رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

راهنمای خرید تلویزیون 3 بعدی (3d tv)

پست های پیشنهاد شده

چکیده:

تصور داشتن یک تلویزیون با تصاویر 3 بعدی در چند سال پیش تصوری خنده دار و باورنکردنی به نظر می رسید. اما امروزه شما می توانید یک تلویزیون 3 بعدی در منزل خود داشته باشید و با دعوت از دوستان خود به تماشای ??یلم و تصاویر 3 بعدی بنشینید. حتی شما می توانید بازی های کامپیوتری مورد علاقه خودتان را به صورت 3 بعدی بازی کنید. در این راهنما به معر??ی این نوع تلویزیون می پردازیم به صورتی که شما با مطالعه آن قادر خواهید بود با شناخت مشخصات این نوع تلویزیون اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید.

652541713072011113722.jpg

 

 

 

تصور داشتن یک تلویزیون با تصاویر 3 بعدی در چند سال پیش تصوری خنده دار و باورنکردنی به نظر می رسید. اما امروزه شما می توانید یک تلویزیون 3 بعدی در منزل خود داشته باشید و با دعوت از دوستان خود به تماشای ??یلم و تصاویر 3 بعدی بنشینید. حتی شما می توانید بازی های کامپیوتری مورد علاقه خودتان را به صورت 3 بعدی بازی کنید.

در این راهنما به معر??ی این نوع تلویزیون می پردازیم به صورتی که شما با مطالعه آن قادر خواهید بود با شناخت مشخصات این نوع تلویزیون اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید.

 

تلویزیون 3بعدی چیست؟

تلویزیون های معمولی تصاویر اشیا را در دو بعد (عرض و ارت??اع) نمایش می دهند. تلویزیون 3 بعدی به شما توهم بعد سوم که عمق است را می دهد.این اثر توسط مغز و با ??راهم کردن دو تصویر مت??اوت برای چشم های چپ و راست که دو پرسپکتیو(منظر) مختل?? از یک شی را نشان می دهند، صورت می گیرد.

تلویزیون 3 بعدی بر پایه عینک های LCD ??عال که شامل کریستال مایع هستند، می باشد. این کریستال مایع در جریان همزمان سازی با نمایشگر، نور را از خود عبور می دهد و یا بلوکه می کند. مغز دو تصویر را طی پروسه دریا??ت بینایی که stereopsis نامیده می شود، ترکیب می کند و به این ترتیب توهم بعد سوم یا عمق در تصویر را بوجود می آورد.

 

اساس تلویزیون 3 بعدی:

باید در نظر داشت که نمایشگر 3D می تواند به طور کامل مشخصات و کی??یت تلویزیون 2D HDTV را داشته باشد. در هر زمانی که شما مایل باشید به صورت 2 بعدی از نمایشگر خود است??اده کنید می توانید به سادگی عینک های ??عال 3D را برداشته و تنظیمات مربوط به 3D را خاموش کنید، در این صورت می توانید از یکی از بهترین کی??یت ها ی موجود برای تلویزیون عادی بهرمند شوید.

 

تکنولوژی های ص??حه نمایش:

نمایشگرهای 3 بعدی در 4 نوع تکنولوژی مختل?? وجود دارند که عبارت اند از: LCD معمولی، LED، پلاسما، و DLP-3D. هر کدام از این تکنولوژی ها نقاط قوت مخصوص به خود را دارند که می تواند مربوط به نرخ بارگذاری مجدد سریع یا مصر?? توان بسیار کم باشد. همه تکنولوژی های دردسترس از عینک های 3 بعدی ??عال و نیز Full HD 1080p و نرخ ??ریم بالا پشتیبانی می کنند.

