رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

تاریخچه ظهور طراحی صنعتی حرفه ای

پست های پیشنهاد شده

ظهور طراحی صنعتی حر??ه ای

 

جنگ جهانی اول ا??زایش توانایی تولیدی امریکا را که پس از سال 1918 به غولی مصر??ی تبدیل شده بود، موجب گشت. همراه با رشد تولید انبوه بر پایه سرمایه گذاریهای عظیم، تلاشی مداوم به منظور یا??تن راهی برای کاهش هزینه ها و ا??زایش ??روش صورت می گر??ت. استاندارد کردن و بهینه سازی، روشهای تولیدی را بهبود بخشیده و مواد جدید تا اندازه زیادی هزینه محصول تمام شده را کاهش می داد، حال آنکه توجه به شکل ظاهری به همان اندازه عاملی مهم در ا??زایش ??روش به شمار می ر??ت. چرا که همراه با رشد تبلیغات، بیشتر شکل مطرح می شد تا کی??یت محصول.

 

به هر حال در سال 1927 رکود آغاز شد. بسیاری از شرکتهای کوچک ورشکست شدند یا در شرکتهای بزرگتر ادغام شده، روند بزرگتر شدن شرکتها را تشدید کردند. در این شرایط اقتصادی بود که نسل جدیدی از طراحان صنعتی پدیدار شد. آنان سوابق گوناگونی داشتند و روشها و دستاوردهایشان بسیارمتنوع بود، اما در نتیجه کار آنها، به ضرورت وجود بخش تخصصی طراحی در ??عالیتهای صنعتی و تجاری پی بردند و آن را برای ??روش و تولید انبوه لازم دانستند.

بسیاری از طراحان صنعتی سوابقی در کارهای تبلیغی و نمایشی همچون هنرهای بازرگانی، نمایشگاهی و یا طراحی صحنه داشتند، در نتیجه با کار گروهی در زمینه های تجاری و تصمیم گیریهایی که مستلزم ر??ع اختلا??ات عقاید مختل?? بود، آشنا بودند. در نتیجه همین سوابق، طراحان با تشکیلات و روشهای موسسات مشاوره ای که برای طی?? گوناگونی از ارباب رجوع کار می کردند، سازگار بودند.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای درامریکا

والتر داروین تیگ

سازگاری با زمینه های مختل?? طراحیهای هنری، در کار والتر داروین تیگ ، گرا??یست مو??قی که در اواسط دهه 1920 به کسب تجربه در زمینه طراحی سه بعدی پرداخت، به خوبی به تصویر کشیده شده است. در سال 1927، وی از سوی شرکت ایستمن کداک ماموریت یا??ت تا برای دوربین و بسته بندی آن طرحهایی ارائه دهد و در سال 1928، با دوربین وانیتی کداک ، مدل جدیدی را معر??ی کرد. در این مدل، بدنه و اتاقک تاشو به رنگهای مختل?? تولید شد و دارای تزئینات ??لزی با روکش کروم بود و جعبه آن نیز خطوط ابریشم نما داشت. او در کار بعدی خود توجه بیشتری به عوامل ??نی نشان داد. مدل بنتام اسپشال Bantam Special که در سال 1936 تولید شد، دوربین کوچک دستی ای بود که برای سهولت در است??اده ??قط شامل عناصر اصلی بود.

 

 

توانایی تیگ در حل مسائل ??نی به کمک اشکال زیبایی شناختی باعث شد که همکاری او با کداک تا آخرعمرادامه داشته باشد. هنگامی که این شرکت، پس ازجنگ بخش طراحی خود را برپا کرد، او د مورد تشکیلات آن نظر داد و به عنوان مشاورعالی به کار خود ادامه داد.

یکی دیگرازکارهای اولیه تیگ طراحی ماشینهای اداری برای شرکت امریکایی ??روش کتاب و ماشین آلات سنگین صنعتی هیلد بود. درهر دو مورد او با همکاری مهندسان شرکت، شلوغی چرخ دنده ها، اهرمها، پیچها، شیارها و برآمدگیها را کاهش داد و به دستگاه ها شکلی یکپارچه تر و منظم تر بخشید که هم از نظر ظاهر جذابتر بود و هم به دلیل توجه به قسمتهای اساسی متحرک و کنترل کننده، است??اده از آنها آسانتر بود. در نتیجه س??ارشات محوله به او مدام بیشتر می شد و حوزه ??عالیتش گسترش می یا??ت.

