رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
nini7khat

راه های تقویت حافظه...

پست های پیشنهاد شده

صحبت کردن م??ید و مثبت با یک ??رد دیگر، ح??ظ آرامش در زندگی، یادگیری زبان هایی غیر از زبان مادری، ورزش دادن به مغز، درمان وق??ه تن??سی در خواب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مصر?? سبزیجات تازه، ماهی، روغن زیتون و حبوبات و نوشیدن آب چغندر از ۸ راه م??ید برای تقویت حا??ظه و کاهش قدرت آن می باشند.

 

 

۱- مکالمه و حر?? زدن

 

هنگامی که شما با یک ن??ر مشغول صحبت کردن هستید، احساس رضایتمندی می کنید. تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان راجع به انواع مختل?? ارتباطات کلامی و اثر آنها بر روی مغز انجام گر??ته است. این تحقیقات نشان داده که صحبت های من??ی هیچ ??ایده ای ندارند. در حالی که اگر مکالمه ای م??ید صورت گیرد، ا??راد مکالمه کننده عملکرد اجرایی و ادراکی خوبی را به دست می آورند و این عملکردها همان حا??ظه می باشد.

 

تحقیقات دیگری بر روی مکالمات سودمند و معنی دار انجام شد و محققان به این نتیجه رسیدند که ??رد مکالمه کننده بیشتر سعی می کند که ??کر طر?? مقابل را ب??همد و حتی صحبت های بعدی را حدس بزند که این کار باعث تحریک منطقه ای در مغز می گردد که وابسته به حا??ظه است.

 

۲- نداشتن استرس

 

آیا تا به حال برای شما ات??اق ا??تاده است که به آشپزخانه بروید و از خودتان بپرسید که چرا من اینجا هستم و چه کاری می خواستم انجام دهم؟ این یکی از مشکلات رایج حا??ظه می باشد که از استرس منشا می گیرد.

هنگامی که شما استرس دارید، هورمون کورتیزول در مغز ا??زایش می یابد و حا??ظه کوتاه مدت را از بین می برد

 

پس بهتر است به مغزتان آموزش دهید که در صورت مواجهه با استرس و عصبانیت، بهتر عمل کند. مدیتیشن و تن??س عمیق باعث دوری از استرس و آرامش ??رد می گردد.

 

۳- یادگیری یک زبان دیگر

 

محققان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری یک زبان جدید بر روی قدرت حا??ظه اثر ??وق العاده زیادی دارد. تحقیقات نشان داه است ا??رادی که با بیشتر از دو زبان صحبت می کنند (مثلا ??ارسی و ترکی)، کمتر قدرت حا??ظه خود را در طول زندگی از دست می دهند.

 

در ضمن هر چه قدر تعداد زبان هایی که ??رد می تواند با آنها صحبت کند بیشتر باشد، کاهش حا??ظه کمتر است؛ برای مثال، ??ردی که به ۴ زبان و بیشتر می تواند صحبت کند، نسبت به ??ردی که به ۲ زبان صحبت می کند، پنج بار کمتر دچار مشکلات حا??ظه می گردد. و یا ??ردی که به ۳ زبان حر?? می زند، نسبت به ??ردی که به ۲ زبان حر?? می زند، سه بار کمتر دچار مشکلات ??همی می گردد.

 

پس از همین امروز تصمیم بگیرید یک زبان دیگر را هم بیاموزید تا حا??ظه تان قوی تر گردد.

 

۴- نوشیدن آب چغندر

 

آب چغندر حا??ظه را تقویت می کند. آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود و باعث تسریع در جریان خون و ***یژن رسانی بیشتر می شود.

 

تحقیقات نشان داده است که دیوانگان و ا??رادی که قدرت ??هم کمی دارند، ??اقد ***یژن در منطقه خاصی از مغز می باشند. نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و ***یژن بالاتری دارد. پس این نظریه ثابت شد که غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کر??س و اس??ناج می توانند قدرت ??هم را ا??زایش دهند و باعث تقویت مغز و ??کر گردند.

 

۵- رژیم غذایی مدیترانه ای

 

رژیم غذایی مدیترانه ای سرعت کاهش ??هم و حا??ظه را در ا??راد بزرگسال کم می کند. به طور کلی، ا??رادی که بیشتر از سبزیجات تازه، حبوبات، روغن زیتون و ماهی است??اده می کنند، کمتر دچار کاهش ??هم می شوند.

 

۶- وق??ه تن??سی در خواب (آپنه خواب)

 

آپنه خواب باعث بیدار شدن ??رد در نص?? شب می گردد. اگر این مشکل را درمان نکنید، باعث خواب آلودگی و ??راموشی می گردد. ا??راد مبتلا به آپنه از ***یژن کا??ی محروم هستند که این امر، بر روی قشر خ***تری مغز (با??ت عصبی مغز) اثر من??ی می گذارد. بیشترین اثرات من??ی نیز در قسمت حا??ظه می باشد.

 

۷- بیماری قلبی

 

اگر شما دارای کلسترول بالا و ??شار خون بالا باشید، علاوه بر احتمال بروز بیماری های قلبی در شما، مغزتان نیز در معرض خطر قرار دارد. ۱۰ تحقیق در انجمن اعصاب شناسی در امریکا انجام شد و نشان داد ا??رادی که در معرض خطر بیماری قلبی وجود دارند، دارای نقصان عملکردهای ادراکی هستند و برعکس.

 

۸- ورزش مغز

 

مغز نیز همانند عضلات، نیاز به ورزش دارد. اگر آرنج دست چپ تان به مدت ۶ ماه بی تحرک باشد، برای آن چه کار می کنید؟ مغز نیز همانند آن است.

 

بهترین راه برای تقویت حا??ظه، است??اده روزانه از آن است؛ برای مثال اگر برای شما ح??ظ کردن شماره های تل??ن سخت است، برای ح??ظ کردن آنها وقت بگذارید. بعد از چند وقت می بینید که تمام شماره های تل??ن را ح??ظ هستید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...