رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

۱۰ نکته که پیش از خرید تلویزیون جدید باید به آنها توجه کنید

پست های پیشنهاد شده

مردم معمولا هر ۷ یا ۸ سال یک بار تلویزیون جدید خریداری می‌کنند، پس اگر در انتخاب خود دقت نکنید مجبور می‌شوید، یک کالا نامناسب را برای ۷ یا ۸ سال تحمل کنید! یا اینکه مجبور به خرید زود هنگام تلویزیون بعدی خود شوید. از طر??ی قیمت تلویزیون‌های HDTV ارزان نیستند و با ا??زایش نرخ ارز (که گوش شیطان کر در حال پایین آمدن است) قیمت تلویزیون‎ها نیز مانند دیگر کالاهای الکترونیکی به شدت ا??زایش یا??ته است. پس بهتر است، در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج داده و تنها به صحبت‌های ??روشندگان که بیشتر به منا??ع خود می‌اندیشند، توجه نکنید.

 

 

 

26-01.jpg

 

 

 

۱٫تلویزیون هوشمند

به گزارش پایگاه خبری ??ناوری اطلاعات برسام و به نقل از زومیت، امروز بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند هستند، تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح نیز تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده‌اند. با این نوع از تلویزیون‌ها قادر خواهید بود تا به اینترنت متصل شده، ویدیو تماشا کنید یا بر روی آنها نرم‌ا??زار و بازی نصب نمایید. در واقع تلویزیون‌های هوشمند همان تلویزیون‌های معمولی هستند که به روی آنها یک سیستم‌عامل برای اجرای برخی نرم‌ا??زارها نصب شده است. برخی از تلویزیون‌های هوشمند از طریق کابل به شبکه متصل می‌شوند و برخی دیگر از طریق شبکه‌ بی سیم وای‌??ای، پس اگر قصد خرید این نوع از تلویزیون‌ها را دارید براساس نیاز خود به نوع اتصال به شبکه آنها نیز دقت کنید. همچنین باید بدانید که هر کدام از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند از سیستم‌عامل خاص خود بهره می‌برند که قادر به اجرای نرم‌ا??زارهای دیگری نیستند، تعداد عناوین نرم‌ا??زارهای آنها نیز بسیار محدود است. از طر??ی دسترسی به بسیاری از این نرم‌ا??زارهای برای کاربران ایرانی مسدود است که از مهمترین آنها می‌توان به یوتیوب و نت ??یلیکس اشاره کرد. اما خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان مطرح تلویزیون همچون ال‌جی قرار است در محصولات جدید خود گوگل تی وی را جای دهند که به این ترتیب کاربر به طی?? وسیعی از نرم‌ا??زارها دسترسی خواهد داشت. البته این نکته را نیز باید بدانید که امروزه گجت‌های کوچک و ارزانی در قالب دانگل تولید و عرضه شده‌اند که به پورت HDMI هر نمایشگری متصل شده و سیستم‌عامل اندروید را به آن اضا??ه می‌کنند، این بدین معناست که تلویزیون ??عالی شما یا تلویزیونی غیر هوشمندی که در آینده تهیه خواهید کرد به راحتی و با ابزاری که حدود ۵۰ دلار قیمت دارد به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌شود. پس اگر تلویزیون هوشمند مورد نظر شما با هم رده غیر هوشمندش ت??اوت قیمت قابل ملاحظه‌ای دارد، دور آن را خط بکشید!

۲٫ به طراحی ??کر کنید اما خیلی به آن بها ندهید

طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان تلویزیون به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌اند، پنل باریک‌تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌تر و ص??حه نمایش بزرگ‎‌تر. تلویزیون‌ها روز به روز باریک‌تر شده و شکل پایه‌های آنها نیز مت??اوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود، آن وقت ??ضای کا??ی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ماند به عنوان مثال تقریبا تمام تلویزیون‌های بسیار باریک دنیا ??اقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در نهایت شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌تر است، کی??یت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کی??یت تصویر اختصاص دهید.

