رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

تلویزیون هوشمند چیست

پست های پیشنهاد شده

69735_558.jpg

 

برترین ها: دیر زمانی پیش از این در تعری?? ابزاری به نام تلویزیون تنها به وسیله ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می شد و رقابت اصلی مابین سازندگان این ابزار محبوب تنها به مسئله ابعاد و سایز ص??حه نمایش دستگاه محدود می شد. اما در گذر زمان نه تنها کاربری اصلی تلویزیون یعنی نمایش تصاویر با پیشر??ت های ??وق العاده روبرو گردیده و ??ناوری هائی جذابی همچون تصاویر Full HD و محتوای سه بعدی به عرصه رقابت مابین برندها وارد شد، بلکه اندک اندک با انتقال م??هوم تلویزیون هوشمند و تل??یق کاربری کامیپوتر و تلویزیون های پیشر??ته امروزی تعری?? سنتی و کلاسیک تلویزیون نیز نیازمند بازنگری کلی و تغییرات اساسی گردیده است. بطوریکه امروزه پنل های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها ??اصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته اند بلکه با پر رنگ تر شدن م??هوم رسانه ای این ابزار به مهمترین منبع دریا??ت اطلاعات کاربران نیز بدل شده اند و بدین ترتیب است که Smart TV در م??هوم یک رسانه پیشر??ته پا به عرصه وجود گذاشته است. اسمارت تی وی که برای اولین بار از سوی سامسونگ به سری جدید تلویزیون های هوشمند این شرکت اطلاق گردید تاریخچه نسبتا م??صلی در میان تولیدات قبلی این شرکت دارد؛ نخستین تلاش های سامسونگ در جهت تغییر سمت و سوی محصولات این شرکت در انتقال اطلاعات از طریق شبکه به دستگاه تلویزیون به سال 2007 و معر??ی م??هوم تازه ای به نام InfoLink باز می گردد.

 

در InfoLink های اولیه سامسونگ امکانات محدود و نسبتا مختصری در کسب اطلاعاتی همچون وضعیت هوا و بازار بورس تعبیه شده بود که در نوع خود کاملا منحصر به ??رد تلقی می شد. در سال 2008 قابلیت جدیدی به نام Internet TV به تلویزیون های سری 7، 8 و 9 این شرکت ا??زوده شد در این سرویس جدید است??اده محدود از اینترنت و نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت آب و هوا، تبادلات مالی و مواردی از این دست همزمان با پخش تصاویر معمول تلویزیون در دسترس خریداران قرار گر??ت.

 

سال 2009 تولد دوباره ای برای Internet TV های سامسونگ بود که برای اولین بار م??هوم Widget یا ابزارک های کوچک قابل نصب را به این رده وارد نمود. سامسونگ در سال 2010 نیز بار دیگر به گسترش Internet TV در قالب مدل های سه بعدی جدید این شرکت اقدام نمود برجسته ترین نکته در این سال بازگشائی سرویس Samsung App Store برای دانلود و نصب برنامه های مختل?? بروی تلویزیون های این شرکت بود که تاکنون نیز نمونه دومی برای آن در میان سایرین دیده نمی شود.

 

اما بالاخره پس از سالها کسب تجربه شرکت سامسونگ در سال 2011 تلویزیون های جدید خود را با عنوان جدید Smart TV به بازار ارائه نمود. سری , 56، 7 و 8 تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ در دو کلاس LED و پلاسمای سه بعدی به بازار ارائه شده اند که به ت??کیک ??ناوری ساخت از 40 تا 65 اینچ در دسترس قرار دارند.

 

در این مدل ها برخلا?? تمامی نسل های پیشین این کلاس برای اولین بار از یک مرورگر اینترنت قدرتمند با تمامی امکانات کامپیوترهای دسک تاپی است??اده شده که تجربه بی نظیری از مرور شبکه اینترنت در ابعاد یک تلویزیون غول پیکر را در اختیار کاربران قرار می دهد. سری 6 تلویزیون های LED سامسونگ در سه ??رم مت??اوت و در چهار سایز 40، 46، 55 و 60 اینچ با امکان نمایش محتوای سه بعدی ارائه می شود و در رده امکانات هوشمند در پیشر??ته ترین مدل این کلاس از اتصال Skype، مرورگر وب و شبکه های اجتماعی پشتیبانی می شود. سری 7 تلویزیون های این کلاس در یک مدل با سه سایز 46، 55 و 60 اینچ معر??ی شده است که هر سه نیز به امکان نمایش سه بعدی و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی برخوردارند.Smart Hub این مدل ها از تمامی قابلیت های این رده همچون Skype، مرورگر وب، اپلیکیشن های سامسونگ، امکان Search All در یا??تن محتوا و شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کند. اما پیشر??ته ترین عضو خانواده هوشمندهای سامسونگ به سری 8 این رده و مدل های 55 و 60 اینچی D8000 تعلق دارد مشخصه اصلی این سری به قاب بسیار باریک 5 میلیمتری گرداگرد ص??حه نمایش باز می گردد که جلوه ??وق العاده به طراحی این مدل بخشیده است این مدل که به 4 اتصال HDMI، سه ورودی USB، اتصال داخلی Wi-Fi و پشتیبانی کامل از محتوای سه بعدی با امکان تبدیل دو بعدی به سه بعدی مجهز شده است تمامی قابلیت های ممکن در رده اسمارت TVرا ارائه داده و علاوه بر این امکان تهیه دوربین جداگانه برای برقراری اتصال Skype نیز در آن وجود دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

69736_368.jpg

 

ورود تکنولوژی های نوین تصویری در بازار تلویزیون های ص??حه تخت، برندهای این حوزه را به سمتی سوق داده که همگام با این ??ناوری های جدید پیش بروند. سامسونگ نیز به عنوان یکی از قطب های اصلی این صنعت و یکی از شرکت های پیشرو در عرضه تلویزیون های مجهز به ??ناوری روز، سری جدیدی از محصولات خود در خانواده LED و با قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی را وارد بازارهای ایران کرده است.

