رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Feisal

منابع آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع در ايران

پست های پیشنهاد شده

یكي از نقاط ضع?? آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع در ايران (و شايد بسياري از رشته‌هاي ديگر) عدم معر??ي منابع دقيق براي واحدهاي امتحاني مي‌باشد كه اين امر ، سردرگمي داوطلبان ورود به مقاطع تحصيلات تكميلي را به همراه مي‌آورد . ليكن ، با گذشت چندين سال از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد مهندسي صنايع ، خوشبختانه منابع مهم و مورداستناد در طرح سوالات آزمون ، اندكي متمايز گشته و لذا مي‌توان آنها را به عنوان مراجع اصليتر ذكر نمود . در اين نوشتار به معر??ي برخي از اين كتب مي‌پردازم كه منابع عمده مطالعه به شمار مي‌آيند و البته در كنار آنها مي‌توان از جزوات اساتيد دانشگاههاي شري?? ، پلي‌تكنيك و علم‌وصنعت و ساير كتبي كه در بازار موجود است و از سطح پايينتري برخوردارند ، است??اده نمود ؛ ذكر اين نكته را نيز ضروري مي‌دانم كه سوالات سالهاي پيشين كنكور در هر درسي (مخزن سوالات) مهمترين چراغ راهنما براي شركت‌كنندگان است و از روند طرح سولات در سنوات گذشته مي‌توان به اهميت نسبي هر مبحث در يك درس خاص و نيز نوع سوالات مطروحه پي برد ؛ بنابراين توصيه بر آن است كه حتما تستهاي سالهاي گذشته را چندين و چند بار مرور نماييد ؛ ترديدي نيست كه درصد بالايي از نكاتي كه در آموزشگاههاي كنكور به داوطلبين ارائه مي‌شوند نيز از بطن همين سوالات درآمده‌اند ؛ پس از تمرين و تكرار غا??ل نمانيد . نخست از منابع ذيل براي ??هم و يادگيري مواد امتحاني بهره گيريد و سپس تستهاي ت??كيكي كنكورهاي گذشته را چندين بار مرور نماييد تا هم ارزيابي از دانش خود به عمل آورده باشيد و هم با چگونگي پرسشها آشنا شده باشيد .

 

 

 

ماده امتحاني

 

منبع

 

 

تحقيق در عمليات

 

تحقيق در عمليات ، مختار بازارا

 

 

تحقيق در عمليات ، واين ال.وينستون

 

 

كنترل توليد و موجودي

 

برنامه‌ريزي و كنترل موجودي ، مونت‌گومري

 

 

برنامه‌ريزي و كنترل موجودي ، دكتر محمد تقي ??اطمي قمي

 

 

برنامه‌ريزي و كنترل موجودي ، علي حاج شيرمحمدي

 

 

طرح‌ريزي واحدهاي صنعتي

 

طرح‌ریزی واحدهای صنعتی ، جيمز مك‌گرگور اپل

 

 

طرح‌ریزی واحدهای صنعتی ، تام كينز

 

 

آمار و احتمال مهندسي

 

آمار ریاضی ، والپول

 

 

نظريه احتمال و کاربرد آن ، دكتر سيد تقي اخوان نياكي

 

 

زبان عمومي و تخصصي

 

ü 504 واژه براي تا??ل

 

 

ü 405 لغت براي تا??ل

 

 

لغات ضروري براي تا??ل ، بارون

 

 

گرامر زبان از دبيرستان تا دانشگاه ، عباس ??رزام

 

 

زبان تخصصي براي مهندسين صنايع

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لیست جدیدترین منابع و جزوات کارشناسی ارشد

 

قابل توجه رشته های:

 

مهندسی صنایع :

 

١- تحقیق در عملیات ١ ( دکتر کوروش عشقی/ دانشگاه: شری??)

