رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

Iptv چیست؟تلویزیونی بر بستر شبکه کامپیوتری

پست های پیشنهاد شده

IPTV یا Internet Protocol Television، یک ??ن آوری برای پخش برنامه های تلویزیونی بر بستر شبکه کامپیوتری است.

 

اولین و مهم ترین حاصل است??اده از این ??ن آوری بالا ر??تن کی??یت تصاویر تلویزیونی و کاهش هزینه های پخش برنامه هاست.

 

 

در این ??ن آوری بیننده می تواند در نحوه اجرای برنامه ها دخل و تصر?? داشته باشد. در تلویزیون ها کابلی قدیمی بیننده ??قط گیرنده یک سری امواج رادیویی است که شرکت های تلویزیونی تولید می کنند. اما برای مثال با است??اده از IPTV کاربر می تواند علاوه بر تصاویر ویدئویی داده های دیجیتالی دیگری را نیز دریا??ت کند.

 

 

برای توضیح دقیق تر این ??ن آوری بیایید نگاهی به م??هوم IP یا Internet Protocol بیندازیم که محور و بستر اصلی IPTV را تشکیل می دهد.

 

 

پروتکل اینترنت یا Internet Protocol در حقیقت زبان استاندارد ارتباطی کامپیوتر در شبکه های کامپیوتری امروزی است. در اینترنت نیز مانند هر شبکه ای، زبان رایج IP است.

 

 

حاصل است??اده از این پروتکل، این است که تمام دستگاه هایی که قرار است به یک شبکه متصل شوند زبان مشترکی دارند؛ از لپ تاپ و موبایل گر??ته تا تلویزیون. در ??ن آوری IPTV نیز از همین زبان برای ارتباط با مرکز تولید محتوای تلویزیون است??اده می شود.

 

 

حاصل است??اده از بستر اینترنت برای پخش برنامه ها، امکان ارسال داده های دیگر علاوه بر تصاویر برنامه هاست. از این طریق به دلیل بالا بودن پهنای باند و سرعت، اطلاعات نظیر زمان پخش برنامه ها، تبلیغات چندرسانه ای و اخبار روزانه نیز قابل ارسال به گیرنده است.

 

دستگاه های تلویزیونی سازگار با IPTV نیز با تلویزیون های قدیمی ت??اوت ساختاری دارد. علاوه بر این بعضی دستگاه های مجزا نیز قادر به دریا??ت برنامه ها از طریق IPTV و پخش آن برروی تلویزیون های قدیمی هستند.

 

 

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که IPTV با تلویزیون های اینترنتی که به Steaming Internet Television معرو?? هستند ت??اوت دارد. تلویزیون های اینترنت برروی اینترنت و با اتصال به سرور های اینترنتی یک سایت یا شرکت کار می کنند. در حالی که خطوط ارتباطی IPTV توسط شرکت های تلویزیونی و ??قط برای همین امر ایجاد می شوند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...