رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mr_samyar

قبیله ای عجیب ، ساکن در آخرین مرز آفریقا/تصویری

پست های پیشنهاد شده

میهن استار:دره اومو واقع در اتیوپی مکانی است که هنوز هم مراسم و آیین و انتقام در آن حر?? اول را میزند . اما تغییر از قسمت علیای رودخانه در راه است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-1.jpg

 

 

یکی از بزرگان قبیله کارا،که بدنش را با کانی و مواد معدنی خرد شده ؛ رنگین و تزئیین کرده در هوای گرگ و میش نزدیک غروب آ??تاب از بالا در حال نگریستن به رودخانه اومو است .

 

 

زمانی مردمش کنترل زمینهای هر دو سمت رودخانه را در دست داشتند اما یکی از قبایل دشمن به تدریج به خاک و قلمرو ایشان تجاوز کردندد.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-5.jpg

 

 

دیوار میکده به وسیله گل و لای محصور شده ،و ک?? آن مرطوب و پر از درب بطریهای قدیمی است .این زن سوری (Suri) ؛ در حال نوشیدن و ریختن نوشیدنی بر روی ظر?? س??الی سنتی که در درون دهان خود قرار داده است .

 

 

از یک طر?? نوشیدنیهای الکلی ارزان برای نقاطی که این نوشیدنی کمیاب است معامله میشوند و از طر?? دیگر مصر?? بیش از حد این نوشیدنی ها مشکل ساز شده است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-6.jpg

 

 

خستگی در میان دل کوه؛ کارگران در حال اتمام تونلی هستند که قرار است مسیر رودخانه اومو را برای ساخت یک سد عظیم برق آبی به نام Gilgel Gibe III منحر?? کنند . این سد یکی از بزرگترین سدهای ساخته شده بر روی زمین است و توان تولید تا میزان ۱۸۷۰ مگاوات برق را دارا میباشد و اتیوپی قصد ??روش برق به کشورهای همسایه خود را دارد.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-7.jpg

 

 

گله گاو و بز که زمین در معرض خشکسالی منطقه اومو را در میان گردو غبار میکوبند . حیوانات نمادهای باارزشی از ثروت هستند و بسیاری از مردان قبایل نمی توانند بدون پرداخت مقدار زیادی پول برای احشام به عنوان قیمت عروس (شیربها) ازدواج کنند.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-8.jpg

 

 

سنگها و کانی های معدنی خرد شده که برروی موهای یک دختر هامار پاشیده شده است.این مواد مخلوطی از کره ، رنگدانه های معدنی قرمز، و گاهی اوقات بخور خوشبو کننده است که زنان قبیله هامار رشته موهای ضخیم خود را درون آن می غلتانند.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-14.jpg

 

 

یک مرد جوان از قبیله بانا در حال آماده کردن شلاق خود برای زدن ضربات شلاق به زن جوان در طی شروع مراسم مذهبی است در حالی که در پشت سر آن همتای خود در حال چرخاندن شلاق خود در هوا برای ضربه زدن به زن دیگری است.

 

 

در میان قبایل بانا و هامر ، این مرسوم است که زنان در طول این مراسم که جشن رسیدن یک پسر به سن بلوغ است توسط آن پسر شلاق زده شوند. بستگان زن از آغاز این مراسم نقش یک حامی سرسخت را با خواندن و رقصیدن و آماده کردن غذا ای??ا میکنند.

 

 

زخمهای ناشی از شلاق ها یک علامت غرور و ا??تخار برای این زنان است که نشان دهنده همبستگی با پسری است که شکیبا وصبور درطی آزمایش های مختل?? برای مرد شدن است. زنان گاهی آواز میخوانند و حتی متلکهایی به شلاق زننده میگویند و مصر برای ضربات و شلاقهای سخت تر هستند.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-13.jpg

 

 

یک پسر سوری (Suri) در نزدیکی روستای Tulgit چشم خود را بر روی حری?? خود در مبارزه با چوب دوخته است . این مبارزه و جنگ قطبی سنتی که به نام sagine است، اغلب بین مردان روستا یا قبیله رقیب در پایان ??صل برداشت برگزار می شود، این مراسم شامل ده ها تن از مبارزان و جمعیت عظیمی از تماشاگران است .