 

٢- تحقیق در عملیات ( دکتر اشجری / آموزشگاه علمی پارسه)

 

٣- کنترل موجودی ( دکتر پورسعیدی/ آموزشگاه علمی پارسه)

 

۴- کنترل موجودی ( دکتر حیدری/ دانشگاه : علم و صنعت)

 

۵- طرح ریزی واحدهای صنعتی (دکتر اشجری/ آموزشگاه علمی پارسه)

 

۶- آمار و احتمال مهندسی (دکتر گائینی/ آموزشگاه علمی پارسه)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع:

خوشبختانه رشته مهندسی صنایع در چند سال اخیر از اهمیت وموقعیت بالایی برخوردار گردیده است و اغلب ??ارغ التحصیلان این رشته به سرعت و سهولت جذب بازار کار می گردند. با توجه به روند روبه رشد تعداد ??ارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ضرورت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در جهت کسب جایگاه های برتر شغلی وآشنایی عمیقتر با دستاوردهای جدید مهندسی صنایع و در نهایت زمینه ورود به مقاطع بالاتر و حضور در عرصه های دانشگاهی مضاع?? گردیده است . ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته نه تنها برای مهندسین صنایع بلکه برای ??ارغ التحصیلان رشته های دیگر ??نی _مهندسی از اهمیت ??وق العاده ای برخوردار است . چرا که موجبات ورود به عرصه های مدیریتی و سیستمی را برای ??ارغ التحصیلان ??راهم می نماید . البته باید خاطر نشان کرد مسئله کارشناسی ارشد یک مسئله ای است که باید بصورت همه جانبه و کاملا سیستماتیک به آن نگاه کرد برای مثال اگر کسی توانایی کار در کارخانه را دارد با همان مدرک لیسانس نیز می تواند به مو??قیت های زیادی دست پیدا کند و چه بسیار ??ارغ التحصیلانی که با مدرک لیسانس خیلی بهتر از ا??رادی با مدارج علمی بالاتر می توانند در بازار کار عمل کنند . زیرا یک ??ارغ التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی صنایع باید علاوه برمسائل علمی خیلی از ??اکتورهای دیگر را نیز برای مو??قیت در بازار کار داشته باشد (البته این مسئله در تمامی رشته ها صدق می کند ولی با توجه به اینکه یک مهندس صنایع خوب باید ??اکتورهایی از قبیل مدیریت خوب و مخصوصا روابط عمومی عالی را دارا باشد لذا این گونه مسائل در مورد یک مهندس صنایع بیشتر به چشم می آید).

ولی صد البته در شرایطی برابر, اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد دارند از جهت پذیرش یک سرو گردن بالاتر از آنهایی هستند که دارای مدرک لیسانس می باشند.(مگر اینکه پارتی بازی در میان باشد که آن موقع دیگر به مدرک لیسانس نیز نیاز نمی باشد!)

ویژگی‌های مهندس صنایع

 

یک مهندس صنایع باید:

 

 


  • ت??کر ??راگیر داشته باشد تا بتواند با نگرشی سیستماتیک اجزائ سیستم را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و به هم مرتبط سازد.

  • خلاقیت داشته باشد تا بتواند با توجه به اطلاعات خود (که مانند اقیانوسی از ??نون و اطلاعات به عمق نیم متر است) به بهبود سیستم جاری و یا ارائه طرحی نو بپردازد.

  • یک رهبر گروه باشد تا بتواند علاوه بر طرح‌ریزی سیستم مورد نظر پیاده‌سازی و اجرا را نیز پی‌ریزی نموده و نقش رهبری گروه‌ها را به خوبی ای??ا کند.

  • مدیریت زمان داشته باشد تا بتواند با توجه به اهمیت زمان در کارهای اجرایی خدمات و کالا‌ها را با کی??یت عالی و در حداقل زمان ممکن ارائه دهد.

  • ارتقا دهنده بهره‌وری باشد تا به جای در جا زدن در جای خود و اکت??ا به وضعیت ??علی با دانش خود سعی در ا??زایش بهره‌وری و بهبود وضعیت کاری (هرچند کوچک) بنماید .