انتخاب تکنولوژی ص??حه نمایش به سلایق شخصی بستگی دارد. برای انتخاب بهتر است هر ص??حه نمایش مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس ویژگی های هر تکنولوژی و اینکه شما چگونه، کی و کجا از آن است??اده می کنید، ص??حه نمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

نرخ ??ریم:

برای تولید اثر 3 بعدی که توسط تلویزیون 3 بعدی از نوع عینک ??عال مورد نیاز است، باید تلویزیون 3D قادر به پشتیبانی نرخ ??ریم حداقل 120 هرتز باشد تا بتواند نرخ ??ریم 60 هرتز را برای هر چشم ??راهم کند. با ا??زایش نرخ ??ریم، تلویزیون 3D می تواند تصاویر صا?? و با کی??یت همانند تلویزیون 2 بعدی 120 هرتزی را ??راهم کند.

نمایشگرهای پلاسما دارای یک تکنولوژی درایو خاص که از 480 هرتز شروع شده و می تواند تا 700هرتز اضا??ه شود می باشند که باعث می شود این تلویزیون ها قابلیت برآورده کردن نیاز یک تلویزیون 3D را داشته باشند.

 

اتصالات:

تلویزیون 3 بعدی از پیشر??ته ترین پروتوکل ارتباطی موجود یعنی HDMI 1.4 است??اده می کند. این نسخه جدید HDMI با ویژگی ها ی خاص برای تلویزیون 3 بعدی طراحی شده است تا بتواند حجم زیاد اطلاعات تصویر 3 بعدی(و نیز صدای با کی??یت بسیار بالا) را انتقال دهد. شما برای ??راهم کردن محتوای 3 بعدی به یک HDMI 1.4 که پخش کننده Blu-ray با قابلیت 3D (یا هر منبع دیگر 3D) را درایو می کند نیاز دارید.

HDMI-1.4-Cable-for-3D-TV.jpg

 

عینک 3D ??عال: برای تولید تصویر 3 بعدی نمایشگر باید برای هر ??ریم خاص 2 تصویر جداگانه نشان دهد، یکی برای چشم راست و دیگری برای چشم چپ شما. این تصاویر دارای جابجایی بسیار کمی هستند که توهم عمق واقعی تصویر را برای بیننده بوجود می آورد. عینک های 3D از نوع ??عال، با است??اده از ??رستنده سیگنال همزمان سازی، بسته شدن دیا??راگم داخلی لنز را با نمایشگر شما همزمان می کند. ??رستنده سیگنال همزمان سازی به صورت بیسیم به عینک اطلاع می دهد که کدام لنز باید برای کدام ??ریم باز باشد.

با همزمان سازی لنزها با نمایشگر، هر چشم ??ریم مربوط به خود را به صورت واضح خواهد دید. این بدان معنی است که رنگ ها همچنان روشن، کنتراست همچنان بالا و تصاویز صا?? و با کی??یت باقی خواهند ماند، در حالی که شما در تمام مدت، تصویر 3 بعدی واضحی را نظاره گر هستید.

عینک های 3D ??عال از باتری است??اده می کنند و بنابراین نیاز به شارژ مجدد پس از مدتی است??اده دارند.

 

در تلویزیون 3 بعدی چه چیزی جدید است؟

دسته بندی های 3D

تلویزیون های3D تحولی در سرگرمی خانگی محسوب می شوند ولی این تلویزیون ها از پنل های با کی??یت HDTV نشات گر??ته اند. تلویزیون های جدید با قابلیت 3D در دو دسته 3D مجتمع وآماده است??اده از 3D عرضه می شوند.

نمایشگر های 3D مجتمع دارای همه سخت ا??زار های مورد نیاز برای شروع تماشای تلویزیون 3D هستند. این بدان معنی است که شما حداقل یک ج??ت عینک 3D ??عال، ??رستنده سیگنال همزمان سازی، و تلویزیون 3D را در یک مجموعه در اختیار خواهید داشت. باید در نظر داشته باشید که شما ممکن است به عینک اضا??ه برای سایر ا??راد شامل ا??راد خانواده، دوستان و یا همسایگان احتیاج داشته باشید. منبع 3D نیاز به دیدن محتوای 3D ذاتی خواهد داشت و می تواند شامل Blu-ray با قابلیت 3D، ماهواره کابلی دیجیتالی با قابلیت 3D و یا کنسول های بازی با قابلیت 3D باشد.

