رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
hamid07

فرق مایکروسافت و سیسکو؟

پست های پیشنهاد شده

??رق مایکروسا??ت و سیسکو؟

دوره های مایکروسا??ت

دوره های مایکروسا??ت MCSE و MCITP دوره های تخصصی شبکه مربوط به سیستم عامل های مایکروسا??ت می باشند.

دوره MCSE 2003 مربوط به سیستم عامل های تولید شده مایکروسا??ت درسال 2003 یعنی Windows XP (NT5.1) و Windows 2003 Server (NT5.2) و سرویس های آن می باشد

دوره MCITP 2008 مربوط به سیستم عامل های تولید شده مایکروسا??ت از سال 2008 به بعد می باشد در حال حاضر جدیدترین دوره موجود که توسط مایکروسا??ت ارائه شده است بر روی سیستم های Windows Seven (NT 6.1) و Windows 2008 Server R2 (NT 6.1) و سرویس های آن می باشد.

لینک مربوط به سیستم های مایکروسا??ت

 

لینک های مربوط به دروس MCSE 2003 و MCITP 2008

 

 

خوب حالا اول MCSE 2003 یا MCITP 2008 ؟

با توجه به دو نمودار زیر که مربوط به است??اده از سیستم عامل های کلاینت و سرور در سطح دنیا است سیستم عامل های تولید شده توسط مایکروسا??ت در سال 2003 با توجه به وجود سیستم عامل های 2008 مایکروسا??ت هنوز هم محبوب هستند!!!!!

 

علت این امر در واقع دانش کاربران ، نیازهای آنها و سخت ا??زار ها کاربران می باشد بسیاری از کاربران هنوز آماده نشده اند تا بتوانند خودشان را با شرایط سیستم عامل جدید وق?? دهند ممکن است بسیاری از کاربران بتوانند سخت ا??زار مورد نیاز را تهیه نمایند اما سطح دانش و راحتی کار با ویندوز *** پی باعث شده تا هنوز کاربران ویندوز *** پی را است??اده کنند.

اما شرایط برای مدیر های شبکه کمی مت??اوت است در واقع در سه عامل دانش کاربران ، نیاز ها و سخت ا??زار دراینجا بیشتر خودش را نشان می دهد برای شروع کسانی که می خواهند با سرور 2008 کار کنند بهتر است اول سرور 2003 شروع کنند علت چیست؟ ارتقا سرورها از 2003 به 2008 در یک سازمان دردسرهای زیادی را به همراه دارد از جمله این دردسر ها را میتوان به سطح دانش مدیران شبکه و سخت ا??زار شبکه دانست در لینک بالا می توان میزان است??اده از حا??ظه و پردازنده این دو سرور را با هم مقایسه کرد ویندوز سرور 2003 سریع تر و محیط ساده تری دارد اما از لحاظ امنیتی و کارایی سرور 2008 بهتر از ویندوز 2003 می باشد. همچنین برای یک سازمان سخت است تا بتواند یکجا هم مدیران شبکه و هم سخت ا??زار ها را ارتقاء دهند.

اما باتوجه به تمام نکات بالا روز به روز به کاربران سیستم عامل های 2008 مایکروسا??ت ا??زوده می شود.

با تا توجه به نکات بالا انتخاب با شماست اما پیشنهاد ما به شما این است که از MCSE 2003 شروع و آن را به MCITP 2008 ارتقاء(Upgrade) دهید.

روش ارتقاء

شما باید آزمون ۷۰-۶۴۹ (Upgrade Exam) را بگذرانند که در واقع جایگزین آزمونهای ۷۰-۶۴۰ , ۷۰-۶۴۲ , ۷۰-۶۴۳ خواهد بود. در ضمن باید آزمونهای Enterprise Server Administrator MCITP و Seven Client را نیز پشت سر بگذارند.

گپی خودمانی

حالا بزارید یه کم با هم رو راست باشیم من تا حالا ادبی نوشتم و در ادامه هم ادبی می نویسم ! ولی می خام یکم عامه بنویسم!!!!

کم و بیش همه ما با Vista و seven هم کار کردیم من خودم از ویندوز 2000 شروع کردم ولی زمانی که خواستم با ویندوز ME و 98 کار کنم کلی عذاب کشیدم به خاطر نوع محیط و گزینه ها . تازه ??اصله بین 2000 و 98 خیلی کمه و پیش خودتون ??کر کنید زمانی از XP ر??تید سراغ Vista و Seven چقدر سردرگم بودید؟؟؟؟ حالا حساب کنید از Seven شروع کنید بعد بخوایم بریم سراغ XP –

میشه حکایت ویندوز 2000 و 98 تازه اونا خیلی باهم ??اصله نداشتن ولی Seven ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟

