رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamadrad

پیش گویی های بیل گیتس درباره آینده کامپیوتری

پست های پیشنهاد شده

سال پیش زمانی بود که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسا??ت، کتابی را منتشر کرد که در آن ات??اقات آینده ی کامپیوتری را پیش بینی می کرد. حالا که ۱۵ سال از آن زمان می گذرد، بهتر می شود درباره ی پیش گویی های بیل گیتس اظهار نظر کرد… BillGatesUsingLinux.jpg

ایمیل

پیشگویی: گیتس نوشته بود، “پست های الکترونیکی و ص??حات به اشتراک گذاشته شده نیاز به ملاقات های متعدد را ر??ع خواهند کرد… و وقتیکه ملاقات های رو در رو ات??اق بیا??تد، موثرتر خواهند شد چرا که شرکت کنندگان پیش از این اطلاعات سابقه ی خودشان را توسط ایمیل رد و بدل کرده اند…???

قضاوت: اشتباه. دید گیتس از ایمیل، اکنون خیالی و آرمانی به نظر می رسد. دست کم، ایمیل دارد ملاقات های کاری را تکراری تر و کم اثرتر می سازد. احتمالا این سوال بسیار معمول را در ملاقات ها شنیده اید، “اون ایمیل رو نگر??تی؟???… و ملاقاتی دیگر.

اخیرا، ارزیابی ایی نشان داده است که نزدیک به ۴۰ درصد از کارکنان حداقل ۲ ساعت از روز کاری شان را به وارسی کل ایمیل ها اختصاص می دهند.

The-Wallet-PC.jpg

کامپیوترهای جیبی

پیشگویی: شما خواهید توانست که نوعی کامپیوترهای کی??ی را در جیب تان حمل کنید. این نوع کامپیوترها، پیغام ها و برنامه ی زمان بندی تان را به شما نشان خواهند داد و همچنین به شما اجازه خواهند داد تا ??کس یا نامه های الکترونیکی را خوانده یا ارسال کنید، وضعیت آب و هوا را بررسی و گزارشات را ذخیره کنید، بازی های ساده و پیچیده ایی را انجام دهید، اگر خسته شدید اطلاعات را هم مروری کنید، یا عکس های ??رزندانتان را به راحتی از میان هزاران مورد انتخاب کنید.

قضاوت: درست. کامیپوتر جیبی گیتس، کمابیش همان موبایل های هوشمند امروزی هستند که امکانات صوتی نیز به آنها ا??زوده شده است.

wirelessnetwork.jpg

شبکه های بی سیم

پیشگویی: شبکه های بیسیم آینده، سریع تر خواهند بود ولی شبکه های باسیم، پهنای باند به مراتب بیشتری خواهند داشت. موبایل ها قادر خواهند بود تا پیغام ها را ارسال و دریا??ت کنند ولی است??اده از موبایل ها برای دریا??ت یک رشته ویدیو (تماشای ویدیو) بسیار گران و غیر معمول خواهد بود.

قضاوت: اشتباه. امروزه دریا??ت یک رشته ویدیو نه گران است و نه غیر معمول؛ در واقع خیلی هم پیش پا ا??تاده است. پیشگویی گیتس درباره ی شبکه های بیسیم نیز اشتباه بود… حتی اگر شبکه های باسیم پهنای باند بیشتری نسبت به شبکه های بیسیم داشته باشند، این ح??ره توسط قابلیت های ??راوان شبکه های بیسیم که اجازه دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکانی را می دهند، پوشانده شده است.

top-social-networking-websites.jpg

شبکه های اجتماعی

پیشگویی: “شاهراه اطلاعاتی??? تنها ارتباط با دوستانی که در دوردست هستند را آسانتر نخواهد کرد، این “شاهراه اطلاعاتی??? همچنین به ما این امکان را می دهد تا همنشین های جدیدی بیابیم.

