رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

تلويزيون هوشمند Samsung UA46ES888 OM

پست های پیشنهاد شده

سری 8 تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را در میان نسل‌های مختل?? محصولات سامسونگ به‌کار برده است. قابی بسیار باریک و نقره‌ای رنگ که در هنگام مشاهده محتواهای با‌کی??یت، عملاً از میدان دید کاربر حذ?? می‌شود، به‌همراه طراحی خاص پایه نگه‌دارنده که سامسونگ آن را Arc Flow می‌نامد، جلوه‌ای خاص به این تلویزیون می‌بخشد. لوگوی سامسونگ در هنگام روشن بودن دستگاه در قسمت پایین قاب باریک آن به رنگ آبی خواهد درخشید و دوربین دستگاه نیز در قسمت میانی بالای قاب نصب شده است که از آن برای تعامل با دستگاه و است??اده از سرویس‌های تماس اینترنتی است??اده خواهد شد. تلویزیونی که ما بررسی کردیم، نمونه‌ای 46 اینچی از سری 8 ال‌ای‌دی‌های سامسونگ با شماره مدل UA46ES8880M بود.

محتویات جعبه

در جعبه دستگاه علاوه‌بر خود پنل LED و پایه Arc Flow، دو دستگاه کنترل از راه‌دور، دو عینک (با سیستم Active) مخصوص تماشای محتوای سه‌بعدی، پایه مخصوص تقویت و تبدیل سیگنال‌های بلوتوث به مادون قرمز و بسته‌ای محتوی سیم‌ها و کابل‌های رابط به چشم می‌خورد. موردی که در همین ابتدای کار کمبود آن به‌‌خوبی احساس می‌شد، د??ترچه راهنما (چه به زبان اصلی و چه در حالتی بهتر به زبان ??ارسی) بود. به‌خصوص با توجه به شیوه‌های نوین تعاملی که در این سری تلویزیون‌ها معر??ی شده است و به‌رغم شهودی و ساده بودن این قابلیت‌ها، وجود این د??ترچه‌های راهنما می‌توانست به‌شدت برای ا??زایش کارایی کاربران عادی م??ید واقع شود. همچنین در این بسته، از پایه‌ها و اتصالات لازم برای نصب دستگاه روی دیوار یا میزهای مخصوص خبری نبود و پایه جذاب Arc Flow در کنار زیبایی، محدودیت را نیز با خود به ارمغان آورده بود!

 

