رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
MsFATEMEH

برای فروش در آمازون به چه چیزهایی نیاز دارید؟ (1)

پست های پیشنهاد شده

ملاحظات نکات مختل??ی وجود دارند که باید پیش از آغاز ??عالیت خود در آمازون در نظر داشته باشید.

همچنین باید بدانید که در حال حاضر تمام دسته‌بندی‌ها از قابلیت تعامل بین شاپی??ای و آمازون پشتیبانی نمی‌کنند و پیش از شروع کار باید این موضوع را بررسی نمایید.

همچنین آمازون قوانین و مقررات مختل??ی دارد که تنها با رعایت آنها می‌توانید محصولتان را در این پلت??رم به ??روش برسانید. توصیه می‌شود ابتدا به صورت محدود چند محصول را در آمازون قرار دهید تا با شرایط این بازار آشنایی پیدا کنید. همچنین باید امکانات و گزینه‌هایی که آمازون در دسترس شما قرار می‌دهد را شناسایی نموده و مواردی که است??اده از آنها به رونق کسب و کارتان کمک می‌کند را دنبال کنید.

 

این راهنما با هد?? جمع‌بندی نکات و استراتژی‌هایی تهیه شده که به رشد کسب و کارتان در آمازون کمک می‌کند. ابتدا به سراغ نکات ساده و اصول مهم می‌پردازیم. بدین منظور باید ت??اوت‌های بین ??روشنده، ??روشنده ثالث و ??روشنده بازار را با تامین کننده آمازون(??روشنده محصول به آمازون) درک کنیم.

 

1) پایگاه ??روش آمازون با امکانات لجیستیکی

 

زمانی که به عنوان یک ??روشنده در آمازون حضور دارید، آیتم‌های موجود در انبار تا زمانی که مشتری آنها را س??ارش ندهد تغییری نخواهد داشت. شما می‌توانید از امکانات و مزایای لجیستیکی آمازون برای ??رآیند پردازش و ارسال س??ارشات است??اده کنید و یا این کار را خودتان انجام دهدید. در بسیاری از موارد ??روشنده ثالث بودن آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد کسب و کارتان در آمازون می‌باشد.??روشندگان به پورتال Seller Central دسترسی خواهند داشت که ویژگی‌های مت??اوتی را نسبت به پورتال‌های تامین کنندگان در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

به عنوان یک ??روشنده شما به شیوه‌های مختل??ی می‌توانید س??ارشات را مدیریت کنید:

 

تامین و ارسال توسط ??روشنده (FBM)

 

در این متد وظی??ه تامین، ارسال، مرجوعی و خدمات مشتریان با شما خواهد بود. این شیوه برای کالاهایی که باید ساخته شوند و سپس ارسال گردند و یا محصولاتی که به ??رآیند پردازش س??ارش طولانی نیاز خواهند داشت، ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

2) سرویس ??روشنده اکسپرس و پایگاه ??روشنده آمازون

 

به عنوان یک ??روشنده آمازون، شما می‌توانید محصولاتتان را به صورت عمده به آمازون ب??روشید. در این شیوه دو راه پیش‌روی شماست؛ سرویس ??روشنده اکسپرس یا Vendor Express که برای همه آزاد است و سرویس پایگاه ??روشنده یا Vendor Central که ??قط از طریق دعوت قابل دسترس می‌باشد.

 

مزایای ??روشنده بودن:

  • سرویس Vine
  • امکان تعیین پروموشن‌های سل?? سرویس شامل تخ??ی??ات Gold Box
  • جایگاه های تبلیغاتی در ص??حات دسته‌بندی، ایمیل‌های تبلیغاتی و غیره
  • دسترسی به دسته‌بندی‌های اضا??ی مانند Gift Guides، Holiday Collections و غیره
  • دسترسی به طرح‌هایی مانند Prime Now، Fresh و Pantry
  • احتمال پایین‌تر برای مسدود شدن حساب کاربری بدون دلایل مشخص

معایب ??روشنده بودن:

  • کنترل قیمت به صورت کاملا مستقیم انجام نمی‌شود
  • ??رآیند پردازش س??ارش پیچیده‌تر بوده و کنترل کمتری را به شما ارائه می‌دهد
  • پرداخت زمان‌بر
  • به طور کلی این شیوه‌ای پرهزینه‌تر برای ??روش در آمازون است
  • وابستگی بیشتر به Vendor Manager و شرایط Retail آمازون

اگرچه بین ویژگی‌های ارائه شده در پورتال‌های Seller و Vendor Portal شباهت‌هایی دیده می‌شود اما بر روی ویژگی‌هایی که در Seller Central در اختیار ??روشندگان قرار گر??ته تمرکز خواهیم کرد، چرا که این بخش به شکل بهتری تعامل آمازون و شاپی??ای را نشان می‌دهد.