ریموند لوی

ریموند لوی مردی ??رانسوی بود که پس از خدمت زمان جنگ به امریکا ر??ت و در آنجا موقعیت خود را به عنوان گرا??یست و طراح نمایشگاهی تثبیت کرد. در سال 1929 زیگموند گشتتنر از وی خواست تا طرح یک ماشین ??توکپی را اصلاح کند و به او برای این کار پنج روز ??رصت داد. آنچه در این مدت کوتاه امکان داشت ??قط ساده کردن شکل ظاهری بود، اما گشتتنر که تحت تاثیر قرار گر??ته بود، به او پیشنهاد کرد که مدلهای بعدی را به طور اساسی مجددا طراحی کند. در این طرحها نیز بهبود وضع ظاهر و کارآیی همزمان مورد توجه قرار گر??ته بودند.

یخچال مدل کلداسپات Coldspot لوی در سال 1935 که برای شرکت سیرز، روباک طراحی شده بود، تاثیر عمیق طراحی را در ??روش نشان داد. این مدل روند جدیدی در طراحی یخچال ایجاد کرد و ??روش سالانه را درعرض پنج سال از 15 هزار دستگاه به 275 هزار دستگاه رساند.

 

 

??عالیت لوی بسرعت ا??زایش یا??ت. در سال 1947 وی 77 مشتری داشت که در زمینه های مختل??ی چون ساختمان سازی، لوازم ??روشگاهی، طراحی تولید، وسایل نقلیه و بسته بندی ??عالیت می کردند.

هنری دری??وس Henry Dreyfuss

هنری دری??وس درابتدا طراح صحنه بود اما در سال 1929 تغییر رویه داد و یک موسسه طراحی صنعتی بازکرد. یک سال بعد او یکی از ده هنرمندی بود که شرکت تل??ن بل به آنها برای طراحی تل??نهای آینده هزار دلار پیشنهاد کرده بود. دری??وس معتقد بود که درست نیست که طرح را به طور حدسی و ??قط برحسب شکل ظاهری طراحی کرد و این شیوه باید کنار گذاشته شود و بر ضرورت همکاری با مهندسان شرکت بل و توجه به مکانیسم داخلی دستگاه در طراحی شکل ظاهری اصرار می کرد.

از آنجا که در مورد تل??ن ??شار بازار وجود نداشت، ساخت دستگاه های جدید می بایست با عملکرد بهتر و کاهش هزینه در تولید توجیه می شد و شکل آنها باید طوری طراحی می شد که به زودی از مد نی??تد. شرکت بل ابتدا یک نوع گوشی را که مهندسان شرکت طراحی کرده بودند، در سال 1927 برای جایگزینی مدلهای عمودی ارائه داد. در سال 1937، گوشی ترکیبی Combined Handset دری??وس جای این مدل را گر??ت. این مدل درآغاز از ??لز و از اوایل دهه 1940 از پلاستیک ساخته می شد. آن را طوری طراحی کرده بودند که دست و پا گیر نباشد و برای است??اده درهمه جا، در منزل یا د??ترکار مناسب باشد. بنابراین ??قط شامل قسمتهای اساسی بود. آزمایشها و مطالعات بسیار دقیق نشان دادند که است??اده از این گوشی کاملا سهل و آسان است. سادگی شکل، امکان تمیز کردن و است??اده را ??راهم کرده، احتمال آسیب دیدن را به حداقل رسانده بود. دری??وس با ارائه این طرح جالب به عنوان مشاور بل استخدام شد و سالهای زیادی روی تمام محصولات این شرکت که در سال 1950 بیش از یکصد قطعه دستگاه را شامل می شد، کار کرد.

 

 

نکته اساسی در مو??قیت دری??وس، اعتقاد وی به این مساله بود که ماشینهایی برای مردم مناسبند که بیشترین کارآیی را داشته باشند. در طول سالهای متمادی، وی اطلاعاتی در مورد بدن انسان، تناسبات و تواناییهای آن جمع آوری کرد و در کتاب خود به نام اندازه های انسان The Measure of Man آنها را خلاصه کرد. این کار به تثبیت ارگونومی Ergonomie به عنوان ابزاری اساسی در طراحی، کمک ??راوانی نمود.

