رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
nini7khat

راهی برای کاهش استرس...

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

با یادداشت کردن، اضطراب خود را کاهش دهید.

 

روانشناسان می گویند اگر نگرانی های خود را روی کاغذ بیاورید و آنها را بنویسید، می توانید بر اضطراب خود غلبه کنید.

 

به گزارش ایسنا، این روانشناسان در یک مطالعه گسترده تایید کردند که نوشتن اضطراب ها و نگرانی ها قبل از قرار گر??تن در یک موقعیت تنش زا و استرس آور مثل شرکت در آزمون یا ارائه سخنرانی می تواند تا حد زیادی از استرس شما بکاهد و در عین حال امکان مو??قیت و بازده شما را ا??زایش دهد.

روانشناسان معتقدند: نوشتن به شما امکان می دهد که ذهن خود را پا کسازی کرده و بتوانید بهتر روی کاری که در دست انجام دارید، تمرکز کنید.

 

این تکنیک به اندازه ای قدرتمند است که اگر دانشجویان پیش از نشستن سر جلسه امتحان آن را به کارگیرند، بازده آنها ا??زایش یا??ته و نمرات تحصیلی که کسب می کنند ۲۰ درصد بیشتر می شود.

 

به گزارش روزنامه تلگرا??، پرو??سور سیان بیلوک، استاد دانشگاه شیکاگو در این باره تاکید کرد: مردم اغلب در آستانه یک وضعیت استرس زا دچار نگرانی ها و پیامدهای آن می شوند. این نگرانی ها روی منابعی که باید در حین انجام کار از آنها است??اده کنیم تاثیر می گذارند و با مداخله عملکرد ما را کاهش می دهند اما اگر از روش حلقه کاغذ است??اده کنیم نگرانی هایمان روی کاغذ جاری می شود و ذهنمان پاک خواهد شد این ذهن اکنون آماده تمرکز کردن است.

 

به گزارش ایسنا، اضطراب عبارت از یک احساس ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشا ناشناخته است که به ??رد دست می دهد و پیامدهای آن شامل عدم اطمینان، درماندگی و برآش??تگی ??یزیولوژیکی است. هم چنین وقوع مجدد ات??اقاتی که قبلا باعث بروز استرس و آسیب به ??رد شده اند، می تواند عامل ایجاد اضطراب باشد. اغلب ا??راد در دوران حیات خود دچار اضطراب می شوند اما اضطراب مزمن، شدید و دائمی می تواند مشکل ساز و بیمار گونه باشد. بنابراین گزارش، بروز اضطراب در زنان، ا??راد کم درآمد و ا??راد سالخورده و میانسال بیشتر است.

 

روانپزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از حملات اضطرابی از خوردن کا??ئین مثل قهوه، چای، کولاها و شکلات خودداری کنید چون کا??ئین شما را در یک حالت تحریک پذیر قرار می دهد.

 

از کشیدن سیگار خودداری کنید چون نیکوتین موجب تشدید تحریک پذیری ??یزیکی و ??یزیولوژیکی می شود و با تشدید انقباض عروقی، ??عالیت و کارکرد قلب را ا??زایش می دهد.

 

انجام تمرینات ورزشی روزانه نیز در پیشگیری از اضطراب بسیار موثر است به طوری که حتی یک پیاده روی کوتاه در اطر?? آپارتمان می تواند شما را آرام نگه دارد. به علاوه درمانهای شناختی ر??تاری تا حد زیادی در کنترل اضطراب و حمله های ترس موثر هستند.

ویرایش شده توسط nini7khat

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

بهترین ورزش برای کاهش استرس

 

هر نوع ورزش منظم دارای ??ایده است ، اما دوچرخه سواری مخصوصا خوب می باشد چون آسیب های کمتری در نتیجه انجام آن روی می دهد.دوچرخه سواری سوزاننده کالری عالی هم می باشد که ??واید مختل??ی دارد. طبق گ??ته بنیاد قلب بریتانیا ، دوچرخه سواری حداقل ۲۰ مایل در ه??ته خطر ابتلا به بیماری قلبی کرونری را به کمتر از نص?? در مقایسه با غیر دوچرخه سوارها کاهش می دهد. دوچرخه سواری با سرعت آرام ۱۲ مایل در ساعت در جاده ای صا?? ۴۵۰ کیلو کالری در ساعت مصر?? می کند.احساس جوانی هم در شما ایجاد می کند و استرس را می کاهد. همچنین ادعا می شود که دوچرخه سواری سرعت متابولیسم تان را تا ساعت ها پس از آن بالا می برد ، در نتیجه بدن تان حتی پس از ورزش هم به سوزاندن کالری ها ادامه می دهد. دوچرخه سواری عمدتا ??عالیتی آئروبیک یا هوازی ( بجز زمانیکه از شیبی بالا می روید ) است. این امر برای ریه ها که برای ارسال بیشترین میزان ا کسیژن به داخل بدن منبسط می شوند ، و قلب که برای انتقال این ا کسیژن به تمام بدن ضربان سریع تری پیدا می کند ، م??ید است. قلب و ریه هایی قوی اساس تناسب اندام عمومی می باشد.حتی با تنها چند مایل دوچرخه سواری ، ماهیچه هایتان از ??واید آن بهره مند می شوند. عضلات اصلی که به هنگام دوچرخه سواری است??اده می شوند عضلات قسمت بالای ران ، عضلات پشتی و عضلات ساق پا هستند.انجام ورزش مواد معرو?? به اندرو??ین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

ویرایش شده توسط nini7khat

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...