تعامل

کار با این تلویزیون سامسونگ و به‌ویژه بخش‌های هوشمند آن به چندین روش مت??اوت امکان‌پذیر است. نخستین روش، است??اده از کنترل از راه‌دور معمولی و پر از دکمه سامسونگ است. شیوه دیگر که حد ??اصل میان روش‌های سنتی و شیوه تعاملی نوین سامسونگ است، است??اده از کنترل از راه‌دور لمسی سامسونگ است که به‌خصوص برای ??عالیت‌هایی نظیر گشت‌وگذار در وب و لذت بردن از محتواهای چندرسانه‌ای محلی، گزینه بسیار جذابی است. البته نکته‌ای که احتمالاً ما مو??ق به کش?? آن نشدیم، نحوه تأیید یا انتخاب گزینه‌ها توسط این کنترل لمسی بود. به این معنی که کارهای مشخصی نظیر کم‌ و زیاد کردن صدا، تعویض کانال‌ها و جابه‌جایی میان آیتم‌های مختل?? با این کنترل لمسی به‌سادگی امکان‌پذیر بود، اما هنگام رسیدن به گزینه موردنظر کلیدی برای تأیید وجود نداشت و سطح لمسی کنترل نیز از ضربه‌زدن یا Tap پشتیبانی نمی‌کرد و در آخر مجبور بودیم از دکمه OK کنترل معمولی است??اده کنیم. این کنترل لمسی سامسونگ ماهیتی دوگانه داشت و با ??شردن کلیدی ??یزیکی، میکرو??نی که در قسمت بالای کنترل قرار داشت، ??عال شده و امکان تعامل صوتی با تلویزیون را ??راهم می‌آورد. در این حالت که اکنون تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، می‌توان با است??اده از ??رامین صوتی، عملکردهای مختل?? تلویزیون را کنترل کرد. اما به نظر می‌رسد این شیوه تعامل با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه نشود؛ چرا‌که تنها به زبان انگلیسی محدود است و از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که حساسیت زیادی روی نحوه تل??ظ لغات داشته باشد که همان‌گونه که می‌دانیم، داشتن انتظار تل??ظ صحیح از کاربران بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شرق دور چندان معقول نخواهد بود! درنهایت، روش دیگر تعامل با این دستگاه، است??اده از حسگر حرکتی آن است که عملکردی شبیه کینکت مایکروسا??ت دارد. در این حالت کاربر باید دست خود را برای چند لحظه در برابر دوربین نگه داشته و حرکت دهد تا حسگر حرکتی ??عال شود. در این حالت، حرکت دادن دست باعث خواهد شد تا نشانگر موجود روی ص??حه نمایش جابه‌جا شود و مشت کردن دست، گزینه زیر نشانگر را انتخاب خواهد کرد. اگرچه این روش تقریباً برای بیشتر کاربردها بدون اشکال کار می‌کند، اما نباید از نظر دور داشت که این حسگر هنوز دقت کا??ی را ندارد و در چندین سناریوی مختل?? است??اده از آن امکان‌پذیر نیست. اگر ا??راد دیگری در کنار کاربر باشند، گاهی حسگر دستگاه سایر حاضران را با کاربر اصلی اشتباه می‌گیرد. در هنگام است??اده از مرورگر اینترنتی نیز تایپ URLهای طولانی با است??اده از این شیوه به دلیل نیاز به بالا نگاه داشتن دست‌ها در مدت زیاد، کاربر را به‌شدت خسته خواهد کرد. اگر ص??حه‌کلیدی که سامسونگ در پایگاه اینترنتی‌اش معر??ی کرده، به این مجموعه ا??زوده شود، این تلویزیون می‌تواند به‌سادگی کلیه عملکردهای یک تبلت را نیز در حوزه مصر?? محتوا، پوشش دهد.