 

مهندس صنایع علاوه بر موارد بالا باید خصوصیات ر??تاری زیر را نیز در کار خود داشته باشد: صداقت امانت و قابلیت اعتماد در کار ??عالیت و سعی و کوشش پیوسته مراعات محرمانه بودن اطلاعات کسب شده در طول انجام کار ارائه تحلیل‌های مالی و اطلاعات صحیح و کامل و به موقع و در صورت اشتباه شدن اقدام ??وری نسبت به تجدید و تعویض آن‌ها و نظارت و مراقبت مسئولانه از تمام منابع و دارایی‌های سپرده شده و تبعیت از تمامی قوانین جاری و آئین نامه‌های اجرایی حاکم. یک مهندس صنایع ??عالیت ها‌یی همچون: انتخاب و طراحی ??رایند‌های ساخت , طراحی تسهیلات ??یزیکی, طراحی و گسترش سیستم‌های برنامه‌ریزی و کنترل برای توزیع کالاها و خدمات, تولید, کنترل موجودی و کی??یت, تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات کارخانه، مدیریت پروژه, بررسی ??نی و اقتصادی و بهینه‌سازی سیستم و سایر ??عالیت‌های مربوطه را می‌تواند انجام دهد. یک مهندس صنایع در سیستم‌ها , مؤسسات و حر??ه‌هایی همچون:

تولید, کشت و صنعت, کارخانجات, خدمات مشاوره‌ای, بانکداری, صنعت بیمه, شرکت‌های هواپیمایی, کشتیرانی, بیمارستان‌ها, خدمات شهری, استادیوم‌های ورزشی و یا هر مکان دیگری که نیاز به برنامه‌ریزی و هدایت و ارتقاء بهره‌وری دارد می‌تواند انجام وظی??ه کند.

 

مهندسی صنایع در یک نظرسنجی جهانی با توجه به ??اکتورهایی از قبیل درآمد, وجهه‌ی اجتماعی, موقعیت شغلی و .. به عنوان بهترین رشته‌ی مهندسی در بین سایر رشته‌های مهندسی انتخاب شده است. بر گر??ته از : IEESOLUTIONS MAY-1999

 

زمینه های کاری مهندسی صنایع

 

 

مدیریت تولید Manufacturing management

 

از آن‌جایی که اعتبار هر کشور صنعتی به توانایی آن کشور در تولید موثر بستگی دارد در کشورهای صنعتی به این گرایش توجه بسیاری می‌شود. مهندسان تولید در راستای کسب مزیت‌هایی در رقابت‌های جهانی از مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و اقتصاد همراه با مهندسی صنایع بهره می‌گیرند تا مسایل طراحی توسعه و اجرای عملیات سیستم‌های تولیدی پیشر??ته را به طور موثر حل کنند.

 

مدیریت مهندسی Engineering management

 

در چند دهه اخیر این زمینه پیشر??ت زیادی داشته است. دلیل این پیشر??ت را در سه سطح می‌توان دید. درسطح ملی تلاش برای رهبری تکنولوژیکی که از کمبود مواد اولیه بهره‌وری پایین و ا??زایش رقابت بین‌المللی ناشی می‌شود توسعه تکنولوژی‌های جدید و مدیریت سیستم‌های تکنولوژی را ایجاب می‌کند. در سطح صنعت مدیریت بدون مهندسی با مشکل روبرو شده‌است و نقش مهم مهارت‌های مهندسی واطلاعات در مدیریت سیستم‌های مهندسی مشهود است. در سطح ??ردی مهندسانی که در نتیجه‌ی مو??قیت‌های ??نی‌شان به مدیریت کشیده می‌شوند هر چقدر هم از نظر ??نی قوی باشند برای رویارویی با پیچیدگی‌های مسيولیت مدیرت آماده نیستند.

 

سیستم‌های تولیدی Production systems

 

این زمینه بر روی طراحی و کنترل تولید توزیع و سیستم‌های خدماتی تاکید دارد و شامل طراحی کارخانه، طراحی حمل ونقل، برنامه‌ریزی تولید کنترل موجودی و برنامه‌ریزی و کنترل تولید و توزیع می‌باشد.

 

مهندسی مالی Financial engineering

 

مهندسی مالی برای کسانی که مایل به كار بانکداری، مدیریت مالی و امور مشاوه‌ای مالی هستند طراحی شده‌است.آموزش در این زمینه شامل ??رآیندهای احتمالی بهینه‌سازی محاسبات و بازارهای مالی و کاربرد آنها می‌باشد.

