رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

هر آنچه باید از خطوط “ای وان” بدانید؟؟؟

پست های پیشنهاد شده

خطوط ای وان (E1)، نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در نقاط مختل?? جهان از جمله ایران است??اده می‌شود و برروی هر خط آن تعداد ۳۰ خط تل??ن معمولی شبیه‌سازی می‌شود.

 

 

 

n00024526-b-150x150c.jpg

 

در حال حاضر شرکت مخابرات ایران خطوط نامبرده را از طریق شرکت خدمات اول TCT در تهران و کرج این سرویس را ارائه می‌دهد که مدارک لازم برای متقاضیان شامل روزنامه رسمی که از تاریخ انتشار آن دو سال نگذشته باشد، اساسنامه شرکت، آگهی تاسیس، کد اقتصادی (گواهینامه ثبت نام مودیان مالیاتی)، شناسنامه ملی شرکت، معر??ی‌نامه نماینده برروی سربرگ شرکت با امضاء صاحبان دارای حق امضاء به انضمام مهر شرکت است.

 

خطوط ای وان یکی از استانداردهای کلی برای خطوط دیجیتال (E1/T1) هستند که استانداردهای اروپایی و آمریکایی (E1 برای اروپاست و T1 استاندارد آمریکایی است) و ??رق این دو تا در تعداد کانال‌های آنهاست.

بنا بر اطلاعات موجود در سایت‌ها، ما در خط تل??ن معمولی صر??ا یه کانال برای ارتباط داریم ولی در این خطوط تعداد کانال‌ها از یکی بیشتر مثلا T1 دارای ۲۴ کانال است یعنی اینکه اگر شما یک خط T1 داشته باشید می‌توانید ۲۴ ارتباط همزمان داشته باشید؛ تعداد این کانال‌ها در E1 برابر ۳۲ تا است که ۲ تا از آن برای سیگنالینگ و همزمان سازی بکار می‌رود و باقی یعنی ۳۰ تا از آن قابل بهره برداری است.

هر خط E1 می‌تواند حامل Mb/s2 پهنای باند باشد. این خطوط نمی‌توانند همزمان هم Dialin باشند و هم Dialout در حال حاضر برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی در ایران از E1 برای ارتباط تل??نی خود است??اده می‌کنند که مشخصه‌ی این سیستم ۴-۵ رقمی‌ بودن شماره‌های این سازمان‌ها است.

هریک از خطوط چهار و پنج رقمی شامل ۳۰ خط است و همچنین خطوط ۴ رقمی توان ایجاد ۹۹۹ شماره داخلی و خطوط پنج رقمی توان ایجاد ۹۹۹ شماره داخلی را دارند.

تیرماه امسال توسط محمود خسروی – رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – اعلام شد که ظر??یت خطوط E1 کشور به ۳۶۰ هزار رسیده است که این رقم باید تا پایان برنامه پنجم به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار E1 برسد.

??عالیت‌های صورت گر??ته در شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای ا??زایش میزان پهنای باند کشور بوده و از زمانی که نگهداری کابل ??یبر نوری برعهده بخش خصوصی قرار گر??ته است با ا??زایش کی??یت مواجه بوده‌ایم.

بنا بر اعلام مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت، ارائه SLA، ا??زایش ۳۰۰ درصدی ظر??یت E1، اتمام ??از اول پروژه Isms حضور موثر در مجامع بین‌المللی از جمله مهم‌ترین اقدامات زیرساخت است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...