نمایشگر های آماده است??اده از 3D دارای همه ویژگی های یک نماشگر 2 بعدی نیز می باشند. این تلویزیون ها هنگام ??روش دارای تمام قطعات لازم برای است??اده از قابلیت 3D نیستند ولی بعدا در صورت نیاز می توان اجزای مورد نیاز را تهیه و بر روی آنها نصب کرد.

 

شبکه و DLNA

بسیاری از تلویزیون های 3D جدید قابلیت اضا??ه کردن (یا به صورت اولیه دارای) امکان است??اده از شبکه سیمی یا بیسیم را دارند که به شما اجازه می دهد تلویزیون خود را به شبکه داخلی منزل خود و یا اینترنت متصل کنید. این ویژگی عالی به شما اجازه می دهد که تصاویر، آهنگ ها و ویدیوهای ذخیره شده بر روی شبکه خانگی خود را به آسانی و تنها با است??اده از مشخصه DLNA(??DLNA به طور ویژه به صورت پلاگ& پلی است و تنها با اتصال آن به تلویزیون آماده کار است)، اجرا کنید.

اتصال به اینترنت ویژگی جالب دیگری است که در بسیاری از نمایشگرها برای تماشای ویدیوی اینترنتی است??اده می شود. برخی از نمایشگر های جدید حتی به عنوان وسیله ارتباطی پیشر??ته ای مورد است??اده قرار می گیرند و این کار با اضا??ه کردن نرم ا??زار هایی نظیر Skype صورت می گیرد. است??اده از تل??ن اینترنتی، تماشای ??یلم های یوتیوب و است??اده از آخرین اخبار ورزشی و .. ویژگی هایی هیتند که ارزش تلویزیون ها ی 3 بعدی جدید را ا??زایش داده است.

 

لوازم جانبی:

کابل HDMI 1.4: اتصال به منبع تولید تصاویر 3D (مانند پخش کننده Blu-ray) نیاز به کابل های جدیدی دارد که برای است??اده از 3D طراحی شده اند. کابل مورد نظر HDMI 1.4 است که نیاز شما در این رابطه را برآورده می کند.

 

پخش کنندهBlu-ray با قابلیت پشتیبانی 3D:

بیشتر محتوای ذاتی 3D بر روی Blu-ray در دسترس خواهد بود. یک پخش کننده Blu-ray با قابلیت 3D قدرت و اتصالات لازم را برای ??راهم کردن بهترین سیگنال برای تلویزیون 3D شما خواهد داشت.

 

امکان بازی به صورت 3D:

شرکت سونی اقدام به تولید و عرضه رایگان دو بازی برای PlayStation3 کخ یکی برای بازی 3 بعدی و دیگری برای Blu-ray 3بعدی است، کرده است.

 

عینک های 3 بعدی اضا??ی:

تهیه ج??ت های اضا??ه عینک 3D ??عال برای است??اده اعضای خانواده و یا برای زمانی که است??اده از یک ج??ت به خاطر تمام شدن شارژ آن امکان پذیر نیست، کار بسیار مناسبی خواهد بود. بهتر است اطمینان حاصل کنید که حداقل دو ج??ت عینک اضا??ه برای است??اده اعضای خانواده، دوستان و یا همسایگان دارید.

 

??رستنده همزمان ساز سیگنال:

اگراقدام به خرید یک نمایشگر آماده است??اده از 3D می نمایید،به تهیه حداقل یک ج??ت عینک 3D ??عال و یک دستگاه ??رستنده همزمان ساز سیگنال برای ??عال کردن امکان است??اده از 3Dدر تلویزیون خود نیاز دارید. اگر یک تلویزیون 3D مجتمع خریده اید نگرانی نخواهید داشت زیرا کهمجموعه خود دارای دستگاه ??رستنده همزمان ساز سیگنال می باشد.

