رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sinaweb

دنبال رکورد دایی نیستم

پست های پیشنهاد شده

ایرانی*ها دوست دارند جواد نکونام را در مسابقه اوساسونا - بارسلونا داخل زمین ببینند. اما هنوز معلوم نیست او به این مسابقه می*رسد یا نه. خود جواد هم می*گوید هنوز مشخص نیست تا آن موقع مصدومیتش کاملا خوب می*شود یا نه. نکونام در گ??ت*وگو با خبرآنلاین از خیلی مسائل صحبت می*کند؛ از اوساسونا و تیم ملی ایران گر??ته تا باشگاه سابقش، پاس تهران. *در مورد مصدومیت تو صحبت*های متناقضی مطرح شده. خودت بگو در چه حالی هستی و کی می*توانی بازی کنی.

بعد از این*که از قطر آمدم، ام آر آی گر??تم و دیدم زانویم پارگی دارد. البته خیلی جدی نبوده. تا دو سه ه??ته دیگر می*توانم برسم.

*سایت اوساسونا نوشته که مصدومیت تو خیلی جدی نیست و همین باعث شده خیلی*ها بگویند اظهار نظر دکتر شهاب، پزشک تیم ملی ایران در مورد مصدومیت تو درست نبوده که گ??ته باید دو سه ه??ته تمرین کنی.

نه، تشخیص او درست بوده. سایت اوساسونا از این نظر نوشته بود مصدومیت من جدی نیست که اگر پارگی شدید باشد، دوران نقاهت طولانی می*شود و می*رود بالای 5-6 ه??ته. ولی الان پارگی شدید نیست.

*اعلام سایت باشگاه اوساسونا می*تواند برای نگران نشدن هواداران باشد؟

بله دقیقه همین است. البته مشکل من حاد نیست.

*با این مصدومیت کدام بازی*ها را از دست می*دهی؟

با اسپورتینگ گیخون بازی داریم. بعد هم با بارسلونا و سویا بازی داریم.

*با این اوصا?? بازی بارسا را از دست می*دهی؟

احتمالش هست. بستگی به شرایط درمانی من دارد. از الان نمی*شود گ??ت می*رسم یا نه. باید دید اوضاع چطوری پیش می*رود. اگر خوب باشد شاید بتوانم بازی کنم.

*الان چند روز از دوران نقاهت را پشت سر گذاشتی؟

7 روز. طول درمان هم دو تا سه ه??ته است.

*حتما بازی با بارسلونا برایت خیلی مهم است و می*خواهی خودت را به این مسابقه برسانی؟

نمی*توانم بگویم بازی با بارسا مهم نیست ولی سلامتی من از هر چیزی مهم*تر است. بالاخره باید دید چطوری می*شود. هنوز نمی*توانم بگویم به این مسابقه می*رسم یا نه.

*شرایط اوساسونا چطور است؟

خوب است. امسال در نقل و انقالات دو سه بازیکن خوب از دست دادیم و دو سه بازیکن خوب گر??تیم. ما دنبال قهرمانی نیستیم ولی تمام تلاشمان را می*کنیم و امیدواریم نسبت به سال*های گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم. خوشتبخانه دو سال است اسکلت تیم ح??ظ شده و امیدوارم امسال نتایجی بگیریم که جزو ده تیم اول لالیگا باشیم.

*طی این مدتی که در اوساسونا بودی جایگاه خاصی در این باشگاه و تیم پیدا کردی. به طوری که الان اگر وارد سایت باشگاه اوساسونا بشویم عکس جواد نکونام برجسته است و این نشان دهنده جایگاه شما در این باشگاه است. چگونه به این جایگاه رسیدی؟

من حدود 6 سال است در اوساسونا بازی می*کنم. امسال ششمین سالم است. از سال اولی که آمدم سعی کردم طوری بازی کنم که بتوانم خودم را جا بیندازم. تلاش کرده*ام از ??رصتی که برای من با بازی کردن در لالیگا به وجود آمده نهایت است??اده را ببرم. خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم و نماینده خوبی برای ??وتبال ایران بودم. وقتی من آمدم اینجا، ??وتبال دوستان، بازیکنان و تا حدودی رسانه*های اسپانیا شناخت خاصی از ??وتبال ایران و بازیکنان ایرانی نداشتند. ولی خوشحالم که ات??اقاتی ا??تاده که ??وتبال ایران را تا حدودی جا انداخته*ام. من این را مدیون لط?? خدا هستم. محبتی که این باشگاه به من داشته را نادیده نمی*گیرم. اینجا برای من تبدیل به یک باشگاه خانوادگی شده. اینجا همه دوست و ر??یق من هستند. همه این شرایط باعث شده من جا بی??تم. آن*ها هم من را با آغوش باز پذیر??ته*اند. این باعث شده من راحت*تر کار کنم و نماینده شایسته*ای برای ??وتبال ایران باشم.

