رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
va67

بایدها و نبایدها هنگام خیس شدن موبایل یا گجتهای دیگر

پست های پیشنهاد شده

برای خیلیها ات??اق ا??تاده که موبایل یا گجتهای دیگرشان به درون آب یا مایعات بیا??تد، یا زیر باران خیس شود، شاید این وضعیت پر از استرس برای خود شما هم ات??اق ا??تاده باشد. اما آیا میدانید اگر گجت شما خیس شد چه کاری باید انجام دهید؟ یا از انجام چه کارهایی پرهیز کنید؟ آیا میدانید بسیاری از کارهای منطقی برای نجات موبایل، برعکس موجب از میان ر??تن آن میشوند؟ با زومیت همراه باشید تا با بایدها و نبایدها در هنگام ن??وذ مایعات به داخل گجت خود آشنا شوید.

 

 

680adb7a7e18109a051baa880e0f91c5_XL.jpg

 

 

چه کارهایی باید انجام دهیم:

1- سریعا موبایل را از محیط مرطوب و خیس بیرون بکشید. طولانی شدن این زمان در ا??زایش شانس صدمه دیدن موبایل موثر است.

 

 

2- اگر میخواهید چک کنید که آیا موبایل کار میکند یا خیر، دست نگه دارید، ??شردن دکمهها شانس تاثیر مخرب رطوبت را به شدت ا??زایش میدهد و موجب ن??وذ بیشتر آب به داخل دستگاه میشوند.

 

 

3- سپس سریعا باتری را خارج کنید، تا منابع انرژی را دور از دسترس مدارهای داخلی نگه دارید و از اتصال کوتاه و وارد شدن صدمه به مدار جلوگیری کنید.

 

 

4- اگر موبایل شما همانند آی??ون ، موتورولا RAZR و یا نوکیا لومیا باتری غیر قابل تعویض دارد، شما امکان انجام قدم سوم را ندارید، در عوض باید با ??شردن دکمه پاور موبایل خود را خاموش کنید، در این دسته موارد برای شما آرزوی مو??قیت داریم!

 

 

5- هرگونه تجهیزات جانبی مانند کیس، هد??ون و یا هرچیز دیگری را از موبایل جدا کنید.

 

 

6- سیم کارت و کارت حا??ظه را از آن خارج کنید، تا هوا بتواند راحت تر به داخل موبایل ن??وذ کند.

 

 

7- هرقسمتی که در دسترس شما است را با حوله خشک کنید و مواظب باشید که این کار باعث ن??وذ آب به داخل موبایل نشود و با دقت سطح خارجی آن را خشک نمایید.

 

 

8- حتی بعد از خشک کردن کامل، باز هم امکان دارد که رطوبت در داخل موبایل وجود داشته باشد، پس باز هم اقدام به روشن کردن و تست گوشی نکنید. بهترین راه حل برای خشک کردن کامل ??رو بردن گوشی در یک ظر?? پر از برنج است. برنج به سرعت رطوبت را به خود جذب خواهد کرد و گوشی از درون خشک خواهد شد. شما همچنین میتوانید از ژل سیلیکا است??اده کنید که معمولا درجعبه بسیاری از اجناس و محصولات از جمله کی?? و ک??ش و وسایل الکترونیکی یا??ت میشود .اگر ژل سیلیکا نداشتید مهم نیست، برنج نپخته به همان خوبی عمل خواهد کرد.

 

 

 

 

silica-packs.jpg

 

 

بعد از ??رو بردن موبایل در خشک کن ( برنج یا ژل سیلیکا) ، 24 تا 72 ساعت آن را به حال خود رها کنید.

 

 

9- هنگامی که مطمئن شدید که گوشی از بیرون و درون خشک شده است، باتری را در دستگاه قرار داده و آن را تست کنید. مو??ق باشید.

 

 

راههای دیگری نیز مانند ??رو بردن گوشی در الکل 99 درصد وجود دارد، که باعث برطر?? شدن رطوبت داخلی میشود و پس از مدت کمی خود الکل نیز بخار میشود، ما این روش را پیشنهاد نمیکنیم، چون معلوم نیست که آیا قطعات گوشی به الکل حساس باشند یا خیر. ولی این روش سریعتر عمل میکند.

