارد.

Security Code : این کد بر روی دستگاه تل??ن تنظیم می*شود و در گوشی*های NOKIA به طور پیش??رض برابر ۱۲۳۴۵ است. به وسیله این کد می*توان دسترسی غیر مجاز به بعضی از امکانات تل??ن را محدود نمود. در گوشی*های موبایل NOKIA, اگر این کد را اشتباه وارد گردد، تل??ن به مدت ۵ دقیقه از پذیرش کد جدید خودداری می*کند.

 

PIN Code : این کد بر روی سیمکارت تنظیم می*شود و برای دستیابی به آن باید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه کرد. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت است و به طور پیش??رض برابر ۱۲۳۴ است. به وسیله این کد می*توان دسترسی غیر مجاز به سیمکارت و بسیاری از قابلیت*های شبکه را محدود کرد. اگر این کد را ۳ بار اشتباه وارد کنید، دستگاه روی PIN ق??ل می*گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به است??اده از کد PUK خواهید داشت.

 

PIN2 Code : این کد نیز مانند PIN بر روی سیمکارت تنظیم می*شود و برای دستیابی به آن می*توان به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمود. در ایران این کد به صورت پیش??رض برابر ۵۶۷۸ تنظیم شده و از ثبت آن بر روی سند سیمکارت خودداری شده است. علت عدم ثبت، ارائه نشدن خدمات مربوط به این کد نیز به صورت ??راگیر اعلام گردد. به وسیله این کد می**توان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امکانات شبکه را محدود کرد. اگر این کد را ۳ بار اشتباه وارد کنید، دستگاه بر روی PIN2 ق??ل می*گردد و برای آزادسازی آن نیاز به است??اده از کد PIN2 خواهید داشت.

 

PUK Code : همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN ق??ل گردد، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریا??ت این کد می*توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

 

PUK2 Code : همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 ق??ل گردد، برای آزادسازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریا??ت این کد می*توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد نیز بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

 

Barring Password : این کد بر روی سیکارت تنظیم و در هنگام است??اده از سرویس مسدود سازی شماره تل??ن*ها است??اده می*گردد. برای دریا??ت این کد به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. گ??تنی است که تمامی کدها به غیر از PUK و PUK2 قابل تغییر هستند و بدین منظور می*توانید از منوهای مربوطه تل??ن همراه خود است??اده نمایید.

 

نحوه آزاد سازی سیمکارت از ق??ل PIN

برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را ??شار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK در کد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN ، کد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again ، کد PIN جدید را تکرار کنید.

 

**۰۵*PUK*New PIN*New PIN Again#

نحوه آزاد سازی سیمکارت از ق??ل PIN2

برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را ??شار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK2 در کد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , کد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again ، کد PIN2 جدید را تکرار کنید.

 

**۰۵۲*PUK2*New PIN2*New PIN2 Agani#

کدهای PIN و PIN2 حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم هستند.

 

نحوه آزاد سازی سیمکارت*های ق??ل شده بر روی PIN , PIN2

همان طور که بیان شده، اگر بار کدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد کنید، سیمکارت شما بر روی کد اشتباه ق??ل می*گردد و دیگر نمی*توانید از آن است??اده کنید. برای آزاد سازی سیمکارت از ق??ل باید به کدهای PUK و PUK2 آگاه باشید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...