۳٫ تقریبا تمام مشخصات ??نی را ??راموش کنید

همه تولیدکنندگان تلویزیون در کاتالوگ‌های تبلیغاتی، مشخصات ??نی بسیاری را ذکر می‌کنند که بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه هستند. پیش از این در مقالات مختل??ی به شکل م??صل به توضیح اصطلاحات اشتباه و اعداد و ارقام دروغین منتشر شده توسط تولید کنندگان، اشاره کرده‌ایم، برای مشاهده جزئیات کامل به مقاله «۱۶ اصطلاح گیج کننده در مورد ص??حه نمایش و تلویزیون به همراه معانی آنها » مراجعه کنید. اما بصورت خلاصه باید بدانید که کنتراست تصویر، ر??رش ریت و زمان پاسخ گویی همگی دروغ هستند و تولیدکنندگان از طرق مختل?? این اعداد را به شکل غیرواقعی اعلام می‌کنند.

قبل از انتخاب و خرید هر تلویزیون، از نزدیک کی??یت تصویر آن را در شرایط مختل?? مشاهده نموده و آن را با دیگر تلویزیون‌ها مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر با زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می‌توانید متوجه محدودیت یا عدم محدودیت زاویه دید تلویزیون شوید. توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌ها زاویه دید ا??قی مناسبی دارند، پس سعی کنید زاوید دید عمودی را نیاز از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید.

مورد دیگری که در انتخاب تلویزیون اهمیت دارد سایز آن است، هرچه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است، اما نباید بدنبال یک تلویزیون خیلی بزرگ باشید. شما می‌توانید براساس مکان قرار گیری تلویزیون در منزل خود و ??اصله‌ای که قرار است نسبت به آن نشسته و به تماشای بنشینید، تلویزیون خود را انتخاب کنید، برای محاسبه ??اصله سایز استاندارد تلویزیون به مقاله «چه سایز تلویزیونی برای منزل شما مناسب تر است؟» مراجعه کنید.

۴٫ درگاه‌های ورودی و خروجی: تنها HDMI اهمیت دارد

امروزه تلویزیون‌ها به درگاه‌های مختل?? و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می‌شوند، اما تنها درگاه‌‌ای که شما به آن نیاز خواهید داشت، HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید چندین ابزار را به تلویزیون متصل کنید، به عنوان مثال تمایل دارید تا ایکس باکس، پخش کننده HD، گوگل تی وی و غیره را به یک تلویزیون متصل کنید سعی کنید، به دنبال تلویزیونی باشید که دارای چندین ورودی HDMI باشد.

۵٫ پلاسما را ??راموش نکنید

پلاسماها تقریبا به زیاد شدن تلویزیون‌های LCD از بازار محو شدند، که واقعا تاس?? انگیز است. پلاسماها از بسیاری از جهت کی??یت تصویر بهتری نسبت به LCDها دارند، تنها تلویزیون‌های گران قیمت LCD از نظر کی??یت تصویر قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قیمت ارزان‌تری نسبت به LCDها دارند و کی??یت تصویر آنها نیز در اکثر شرایط بهتر از آنها است، پس بهتر است در هنگام خرید این تلویزیون‌ها را نیز به لیست مقایسه خود اضا??ه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Plasma و LCD به مقاله «Plasma یا LCD: کدامیک بهتر است؟»مراجعه کنید.

۶٫ کنترل از راه دورهای لمسی را ??راموش کنید، تل??ن و تبلت‌ها همان کار را انجام می‌دهند

برخی از تلویزیون‌های گران قیمت امروزی به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به تل??ن هوشمند ارائه می‌شوند که کار کردن با رابط کاربری بخش هوشمند تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. در برخی از شرایط اختلا?? قیمت این تلویزیون‌ها با هم رده‌های بدون ریموت کنترل لمسی آنها بسیار زیاد است. از آنجایی که کار خاصی نمی‌توان با این کنترل از راه‌دورها انجام داد، بهتر است که دور آنها را خط بکشید. امروزه کنترل از راه دورهای جامعی مثل Logitech Harmony وارد بازار شده است که کنترل تمام ابزارهای شما را در دست گر??ته و ص??حه لمسی نیز دارد. علاوه بر این امکان کنترل برخی از تلویزیون‌های سامسونگ و سونی از طریق تبلت‌های گلکسی و اکسپریا وجود دارد، و تنها با نصب یک نرم‌ا??زار می‌توانید تلویزیون خود را کنترل کنید.