 

 

 

طراحان صنعتی حر??ه ای شیکاگو

شیکاگو، با وجود طراحان بسیاری چون دیو چاپمن جک لیتل و پیتر مولر مانک ، مرکز مهمی به شمار می ر??ت. برپایی نمایشگاه قرن پیشر??ت در سال 1934 که باعث استخدام تعداد زیادی طراح نمایشگاهی جوان شد، اهمیت خاصی داشت. این طراحان بر اثر تجاربی که آنجا کسب کردند و با ملاقاتهای م??یدی که انجام دادند، به طراحان صنعتی ارتقا پیدا کردند. نمونه بارز این گروه جین رایناک بود که در سال 1935 با شرکت جیم بارنز Barnes موسسه ای ا??تتاح کرد و مشتریان زیادی را مجذوب کار خود ساخت. ماندنی ترین طرح رایناک در عین حال کوچکترین آنها نیز بود : یک جاچسبی برای شرکت نوارچسب اسکاچ.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای در صنعت مبل سازی امریکا

صنعت مبل سازی امریکا زمینه تجربی قابل توجهی برای طراحان حر??ه ای ??راهم ساخت. در اوایل قرن بیستم، این صنعت درامریکا از نظر ماشینی شدن و تطابق با نظام تولید انبوه، از همه جهان جلوتر بود و بسیاری از کارخانه ها دارای کارگاه های طراحی بودند.

راسل رایت

یکی از حر??ه ای ترین طراحان کارگاه های مبل سازی راسل رایت بود که تعلیم نقاشی دیده بود و پیش از آنکه به کار مبلمان بپردازد برای نمایشخانه ها طراحی می کرد. طرحهای مجموعه مدرن امریکایی او را کونانت بال ازسال 1935 به تولید انبوه رساند. این مجموعه را از چوب ا??رای بیرنگ شده ساخته بودند و شامل قطعاتی هماهنگ برای تمام قسمتهای خانه بود. است??اده از قطعات مستطیلی شکل و ساده ای که زوایایشان با شعاع وسیعی خمیده بود، باعث می شد تمام این وسایل یکسان و هماهنگ شوند.

 

 

در سالی که این مجموعه پدید آمد، رایت با ایروینگ ریچاردز که تاجری علاقه مند به طراحی مدرن بود شریک شد. رویای رایت برای اصلاح تمام طرحهای موجود، در مشارکت با ریچاردز که به اهمیت بازاریابی واق?? بود، تعدیل شد. رایت برای شرکت، مجموعه ای از ظرو?? آلومینیومی را طراحی کرد که هم برای طبخ و هم برای سرو غذا قابل است??اده بود. و پس از آن طرح چراغهای آلومینیومی و ظرو?? غذاخوری س??الی ای را ارائه داد که همگی عنوان مدرن امریکایی داشتند. ویژگی این طرحها شکلهای ساده و بی پیرایه و تاکید بر کی??یت عالی مواد به کار گر??ته شده بود.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای در صنعت اتومبیل سازی امریکا

بخش طراحی مدل در کارخانه های اتومبیل سازی نیز مکان مهمی برای استخدام و تربیت طراحان بود، زیرا می توانستند همچنان که این کارخانه ها به زمینه های دیگر تولیدی روی می آورند، آنان نیز حوزه ??عالیت خود را گسترش دهند. به عنوان نمونه، جنرال موتورز General Motors در سال 1919 یک کارخانه یخچال سازی را با نام جدید ??ریجیدر Frigidaireخریداری کرد. در سال 1936 یک شرکت کوچکتر اتومبیل سازی به نام ناش Nash در شرکت کلویناتور Kelvinator ، تولید کننده لوازم خانگی، ادغام شد. بعلاوه هنگامی که شرکت سیرز، روباک بخش طراحی را برای طی?? وسیع محصولات خود برپا کرد، اعضای آنرا از دیترویت و بخصوص از جنرال موتورز انتخاب کرد.

در سال 1928 هارلی. تی. ارل به سرپرستی بخش جدید هنر و رنگ جنرال موتورز انتصاب شد و در سال 1938 این بخش گسترش یا??ت و به بخش طراحی مدل تبدیل شد. داشتن سیصد ن??ر کارمند کاملا نشان دهنده اهمیت این بخش است. ارل به عنوان رئیس بخش طراحی مدل بزرگترین مجتمع صنعتی جهان، در ظاهر محصولات مدرن صنعتی تاثیر ??راوانی گذاشت و در تثبیت مرتبه طراحان در شرکتهای مختل?? چهره برجسته ای بشمار می ر??ت.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای در اروپا

هرچند الگوی پیشر??ت حر??ه طراحی در اروپا وجوه تشابهی با مورد ایالات متحده داشت، اما به طور کامل به آن شبیه نبود. شرایط و نگرشهای گوناگون، ??رصتها و محدودیتهای مت??اوتی را ایجاد می کرد. هرچند طراح و مشاور به معنای امریکاییش تا پس از جنگ جهانی دوم در اروپا وجود نداشت، امکانات طراحی صنعتی کلا درمحدوده کارهای تخصصی تر رایج در اروپا گسترش یا??ته بود.