 

پاسخ به سولات احتمالی در رابطه با تلویزیون 3 بعدی

آیا امکان دارد تلویزیون 3 بعدی بدون عینک مخصوص داشت؟

متاس??انه جواب این سوال ??علا من??ی است. اما تکنولوژی مسلما این امکان را به زودی ممکن می کند. شرکت هایی هستند که تلویزیون های 3 بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص(این نوع را autostereoscopic می نامند) را به عنوان نمونه تولید کرده اند. در نمایشگاه CES 2011 نخستین مدل از این نوع توسط توشیبا ارائه شد.

تمام نمایشگرهای از این نوع (شامل نمونه شرکت سونی که در این نمایشگاه عرضه شد) از تکنولوژی "سد اختلا?? دید" (parallax barrier technology) است??اده می کنند که در حقیقت ناحیه ای اطرا?? نمایشگر؛ جایی که بیننده می نشیند و اثر 3بعدی کامل را تجربه می کند، تولید می کند. تجربه نشان داده است که اثر 3 بعدی شدن با قرار گر??تن در مرکز ص??حه نمایش حداکثر است و حرکات کوچک بدن بعضی مواقع می تواند موجب خراب شدن برخی قسمت های تصویر 3 بعدی شود. به عبارت دیگر اگرچه نمونه های اولیه زیاد گران نبودند ولی است??اده از آنها نیز زیاد طر??دار نداشت. اما تلویزیون های 3 بعدی که از عینک غیر??عال است??اده می کنند بهتر شده اند.

 

ت??اوت بین عینک ??عال و غیر ??عال چیست؟

عینک ها ??عال سنگین، گران قیمت و نیازمند باتری هستند، و همچنین باید به طور پیوسته با ??رستنده IR که بر روی تلویزیون قرار داده شده است در ارتباط باشد تا همواره با آن همزمان بماند. این عینک ها تاکنون انتخاب معمول برای است??اده کنندگان از تلویزیون 3 بعدی بوده اند. عینک ها ی غیر ??عال شبیه عینک هایی است که برای تماشای ??یلم در سینما (مانند ??یلم آواتار) از آن است??اده می شد و اکنون به همراه تلویزیون های 3 بعدی عرضه می شود. عینک های غیر ??عال سبک، ارزان و بدون نیاز به باتری هستند. از آنجا که این عینک ها به هیچ وجه نیاز به ارتباط با تلویزیون ندارند از عمومیت برخوردارند. شما می توانید از عینک خود برای نگاه کردن ??یلم بر روی تلویزیون منزل دوست خود نیز است??اده کنید.

Active-and-pasiive-3D-glasses.jpg

 

در سطح ??نی، عینک های ??عال از طریق باز و بسته کردن لنزهای LCD چندهزار بار در دقیقه، کار می کنند. به این صورت عینک این اطمینان را بوجود می آورد که تصاویر توسط چشمی که مورد نظر است دریا??ت می شوند نه چشم دیگر. عینک ها ی غیر ??عال با است??اده از لنزهای قطبیده شده که در ارتباط با تصاویر قطبیده شده بر روی تلویزیون هستند، کار می کنند. علاوه بر ارزان بودن و سبک بودن این نوع عینک مزیت دیگر آنها این است که اثر تقابلی (crosstalk) را به حداقل کاهش می دهد.

 

اثر تقابلی یا crosstalk چیست؟

Crosstalk زمانی رخ می دهد که تصاویری که قرار است برای یک چشم خاص (چشم چب یا راست) نمایش داده شود، به صورت غیرعمدی برای هر دو چشم نمایش داده می شود که باعث بوجود آمدن تصاویر لرزان و شبح مانند می شود. این اثر از عدم دقت ذاتی ناشی از تلاش برای تهیه یک ج??ت عینک و تلویزیون برای اجرای هماهنگ مانور های رقص مانند که 60 بار در ثانیه تکرار می شوند، منشا می گیرد. این مانورها همیشه به صورت دقیق و کامل انجام نمی شوند. از آنجایی که عینک های غیر??عال در معرض چنین حاشیه خطایی نیستند،کمک می کنند که crosstalk به حداقل میزان خود برسد.