۷٫ گیرنده دیجیتال بخرید

اگر تلویزیون HDTV جدید تهیه کردید برای آنکه از کی??یت تصویر برنامه‌های تلویزیونی لذت ببرید باید بدنبال یک گیرنده دیجیتال باشید، چون کی??یت تصویر سیگنال‌های آنالوگ در تلویزیون‌های HDTV بسیار پایین و غیر قابل تحمل است.

۸٫ صدا را ??راموش نکنید

تلویزیون‌های HDTV به دلیل باریکی و ضخامت کم آنها ??اقد بلندگو‌های با کی??یت هستند، پس اگر تمایل دارید تا در تلویزیون خود به تماشای ??یلم‌های سینمایی یا برنامه‌های ورزشی بنشینید، حتما به یک سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی تهیه کنید و اسپیکرها را درست در اطرا?? مکان نشستن خود قرار دهید، لذت غیرقابل وص??ی از ??یلم‌های دالبی را تجربه خواهید کرد.

۹٫ کدام نوع از LED بهتر است؟

نمایشگرهای LED در واقع نوعی از LCDها هستند که نور پس زمینه پنل به جای لامپ‌های ??لورسنت توسط LEDها تامین می‌شود. LED ها در انواع و اقسام مختل?? روانه بازار شده‌اند، بهترین نوع آنها، تمام LED با قابلیت کنترل موضوعی تاریکی (Local Dimming) است. برای کسب جزئیات کامل در مورد انواع LED و مزایا و معایب هر کدام به مقاله «هر آنچه در مورد LED TV باید بدانید و معر??ی انواع مختل?? آن» مراجعه کنید.

۱۰٫ کدام نوع از سه بعدی بهتر است؟

با پیشر??ت تکنولوژی قیمت تلویزیون‌های سه بعدی نیز کاهش یا??ته و محتوای سه بعدی نیز بیشتر شده است. اگر تمایل به خرید تلویزیون سه بعدی دارید باید بدانید که پخش تصاویر سه بعدی از طریق سه ??ناوری مختل?? قابل انجام است. برای آشنایی با ??ناوری‌های مختل?? سه‌بعدی به مقاله زیرخاکی «۳D در خانه: تکنولوژی های پخش – بخش اول» مراجعه کنید. در حال حاضر دو ??ناوری پسیو (Passive 3D) و اکتیو (Active 3D) در تلویزیون‌های سه بعدی بازار رایج هستند. که هر کدام برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند، تنها شرکتی که در بازار داخل کشور از ??ناوری پسیو بهره می‌برد، ال جی است. در این ??ناوری عینک‌ها ارزان قیمت، سبک و بدون نیاز به باتری هستند ولی در عوض رزولوشن تصویر سه بعدی پسیو پایین‌تر از سه بعدی در اکتیو است، اما در ??ناوری‌ اکتیو شما با عینک سنگین‌تر، لرزش در تصویر و ا??ت روشنایی تصویر مواجه خواهید شد. برای مقایسه کامل سه بعدی اکتیو و پسیو به مقاله «مقایسه سه بعدی Active با سه بعدی Passive -3D Cinema» مراجعه کنید. در نهایت هر دو ??ناوری سه بعدی ??علی مزایا و معایب خود را دارند، اما اگر اولیت شما در کی??یت تصویر بالا در حالت دو بعدی است بهتر است به دنبال خرید یک تلویزیون ۳ بعدی از نوع اکتیو باشید، چون به دلیل لایه‌های اضا??ی در تلویزیون‌های سه بعدی پسیو، کی??یت تصویر دو بعدی کمی نسبت به تلویزیون‌های معمولی پایین‌تر است. از طر??ی اگر تمایل دارید تا ??یلم‌های سه بعدی زیادی آن هم به همراه دوستان و اعضاء خانواده خود تماشا کنید، بهتر است به یک تلویزیون سه بعدی پسیو انتخاب کنید، چون قیمت عینک‌های این نوع از تلویزیون‌ها بسیار پایین تر از تلویزیون‌های اکتیو است و تجربه سه بعدی در این دو ??ناوری تقریبا نزدیک به هم است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...