ویلهلم وگن??لد Wilhelm Wagenfeld

یکی از برجسته ترین طراحان آلمانی که به تولید انبوه روی آورد، ویلهلم وگن??لد ، شاگرد و مربی سابق باوهاوس بود. وی اظهار کرد که طراحی صنعتی ??عالیتی گروهی است و هیچ شباهتی به کار هنرمندان ندارد. او انکار کرد که کارکرد تعیین کننده شکل است و آنرا نه یک هد?? غایی بلکه پیش شرطی برای طراحی خوب می دانست.

در سال 1929 وگن??لد چند س??ارش صنعتی از شیشه سازی ینا Jena و صنایع مبل و چینی آلات دریا??ت کرد و مو??قیتش در همین کارهای نخستین سبب شد تا در سال 1935 به سمت مدیر هنری کارخانه لوزیتسر گلاس??راین Lausitzer Glasverein منصوب شود و موظ?? شد تا کی??یت را در تمام سطوح بهبود بخشد. ظرو?? شیشه ای ظری?? او به دلیل داشتن خطوط منحصر به ??رد با استقبال بین المللی روبرو شد. اما بیشتر طرحهای او برای شیشه پرس شده تهیه شده بود و او در این زمینه صدها کالای ارزان قیمت مانند لیوانهای مختل?? برای رستورانها، بطری و شیشه های دهن گشاد برای مصار?? تجاری، لوازم خانگی و بشقاب و ظرو?? مدولار برای آشپزخانه، از جمله مجموعه کوبوس Kubus را طراحی کرد. این اشیا همگی ساده و بی پیرایه بودند و در ساخت آنها خطوط صا?? و اشکالی با انحنای کم به کار ر??ته بود که با است??اده محدود از خاصیت انعطا?? پذیری شیشه ایجاد شده بودند. پس از جنگ، وی طراح مستقلی شد و س??ارشهایی که دریا??ت کرد شامل کارد و چنگال برای کارخانه ورتمبورگیشه متال ??ابریک Wurtemburgische Metalfabrik و تعدادی لوازم روشنایی برقی عالی برای لیندنر بامبرگ Lindner of Bamberg بود که در آنها شکل بی روح و هندسی حباب لامپ با شکل پوشش پلاستیکی اتصالات برقی که حالتی طبیعی و غیرهندسی داشت، تعدیل شده بود.

 

 

والتر ماریا کرشتینگ Kersting

یکی از طراحانی که از پیشگامان مهم طراحی صنعتی آلمان بشمار می رود، والتر ماریا کرشتینگ است که در طراحیها و تدریسش به دنبال یکپارچه کردن عناصر هنری با عوامل ??نی و تجاری بود. وی در کتابی به نام ??رم زندگی The Living Form عقاید خود را بیان نموده است. وی معتقد بود که ساختکار باید آنقدر ساده باشد که ا??راد غیرآشنا به مسائل مکانیکی نیز ??وری آنرا درک و به طور صحیح از آن است??اده کنند. وی این رویکرد را در طرحی که برای جعبه رادیو در سال 1928 تهیه کرده بود نشان داد. طرح، مواد و شکل همگی در این رادیو به طور چشمگیری مبتکرانه بود. جعبه پلاستیکی که اجزای رادیو را دربر می گر??ت و وضوح و سادگی پیچهای کنترل از خصوصیاتی بودند که بعدها در سطحی وسیع در محصولات تجاری به کار گر??ته شد.

