رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
secret63

عبدالشریف عزیزیار

پست های پیشنهاد شده

عبدالشری?? عزیزیار در سال ١٣٣١ در شهر کابل به دنیا آمده، او در سال ١٣٥١ از لیسه عالی نادریه ??ارغ شده و مدتی در بخش گرا??یک شعبه تبلیغات انستیتوت ملی مجادله ملاریا و لشمانیا بص??ت نقاش وﭙوستر ساز ای??ای وظی??ه میکرد.

 

وی در دوران مکتب کورس نقاشی ﭘرو??یسور غلام محمد میمنه گی را تمام و در سال ١٣٥٦ شامل ??اکولته زبان و ادبیات دانشگاه کابل گردید و در سال ١٣٥٩ بدرجهً لسانس ??ارغ و مدت شش سال بص??ت استاد در رشته مجسمه سازی ??اکولته هنرهای دانشگاه کابل تدریس نمود.

 

او در ماه سنبله ١٣٦٦ دورهً ماستری خویش را با است??اده از یک بورس تحصیلی دانشگاه کابل در اکادمی هنرهای زیبای روسیه، انستیتوت نقاشی- مجسمه سازی و مهندسی بنام ریپین در شهر سانت ﭙترس بورگ آغاز و در سرطان ١٣٧٠ از ??اکولته مجسمه سازی بدرجهً عالی ??ارغ و در همان سال در ??اکولته تیوری و تاریخ هنر آن اکادمی بمنظورسپری نمودن ﭙروگرام دکتورا (Ph.D) در رشتهً هنرشناسی شامل گردید و تیزس دوکتورای خویش را روی تیم مجسمه های انتیک دورهً گریکوباختری ( هلنیزم ) وگریکوبودیک ( گندهارا ) در ا??غانستان وآسیای میانه نوشت و درجهً علمی دوکتور ??لسو??ی ( Ph.D ) در هنر شناسی را بدست آورد.

 

او درمورد کارهایش می گوید"کارهای من بیانگر زندگی و ﭘرابلم مردم من است و من خودم را هیچگاهی ازاین دایره آزادنمی بینم. کارهای من بشمول سایر ﭘرابلم ها بازتاب دهنده و سمبولیزیر ﭘرابلم زنان در ا??غانستان نیز بوده است، من با ستیل کلاسیک کارمیکنم که این شیوه را در ا??غانستان وروسیه آموخته ام. احتمالاً ستیل من تحت تأثیر هنر اروپای غربی تغیر خواهد یا??ت که آنرا بسیار مدرنتر یا??ته ام".

 

او در سال ١٣٦٣ اولین مجسمه های یاد گاری را که به ارت??اع ه??ت متر مرکب از دو ??یگور مسی بود در ا??غانستان ساخت وهمچنان طرح بنأ یادگاری صلح را که ترکیبی از یک مجسمه سمبولیک بوده و قرار شد تا به ارت??اع ٢١ متر در چاراهی صلح شهر کابل نصب شود تهیه و در کانکوری که بدین منظور دایر شد مقام اول را حایز گردید.

 

بقول سرویس جهانی رادیوی بی بی سی عبدالشری?? عزیزیار مجسمه سازی بوده که اثر او درشهر کابل بعنوان سمبولی در آنزمان نصب گردیده بود، وهمچنان کانال نمبر١ تلویزیون مسکو روی کارهای او تبصره نموده گ??ت که " شری?? عزیزیار یکی از بنیانگذاران مکتب ﭘرو??شنال مجسمه های معاصر ا??غانستان میباشد، او دیزاین اولین کمپوزیشن ماینومنتال را که تزیئن بخش یکی از جاده های شهر کابل خواهد شد انجام داد".

 

او در سال 1999 میلادی عضویت اتحادیه هنرمندان حر??وی کشور هالند (Kunstgebouw Zuid Holland) را حاصل نمود و نمایشگاهای از کارهای خویش را در شهرهای سانت ﭙترس بورگ روسیه، شهر هاگ ( لاهه ) ، زوست ، دل??ت و سایر شهرهای کشور هالند مکرراً دایر کرده است وآثاری از او اکنون در اکادمی آرت شهر سانت ﭙترس بورگ روسیه و موزیم ??وند آقای میخائل سرگی ویچ گرباچو?? در شهر مسکو قرار دارد.

 

شری?? عزیزیار ??علاً در کشور هلند بصورت مهاجر زندگی می نماید و مصرو?? کارهای ایجادی هنری بوده و در نظر دارد یک نمایشگاه اختصاصی از کارهای خویش را که صر??اً موضوعات ا??غانی دارد خارج از کشور هالند بنمایش بگذارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...