*شما جایگاه خاصی بین هواداران اوساسونا دارید. این در اخباری که مخابره می*شود مشخص است.

توی یک باشگاه بازیکن زیاد می*رود و میاد. ولی اگر بازیکن عملکرد خوبی داشته باشد می*تواند بین هواداران برای خودش جایگاهی داشته باشد. عاشق ??وتبال هستم و همه چیز را خوب تشخیص می*دهم. شش سال است اینجا بازی می*کنم و رابطه خوبی با هواداران دارم.

*به نظر می*رسد چیزی نمانده کاپیتان اوساسونا بشوی؟

در حال حاضر کاپیتان ها??بک وسط تیم ماست. او در این باشگاه بزرگ شده. در تیم*های پایه اوساسونا رشد کرده و چندین سال است در تیم بزرگسالان بازی می*کند. کاپیتان دوم هم د??اع وسط است. او هم همین شرایط را دارد. ات??اقا بچه همین شهر است. من هم کاپیتان سوم تیم هستم ولی برای من این مهم است که امسال بتوانم شرایط خوبی در اوساسونا داشته باشم. عملکردم را تکرار کنم و حتی بهتر از ??صل*های قبل باشم. بازوبند برای من مهم نیست. مهم مو??قیت خودم و تیم است. ولی خب اگر کاپیتان شوم ا??تخاری است که نصیبم شده. ضمن این*که در حال حاضر هم هر وقت آن دو ن??ر نباشند بازوبند به من می*رسد.

*طبق آمار شما گلزن*ترین ها??بک د??اعی خارجی لالیگا هستی. می*توانی به ا??تخارات دیگری هم برسی؟

نه به عنوان ها??بک خارجی، بلکه به عنوان یکی از گلزن*ترین ها??بک*های د??اعی لالیگا مطرح شده*ام. رسانه*های اینجا این را گ??ته*اند. ولی انصا??ا دنبال این چیزها نیستم. از روز اولی که آمدم در اوساسونا، به این موضوع ??کر هم نمی*کردم. ولی در این 5 سال ات??اقاتی ا??تاده که باعث شده این*طوری شود. باز هم تلاشم را می*کنم که بازی*های خوبی انجام دهم و طبیعی است اگر گل هم بزنم توانسته*ام به تیم بیشتر خدمت کنم.

*وضعیت مسعود شجاعی چطور است؟

شکر خدا نرم دویدن را آغاز کرده و یک ه??ته است دارد ان??رادی کار می*کند. از یک ه??ته دیگر هم کنار تیم شروع به تمرین می*کند.

*چندی پیش قراردادت را با اوساسونا تمدید کردی. آیا احتمال دارد باز هم قراردادت را با اوساسونا تمدید کنی و ??وتبالت را با این باشگاه تمام کنی؟

موقعی که قراردادم تمام شد هم از تیم*های اسپانیانیی پیشنهاد داشتم هم از تیم*های عربی. تیم*هایی بودند که به من پول بیشتری هم می*دادند. ولی من همه چیز را سبک سنگین کردم و به خاطر علاقه*ای که به باشگاه اوساسونا داشتم، جایگاهی که نزد باشگاه و مسئولان تیم داشتم و همچنین به خاطر هواداران، تصمیم گر??تم دو سال دیگر قراردادم را تمدید کنم. اینجا احساس راحتی می*کنم. در مورد آینده هم از الان نمی*شود صحبت کرد. ولی اگر شرایط از هر نظر برای خودم و باشگاه مناسب باشد، احتمال این*که اینجا بمانم زیاد است. باید دید چه ات??اقاتی در آینده می*ا??تد.

*امکان دارد یک روزی برگردی به ??وتبال ایران و با یک باشگاه ایرانی از ??وتبال خداحا??ظی کنی؟

گ??تم که از الان نمی*شود در مورد آینده صحبت کرد. هر احتمالی وجود دارد.