 

 

IMG_2205_rect540.jpg

 

 

چه کارهایی را نباید انجام دهیم:

یکی از راههای خشک کردن، است??اده از سشوار است. مهم نیست که شما با چه مهارتی از آن است??اده خواهید کرد، این کار را انجام ندهید، هیچ وسیله گرمایشی نباید برای خشک کردن موبایل است??اده شود. بسیاری از تراشههای درون موبایل، به حرارت حساس هستند و ا??زایش دما به آنها صدمه خواهد زد. نکته بعدی این است که بخار در این شرایط نمیتواند به راحتی از موبایل خارج شود و دوباره درون گوشی به حالت مایع در میآید، پس از این روش به هیچ وجه است??اده نکنید. درضمن در آ??تاب قرار دادن نیز میتواند تاثیری مشابه داشته باشد.

 

 

یک روش عجیب دیگر این است که موبایل را در ??ریزر قرار دهید و دور آن حوله بپیچید، تا رسانایی آب با یخ زدن از میان برود و موبایل نجات پیدا کند.اما این کار کمکی نخواهد کرد، چون دوباره یخ ها آب خواهد شد و شما در نقطه اول قرار خواهید گر??ت. و دوم اینکه یخ زدن ممکن است به ص??حه نمایش شما صدمه وارد کند. (واقعا ا??رادی بودهاند که این کار را انجام دادهاند!)

 

 

برای خشک کردن پورتها ، بعضی اوقات به ذهنمان میرسد که روی یک خلال دندان دستمال کاغذی بپیچیم و آن را در پورت مثلا هد??ون ??رو کنیم، اگر تکهای از آن دستمال در پورت موبایل گیر کند خارج کردن آن کاری بس دشوار خواهد بود.

 

 

یک راه حل جذاب دیگر این است که موبایل خود را از حد معمول بیشتر شارژ کنید تا گرم شود و رطوبت آن خشک گردد، نیازی به توضیح نیست، این کار را انجام ندهید.

 

 

راه حل ابتکاری دیگری که گزارش شده، قرار دادن موبایل در مایکرویو است. این ابتکار بسیار گران تمام خواهد شد!

 

 

مواظب زنگ زدگی باشید!

در بعضی موارد رطوبت ن??وذ کرده به موبایل موجب زنگ زدگی جزئی درون آن میشود، که به مرور زمان گسترش پیدا میکند. بنابراین حتی بعد از عملیات مو??قیت آمیز نجات، گوشی خود را به یک حر??های بسپارید تا آن را باز نموده و تمامی قطعات را چک کند.

 

 

مواردی مانند کلر آب استخرها و یا مواد اسیدی باعث ا??زایش ??رایند زنگ زدگی میشوند. پس از بیرون آوردن باتری، سیم کارت و مموری کارت، آن را با آب تمیز بشویید. البته این کار به مسئولیت خودتان است چون هر گوشی با گوشی دیگر مت??اوت است.

 

 

آیا گارانتی گوشی هنوز اعتبار دارد؟

یک قطعه بسیار کوچک همانند یک برچسب در گوشیهای امروزی وجود دارد که با نام: نشانگر تماس مایعات (Liquid Contact Indicator LCI) معرو?? است . سازندگان این قطعه را در موبایل قرار میدهند که اگر مایعات به داخل گوشی ن??وذ کرد، این نشانگر به هنگام برخورد با مایعاتی مانند آب به رنگ قرمز در میآید و در نتیجه گوشی از گارانتی خارج میشود. با این حال شما باید از نمایندگی در صورت نیاز کمک بخواهید.

 

 

lci-iphone4.jpg

 

 

این نشانگر در هر موبایلی در مکان مت??اوی جای داده میشود ، چراکه سازندگان می خواهند این نشانگر از دید ا??راد عادی مخ??ی باشد تا در است??اده از گارانتی تقلبی صورت نگیرد.

 

 

 

 

نقل از زومیت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا دمتون گرم عالی بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...