رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
secret63

نگهداری حيوانات خانگی و حملات آسم

پست های پیشنهاد شده

یك متخصص طب كار اظهار كرد: نگهداری حیواناتی مانند گربه، خرگوش، مرغ و سایر پرندگان در منزل سبب تشدید حملات آسم در بیماران مبتلا به این بیماری می*شود.

دكتر كیوان كرمی*??ر عضوهیات علمی*دانشگاه علوم پزشكی یزد در گ??ت*وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه یزد، با بیان این مطلب ا??زود: از سوی دیگرموجودات بسیار ریزی به نام "مایت" در ??رش*هایی با الیا?? مصنوعی یا طبیعی در منزل وجود دارد كه با جارو زدن در هوا پخش می*شوند و می*توانند سبب تشدید آسم شوند.

وی همچنین عنوان كرد: در محصولاتی كه دارای الیا?? نایلونی، ابریشم مصنوعی یا اكرولیك هستند در پروسه تولید از مواد شیمیایی از قبیل ماده ??رمالدئید یا انواع رزین است??اده می*شود كه در مراحل آخر تولید جهت ا??زایش دوام و ماندگاری م??روشات از آنها است??اده می*شوند. این مواد ثابت كننده به مرور زمان به شكل ذرات بسیار ریز بخار در هوا آزاد شده و می*توانند سبب تشدید حملات آسم شوند.

دكتر كرمی*??ر با بیان این كه خود الیا?? مصنوعی به تنهایی سبب ایجاد بیماری آسم نمی*شوند، گ??ت: تنها مواد به كار ر??ته در این الیا?? سبب تشدید آسم می*شود.

این متخصص طب كار با بیان این كه در كارگرانی كه با مواد شیمیایی سر كار دارند خطر ابتلا به این به بیماری وجود دارد، تصریح كرد: این شاغلین در اثر استنثاق در محیطی كه به تولید الیا?? پنبه*ای و طبیعی مشغولند به بیماری آسم و سایرمشكلات ریوی مبتلا می*شوند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...