 

کدام شرکت ها تولید کننده عینک های ??عال و غیر ??عال هستند؟

در سال 2011 میلادی هر دو شرکت LG و Vizio تلویریون های با تکنولوژی غیر??عال عرضه می کنند. LG برای تمام تلویزیون های LCD 3 بعدی خود از تکنولوژی غیر??عال است??اده خواهد کرد اما همه تلویزیون های پلاسما 3 بعدی خود را همچنان به صورت ??عال عرضه می کند. LG همچنین از تکنولوژی غیر??عال در تلویزیون های LED نظیر تلویزیون 65 اینچی LED HDTV 3D است??اده خواهد کرد.

 

آیا برای تلویزیون 3 بعدی به پخش کننده یا دریا??ت کننده مخصوص Blu-ray نیاز است؟

بله از آنجایی که Blu-ray 3 بعدی به پردازش بیشتری نیاز دارد و سیگنال ها به طور اساسی مت??اوت هستند، هر دو قسمت سخت ا??زار باید با تلویزیون 3 بعدی شما بروز شوند. به طور مشخص اگر شما قصد است??اده از ویژگی های انتقالی HDMI است??اده کنید، تنها نیاز به بروز کردن دریا??ت کننده خود دارید.

 

HDMI 1.4 چیست؟

HDMI 1.4 استاندرد انتقال داده است که برای انتقال محتوای 3 بعدی full 1080p مورد نیاز است. تمام وسایل مورد است??اده شده در سینمای خانگیتان شامل پخش کننده Blu-ray، تلویزیون، و دریا??ت کننده A/V باید با استاندارد HDMI 1.4 سازگاری داشته باشند؛ تا بتوانند به خوبی برای پخش 3 بعدی با همدیگر کار کنند. توجه داشته باشید که دستگاه ها ی دارای استاندارد HDMI 1.3 به صورت تکنیکی قادر به است??اده از محتوا 3 بعدی هستند؛ ولی این استاندارد تنها قادر به پشتیبانی 1080i می باشد نه 1080p.

اینجا مساله مقداری گیج کننده می شود، زیرا در واقع شما برای انتقال محتوای 3 بعدی به کابل HDMI 1.4 نیاز ندارید و استاندارد 1.3 می تواند به خوبی کار کند. این مساله زمانی گیج کننده تر می شود که بدانید براند ها دیگر از شما برای مشخص کردن نسخه های کابل است??اده نمی کنند. سازمان های مسئول استاندارد کابل از نام هایی مانند "استاندارد"، "استاندارد خودرو"، و "سرعت بالا" برای متمایز کردن آنها است??اده می کنند. اینجا کا??ی است بدانید که هر کابل HDMI که نام سرعت بالا یا "high speed" را داشته باشد نیاز شما را برآورده می کند.

 

اندازه ص??حه نمایش مورد نیاز چقدر است؟

بر اساس آنچه در راهنمای خرید تلویزیون های LCD گ??ته شده است، همیشه اندازه بزرگ ملاک بهتر بودن نیست، بلکه هماهنگ بودن اندازه ص??حه نمایش با اتاقی که قرار است نمایشگر در آن قرار داده شود از اهمیت برخوردار است. در مورد 3D علاوه بر این مورد باید گ??ت که است??اده واقعی از تلویزیون 3D بر روی نمایشگر بزرگ امکان پذیر است! به طور واضح با است??اده از نمایشگر بزرگ است که می توان 3D را ستایش کرد. هد?? غوطه ور شد ن است و هرچه نمایشگر نمای جلو شما را بیشتر پوشش دهد احساس اینکه در صحنه حضور دارید بیشتر تقویت خواهد شد. خوشبختانه به نظر می رسد که تولید کنندگان تلویزیون نیز به این نکته پی برده اند، به همین دلیل است که تمام مجموعه های تلویزیون 3 بعدی بزرگتر از 42 اینچ هستند. اگر از نظر بودجه مشکل ندارید سعی کنید بزرگترین نمایشگر 3D که با منزل شما نیز هماهنگ است تهیه کنید تا به طور قوی اثر 3 بعدی را تجربه کنید.

