رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mahdi120012

دندان

پست های پیشنهاد شده

تعداد دندانهای شیری بیست عدد بوده که بطور مساوی در هر ??ک جای می*گیرد. پس از مدتی سی و دو دندان اصلی به مرور جایگزین دندانهای شیری می*گردند. از آنجا که دندانهای شیری پایه و اساس دندانهای اصلی و دائمی هستند، مراقبت از آنها و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان ضروری می*باشد. این دندانها 20 عدد (10 عدد در هر آرواره) می*باشند که در نیمه هر آرواره دو دندان پیشین ، یک دندان نیش ، دو دندان آسیاب کوچک قرار گر??ته است. تکامل دندانهای شیری از دوره جنین شروع می*شود و در آمدن آنها پس از تولد و از شش ماهگی شروع می*شود.

[h=1]دندانهای دایمی (Dermanent Teeth)[/h]این دندنها 33 عدد (16 عدد در هر آرواره)متین دانلود می*باشند که در نیمه هر آرواره دو دندان پیشین ، یک عدد دندان نیش ، دو دندان آسیاب کوچک و سه دندان آسیاب بزرگ قرار دارد. رویش دندانهای دایمی از شش ماهگی شروع و آخرین دندانهای آسیاب بزرگ به نام دندانهای عقل در سنین بیست سالگی در می*آیند. توضیح اینکه دندانهای آسیای بزرگ ??اقد دندانهای شیری هستند. سی و دو دندان دائمی ، به شرح ذیل تقسیم بندی و نامگذاری شده*اند.

[h=2]دندانهای پیش[/h]به چهار دندان جلویی در ??ک بالا و پائین ( جمعا“ هشت دندان )، دندانهای پیش گ??ته می شود. دندانهای پیش بزرگ، تخت و دارای لبه تیز و باریک هستند که برای بریدن لقمه کاربرد دارند .دندانهای پیش تک ریشه ای هستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...