 

مسدودسازی اکانت و حذ?? لیست‌های ایجاد شده

 

اگرچه آمازون ??روشندگانی با هر ابعادی را به ??روش در پلت??رمش تشویق می‌کند اما توجه ویژه‌ای نیز به تجربه مشتریان دارد. در صورتی که عملکرد ??روشنده مناسب نباشد و یا شرایط خدمات آمازون را نقض نماید از سوی آمازون هشدار دریا??ت نموده، اکانتش حذ?? شده و یا برای همیشه بلاک می‌شود.

 

خیلی مهم است که عملکردتان در بازه مناسبی قرار بگیرد تا مشتریان از ??عالیت شما در بازار آمازون تجربه‌ بدی نداشته باشند. در غیراینصورت آمازون به صورت پیوسته به شما هشدار داده و اگر این شرایط ادامه یابد ممکن است یکی از لیست‌های محصولات شما حذ?? شده و یا اکانتتان به طور کامل مسدود گردد. در این شرایط باید با توضیحات خود به آمازون این تضمین را بدهید که اگر اکانتتان باز شود با شرایط مناسبی ??عالیت خواهید کرد.

 

یکی دیگر از دلایلی که منجر به مسدود شدن حساب کاربری ??روشنده می‌شود نقض شرایط خدمات آمازون است. از جمله می‌توان به ??روش محصولات تقلبی، ایجاد انگیزه با کالای رایگان و یا پول برای نقدهای مثبت از یک محصول، ??قط درج نظرات مثبت و زیرپا گذاشتن حقوق مشتری اشاره نمود. علاوه بر این، ایجاد چند اکانت دیگر بدون دریا??ت تاییدیه آمازون برای انجام کار نیز به مسدود شدن آن منجر خواهد شد.

 

در مجموع از زمانی که حساب کاربری خود را در آمازون ایجاد می‌کنید مسئولیت ح??ظ سلامت کسب و کارتان با شما خواهد بود. حتی اگر احساس می‌کنید رقبای شما از روش‌های نه چندان درست برای رشد کسب و کارشان است??اده می‌کنند تمام تلاشتان را به کار ببرید تا مشتریان تجربه خوبی از خدمات شما داشته باشند.

 

​​​​​​​ طرح‌های مختل?? آمازون

 

 

برای برندهایی که در آمازون ??عالیت می‌کنند هیچ محدودیتی در زمینه ??رصت‌ها و ابزارهای کمک کننده به رشد کسب و کار نخواهند داشت. در این راهنما ما بخش‌های اصلی که می‌توانید بدین منظور از آنها است??اده کنید را به شما معر??ی می‌کنیم.

 

پردازش س??ارش توسط آمازون (FBA)

FBA سرویسی است که آمازون به ??روشندگان خود ارائه می‌دهد. در این سرویس تمام ??رآیند پردازش س??ارش شامل تامین و ارسال توسط آمازون انجام شده و ??روشنده باید از قبل محصولاتش را به مراکز لجستیکی این کمپانی تحویل دهد.

 

آمازون خدمات مشتریان و مدیریت مرجوعی‌ها را نیز در این سرویس انجام داده و محصولاتی که در این طرح به ??روش می‌رسند شامل برنامه Prime Eligible آمازون می‌شوند. در این برنامه محصولات برای ارسال دو روزه رایگان برای مشتریان عضو پرایم و یا ارسال رایگان استاندارد برای کاربران غیر پرایم آماده می‌شوند.

 

این امر از آنجایی حائز اهمیت است که کاربران عضو طرح پرایم زمان بیشتری را در آمازون صر?? کرده و حتی بسیاری از مشتریان هنگام جستجوی محصولات ***** "Prime only" را ??عال می‌کنند.

 

در مجموع اگر از سرویس FBA است??اده نمی‌کنید وظی??ه مدیریت انبار، پردازش س??ارشات، خدمات مشتریان و مدیریت مرجوعی‌ها با شما خواهد بود.

برای ??روش در آمازون به چه چیزهایی نیاز دارید؟ | ??روشگاه اینترنتی واسا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...