رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

نسل بعدی تلویزیون ها در راه است: با فناوری quantum dot آشنا شوید

پست های پیشنهاد شده

699790-quantum-dot-technology.jpg?1323688435

 

 

به نظر می رسد نمایشگرها و تلویزیون ها به زودی وارد دوران جدیدی می شوند، چرا که محققین کریستال های نورانی جدیدی ساخته اند که نام آنها را quantum dots گذاشته اند و می توان از آنها برای ساخت نمایشگرها و تلویزیون های ??وق العاده باریک است??اده کرد.

 

این کریستال ها که ۱۰۰ هزار بار کوچک تر از تار موی انسان هستند، می توانند روی ص??حات انعطا?? پذیر پلاستیکی پرینت شوند تا نمایشگرهایی با ضخامت کاغذ تولید شود. می توان این نمایشگرها را در همه جا حمل کرد یا از آنها به عنوان کاغذ دیواری روی دیوار سالن است??اده کرد و تلویزیون هایی غول آسا به وجود آورد.

 

محققین امیدوارند که نخستین تلویزیون های quantum dot با ظاهری شبیه به تلویزیون های ??علی اما با رنگ بهتر و باریک تر تا پایان سال آینده وارد بازار بشوند. اما در مورد مدل های انعطا?? پذیر، پیش بینی می شود تا سه سال آینده می توانید آنها را در بازار ببینید.

 

آقای آدلمن مدیر اجرایی این پروژه در دانشگاه منچستر می گوید ما با بعضی از بزرگترین شرکت های سازنده نمایشگر در آسیا روی این پروژه کار می کنیم و نخستین محصولاتی که با ??ناوری quantum dot وارد بازار می شوند نسل بعدی تلویزیون ها خواهند بود.

 

اما مزیت اصلی آنها این است که می توانند روی ص??حات انعطا?? پذیر پرینت شوند. چیزی که ما به آنها ??کر می کنیم کاغذ دیواری های خانه یا پرده هایی است که روی آنها quantum dot چاپ شده است. شما می توانید تصور کنید که طلوع خورشید را روی ساحل دریا هر روز صبح روی دیوار مقابل اتاق تان ببینید.

 

هر چند آقای آدلمن شرکت های همکار را معر??ی نکرده است، اما گ??ته میشود شرکت های بزرگی مانند سونی، شارپ، سامسونگ و ال جی مشغول کار روی ??ناوری quantum dot هستند. آنها می گویند کی??یت محصولات تولیدی با این ??ناوری بسیار بالاتر از تلویزیون های ال سی دی ??علی خواهد بود.

 

نورهای تولید شده توسط ??ناوری quantum dot روشنایی و کی??یت بسیار عالی دارند و علاوه بر این به انرژی کمی هم نیاز دارند. به این موارد انعطا?? پذیری را هم اضا??ه کنید. تمام اینها سبب شده که هیجان بزرگی در صنعت الکترونیک به وجود بیاید. ??علا نام quantum dot را به خاطر بسپارید و منتظر اخبار بیشتر در مورد آن باشید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...