رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

حقيقتي زشت در مورد مسواک

پست های پیشنهاد شده

1242-حقيقتي-زشت-در-مورد-مسواک-11-jpg

 

 

 

مسواک شما کثي?? تر از آن چيزي است که تصور مي کنيد. آيا تاکنون ??کر کرده ايد که در مسواک شما چه چيزهايي کمين کرده است؟ مسواک شما سرشار از انواع ميکروب ها هستند.

تحقيقات نشان مي دهد که يک مسواک بدون درپوش مي تواند بيش از 100 ميليون باکتري را در خود جاي دهد. اما نگران نباشيد. به هر حال دهان ما نيز چندان استريل و عاري از ميکروب نيست.

صدها ميکروارگانيسم در دهان ما هر روز وجود دارد و اين مشکل چندان بزرگي نيست. در واقع مي توان گ??ت که مشکل زماني جدي مي شود که تعادل اين باکتريها در دهان به هم مي خورد.

بهتر است بدانيم که پلاک ها يا همان جرم هاي روي دندان، باکتري هاي هستند و بنابراين با هر مرتبه مسواک زدن اين باکتري ها به مسواک منتقل مي شوند. سوالي که در اين رابطه مطرح مي شود اين است که آيا ممکن است در نتيجه مسواک هاي آلوده، بيمار شد؟ پاسخ چندان روشن نيست، ??ارغ از اين حقيقت چه تعداد باکتري در دهان ما زندگي مي کنند و يا از طريق دهان به مسواک منتقل مي شوند بايد گ??ت که د??اع بدن در مقابل اين باکتري ها به قدري هست که دچار ع??ونت ناشي از ميکروب هاي روي مسواک نشويد.

خوشبختانه بايد گ??ت که بدن به طور خودکار عليه اين باکتري ها مبارزه مي کند، بدون آنکه علامتي از ناراحتي مشخص شود. به همين دليل ما به درستي خبر از شواهد ميکروبي روي مسواکي که در دستشويي يا هر جاي ديگر قرار مي دهيم نداريم. با اين حال بهتر است نکات زير را رعايت کنيد تا از بروز همان مشکلات نادر که در نتيجه آلودگي مسواک است نيز مصون بمانيم:

1- مسواک را دور از محل توالت قرار دهيد. در بسياري از خانه ها دستشويي و توالت در کنار هم تعبيه شده و به عبارتي بسيار نزديک به هم هستند و در اغلب موارد نيز مسواک در ليواني کنار کاسه دستشويي قرار مي گيرد. هر توالتي گازهاي آلوده در هوا پراکنده مي کند و اين جاي تعجب است که چرا مسواک را آن نزديکي ها قرار مي دهيد. با اين توصي??ات تاکيد مي شود که تا آنجا که امکان دارد مسواک را جايي دورتر از توالت قرار دهيد. نکته بعد اينکه از توالت کردن و قبل از مسواک زدن حتما دستان خود را با آب و صابون بشوييد.

2- مسواک خود را بعد از هر بار مصر?? به دقت شستشو دهيد.

3- مسواک خود را خشک نگه داريد. همان طور که مي دانيد باکتري ها تمايل زيادي به محيط هاي مرطوب دارند. بنابراين سعي کنيد مسواک خود را در ??اصله زماني هر مرتبه مصر??، خشک نگه داريد. از درپوش مسواک بهتر است است??اده نکنيد زيرا رطوبت مسواک را ح??ظ مي کند و محيط را هرچه بيشتر مستعد رشد باکتري ها مي کند.

4- مسواک خود را مستقيم نگه داريد. قرار دادن مسواک در جايي که مستقيم باشد بهتر است از حالت ا??تاده آن روي هر سطح.

5- هرگز از مسواک ديگران است??اده نکنيد و چنين اجازه اي به ديگران ندهيد که بخواهند از مسواک شما است??اده کنند. حتي توصيه مي شود که مسواک خود را در مجاورت مسواک ديگري قرار ندهيد، زيرا باکتري ها از يکي به ديگري منتقل مي شود. هم اکنون محصولات مختل??ي در بازار وجود دارد که مدعي است مي تواند مسواک را عاري از باکتري کند.

روش هايي که اين محصولات دارند به کمک گرما، اشعه يا اسپري هاي باکتري کش است و بعضي از مسواک ها نيز گ??ته مي شود که حاوي ??رچه ضد رشد باکتري است. شواهد نشان مي دهد که بعضي از اين راهکارها م??يد است و منجر به از بين ر??تن باکتري مي شود. بنابراين اگر تصميم گر??ته ايد که از اين محصولات است??اده کنيد تاييد سازمان غذا و دارو را در اين زمينه در نظر بگيريد. همچنين به خاطر داشته باشيد که حتي بهترين محصولات نيز قادر به از بين بردن تمام باکتري ها نيستند. بعضي از وب سايت ها پيشنهاد مي کنند که مثلا مسواک را در مايکروويو قرار دهيد تا باکتري ها از بين برود، اما همين عمل ممکن است کارايي مسواک را تحت تاثير قرار دهد و به عبارتي به ساختمان مسواک آسيب وارد کند.

بهترين راهکار ممکن در اين رابطه اين است که مسواک خود را بعد از مدتي است??اده دور بيندازيد. زمان پيشنهادي در اين رابطه هر سه تا چهار ماه يکبار است. و نهايت اين که به خاطر داشته باشيد که اين باکتري ها هستند که موجب بدبويي دهان، پوسيدگي دندان و بيماري هاي لثه مي شوند. بنابراين مسواک زدن و نخ کشيدن به دندان ها را هرگز ??راموش نکنيد. همچنين شستشوي دهان با مواد شوينده ضد باکتري قبل از مسواک زدن از انتقال باکتري به مسواک ممانعت مي کند.

 

منبع:سایت راسخون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...