رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

عملیات نفس*گیر آتش نشانان در آتش*سوزی

پست های پیشنهاد شده

[ATTACH=CONFIG]1577[/ATTACH]

 

به گزارش خبرگزاری برنا، 35 ن??ر از کارگران این مرکز تولیدی 4طبقه واقع در خیابان منوچهری که در محاصره آتش سوزی و دود ناشی از آن قرار گر??ته بودند در دقایق اولیه با تلاش آتش نشانان نجات یا??تند.

 

??تح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی که در محل حادثه حاضر شده بود، در مورد آتش سوزی گ??ت: محل حادثه ساختمان قدیمی است که 4 طبقه و یک زیرزمین دارد. در داخل این ساختمان بیش از 220 واحد تولیدی تریکو و ??روشگاه پوشاک وجود داشت که در جریان این حادثه حداقل تعداد 74 واحد آن در آتش سوخت و تعداد 6 تا7 واحد دیگر نیزبه علت ن??وذ دود دچار خسارت شد.

 

وی خاطر نشان کرد: اغلب مکان های آسیب دیده در طبقات چهارم و تعداد کمی نیز در طبقه سوم بود.

 

وی ا??زود: بنابه اظهار کارگران، هرشب تعداد زیادی از کارگران شاغل در داخل کارگاه ها و تولیدی ها اقامت داشته و می خوابند و یا کار می کنند.

 

تیموری تصریح کرد: آتش نشانان در همان لحظات اولیه با است??اده از نردبان و بالابر، بسیاری از ساکنان و کارگران را که درمیان دود و آتش گر??تار شده بودند نجات دادند و هم چنین با حضور به موقع و تسلط بر موقعیت در همه اضلاع ساختمان، مو??ق شدند در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی را به محاصره درآورده و از دل آتش به داخل طبقات و راهروها ن??وذ پیدا کرده و آن را کنترل کنند.

 

وی ا??زود: متاس??انه داخل تولیدی ها و راهروها مملو از انباشت کالای قابل اشتعال بود که این نا ایمنی ها نیز باعث شد که آتش سوزی به سرعت رشد و پیشر??ت کند.

 

تیموری درمورد علت وقوع این آتش سوزی و میزان خسارات جانی و مالی گ??ت: متاس??انه در جریان این آتش سوزی سه ن??ر در لحظات اولیه حادثه گر??تار شعله های آتش شده و جان خود را ازدست دادند که جنازه آنان توسط آتش نشانان به بیرون منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد.

 

تیموری ا??زود: با خاموش شدن آتش سوزی گروهی از کارشناسان آتش نشانی کار خود را برای بررسی علت و میزان دقیق خسارات وارده آغاز کردند.

 

مرتضی اص??هانی معاون منطقه یک سازمان آتش نشانی نیز درباره این حادثه گ??ت: در ساعت 04:31 دقیقه بامداد امروز وقوع این آتش سوزی به سامانه 125 اعلام شد که با توجه به اعلام آتش سوزی و محاصره تعدادزیادی از ا??راد در داخل این محل به طور هم زمان آتش نشانان ایستگاه های 18 ، 2 ، 1 ، 46 ، 73 ، 31 ، 40 و دو گروه ا مداد و نجات 1 و 13 این سازمان و هم چنین 5 دستگاه نردبان و بالابر آتش نشانی و 5 خودروی ویژه حمل دستگاه های تن??سی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی ا??زود: به محض رسیدن به محل بررسی های لازم را انجام دادیم. متاس??انه به علت شدت آتش سوزی و دود ایجاد شده که حجم بسیار زیادی داشت عملا تمامی راه های ورود و خروج ساختمان مسدود شده بود.

 

اص??هانی در مورد نحوه عملیات نیروها در این حادثه تصریح کرد: مشکل عمده آتش نشانان علاوه بر خاموش کردن آتش سوزی، گر??تار شدن تعداد زیادی از کارگران واحدهای تولیدی در طبقات ??وقانی درمیان دودشدید ناشی از آتش سوزی بود.

 

وی ا??زود: چون در اثر حجم بسیار زیاد دود عملا راه های ورود و خروج ساختمان بسته شده بود و امکان بیرون ر??تن آنها از راه پله ها وجود نداشت، کارگران که به شدت ترسیده بودند به بالای پشت بام ونیز به لبه پنجره های مشر?? به خیابان آمده بودند و درخواست کمک می کردند و حتی تعدادی از آنها قصد داشتند خود را به پایین پرت کنند.

 

معاون عملیات منطقه یک آتش نشانی تهران هم چنین گ??ت: ما عملیات را در دوبخش سازماندهی کردیم اول نجات کارگران با است??اده از نردبان و بالابر و دوم خاموش کردن آتش سوزی و تخلیه دود از ساختمان.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل آتش نشانان تعداد 35 ن??ر از کارگران از طریق پشت بام و پنجره های طبقات چهارم و سوم توسط آتش نشانان و با است??اده از نردبان های آتش نشانی نجات یا??تند.

 

مرتضی اص??هانی ا??زود: دیگر گروه های عملیاتی نیز مو??ق شدند آتش سوزی را که کانون آن در طبقات سوم و چهارم بود ازطریق خیابان های لاله زار و نیز منوچهری و با بکارگیری بیش از 15 رشته لوله آبرسانی با سرعت مهار کرده و به طور کامل خاموش کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...