 

 

مخال??ت کرشتینگ با حکومت نازیها موجب شد تواناییهای او تا پس از جنگ جهانی دوم ناشناخته بماند، هرچند این قضیه مانع است??اده حکومت از طرح رادیوی او در پایه گذاری رادیوی مردم، ??ولکزمپ??انگر Volksempfanger ، نشد. رادیوی مردم رادیوی استاندارد شده و ارزان قیمتی بود که به ابتکار دولت و برای تبلیغ تولید می شد. خلاقیت و مهارتهای مختل?? کرشتینگ مدتها بعد، در دهه 1950، با ارائه طرحهای زیادی برای لوازم روشنایی و آشپزی، تل??ن، چرخ خیاطی و ماشین آلات صنعتی و دستگاه های برقی مجال جلوه یا??ت.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای در بریتانیا

والتر گروپیوس و مارسل بروئر پس از مهاجرتشان از آلمان در سال 1934، ت??کرات حاکم در باوهاوس را به بریتانیا بردند. درآنجا گروهی از طر??داران باوهاوس آنها را به گرمی پذیر??تند. یکی ازاعضای این گروه جک پریچارد بود که قبلا برای شرکت ونستا Venesta ، وارد کننده کالاهایی از جنس تخته سه لایی از استونی و ??نلاند، کار کرده و لوکوربوزیه را برای طراحی غر??ه نمایشگاهی، برای آنان استخدام کرده بود. پریچارد بعدها شرکت مبل سازی خودش را به نام ایزوکون تاسیس کرد که بروئر برای آن چندین مدل بسیارعالی را طراحی کرد.

خارجیهای دیگری که تاثیراتی در بریتانیای آن زمان به وجود آوردند، ولز کواتز Coates ، متولد کانادا و سرگئی چرمای?? روسی بودند. هردوی آنها معمارانی بودند که به طراحی روی آوردند و جعبه های جدیدی را برای رادیوی شرکت اکو Ecko ، و استودیوها و د??اتری برای بی بی سی ، طراحی کردند. گروپیوس، بروئر و چرمای?? همگی دراواخردهه 1930 به ایالات متحده ر??تند، زیرا احساس می کردند آنجا امکان بیشتری برای نوآوری وجود دارد.

ن??وذ جنبش هنرها و صنایع دستی هنوز دراروپا به قدرت خود باقی مانده و با صنعت تطبیق یا??ته بود. در بریتانیا، گوردون راسل، طراح و سازنده مبلمان ظری??ه، دراوج کار خود تغییر رویه داد و همراه با برادرش راسل R. D. Russell برای شرکت مور??ی چندین جعبه رادیو که به طور انبوه تولید می شدند طراحی کرد. او نیز مانند بیساری از طراحان امریکایی به دلیل بحران اقتصادی که سبب کاهش شدید تقاضای مبلمان از ایالات متحده شده بود به این کار اقدام کرد. در طرحهای برادران راسل، ورقه های تخته سه لایی خمیده مد نظر قرار گر??ته شده بود که ت??اوت زیادی با چوب طبیعی گرانقیمت داشت. اما آنها در طراحی اشکالی متناسب با تولیدات ماشینی نیز مانند تولید کالاهای دستی مهارت و نبوغ زیادی از خود نشان دادند.

 

طراحی صنعتی حر??ه ای دراسکاندیناوی

در اسکاندیناوی، صنعتی شدن خیلی دیر و همراه با برق رسانی شروع شد و کارهای دستی با شیوه های صنعتی تطبیق یا??ت. بانی این امر گروهی از نقاش- طراحان بودند. برای مثال ویلهلم کیج Kage در سال 1920 به کارخانه چینی سازی گوستاوبرگ Gustavsberg پیوست و توانست از خلاقیت ??ردی در هنر کار با سنگ، در تهیه طرحهایی برای تولید انبوه سرویسهای غذاخوری و لوازم بهداشتی و آشپزخانه است??اده کند.

 

 

در ??نلاند شرکت آرابیا Arabia در دهه 1930 گروهی از هنرمندان را تحت رهبری کورت اکهولم Kurt Ekholm گردهم آورد. آنان هم مجموعه متنوعی تولید کردند. درهمان حال کارخانه شیشه گری کارهولا ایتالا Karhula -Iittala دو تن از چهره های برجسته درتیمو سارپانوا Timo Sarpaneva و تاپیو ویرکالا Tapio Wirkkala را استخدام و همچنین طرحهایی از آلوار آلتو را تولید کرد. با این همه جالبترین مثال برای تاثیر کارنقاش- طراحان، شرکت شیشه اور??ورز بود سیمون گیت در سال 1916 و ادوارد هال در سال 1917 استخدام شدند، این دو از اولین استعدادهای برجسته ای بودند که به استخدام شرکت درآمدند و استاندارد تمام محصولات را ا??زایش دادند. در سال 1933 هالد به سمت مدیر عامل منصوب شد و این نشان دهنده اهمیت طراحی از دیدگاه این شرکت بود. در دهه 1950 تولیدات انبوه ظرو?? شیشه ای شرکت، در سراسر جهان شهرت یا??ت. سرویسی که نیلز لاندبرگ در سال 1957 طراحی کرد نمونه ای ازسادگی و در عین حال ظرا??ت اشکالی است که ویژگی سرویسهای عامه پسند آنها بود.

