رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Sumaan1997

طرز تهیه آبگوشت به آلو

پست های پیشنهاد شده

اگر از شمایی كه سن و سالی ازتان گذشته بپرسند خوشمزه*ترین غذای قدیمی مورد علاقه*تان چیست، به احتمال زیاد آبگوشت را نام خواهید برد.

آبگوشت یكی از اصیل*ترین و رایج*ترین غذاهای قدیمی مردم ایران است كه نوع ساده*اش از تركیب حبوبات شامل لوبیای س??ید یا چیتی و نخود، گوشت، سیب*زمینی، پیاز و لیموعمانی تشكیل شده و با اضا??ه كردن ادویه*جات، آن را طعم*دار می*كنند ولی این غذا نیز مانند دیگر غذاها، از تیررس ابتكار بانوان باسلیقه خانه*ها بی*نصیب نبوده و با جایگزین كردن بعضی دیگر از انواع حبوبات و ایجاد تنوع در مواد تشكیل*دهنده و همچنین ا??زودنی*های جدید، آبگوشت*های متنوعی را درست كرده*اند.

آبگوشت به آلو از این جمله است. این آبگوشت به جهت وجود به و آلو- كه هر دو طعم شیرین دارند- غذایی مناسب برای آنهایی است كه ذائقه آنها با غذاهای شیرین همخوانی زیادی دارد.

اگر شما دوستدار این قبیل غذاهای سنتی و شیرین هستید، مواد لازم آبگوشت به آلو را برای نهار روز جمعه این ه??ته آماده كنید. ??قط خرید نان سنگك یادتان نرود.

مواد لازم برای 5 ن??ر:

- 500 گرم گوشت ماهیچه یا 750 گرم گوشت آبگوشتی

- 300 گرم لوبیا س??ید

- یك عدد پیاز متوسط

- 2 عدد به متوسط

- 300 گرم آلو بخارا

- نمك و ??ل??ل و زردچوبه به میزان لازم

- دارچین، یك قاشق چای*خوری سرخالی

طرز تهیه:

1 - لوبیا را شسته و به مدت 8 ساعت یا از شب تا صبح خیس كنید. طی این مدت، چند بار آب آن را عوض كنید تا به اصطلاح، خاصیت ن??اخی آن از بین برود.

2 - به*ها را شسته و همین*طور با پوست به 4قاچ تقسیم كنید. پس از خرد كردن به، دانه*های آن را نیز خارج كنید. [آشنایی با خواص به]

3 - آلوها را نیز به مدت چند ساعت در كاسه*ای ??لزی محتوی آب، خیس كرده و سپس روی اجاق گاز حرارت دهید تا بپزند. پس از اینكه آب اضا??ی آلوها از بین ر??ت، هسته*های آنها را از گوشت جدا كرده و به ظر?? دیگری منتقل كنید.

4 - پیاز را نیز پوست كنده و پس از شستن به صورت 4قاچ خرد كنید.

5 - همه مواد شامل پیاز، گوشت، زردچوبه و لوبیا س??ید را در قابلمه*ای گود حاوی مقداری آب ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزند. برای پخت آبگوشت در قابلمه، مدت 3 تا 4 ساعت زمان لازم است ولی اگر برای پخت آن زمان كمتری دارید، به جای قابلمه از دیگ زودپز است??اده كنید. گوشت و لوبیا در دیگ زودپز، یك ساعته می*پزند.

6 - بعد از اینكه لوبیا و گوشت كاملا پخته شد، استخوان*ها را از داخل مواد آبگوشت خارج كرده، سپس آلو، دارچین و نمك و ??ل??ل را به آن اضا??ه كنید و بگذارید به مدت نیم*ساعت دیگر بجوشد تا آبگوشت كاملا جا بی??تد.

در پایان مواد را از آب آن جدا كرده و مخلوط گوشتی را با گوشتكوب، خوب بكوبید و آب آن را نیز به صورت جداگانه سرو كنید.

نكته 1: است??اده از ماهیچه برای آبگوشت، باعث لعاب*دار شدن آن می*شود.

نكته2: كاشانی*ها برای پخت این آبگوشت، آلو را حذ?? كرده و آب انار را جایگزین آن می*كنند. در ضمن به جای لوبیا س??ید نیز از عدس است??اده می*كنند. البته این غذا دیگر آبگوشت به آلو نیست بلكه آبگوشت به كاشانی نام دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...