رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
MsFATEMEH

توسعه و به‌ کارگیری یک استراتژی سئو موفق

پست های پیشنهاد شده

اگر قصد یادگیری سئو را دارید باید بدانید که این حوزه بسیار گسترده بوده و مطالب زیادی را باید یاد بگیرید که ممکن است هولناک به نظر برسند. صدها ??اکتور سئو مختل?? وجود دارد که بر روی سئو یا بهینه بودن وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارند. تسلط کامل به تمامی این ??اکتورها تقریبا غیرممکن است.

توجه داشته باشید که سالیانه بالغ بر 2.2 تریلیون جستجو در موتور جستجو گوگل انجام می‌شود و تقریبا 90 درصد از کاربران ??قط بر روی سه لینک(نتیجه) نخست کلیک می‌کنند.

در ادامه نکاتی را در خصوص سئو ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند شروع بهتری داشته باشید.

 

download_7_.jpg

 

 

 

ابتدا نظم کسب و کار:

1-بهینه‌سازی ص??حه محصول

بدین منظور باید در هدرها و تگ‌های جایگزین یا اصطلاحا Alt سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط به محصول است??اده کنید. دقت داشته باشید که است??اده بیش از اندازه کلمات کلیدی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

2-است??اده از URLهای واضح و قابل ??هم

بازدیدکننده به هیچ عنوان تمایلی به دیدن تعداد زیادی کاراکتر عجیب و غریب(زمانی که URL ص??حه به زبان ??ارسی باشد) نداشته و بهتر است در آدرس URL ص??حات سایت از همان کلمات کلیدی که قصد بهبود رتبه‌شان را دارید است??اده کنید. به طور کلی این آدرس باید کوتاه، ش??ا?? و کاملا قابل ??هم باشد.

3-محتوای تولید شده توسط کاربر

است??اده از این محتوا باارزش بوده و در عین حال هیچ هزینه‌ای هم برایتان نخواهد داشت. این محتوا برای موتورهای جستجو بسیار مهم بوده و با نصب ا??زونه‌های شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایتتان به کاربران اجازه می‌دهید تا به سرعت نظرات و نقد و بررسی‌های خود را در مورد محصولاتی که به تازگی خریداری کرده‌اند به ثبت برسانند.

4-عدم است??اده از محتوای تکراری

آرشیو‌ها، تگ‌ها، شماره‌گذاری اشتباه ص??حات و حتی ??یلترسازی ساده محصولات می‌توانند محتوای تکراری تولید کنند که در نهایت به کاهش عملکرد وب‌سایت شما خواهد انجامید.

این کار را می‌توانید از طریق بخش تنظیمات پلت??رم تجارت الکترونیک خود انجام دهید. اگر از پلت??رم WooCommerce است??اده می‌کنید بسیاری از مشکلات مربوط به محتوای تکراری را از طریق پلاگین Yoast SEO برطر?? نمایید. در شاپی??ای نیز این کارها به صورت خودکار توسط خود پلت??رم انجام می‌شود.

اگر از پلت??رم تجارت الکترونیک دیگری است??اده می‌کنید باید با است??اده از ??ایل robots.txt خود تغییرات لازم را انجام دهید.

علاوه بر این، بهتر است محتوایی مت??اوت با توضیحات محصول که توسط تولیدکننده ارائه شده را آماده کنید. گوگل این موضوع را متوجه شده و بین شما و رقبایتان ت??اوت قائل می‌شود.

5-عدم حذ?? ص??حات محصولات ناموجود

ص??حات محصولاتی که ناموجود شده‌اند را حذ?? نکنید خصوصا وقتی رنک بالایی را بدست آورده‌اند. در عوض می‌توانید محصولات مشابه‌ یا جدیدترین محصولات اضا??ه شده را در این ص??حات به نمایش بگذارید.

6-ایجاد یک سیستم لینک‌سازی داخلی هوشمندانه

این کار باعث کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate وب‌سایت شما می‌شود چرا که بازدیدکننده لینک‌های را مشاهده می‌کند که قابل کلیک هستند. براساس مطالعات اخیر حدود 69 درصد از ا??راد مرور وب‌سایت‌ها را برپایه همین لینک‌ها انجام می‌دهند. سعی کنید این موضوع خیلی پیچیده نشود و در واقع لینک‌سازی را براساس دیدگاه کاربران انجام دهید. باید ببینید در محتوای ص??حه محصول چه مواردی وجود دارند که می‌توان آنها را به محتوای مرتبط دیگر لینک‌ کرد.

7-ایجاد لینک به وب‌سایت‌های دیگر

برخلا?? شایعاتی که احتمالا شنیده‌اید لینک دادن به سایت‌های دیگر رنک شما را نابود نخواهد کرد، برعکس شما با این کار به بازدیدکننده نشان می‌دهید که هد?? اول شما ارائه محتوای م??ید و کارآمد به وی است حتی اگر آن محتوا در وب‌سایت دیگری قرار داشته باشد. این شیوه لینک‌سازی شما را بسیار موجه و قابل اعتماد نشان می‌دهد.

8-است??اده از آنالیتیکس

شما بدون هیچ‌گونه شک و تردیدی باید از این ابزار قدرتمند به منظور ردگیری و نظارت بر روی تمامی ات??اقاتی که از سوی بازدیدکنندگان وب‌سایتتان سر می‌زند است??اده کنید.

 

??روشگاه ساز رایگان باب - وبلاگ

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...