 

 

طراحان به طور سنتی در زمینه های شیشه، س??ال، مبلمان و ??لز کار کرده بودند، اما آنچه دراسکاندیناوی توجه را جلب می کند، روشی بود که هنر ??ردی را در سطحی وسیع به شیوه های صنعتی پیوند می داد و به تولید کالاهایی با کی??یت عالی می انجامید تا آنجا که محصولات کارخانه اور??ورز Orrefors که به طور سریال تهیه می شد، در ??روشگاه های صنایع دستی به ??روش می رسید. پس از جنگ جهانی دوم، در اسکاندیناوی ا??راد مبتکر و خلاق بسیاری وجود داشتند که می توانستند خود را با صنایع نوظهور تطبیق دهند. برای مثال زیگوراد برنادوت Sigvard Bernadotte ظرو?? نقره ای ظری??ی برای شرکت گئورگ یانسن George Jensen طراحی کرد و همچنین همراه با اکتورن بیورن Acton Bjorn طرحهایی برای ماشین آلات د??تری ??اسیت Facit و مبلمان اداری برای آتویدا برگز Atvidabergs آماده نمود.

 

 

 

سیکستن ساسون Sixten Sason

سیکستن ساسون در پاریس تعلیم نقاشی و سپس تعلیم مهندسی دیده بود و این سوابق به او برای ترکیب تحسین آمیز عوامل ??نی و زیبایی شناسی بسیار کمک می کرد. او طرحهایی برای لوازم خانگی و برقی هسکوارنا و جاروبرقی الکترولوکس تهیه کرد و پیشنهادهایی نیز در مورد نظامهای مدولار برای دستگاه های عکاسی هاسل بلاد Hasselblad ارائه داد.

 

 

ساسون با شرکت ساآب SAAB نیزهمکاری زیادی کرد و از اولین مدل - مدل 92 - در سال 1950 مسئول طرحهای بیرونی و داخلی اتومبیلهای آنان بود. مدل 92 دارای خطوط آئرودینامیکی بود که تاثیر تولید هواپیما را که سابقا شرکت درآن ??عال بود، نشان می داد. سرانجام، او مدل چشمگیر 99 را طراحی کرد که مدت کوتاهی پس از مرگش در سال 1969 به مرحله تولید رسید. دراین مدل ??ضای داخلی هم کارآمد بود و هم راحت و با بدنه بسیار تناسب داشت.

 

 

معمارانی که در ظهور طراحی صنعتی حر??ه ای نقش داشتند

در بسیاری از کشورهای اروپایی، معماران به طور مکرر ??رصتهایی می یا??تند که در زمینه های صنعتی کار کنند و از این طریق کمک عمده ای به طراحی می کردند.

آلوار آلتو Alvar Aalto

در ??نلاند، آلوار آلتو در اواخر دهه 1920 تجارب خود را در مورد مبلمان آغاز کرد و در سال 1935 با شرکتی به نام آرتک Artek که طرحهای او را تولید می کرد شریک شد. در ساخت این مبلمان از ورقه های چوب غان چند لایه و تخته سه لایی است??اده می شد و شکلها ترکیب جالبی از ایده های کنستروکتیویست ( ساختارگرایی ) و غیر هندسی بود. درست است که ساختار آنها ساده و خشن بود، اما این مساله با اشکال منحنی و رنگهای جذاب چوب جلا یا??ته تعدیل می شد.

 

 

ماشین قهوه او برای شرکت لاپاونی La Pavoni در سال 1949 که با ورق کروم درخشان تزئین شده بود، جسورانه تر و با ابهت تر بود و در دهه 1950 در تمام کا??ه های اروپا مورد است??اده قرار گر??ت.

 

 

مثال دیگری از همه ??ن حری??ی او مجمو عه ای از لوازم بهداشتی برای شرکت ایدئال استاندارد Ideal-Standard بود که در نمایشگاه سه سالانه 1954 میلان به نمایش گذاشته شد. این مجموعه شامل یک کاسه دستشویی ظری?? و یک کاسه توالت بود که برای تاکید بر قوس شدید خطوطشان روی پاسنگ بلندی قرار گر??ته بودند. این طرحها روند جدیدی در طراحی این نوع کالا به وجود آورد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...