طبق آمار های بالا هنوز هم بیشتر مردم و مدیرهای شبکه از سیستم عامل های 2003 مایکروسا??ت است??اده می کنند که خوب! دارن کارشون رو روتین می کنن به نسبت سخت ا??زار های جدید سخت ا??زار های قوی هم نمی خواد و از مهم تر کار کردن با اونها هست که خیلی راحت تر و آسون تره . طبق آمار وب گذر که هر روز من چکش می کنن بیشتر کسایی که وب سایت ما رو نگاه می کنن با سیستم عامل *** پی میان تا با ویندوز seven و vista . جدا از کسایی مثل من که سی پی یو لپ تاپشون جدیده و ??قط باید با windows seven 64 bit خوب کار میکنه اگه به خارج از ایران نگاه بکنیم می بینیم گرایشات هنوز به سمت *** پی و خانواده اش هستش

الان که دارم اینو می نویسم 16 روز از آخرین مهلت مایکروسا??ت برای پشتیبانی ویندوز سرور 2003 می گذره ولی هنوز .................

اینو نوشتم چون حر?? یکی از همکارامون تو دلم مونده بود تو سایتش گ??ته بود که کسایی که می گن اول MCSE 2003 بعد MCITP بی سواد کلاهبردان هستند اما ??کر می کنم که دلایل بالا واسه اثبات حر??م کا??ی باشه!!!!!!!!

دوره های سیسکو و مدارک آن

همانطور که می*دانيد شرکت Cisco بعنوان بزرگترين و معتبرترين شرکت در زمينه ساخت، طراحی و اجرای شبکه*های کامپيوتری و تجهيزات آن در جهان شناخته شده است . از اين رو برای آشنائی بيشتر متخصصان شبکه با اصول طراحی و کار با تجهيزات، اين شرکت اقدام به برگزاری دوره*های متعددی در زمينه*های مختل?? شبکه نموده است. همچنين برای آگاهی از صحت و کار آزمودگی دانش آموختگان اين دوره*ها پس از گر??تن آزمون از آنها، به آنها مدرک بين*المللی ارائه می*نمايد. در واقع سخت ا??زار های سیسکو بیشتر برای ارتباطات چند شبکه (شبکه های مبتنی بر مایکروسا??ت ، لینوکس ، اپل و ....) است??اده می شود که در سه سطح و در هشت شاخه می باشد که شروع دوره در تمام هشت شاخه دوره CCNA و شاخه پیشنهادی برای شروع Routing & Switching می باشد. علت پیشنهاد شاخه R&S این است که مهم ترین ابزار برای ارتباطات بین شبکه ای routerها و switch ها هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دوره های سیسکو ، سطح ها و شاخه ها به آدرس زیر مراجعه کنید:

 

اما در برخی از موارد مشاهده شده که برخی از همکاران جهت مشاوره به دانشجویان سیسکو را سخت ا??زاری و مایکروسا??ت را نرم ا??زاری معر??ی کرده اند!!!!!!

درحالی که شما در دوره های سیسکو به صورت عملی و تئوری می آموزید که چگونه یک سوئیچ یا روتر(مسیریاب) سیسکو را Config کنید !!!!!!!!!!! پس شما در واقع یک کار نرم ا??زاری می کنید.

اول مایکروسا??ت یا سیسکو.

هیچ وقت هیچ اجباری برای دانشجو نیست که بخواهد در دوره خاصی شروع کند دانشجو می تواند ابتدا در دوره سیسکو شرکت کند و پس از اتمام دوره های سیسکو در دوره های مایکروسا??ت شرکت کنندو یا بلعکس اما تجربیات این موسسه (عصرشبکه) بعد از برگزاری دوره های متعدد سیسکو و مایکروسا??ت ثابت کرده است که کسانی که ابتدا در دوره های مایکروسا??ت شرکت کرده اند بهتر توانسته اند مباحث سیسکو را درک کنند.

علت چیست؟؟؟؟چرا اول مایکروسا??ت؟؟؟؟

در واقع در دوره مایکروسا??ت شما می توانید یک شبکه ایجاد کنید و م??هوم یک شبکه ، کلاینت و سرور را بصورت کاملا عملی درک می کنید (مبانی شبکه در ابتدا دوره MCSE –CCNA- MCITP گ??ته می شود) اما در دوره MCSE در دوره های ویندوز *** پی و سرور کاملا این بحث مو شکا??ی می شود و همچنین در ادامه با مباحث دیواره آتش ISAآشنا می شوند. دانشجویانی که می خواهند همزمان این دو دوره را طی نمایند بهتر است زمانی که دوره سرور را در MCSE تمام کردند ادامه MCSE و CCNA را شروع کنند.

اگر دانشجو در ارتباطات بین شبکه ای در شبکه ای به مشکل رسید باید بگوید که من ??قط ارتباطات بین شبکه ای انجام میدهم ؟

آیا تعمیر کار یک اتومبیل نباید رانندگی بداند؟؟؟؟؟؟ خیلی از مشکلات شبکه در هنگام است??اده از آن مشخص می شود شما باید بدانید که اساس چند شبکه که با هم ارتباط برقرار می کنند چیست؟؟؟؟؟؟

 

منبع: سایت عصر شبکه

ویرایش شده توسط hamid07

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...