hoshmand.jpg

محتوا

برای آزمودن کی??یت، محتواهای سه‌بعدی و امکانات دردسترس از طریق اینترنت، دستگاه را از طریق یک شبکه کابلی با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه به اینترنت متصل کردیم. نخستین گام ما است??اده از محتواهای پیش‌??رض موجود روی دستگاه بود. برخی برنامه‌های ساده نظیر مرورگر وب و بازی‌های ساده به راحتی تمام و به شکلی روان اجرا شدند. اما اجرای بازی «پرندگان خشمگین» نیاز به به‌روزرسانی ??رم‌ویر دستگاه داشت که به‌دلایل مختل?? از آن صر??‌نظر کردیم. دو نکته درباره این نرم‌ا??زارها قابل توجه بود. نخست این‌که برخی از نرم‌ا??زارها از رابط صوتی یا حرکتی یا حتی هردو پشتیبانی نمی‌کردند. البته شکلک‌های کوچکی در گوشه آیکون هر یک از این برنامه‌ها رابط‌های تعاملی پشتیبانی شده را به کاربر نشان می‌دهند. نکته دوم این‌که برنامه‌های ??ارسی تعبیه‌‌شده در این دستگاه (از ??ال حا??ظ گر??ته تا بازی تتریس ساخت سام‌سرویس) متأس??انه چه به لحاظ گرا??یک و طراحی و چه به لحاظ پشتیبانی از رابط‌های مختل?? و حتی جذابیت، در حد و اندازه‌های برنامه‌های خارجی نبودند! برای آزمودن محتواهای سه‌بعدی نیز نمونه‌هایی را از آرشیو آنلاین پیشنهادی دستگاه دانلود و پخش کردیم که نتیجه کاملاً رضایت‌بخش و جذاب بود. به خصوص این‌که ضخامت اندک قاب دستگاه باعث می‌شد که تصویر سه‌بعدی بی‌حد و مرزی را به‌صورت معلق در هوا و بدون لبه و حاشیه ببینیم، که تجربه بسیار جذابی است. نکته قابل‌توجه دیگر، تنوع و تعدد زیاد درگاه‌های ارتباطی است که کاربر را قادر می‌سازد از انواع محتواهای آنلاین یا محلی ذخیره شده روی انواع رسانه‌ها لذت ببرد. سه درگاه USB که یکی از آن‌ها مخصوص هارددیسک‌های اکسترنال است، سه درگاه HDMI، خروجی‌های هد??ون و خروجی اپتیکال صوتی، ورودی صوتی DVI و درگاه اتصال به شبکه‌های کابلی از جمله این امکانات ارتباطی هستند.سری 8 تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را در میان نسل‌های مختل?? محصولات سامسونگ به‌کار برده است. قابی بسیار باریک و نقره‌ای رنگ که در هنگام مشاهده محتواهای با‌کی??یت، عملاً از میدان دید کاربر حذ?? می‌شود، به‌همراه طراحی خاص پایه نگه‌دارنده که سامسونگ آن را Arc Flow می‌نامد، جلوه‌ای خاص به این تلویزیون می‌بخشد. لوگوی سامسونگ در هنگام روشن بودن دستگاه در قسمت پایین قاب باریک آن به رنگ آبی خواهد درخشید و دوربین دستگاه نیز در قسمت میانی بالای قاب نصب شده است که از آن برای تعامل با دستگاه و است??اده از سرویس‌های تماس اینترنتی است??اده خواهد شد. تلویزیونی که ما بررسی کردیم، نمونه‌ای 46 اینچی از سری 8 ال‌ای‌دی‌های سامسونگ با شماره مدل UA46ES8880M بود. راه پیش رو

تلویزیون‌های هوشمند، آغازگر عصر جدیدی در تعامل انسان و جعبه جادویی هستند و به‌واسطه ??راگیر بودن تلویزیون‌ها، تعداد مخاطبان این رسانه نوظهور از هر ابزار دیجیتال دیگری بیشتر خواهد بود. گام‌هایی که سامسونگ در جهت «هوشمندی» این ابزارها برداشته، نخستین گام‌ها در راهی است که تا پیموده شدن کاملش زمان زیادی باقی مانده است. این موضوع را می‌توان در تعداد اندک برنامه‌ها و ضع?? در برخی قابلیت‌های تعاملی مشاهده کرد. ا??زودن قابلیت پشتیبانی از زبان‌های محلی مناطق مختل?? دنیا، بهبود بخشیدن سیستم تعامل حرکتی، غنی‌تر ساختن اکوسیستم برنامه‌ها و انتشار SDK توسعه برنامه برای این تلویزیون‌ها را می‌توان گام‌های بعدی در جهت پیمودن این مسیر تلقی کرد.به هر روی، سامسونگ به عنوان یکی از پیشگامان عرضه ابزارهای دیجیتال وظی??ه رهبری این بازار را نیز بر عهده دارد و اگر‌چه این نمونه‌های نخستین ممکن است کاستی‌هایی داشته باشند، اما چشم‌اندازی که از آینده ترسیم می‌کنند، بسیار دیدنی و جذاب است.نکته آخر این‌که گاه حتی لحظه‌ای ??ارغ شدن از درگیری‌های ذهنی روزمره و تجربه دنیایی شبیه ??ضاهای تخیلی ??یلم‌هایی چون «گزارش اقلیت»، ارزش پرداخت هزینه‌ای به نسبت زیاد را دارد. مگر جز این است که تلویزیون‌ها تا چندی پیش و حتی همین حالا محبوب‌ترین و پراست??اده‌ترین ابزار سرگرمی ما بوده‌اند؟ hoshmand1.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...