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-12.jpg

 

 

سمت بالای مزارع سورگوم ، دختران در حال جویدن ساقه های شیرین گیاهانی هستند که پس از تخم گذاری چیده و خشک میشوند . سیل سالیانه، نه تنها به کشاورزان در رشد و رویش گیاهان به عنوان غذا کمک میکند بلکه سبب تجدید چراگاهها برای دام دامداران است.

 

 

ایجاد یک سیل مصنوعی پس از اتمام سد به عنوان چاره ای برای این قضیه به تقلید از چرخه طبیعت مطرح شده است ولی منتقدان می گویند که این راهکار ناکا??ی است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-11.jpg

 

 

کودکان قبیله Hamar در روستای Logira به صورت دسته ای بر روی یک سرسره قرار گر??ته اند.

 

 

سرسره و چرخ و ??لک، توسط یک سازمان غیر دولتی خارجی اهدا شده است. چنین سازمان هایی نقش ??زاینده ای را در آوردن تغییر و توسعه به منطقه اومو ای??ا کرده اند. این کمکها از قبیل ساخت مدرسه، اهدای پمپهای آب، و حتی کمک به کارگزاری معاملات صلح آمیز میان قبایل متخاصم است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-9.jpg

 

 

مسا??ران اتریشی در حال تماشای سوغاتی ها در نزدیکی شهر Jinka هستند. منطقه اومو با ??رهنگ غنی ودست نخورده ،به عنوان یک منطقه برای رونق گردشگری دیده میشود وهمواره تنش هاو کشمکش هایی بین گردشگران و ساکنان بالا می گیرد. یک انسان شناس در این زمینه میگوید: ساکنان این منطقه می دانند که توریست ها می خواهند به آنجا بیاییند تا آنها را به عنوان یک وحشی نگاه کنند . همین امر سبب خشم و عصبانیت ساکنان این منطقه از این امر است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-41.jpg

 

 

پسران در حال خواندن آهنگ پیروزی، جولان دهی پسران جوان سوری (Suri) با سلاحی که در دستشان است. پس از برداشت محصول، جمعیتی از مردان قبیله سوری (Suri) در مبارزه ای تشری??اتی و خونین به رقابت با یکدیگر میپردازند. این مبارزه خاص که خارج از ??صل نام دارد رقابتی بین رقبا به ن??ع یک دختر برای رسیدن به اوست .

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-2.jpg

 

 

علیرغم معاهدات صلح آمیز اخیر در بین قبایل اومو، اغلب مردان باز هم به طور کامل مسلح باقی می مانند و به این خشم آلودی و درندگی ا??تخار می کنند، همانگونه که زخمهای روی ق??سه سینه این مرد از قبیله Nyangatom را میبینید ، این زخمها و دیگر زخمهای روی شانه اش این هشدار را به ما میدهد که : او حداقل دو دشمن را از قبایل دیگر را کشته است.

 

 

Mihanstar.com-africa-pices-10.jpg

 

 

یک پسر و حیوان خانگی اش که بر روی سر خود گذاشته ، آواره و سرگردان در روستای سوری (Suri) است . علیرغم مشکلات و سختی های پیش رو درخواست حمایت و پناه مردمش از جهان دیگر را دارد ، این پسر رشد خواهد کرد در میان ملتی که پشتکار و تلاش سخت برای نوسازی و یکپارچه سازی قبایل دور ا??تاده اش دارد . یک مقام سوری (Suri) می گوید :???اصلی ترین مسئله متوق?? کردن زندگی عشایری است . صلح و ثبات مهم ترین چیز برای ما در حال حاضر است. “.

 

 

به امید ??ردائی که از جنگ و خونریزی خبری نباشد ….

 

 

منبع:میهن استار

 

 

مترجم:??. رئو??ی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...