قضاوت: اشتباه و درست. ??یس بوک بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد و بیشمار شبکه های اجتماعی دیگر ارتباطات جدید دیگری را بین کاربران ایجاد می کنند. ولی آشنایی های شکل گر??ته ی آنلاین به شکل منظم توسط دیدارهای رو در رو دنبال نمی شود.

safe-online-shopping.jpg

خرید آنلاین

پیشگویی: به این دلیل که شاهراه اطلاعاتی، ویدیو را حمل خواهد کرد، شما اغلب قادر خواهید بود تا آن چیزی را که دقیقا س??ارش داده اید ببینید… این برای شما تعجب آور نخواهد بود که اگر گلهایی را که برای مادرتان از طریق تل??ن س??ارش داده اید حقیقتا به همان شکلی که می خواهید آراسته شوند. شما خواهید توانست تا چینش دسته گل توسط گل??روش را ببینید، و اگر می خواهید تصمیم تان را نیز عوض کنید و ر??زهای پژمرده را با شقایق های تر و تازه عوض کنید.

قضاوت: اشتباه. گیتس درباره ی شاهراه اطلاعاتی که می تواند ویدیو را حمل کند، درست گ??ت، ولی کاملا عامل های اقتصادی و اجتماعی را بد تعبیر کرد. چگونه می شود که یک گل ??روش به ستوه آمده، زمانی را برای یک ویدیوکن??رانس آن هم با هر مشتری که می خواهد گل هایی را برای روز مادر س??ارش دهد، کنار بگذارد؟

video-conferencing.jpg

ویدیو کن??رانس

پیشگویی: دستگاه های ویدیویی کوچکی با است??اده از دوربین های متصل شده به کامپیوترهای شخصی یا تلویزیون ها، این اجازه را به ما خواهند داد تا به آسانی در سراسر شاهراه اطلاعاتی گشت و گذاری همراه با تصاویر و صداهایی باکی??یت و قیمت ناچیز داشته باشیم.

 

قضاوت: درست. چیزی که آقای گیتس آن موقع صحبتش را می کرد ما امروزه آن را دست کم با نام “وب کم??? می شناسیم.

webearth.jpg

اینترنت و وب

پیشگویی: کتاب ۲۸۶ ص??حه ایی بیل گیتس در تنها ۴ ص??حه اش به وب جهانی اشاره داشته است و اینترنت را به عنوان زیرمجموعه ایی از یک “ابر شاهراه اطلاعاتی??? بزرگتر به تصویر کشیده است. گیتس می نویسد، اینترنت در کنار PCها، شبکه های تل??نی، و سیستم های کابلی یکی از “مهمترین مواد شاهراه اطلاعاتی??? است. گیتس می گوید، ولی “هیچ یک بیانگر شاهراه اطلاعاتی حقیقی نیست. … اینترنت امروزی همان شاهراه اطلاعاتی که من تصور می کردم، نیست، اگرچه که شما می توانید به آن به عنوان ابتدای شاهراه بنگرید.???

قضاوت: اشتباه. تصور آقای گیتس از اینکه اینترنت می تواند نقش پشتیبانی در شاهراه اطلاعاتی آینده داشته باشد، اشتباه بود. اندکی پس از اینکه کتاب گیتس (کتابی که این پیش بینی ها را در آن بیان کرده بود) توانست ??روش مو??قی داشته باشد، وی تصمیم می گیرد تا مایکروسا??ت را دوباره سازمان دهی کند تا تمرکز بیشتری بر اینترنت داشته باشد. همچنین او تجدید نظر عمده ایی در ویرایش دوم کتابش ارایه کرد.

google-as-a-giant-robot.jpg

حریم خصوصی

پیشگویی: برای یک دهه از اکنون، شما می توانید سرتان را به نشانه ی تایید این نکته تکان دهید که همواره زمانی وجود دارد که یک غریبه یا شماره ی اشتباه می تواند برای شما در خانه تان با یک تماس تل??نی وق??ه ایی ایجاد کند. … اما با کمک نشانگرهایی به وضوح شما قادر خواهید بود تا محیط امن و مورد نظرتان را در خانه یا هرجایی که مد نظرتان است راه بیاندازید.

قضاوت: کمی درست و بیشتر اشتباه. این درست است که شما امروزه می توانید با است??اده از شناسه ی تماس گیرنده، از تماس های ناخواسته بگریزید. اما “حریم خصوصی??? دارد به یکی از بزرگترین تل??ات عصر کامپیوتر بدل می شود.

تقریبا، بیل گیتس آینده ی نیمی از موضوعات بالا را درست پیش بینی کرده بود… اما پیش گویی کار راحتی نیست! با این حال، ??کر میکنید ۱۵ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۲۵، چه آینده ایی برای موضوعات بالا پیش خواهد آمد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...