*پاس شما هم که ر??ت دسته یک؟

اگر منظورت پاس ماست، پاسی که ما توی آن بودیم، آن*قدر بزرگ است که هیچ ات??اقی از بزرگی**اش کم نمی*کند. ولی حی?? از آن پاس که ر??ت شهرستان و نابودش کردند. پاس همیشه پاس است. آن تیمی که ر??ت همدان و در همدان بازی کرد، یک تیم دیگر بود. ان*شاءالله که پاس تهران دوباره متولد شود و برگردد به خانه*اش و ما هم برگردیم سر خانه*هایمان.

*این قسمت از مصاحبه*ات خیلی هیجان داشت! در مورد داربی هم صحبت می*کنی؟

امیدوارم که یک بازی خوب ببینیم. از الان من می*دانم که چه انرژی*هایی در رسانه*ها و جامعه ??وتبالی و باشگاه*ها و بازیکنان صر?? می*شود. استرس و هیجان خرج می*شود. حی?? است که 90 دقیقه*ای که اصل مسابقه است قشنگ و آبرومند نباشد. امیدوارم بازی قشنگی را شاهد باشیم و هر تیمی که لیاقتش بود بازی را ببرد.

*از شرایط ??علی دو تیم اطلاعاتی داری؟

دو سه تا از بازی*های دو تا تیم را دیده*ام امسال. تمرینات و بازی*های ما با لیگ ایران تداخل دارد و ??رصت نمی*شود لیگ ایران را ببینم. ولی هر وقت ??رصت شده تماشا کردم. به نظرم هر دو تیم تقویت شده*اند و تیم*های خوبی بسته*اند. این را می*دانم که قدرت استقلال و پرسپولیس هرچه بیشتر باشد به ??وتبال ما کمک می*شود.

*در مورد مسابقه با قطر صحبت کن. ??کر می*کنی ایران نتیجه خوبی گر??ت؟

وضعیت جوی برای ما مشکل بود. به شرایط آب و هوایی قطر عادت نداشتیم. ولی بازی را خوب کنترل کردیم. نیمه اول قطری*ها موقعیت نداشتند. نیمه دوم هم بازی در اختیار ایران بود. اکثر موقعیت*ها برای ایران بود. موقعیت*های خوبی داشتیم که گل*های بعدی را بزنیم ولی از دست ر??ت. وقتی موقعیت*های را از دست دادیم شرایط روحی تیم پایین آمد. گل اول را که زدیم به خودباوری رسیده بودیم ولی بعد توپ*ها توی گل نمی*ر??ت. انصا??ا هم روی ات??اق گل خوردیم و بازی در حالی مساوی شد که ما مستحق برد بودیم.

*حتما می*دانید برای صعود به جام جهانی راه سخت و دشواری دارید و به این دلیل که 4 امتیاز از دو بازی گر??ته*ایم نباید حری??ان را دست کم بگیریم؟

صد در صد همین طور است. تمام بازی*ها سخت است. در ??وتبال امروز بازی آسان وجود ندارد. هیچ کسی نمی*تواند بگوید ??لان بازی را راحت می*بریم. شما دیدید در بازی با مالدیو و اندونزی شرایط چطوری بود. ما باید برنامه*ریزی کنیم برای ??وتبالمان تا مو??قیت*هایمان را دوباره تکرار کنیم.

*طی این مدتی که با کروش کار کردی، از نظرت او چطور است؟

انصا??ا باید بگویم خوب است، هم از تمرینی و ??نی، هم از نظر شخصیتی. کروش کارش را بلد است واقعا. نظم و انضباط را به تیم ملی برگردانده. می*تواند به ما کمک کند که به جام جهانی صعود کنیم. ولی برای صعود به جام جهانی باید در وهله اول تلاش کنیم و در وهله بعدی به خیلی حمایت*ها نیاز داریم.

* گ??تی کروش نظم و انضباط را به تیم ملی برگردانده. منظورت ??نی است یا حاشیه*ای یا مدیریتی؟

تیم ملی همیشه نظم و انضباط خارج از زمین را داشته. منظور من انضباط ??نی بود که تیم توی زمین سازماندهی داشته باشد. با آمدن کروش این موضوع خیلی بهتر شده.