Screen-size.jpg

 

به چه دلایلی ممکن است نخواهیم تلویزیون 3 بعدی بخریم؟

ممکن است تلویزیون 3 بعدی برای شما یا خانوادتان مناسب نباشد. درصد کمی از جمعیتی که از نوعی مشکل بینایی که "کوری استرو??ونیک"-“stereo blindness??? رنج می برند قادر به درک توهم بعد سوم در تلویزیون های 3 بعدی نیستند. بیننده دارای کوری استرو??ونیک با است??اده از عینک 3 بعدی تنها همان تصویر دو بعدی را بر روی تلویزیون مشاهده می کند. بهترین کار این است که قبل از خرید تلویزیون 3 بعدی اقدام به تماشای ??یلم های نمونه 3 بعدی کنید.

دلیل دیگری که ممکن است شما نخواهید در حال حاضر تلویزیون 3 بعدی داشته باشید، این است که این تکنولوژی هنوز نوپا است و تعداد کمی منبع با محتوای 3 بعدی موجوود است. همانند همه تکنولوژی های جدید قیمت تلویزیون های 3 بعدی و عینک ها ی آن با بهتر شدن این تکنولوژی کاهش خواهد یا??ت. بنابراین مقداری انتظار بیستر به معنی بهره گیری از کی??یت و تکنولوژی بهتر با صر?? هزینه کمتر خواهد بود.

 

آیا خطراتی هم در تماشای تلویزیون 3 بعدی وجود دارد؟

تماشای تلویزیون های 3 بعدی می تواند خطراتی نیز برای سلامتی ا??راد داشته باشد، شامل:

- برخی است??اده کنندگان ممکن است هنگامی که در معرض ??لاش تصاویر یا نور قرار می گیرند دچار حمله ناگهانی صرع شوند.

- تماشای تلویزیون 3 بعدی ممکن است موجب حالت است??راغ ناشی از حرکت، اثرات ادراکی بعدی، اشکال در جهت یابی، خستگی چشم و کاهش پایداری وضعیتی شود.

- تماشای دراز مدت تلویزیون 3 بعدی می تواند موجب سردرد و خستگی شود.

- تماشای تلویزیون 3 بعدی می تواند موجب اشکال در جهت یابی برخی ا??راد شود.

کودکان در معرض اثرات بیشتر نسبت به بزرگسالان هستند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اميد اسدي ، جوان عكاس و ??يلمبردار سه بعدي در استان تهران كه كارهاي ايشان در سال 1388 بر روي ص??حات مجازي براي نخستين بار قرار گر??ت در مصاحبه با (خبرگزاري اينترنتي) اعلام كرده است :

1.jpg

??يلم سه بعدي در سينما ايران :

متاس??انه در ايران شاهد ان هستيم كه ا??رادي غير حر??ه اي وارد اين هنر شده اند كه نام مشخصي از ان ها در هنر سه بعدي ذكر نشده است و با كارهاي اماتوري خود دارند گامي به نابودي هنر سه بعدي در ايران بر مي دارند كه مي توان به برخي كارگردان هايي كه در سينما ??عاليت مي كنند اشاره كرد كه تنها به ??ال نام نيك خود وارد اين هنر شده اند در صورتي كه هيچ اطلاعاتي در باره ان ندارند و حتي اصطلاحات سه بعدي استريوسكوپ را نمي دانند

توليدات غير استادارد عينك هاي سه بعدي در ايران :

