رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

ساخت ال سی دی جدید که صدمه‌ای به چشمان شما نخواهد زد

پست های پیشنهاد شده

 

SEL_LCD_eyestrain-347x440.jpg?1352364173

 

نگاه کردن به نمایشگرهای امروزی برای دوره‌های زمانی طولانی، خواه مانیتور باشند یا تبلت یا نمایشگر تل??ن، می‌تواند باعث خستگی، خشک شدن و در بلند مدت ضع?? بینایی چشمان ما شود. یکی از دلایل، البته روشنایی بیش از اندازه آنها است و از همین رو نیز خواندن متن بر روی کاغذهای الکترونیکی که از تکنولوژی E Ink بهره می‌برند، لذت بخش تر است زیرا نور اضا??ه‌ای در کار نیست.

 

چندین عامل برای اینکه چرا LCD ها می‌توانند باعث ضع?? بینایی شوند، وجود دارد. سطح روشنایی تصویر، یعنی میزان نوری که نمایشگر به سمت چشمان شما شلیک می‌کند، و نیز اختلا?? آن با روشنایی محیطی که در آن هستید، همچنین ??اصله چشمان شما با نمایشگر، نرخ ر??رش تصویر، و البته کی??یت دید ??ردی شما می‌تواند بر روی قدرت بینایی‌تان تأثیر بگذارد.

 

کمپانی SEL (مخ???? Semiconductor Energy Laboratory) از مدتی قبل کار بر روی تولید یک پنل LCD ویژه را آغاز کرد که نه باعث خستگی چشمان شما می‌شود و نه باعث ایجاد ضع?? در بینایی‌تان، و حالا تلاش‌ها به ثمر رسیده و در نمایشگاه FPD 2012 در ژاپن، این کمپانی نمونه 6 اینچی این پنل LCD را به نمایش گذاشته.

 

رمز و راز کار چیست؟ این پنل با کاهش نرخ ر??رش (دوباره سازی تصویر) دیگر باعث ضع?? بینایی نخواهد شد. به طور معمول نرخ ر??رش در یک LCD نرمال در حدود 60 بار در ثانیه است، چه تصویر متحرک باشد و چه ثابت. اما در پنل جدید SEL برای یک تصویر ثابت، ??قط به 5 بار دوباره سازی تصویر در ثانیه نیاز هست. علاوه بر این، یک تغییر مهم دیگر هم از راه رسیده؛ Backlight پنل بهینه شده تا نوری با طول موج زیر 420 نانومتر را تولید کند. چنین نوری برای چشم انسان بی ضرر خواهد بود.

 

نتیجه نهایی پنلی می‌شود که نه تنها تصاویری با کی??یت مشابه LCD های ??علی را نمایش می‌دهد، بلکه به چشمان شما هم صدمه نمی‌زند و نگاه کردن به آن دلپذیر است. نرخ ر??رش می‌تواند بسته به محتوای نمایشی (تصویر ثابت یا متحرک) تغییر کند. رزولوشن 1024 در 768 با تراکم 212 نیز برای یک ص??حه 6 اینچی کتابخوان قابل قبول است و البته قطعاً در نسل‌های بعدی می‌تواند ا??زایش یابد.

 

چند روز پیش درباره نوآوری Japan Display در این عرصه نوشتیم و حالا SEL چیز جدیدی به این صنعت در حال رشد اضا??ه کرده. تمام این پیشر??ت‌ها می‌توانند نویدبخش یک جهش بزرگ در زمینه کتابخوان‌های دیجیتال باشند که امروزه بهرمند از تکنولوژی E Ink هستند و به خاطر محدودیت‌های آن، قادر به پخش ویدیو یا نمایش تصاویر رنگی نیستند. البته E Ink نیز در حال تغیر و تحول است ولی شاید دیگر دیر شده باشد چون تکنولوژی‌های جدید LCD دارند با عبور از آن، مشکلات مربوط به بینایی را نیز ر??ع می‌کنند و گام‌های سریعی رو به جلو بر می‌دارند.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...