 

تلویزیون های سه بعدی LED سامسونگ در مدلهای مختل?? با اندازه های مت??اوت و اینچ های بالا عرضه وارد بازار شده اند تا طی?? وسیع تری از سلایق کاربران را تحت پوشش خود قرار دهند.

 

سامسونگ در سال 2010 تصمیم گر??ت در ساخت این تلویزیون ها دست به ابتکار عمل زده و برخلا?? گذشته از طراحی های کلاسیک و یکنواخت خودداری کرده و طرحی نو دراندازد. این شرکت برای سری جدید محصولاتش از یک قاب باریک تیتانیومی تراش دار که پیچیده تر و زیبا تر از طرح های قدیمی این برند است، است??اده کرد.

 

اما در حوزه تصویرسازی نیز این مدل ها به عنوان اولین تلویزیون های سه بعدی در بازار ایران، توانستند از پردازش گر جدید و قدرتمند این شرکت بهره گر??ته و تصاویر را به صورت سه بعدی پخش کنند. این در حالی بود که به وسیله این پردازش گر تبدیل محتوای تصاویر دوبعدی به سه بعدی امکان پذیر می شد. نباید از ذکر این نکته نیز غا??ل باشیم که با توجه به عقب بودن تکنولوژی ??یلم برداری در آن زمان برای تولید تصاویر سه بعدی این ??ناوری می تواند کاربران را با تکنولوژی های آینده تنها با ??شردن یک دکمه روی کنترل از راه دور تلویزیون ، آشنا کند. با است??اده از این قابلیت برای تصاویر دوبعدی، ا??کت های تصویری ایجاد شدکه تصاویر را به صورت سه بعدی نشان می داد. البته سامسونگ برای پلاسما ، LCD و LEDهای نسل جدید خود نیز از این قابلیت بهره برد. در این میان نمی توان از نقش پردازشگر تصویر که در سری تلویزیون های سه بعدی سامسونگ به اوج تکامل خود رسیده بود، به سادگی عبور کنیم. مهندسان این شرکت پردازنده ای طراحی کردند که به دستگاه این امکان را می داد تا عکس های به نمایش در آمده را به نواحی متعددی تقسیم کرده و اطلاعات مربوط به عمق هر بخش را از پیکسل های کناری همان بخش دریا??ت کنند. به این ترتیب توانستند بخش های با عمق مت??اوت تصویر را از طریق عینک مخصوص به صورت سه بعدی پخش کنند. این درحالی است که انجام تمام این محاسبات با آنچنان سرعتی انجام می شد که می توان بدون کوچکترین تاخیر زمانی تصاویر دو بعدی را به صورت سه بعدی مشاهده کرد. سرعت عمل سامسونگ در به کاگیری ??ناوری های جدید در سطح بین المللی آنقدر زیاد بود که بعید به نظر می رسید برندهای رقیب زودتر از سه ماهه پایانی سال 2010 به ??ناوری ساخت این پردازنده ها که محتوی دو بعدی را در شمایل سه بعدی نمایش می داد، دست پیدا کنند و همین گونه هم شد.

 

یکی دیگر از قابلیت های چشمگیر تلویزیون های سه بعدی سامسونگ ریموت کنترل آن ها بود که نماد یک ریموت کنترل ??ردایی بوده و با تمام کنترل از راه دور های موجود در دنیا ت??اوت داشت. این ریموت که بیشتر به یک آی پاد تاچ شباهت دارد یک نمایشگر بزرگ لمسی داشت که می توانست تلویزیون را از طریق امواج مادون قرمز یا Wi-fi کنترل کند. به این ترتیب با ا??زودن دستگاه به مجموعه DLNA خانگی با کمک این ریموت سامسونگ توانست تمام ??ایل های چندرسانه ای به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کند و با لمس کردن، هر کدام از آن ها را پخش کند.

 

تلویزیون های سه بعدی سامسونگ به دو پورت USB نیز تجهیز شده بودند که با انواع ??رمت های معمول و غیرمعمول صوتی و تصویری همانند AVI ، MKV ، ASF ، WMV ، MP4 ، 3GP ، VRO ، DIVX و 2MPG سازگاری داشتند و هم اکنون نیز دارند.

 

درآن زمان توانستند از آن تلویزیون ها برای نمایش تصاویر سه بعدی و دو بعدی پردازش شده به سه بعدی نیز است??اده کنند و از ش??ا??یت بالای آن ها لذت ببرند. عوامل متعددی همانند نسبت کنتراست بسیار بالا، پردازنده تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی و قابلیت پخش مطلوب تصاویر سه بعدی با کمک عینک مخصوص جزو مهم ترین ویژگی های سری تلویزیون های جدید سامسونگ در آن سال به حساب می آمد که با قابلیت های دیگری همچون پخش بی دردسر ??ایل های چندرسانه ای، بدنه زیبا و باریک ??لزی و قابلیت پخش تصویر با سرعت 240 هرتز، مقام پیشر??ته ترین تلویزیون عصر خود در سال 2010 را از آن تلویزیون های سامسونگ کرده بود. هم اکنون نیز سامسونگ سهم عمده ای از بازار تلویزیون های سه بعدی دنیا را در اختیار دارد و روز به روز بر ??ناوری های موجود در آن می ا??زاید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...