2.jpg

از چند سال پيش به مكرر مشاهده مي شد كه ا??رادي به صورت غير حر??ه اي و بدون هيچ نوع دانشي تنها با ديدن عكس هاي از عينك سه بعدي اناگلي?? ***** دار اصل دست به توليد عينك هايي زده اند كه به ظاهر شبيه عينك سه بعدي مي باشد كه هيچ كارايي ندارد مشخص است كه اين عينك ها تنها به قصد درامد نامشروع و به قصد مال اندوزي توليد و به دست خريداران رسيده است خريداران هم با اولين نگاه به اين نوع عينك هاي تقلبي خيلي زود دلسرد مي شوند و همان بعد دوم را به بعد سوم ترجيح مي دهند اما نمي دانند كه ماجرايي پشت ان مخ??ي است كه ان هم مستندي است بر تقلبي بودن اين عينك ها

مشخصات عينك اصل از عينك تقلبي :

3.jpg

عينك هاي ***** دار اصل تمامي از دو رنگ قرمز / ??يروزه اي است??اده مي شود جنس ان از ***** ژلاتيني اصل مي باشد كه تنها از دو كمپاني معرو?? تهيه مي شود و با طلق هاي چيني يا ايراني كه به دست ا??راد سودجو ساخته و توليد شده است زمين تا اسمان ??رق دارد البته ناگ??ته نماند ***** هاي سبز و قرمز ابي قرمز نيز در سال هاي پيشين توليد مي شدند اما امروزه است??اده از ان روشي منسوخ شده است كه با ??يلم هاي امروزي همانگي ندارد و بدون كاربرد مي باشد

اناگلي?? سهوالوصول ترين خروجي ها در بين سه بعدي مي باشد در ان حد كه اشخاصي در اينترنت مشغول توزيع و پخش ??يلم هاي سه بعدي شده اند كه مانند عينك هايشان تقلبي بود نيازي به توضيح اين مستندات نيست خودتان با يك بار ديدن ان متوجه ماجرا خواهيد شد عده اي از ??روشگاه هاي اينترنتي كه به دليل معذورات اخلاقي از ??اش كردن ادرس ان ها خودداري مي كنم دست به پخش چنين ??يلم هاي به ظاهر سه بعدي زده اند

اين اشخاص كار خاصي بر روي ??يلم ها انجام نمي دهند بلكه تنها با يك نرم ا??زار 20 مگابايتي كار مي كنند كه بنده و كساني كه در اين هنر هستند معتقديم است??اده از چنين نرم ا??زار هاي ابتدايي تنها هر دادن وقت است و غير از اين نيست و ??يلم به دست امده نه تنها سه بعدي نمي باشد بلكه باعث بد بيني مخاطب به تمام ??يلم هاي سه بعدي مي شود

در ادامه مشخصاتي از يك عينك اصل اضا??ه مي كنم تا با كمك ان ها بتوان عينك هاي تقلبي از اصل را به روشي ساده تشخيص داد

عينك هاي اناگلي?? تمامي بر دوپايه قرمز / ??يروزه اي توليد مي شوند كه كدك انحصاري دارند هنگام خريد به رنگ ان توجه كنيد

چشمي هاي عينك اصل از طلق و شيرازه نمي باشد بلكه از طلق نازك تر است كه راحت با يك سوزن سوراخ مي شود و علت ان هم بهتر عبور دادن نور مي باشد اگر چشمي هاي عينك كدر باشند عينك تقلبي است

عينك هاي سه بعدي به گونه اي هستند كه وقتي توسط ان ها به يك عكس سياه و س??يد نگاه كنيد به تصوير به رنگ خاكستري ديده خواهد شد هر رنگي به جز اين رنگ دليلي است بر تقلبي بودن عينك.