*تیم ملی الان با سیستم 4-3-3 بازی می*کند. به این سیستم عادت داری؟

من هم اینجا در اسپانیا، هم در ایران با این سیستم کار کرده*ام. یک سیستم تهاجمی است. ما باید تلاش کنیم تا تبدیل به یکی از تیم*های قدرتمند آسیا شویم. در حال حاضر بدون تعار?? سطح ژاپن و کره و استرالیا بالاتر از ماست و ما باید قوی و گردن کل??ت*تر ظاهر شویم.

*به نظرت ??اصله ما با این تیم*هایی که گ??تی چقدر است؟ خیلی زیاد؟

بالاخره ما باید قبول کنیم که آن*ها تیم*های برتر آسیا هستند. وقتی آن*ها می*روند جام جهانی و ما نمی*رویم قطعا یک ??اصله*ای هست. وقتی در جام جهانی به مرحله بعد صعود می*کنند و ما حتی به جام جهانی نمی*رویم یعنی ??اصله*ای هست. و این ??اصله باید کم شود. در وهله اول باید کاری کنیم که به جام جهانی برویم و نگذاریم که ??اصله*مان روز به روز بیشتر شود. چند سال بود که در ??وتبال ایران ات??اقات خوبی رخ می*داد. توانستیم در جام ملت*ها تیم*هایی مثل کره را ببریم. به جام جهانی هم ر??تیم. اما در دوره قبل به جام جهانی نر??تیم. باید کاری کنیم که قدرت ??وتبال ایران بیشتر شود.

*کاپیتانی*ات در تیم ملی سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالی کاپیتان شدی که کریمی در تیم ملی بود. کریمی می*گ??ت در اروپا خیلی وقت*ها ات??اق می*ا??تد که کاپیتانی به بازیکنی می*رسد که سابقه*اش کمتر است. او کلینزمن را مثال زد که در سال دوم حضور ??ن بومل، او را کاپیتان تیمش کرد. کروش هم از اروپا آمده و به این نتیجه رسیده که با نکونام می*تواند بهتر و راحت*تر همکاری داشته باشد.

همین است. مربی است که تصمیم می*گیرد. اول و آخر مربی است که باید پاسخگو باشد. این مهم نیست که من بازوبند را ببندم یا نه. مهم این است که تیم ملی مو??ق باشد. باید بگویم همیشه به همه احترام می*گذارم، چه در تیم ملی، چه در باشگاه. من احترام همه را دارم. در آینده هم این*طوری خواهم بود. ولی بعضی وقت*ها مربی تصمیم*گیرنده است. الان مهم این است که دست به دست بدهیم تا تیم ملی برود جام جهانی. بعد از ناکامی*هایی که داشتیم باید از تیم ملی حمایت شود که ت??کر بردن در تیم ملی بیشتر شود. بحث کاپیتانی هم موضوعی بود که گذشت و مشکلی بین من و علی کریمی و کروش نبود. چون مربی حر??ه*ای است و این تصمیم را گر??ته. ما هم حر??ه*ای هستیم و ادعای حر??ه*ای بودن داریم و مشکلی هم در این قضیه وجود نداشت.

*می*خواهم یک سوال ویژه بپرسم. در حال حاضر حدود 115 بازی ملی داری و از این نظر ??اصله زیادی با علی دایی نداری. ??کر می*کنی بتوانی در یکی دو سال آینده رکورددار بازی*های ملی تاریخ ??وتبال ایران شوی؟

از روزی که ??وتبال بازی کردم به این چیزها ??کر نکردم و نمی*کنم. روزی که اولین بازی را برای تیم ملی انجام می*دادم به این ??کر می*کردم از این ??رصت است??اده کنم و بازیکن موثری باشم. برای آدم سلامتی و زندگی مهم است ولی در تیم ملی دو دقیقه بازی کردن هم ا??تخاری است که نصیب آدم می*شود. برای من نکونام هم این مهم است که در تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشم. به این ??کر نمی*کنم که تعداد بازی ملی*ام چند تا باشد، چند تا نباشد. دایی هم نیازی به توصی?? بنده ندارد. همه او را می*شناسند که از بزرگان ??وتبال ایران و آسیاست. مو??قیت*های جهانی داشته. ایشان الان در تیم سابق من، راه*آهن سرمربی است. قلبا آرزوی مو??قیت دارم برای دایی و تیم راه*آهن. دایی برای ??وتبال ایران زحمت کشیده و من دنبال رکورد او نیستم.

 

منبع:خبرآنلاین

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...