رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Par3a

دوئل اندروید و آیفون

پست های پیشنهاد شده

اندروید

می*توان سیستم عامل را راحت تغییر داد

از آنجایی که کل سیستم عامل اندروید به صورت متن باز (Open Source) عرضه می*شود، مردم می*توانند کدهای سیستم عامل را تغییر داده و سیستم عامل را آنطور که دوست دارند، تغییر دهند. سپس می*توان سیستم عامل ویرایش شده را در قالب یک ROM جدید روی تل??ن نصب کرد.

 

در حال حاضر گروه*های مختل?? برنامه*نویسی وجود دارند که ROMهای زیبا و س??ارشی را برای تل??ن*های مختل?? اندرویدی عرضه می*کنند. در برخی از نسخه*های ویرایش شده اندروید، سرعت اجرای برنامه*ها و برخی از مشکلات نسخه اصلی ر??ع شده است.

یکی به ن??ع اندروید

برای اندروید کیبردهای بی*نظیری مانند Swiftkey تا Swype وجود دارد. SwiftKey، عبارت در حال تایپ را براساس متونی که پیش*تر در SMS، Email و… است??اده کرده*اید، پیش*بینی کرده و به شما پیشنهاد می*دهد. البته برای آی??ون نیز کیبردهای ثانویه وجود دارد اما این کیبردها معمولا به صورت یک نرم*ا??زار جداگانه کار می*کنند و بعضا برای واردکردن متن مجبورید پس از تایپ*کردن عبارت مورد نظر، آن را کپی کرده و در جایی که به آن نیاز دارید، منتقل کنید.

android-iphone.jpg

نصب ساده نرم*ا??زارهای مختل??

نصب نرم*ا??زار از طریق App Store اپل یا Cydia اصلا راحت نیست. دانلود و نصب نرم*ا??زار در گوشی*های جیلبرک شده تقریبا مشکل است. در آی??ون*های معمولی نیز وقتی نرم*ا??زار دانلود می*شود، نمی*توانید آن را برای ابزار دیگری ارسال کنید اما با وجود نسخه جدید اندروید مارکت و مارکت*های دیگر، دانلود و نصب نرم*ا??زار در آن بسیار ساده شده است. با ??شار یک دکمه می*توانید نرم*ا??زار مورد نظر خود را دریا??ت و نصب کنید. نرم*ا??زارهای اندروید را از طریق Wi-Fi یا Bluetooth نیز می*توانید دریا??ت و نصب کنید.

همه*چیز را با کامپیوتر کنترل کنید

نرم*ا??زارهای مختل??ی برای اندروید وجود دارد که امکان کنترل تل??ن از طریق کامپیوتر را ممکن می*سازد. از طریق این نرم*ا??زارها می*توانید پیام کوتاه ارسال کنید، کانتکت*های خود را مرتب کنید، موزیک یا ویدئو پخش کنید و به دیگر امکانات تل??ن خود دسترسی داشته باشید. تل??ن*های سامسونگ به صورت پیش*??رض نرم*ا??زار Kies air را برای این کار دارند اما نرم*ا??زار مجانی AirDroid نیز برای این کار وجود دارد. در آی??ون نیز می*توان از طریق VNC به آی??ون وصل شد اما این روش به هیچ*وجه به*خوبی نرم*ا??زارهای نام برده شده در اندروید عمل نمی*کند.

 

android-vs-apple-e1342337994334.jpg

آی??ون

همه کارها ??قط با یک دکمه

رابط کاربری IOS همیشه ثابت کرده است، شما برای انجام همه کارهای خود تنها به یک دکمه نیاز دارید! اما گوشی*های اندرویدی هنوز هم کلیدهای اضا??ه برای ر??ع نیازهای کاربران دارد! مانند کلیدهای بازگشت یا تنظیمات. کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

نرم*ا??زارهای جدید، اول برای آی??ون هستند

مسلما نرم*ا??زارهای مبتنی بر اندروید سن کمتری نسبت به آی??ون و App Store دارند چون بیشتر برنامه*نویسان مایل هستند تا در درجه اول برای برنامه*نویسی در IOS ??عالیت کنند و سپس روی برنامه*های اندروید کار کنند. درواقع در حال حاضر اولین تاس*ها به ن??ع IOS می*چرخند تا بهترین برنامه*ها ساخته شوند.

دیگر اطلاعات*تان از دست نمی*رود

شما می*توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که به صورت اتوماتیک زمانی که در شب دستگاه شما به شارژر متصل می*شود، عملیات بک*آپ آن آغاز شود. این به آن معناست که شماره*های تل??ن، برنامه*ها، عکس*ها و… به اکانت شما منتقل می*شود. با این کار زمانی که دستگاه خود را ریست می*کنید با است??اده از اپل آی دی خود به این سرویس متصل می*شوید و همه*چیز به دستگاه شما منتقل می*شود.

یک امتیاز مهم

روی آی??ون همه*چیز به*خوبی کار می*کند. نیازی به آگاهی از تکنولوژی روز برای است??اده از آن نیست. در صورتی که این اطلاعات را داشته باشید که چه بهتر، در این وضعیت تجربه بهتری از کارکردن با آن خواهید داشت. اندروید هنوز به اندازه آی??ون جانی??تاده و در صورتی که درباره آن اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است گوشی آی??ون*تان را نگه دارید.

گل به خودی آی??ون

تحقیقات نشان داده*اند، سیستم عاملی که بیشترین میزان هنگ*کردن در بین همه نسخه*های سیستم*عامل*های iOS و Android را دارد، نسخه ۵ سیستم عامل iOS است. البته این به این معنی نیست که iOS به طور کل بیشتر از اندروید، هنگ می*کند اما می*توان گ??ت نسخه*های جدید iOS بیشتر دچار حمله می*شود، یکی از عوامل مهم توق?? سیستم عامل iOS حین اجرای برنامه، این است که کاربران iOS برنامه و Appهای خود را آپدیت نمی*کنند و گاهی برنامه*های قدیمی، خود باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل می*شود. در حالی که کاربران اندروید می*توانند از ویژگی Auto Update برنامه*هایشان است??اده کرده و بدون نیاز به آپدیت دستی، آنها را به روز کنند.

android-vs-iphone.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اولا ورود شما رو به انجمن p30day تبریک می کم

و خیلی ممنون در مورد مطالب بالا امیدوارم مو??ق باشی:smile:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...