عينك هاي اناگلي?? به هيچ وجه نبايد خاصيت ذره بيني داشته باشند اگر از عينك هاي شيشه اي است??اده مي كنيد به تخت بودن شيشه هاي ان دقت كنيد

چشمي ها به هيچ وجه نايد كدر . خش دار . يا كثي?? باشند كه در عينك هاي تقلبي اين موارد بسيار ديده مي شود

و يا مي توانيد از تصوير زير براي امتحان و تست عينك خود بهره بگيريد

از تمام خريداران محصولات سه بعدي خواهش مي كنم تا قبل از خريد به استاندارد بودن محصول اطمينان حاصل كنند و سپس خريد خود را انجام دهند

نمونه اي از تصاوير سه بعدي به عكاسي اميد اسدي

4.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

6.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

8.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

10.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

12.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

14.jpg

مشاهده در اندازه اصلي

نحوه نمايش اناگلي?? :

16.jpg

اناگلي?? در تلويزيون هاي معمولي و عادي كه ??اقد سه بعدي هستند كارايي دارد به صورتي كه پس از اجرا كردن كليپ يا تصوير با زدن يك عينك اصل مي توانيد به دنياي سه بعدي وارد شويد اناگلي?? كه واژه انگليسي به معناي برجسته و تزئينات برجسته مي باشد به نوعي شبيه ساز تلويزيون هاي سه بعدي است كه هر چشمي طي?? رنگي خود را نامرئي و رنگ مكملش را مرئي مي نمايد و بيننده مي تواند تصاوير را به صورت سه بعدي رويت كند

اگر از محصولات غير استاندارد اين هنر است??اده شود علاوه بر انكه انچه ديده مي شود سه بعدي نيست بلكه به مرور زمان به بينايي ??رد مصر?? كننده اسيب وارد مي كند كه بيمار دچار كوررنگي مي شود و يا برخي بيماري ها را انسان به وجود مي اورد و درگاهي انقدر ??شار بر چشم مصر?? كننده وارد مي شود كه دچار سر درد و شرگيجه مي گردد

 

 

??يلمبرداري و تصوير برداري سه بعدي ؟

در تصوير برداري سه بعدي از دو دوربين مجزا به يك ديگر است??اده مي شود و كار ان كمي سختر از ??يلمبرداري و تصوير برداري عادي است چون بايد تمام حواس جمع باشد تا بتوان عمق مناسبي بر روي صحنه ايجاد كرد به عنوان مثال شي هاي جلويي داراي عمق بيشتري نسبت به شي هاي عقبي هستند كه در هنگام ??يلمبرداري بايد به ان ها دقت كرد

 

 

با وجود دوربين هاي سه بعدي چرا بايد از دو دوربين است??اده كرد ؟

17.jpg

دليل ان اين است كه بتوان بر روي صحنه عمق مناسبي ايجاد كرد دوربين هاي اماده دولنزه با محدوديت ??اصله لنز كه دارند تنها جوابگو ??يلمبرداري خانگي بوده و همواره در ??يلمبرداري پيشر??ته و حر??ه از دو دوربين مجزا به يكديگر است??اده مي كنند به عنوان مثال جيمز كامرون در ??يلمبرداري اواتار از دو دوربين مجزا به يكديگر است??اده كرده است

18.jpg

مشاهده تصاوير سه بعدي

19.jpg

تصاوير سه بعدي را مي توان توسط دستگاهي به نام ويومستر مشاهده كرد در اين وسيله عكس هايي قرار مي گيرد كه روي هم اسلايد مي شود و بيننده با مشاهده ان تصوير سه بعدي را خواهد ديد البته با پيشر??ت تكنولوژي كمتر كسي سراغ اين وسيله مي رود

سخني پاياني

20.jpg

در كل هنر دوبعدي با سه بعدي ت??اوت دارد همان طور كه عكس هاي رنگي نسبت به تصاوير سياه و س??يد داراي پيام بيشتري به بيننده هستند از طر??ي عكس هاي سه بعدي نسبت به عكس هاي رنگي دوبعدي داراي پيام بيشتري به بيننده مي باشند كه در هنگام توليدات ان بايد دقت داشت با كمترين بي توجهي به ان نه تنها محصول به دست امده سه بعدي نخواهد بود بلكه اسيب جدي به اين هنر و هنردوستان ان وارد مي كند

شادو پيروز باشيد

 

 

وب سايت اميد اسدي

?? ???? ?? ????

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...