رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Pani

آداب و رسوم ازدواج های مردم در سراسر دنیا

پست های پیشنهاد شده

مردم سراسر دنیا در ازدواج های خود آداب و رسوم بی شماری را رعایت می كنند كه ریشه در نسل ها دارند. اغلب، این رسم و رسوم دارای معانی باارزش و جالبی هستند اما برخی از آنها كاملا بی معنی بوده و جایی در ??رهنگ امروز انسان ها ندارند. در اینجا سعی داریم برخی از این آداب و رسوم عجیب را كه گاه باعث شگ??تی دیگران می شود معر??ی كنیم.

سیاه كردن عروس در اسكاتلند

 

 

 

در اسكاتلند یكی از رسم های قبل از مراسم اصلی ازدواج آن است كه باید عروس را سیاه كرد. طبق این رسم؛ اطرا??یان باید عروس را غا??لگیر كرده و بدون این كه خبر داشته باشد، روی سرش مواد كثی?? كننده ای همچون آب كثی??، تخم مرغ، سس های مختل??، پر و موادی از این قبیل بریزند. سپس عروس آینده كه كاملا كثی?? شده، توسط همان اطرا??یان دور شهر چرخانده می شود و حتی او را به چند قهوه خانه و رستوران شلوغ هم می برند كه همه او را ببینند.

 

سكه های ك??ش عروس در سوئد

 

 

 

یك رسم كهن در سوئد این است كه عروس سكههایی را در ك??ش خود حمل می كند. یك سكه نقره از طر?? پدر عروس در ك??ش چپ او قرار می گیرد و یك سكه طلا از طر?? مادرش در ك??ش راست عروس گذاشته می شود و او باید در تمام مدت مراسم این سكه ها را در جای خود نگه دارد. این كار نشانه احترام همیشگی عروس به پدر و مادرش و حمایت پدر و مادر از اوست.

ظرو?? شكسته، ربودن عروس و اره كردن درخت در آلمان

 

 

 

یكی از جالب ترین رسم های قدیمی آلمان این است كه ??امیل عروس و داماد قبل از مراسم، تعداد زیادی ظر?? و ظرو?? را می شكنند و بعد عروس و داماد را مجبور می كنند تا آنها را جمع كنند. طبق سنن آلمانی وقتی عروس و داماد با كمك یكدیگر این ظر?? های شكسته را كه با تلاش بسیار اطرا??یان پخش شده جمع می كنند، در حقیقت خود را آماده می سازند كه در كنار یكدیگر به جنگ مشكلات زندگی بروند و این كار برای عروس و داماد خوش یمن است.

در بسیاری از دهكده های آلمانی دوستان عروس یا داماد، عروس را می دزدند و در جایی پنهان می كنند. سپس داماد باید عروس خود را پیدا كند. البته این جستجو همیشه از یك قهوه خانه شروع می شود و داماد، حاضرین در قهوه خانه را دعوت می كند تا پس از نوشیدن یك نوشیدنی به خرج او، در پیدا كردن عروس، وی را یاری دهند.اره كردن كنده درخت هم یكی دیگر از رسوم آلمانی است كه به نظر می رسد به منظور ارزیابی مهارت های جسمانی عروس و داماد طراحی شده است. پس از انجام مراسم عقد، عروس و داماد باید یك كنده بزرگ را دون??ری اره كنند و البته باید این كار را تنها با دست راستشان انجام دهند. اگر آنها این كار را به خوبی و با همكاری یكدیگر انجام دهند، معلوم می شود كه زندگی زناشویی خوبی خواهند داشت ولی اگر نتوانند از پس آن برآیند، حتما كارشان به مشكل برخورد خواهد كرد.

 

پرش عروس و داماد در بین سیاهپوستان

 

 

 

عروس و دامادهای سیاهپوست آمریكایی رسم جالبی برای خود دارند. منشا این رسم مشخص نیست ولی معنای جالبی دارد. پرش عروس و داماد پس از عقد انجام می گیرد و در آن عروس و داماد باید با یك پرش، زندگی تازه را آغاز كنند. این پرش بدان معناست كه آنها تمام مشكلات و نگرانی های زندگی مجردی را رها می كنند و با یك جهش بلند پا به زندگی زناشویی و ماجراهای تازه آن می گذارند. این پرش باید جلوی چشم خانواده های عروس و داماد انجام گیرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...