رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mohamadrad

قفل XGD3 و روش شکستن آن برای xbox360

پست های پیشنهاد شده

xgd3_-_Game2Download.png

خب همه میدونیم كه برای اجرای یك بازی بر روی كنسول X360 ، ساده ترین و رایج ترین راه، قرار دادن DVD بازی در دستگاه و اجرای اون بازیه. خب این روش برای شركت های سازنده و انتشار دهنده بازیها یك سری ضررهایی داشت كه مهم ترین اونها ??روش بازیهای كپی بود. (كپی كردن بازیها كار خیلی راحتیه... میتونید با دانلود رایگان یك بازی از سایت معتبر، صدها هزار تومن درآمد داشته باشید!!) به این شكل كه هر ??رد به جای خرید بازی بلو-ری و اصل با قیمت بالای 50 هزار تومن، یك بازی كپی رو با قیمت كمتر از 10 هزار تومن میخره! به همین دلیل این شركت ها یك ق??ل جدید بر روی DVD بازیها زدن به نام XGD3. قابل توجه كه سری قبلی بازیها بر روی DVD های XGD2 عرضه میشدن.

خب كاری كه ق??ل XGD3 میكنه اینه كه حدودا 1 گیگ اطلاعات بیشتری رو روی دیسك جا میده و باعث میشه كه این بازیها غیر قابل كپی باشن. الان بیشترین حجم DVD كه در دست ماست 9 گیگ حا??ظه داره و مشكل اینه كه حدودا 1 گیگ حا??ظه برای كپی كم میاریم.

البته این ق??ل چند ه??ته بعد از مشخص شدن، توسط هكرها شكسته شد و الان به راحتی میتونید DVD های كپی رو با داشتن آپدیت ixtreme LT+ 2 بر روی كنسول تون اجرا كنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این ق??ل و روش شکستن آن به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

 

» XGD چیست؟

XGD مخ???? عبارت Xbox Game Disc هست، به معنی دیسک بازی ایکس ب***.

در حال حاضر بازی ها به صورت XGD2 عرضه می شن، بازی های رایجی که در بازار هست بر روی دیسک های دی وی دی دو لایه عرضه می شن و معمولا ایمیج های اون ها حجمی معادل 6.8 گیگ دارند که تقریبا در تمامی بازی ها این حجم ثابت است. اکنون با نسل جدید دیسک های بازی ایکس ب*** مواجه هستیم به نام XGD3.

 

 

» ت??اوت های XGD3 با XGD2 چیست؟

XDG3 اولین بار در دیسک های Halo:Reach معر??ی شد، حجمی حدود 1 گیگ بیشتر از دیسک های XGD2 دارد،(حدود 1 گیگ از 7.95 گیگ دیسک های XGD2 به DVD Video Partition که خود شامل anti privacy یا همون ap نیز هست اختصاص دارد) همچنین دارای سیستم anti-copying و وری??ایر جدید نیز می باشد.

به نظر می رسد، که در نوع دیسک ت??اوتی ایجاد نشده، بلکه در نحوه رایت و پارتیشن بندی دیسک تغییراتی ایجاد شده است.

 

 

» ویژگی های XGD3:

دیسک های XGD3 به دلیل وجود ??ضای بیشتر، امکان ذخیره اطلاعات بیشتری را برای بازی سازان ??راهم کرده است، همچنین وجود سیستم ضد کپی جدید و وری??ایر جدید برای جلوگیری تکثیر بازی و شناسایی بازی های کپی در این دیسک ها گنجانده شده است.

همچنین طبق بررسی ها بازده و کارایی در دیسک های XGD3 نسبت به XGD2 ا??زایش یا??ته و مایکروسا??ت در طراحی بر این نکته تاکید داشته است.

در این دیسک ها، یک لایه جدید امنیتی، چک های anti-privacy بیشتر و سیستم امنیتی به نام (cvicontent integerity check) قرار گر??ته است.

 

 

» چرا حجم دیسک های XGD3 بیشتر است؟

یک دلیل ساده برای این موضوع وجود دارد، وجود DVD Video Partition که احتمال می رود که در دیسک های XGD3 به حد زیادی کاهش پیدا کرده و یا به طور کل حذ?? شده باشد.

 

 

» آیا این دیسک ها همانند XGD2 قابل کپی هستند؟

تقریبا به طور کامل اطمینان حاصل شده است که در نوع دیسک تغییری ایجاد نشده، و ??قط ??رمت دیسک تغییر کرده، به نظر نمی رسد در رایت دیسک ها و ارائه ??رم ویر جدید (IXTREME LT 2) مشکلی باشد.

واضح هست که دستگاه های j-tag شده به راحتی قادر به اجرای این بازی ها هستند، اما ممکن است عرضه firmware جدید برای اجرای بازی هایی که بر روی دیسک های XGD3 عرضه شده اند کمی زمان بر باشد!!!

 

 

» آیا تمامی درایو ها قابلیت اجرای XGD3 را دارند؟

بله، XGD3 یک لایه امنیتی مانند anti-privacy 2.5 نیست که قابل شناسایی توسط درایو ها نباشد، اما با توجه به این که در داشبورد جدید درایو ها شروع به ??لش شدن می کنند، بعید نیست که یک سری لایه های امنیتی XGD3 بر روی یک سری درایو ها قابل شناسایی و بر روی یک سری دیگر غیر قابل شناسایی باشند.

 

 

» حل مشکل بازیهای XGD3 و عرضه ixtreme LT+ 2:

بالاخره پس از حدود 1 ماه از عرضه اولین بازی دارای ق??ل XGD3 که از بازی Driver: San Francisco در تاریخ 1390/6/11 شروع شد و به بازیهای بسیار مهم و زیبای Gears of War 3 و RAGE نیز سرایت کرد و پیش بینی می شود بازیهای مهم آینده نیز شامل این ق??ل شوند، ??رمور جدیدی با نام ixtreme LT+ 2 جهت اجرای اینگونه بازیها عرضه شد!

برای اطلاعات بیشتر و دانلود این ??ریمور اینجا را کلیک کنید

 

 

» لیست برخی از بازی های دارای ق??ل XGD3 تا امروز:

 

 

Driver: San Francisco

 

Warhammer 40000: Space Marine

 

Rise of Nightmares (Kinect)

 

Gears Of War 3

 

X-Men Destiny

 

RAGE

 

NBA 2K12

 

Dark Souls

 

Forza Motorsport 4

 

Ace Combat: Assault Horizon

 

Batman: Arkham City

 

Just Dance 3

 

The Adventures of Tintin

 

Sonic Generations

 

GoldenEye 007 Reloaded

 

The Elder Scrolls V: Skyrim

 

Call of Duty: Modern Warfare 3

 

The Lord of the Rings: War in the North

 

Saints Row: The Third

 

Your Shape Fitness Evolved 2012

 

Assassin's Creed: Revelations

 

Lego Harry Potter Years 5-7

 

Metal Gear Solid HD Collection

 

Rayman Origins

 

منبع: ??ور یو گیم و mggames

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...