 

مهندسی کی??یت Quality engineering

 

به دلیل رقابت روز ا??زون بین‌الملی که توجه به بهبود کی??یت محصولات و خدمات را اجتناب ناپذیر ساخته است و به دلیل پیچیدگی روزا??زون سیستم‌های تولیدی و خدماتی كنونی، مهندسان بايد بتوانند با ابزارهای ??نی و مدیریتی سیستم‌های کی??یت را اجرا و هدایت کنند. گرایش مهندسی کی??یت در مهندسی صنایع تلاش درجهت تربیت چنین ا??رادی دارد. آموزش در این زمینه برمبنای بهبود کی??یت، استراتژی‌های کی??یت سازمانی و روش‌های آماری تاکید دارد.

 

مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی Information systems engineering

 

این گرایش برای کسانی طراحی شده است که مایل به یادگیری مهارت‌های مهندسی و مدیریتی با تاکید بر سیستم‌های اطلاعاتی و محاسباتی هستند علاقه‌مندان به این گرایش با توانایی‌های نظیر برنامه‌نویسی کامپیوتر و مهارت‌های مربوط به سیستم های اطلاعاتی و آشنایی با نرم‌ا??زارهای مت??اوت قادرند سیستم‌های اطلاعاتی را برای کنترل زنجیره عرضه تولید و تجارت طراحی کنند.

به جز اين زمینه‌های شغلی بيشترین حیطه کاری مهندسین صنایع (به خصوص در کشورمان ایران) کارخانجات و سازمان‌های تولیدی می‌باشد.

 

 

  • دامنه‌ی حیطه‌های کاری مهندسی صنایع به سرعت با گذشت زمان گسترش یا??ته و زمینه‌های کاری مهندسی صنایع روز به روز ا??زایش می‌يابد.

 

پس
از این مقدمه در این مبحث سعی برآن شده که اولا شما را هرچه بهتر با گرایش
های کارشناسی ارشد مهندسی صنایع آشنا سازیم ثانیا منابع اصلی برای مو??قیت
در مسابقه تقریبا سخت(با توجه به پذیرش محدود)??وق لیسانس صنایع را برای
شما بازگو نماییم
.

مهندسی صنایع رشته‌ای است که با طراحی، بهبود و
پیاده‌سازی سیستم‌‌های یکپارچه از ا??راد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی
مرتبط می‌باشد. این رشته بر پایه دانش تخصصی و تبحر در علوم ریاضی، طبیعی،
اجتماعی و نیز قوانین و روش‌‌های تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا شده
است و می‌تواند به کمک این علوم و قوانین به تعیین، پیش‌بینی و ارزیابی
نتایج حاصل از سیستم‌‌های یکپارچه بپردازد.

مقطع کارشناسی ارشد
مهندسی صنایع عموماً 2 سال به طول می‌انجامد و سه گرایش دارد که
عبارتند از
:

۱-
گرایش مهندسی صنایع

۲-
گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری

۳-
گرایش سیستم‌‌های اقتصادی و اجتماعی

گرایش مهندسی صنایع بر پایه تکنیک های مهندسی بنا شده است و تحقیق در عملیات نقش کلیدی در این گرایش دارد.

گرایش مدیریت سیستم و بهره وری که برای مدیران سازمان ها و ارگان ها بسیار م??ید می باشد، ستون آن بهره وری و راهبردهای بهبود سازمان است و بر پایه مطالعه این موارد بنا شده است.

گرایش سیستم های اقتصادی و اجتماعی ??قط برای سایر داوطلبان رشته های ??نی و ریاضی می باشد یعنی مهندسین صنایع نمی توانند در این گرایش شرکت کنند. هد?? این گرایش نیز رسیدن به تکنیک بهینگی در جهت کاهش هزینه ها و ا??زایش سود در مسائل مختل?? است و با ریاضی نیز سرو کار زیادی دارد.

منابع کارشناسی ارشد گرایش صنایع:

تحقیق در عملیات 1(مختار بازارا- حمدی طه ها- برنامه ریزی خطی دکتر آریانژاد)

تئوری احتمالات و آمار(مسائل تئوری احتمال راسل- تئوری احتمال اخوان نیاکی- آمار ریاضی والپول)

طرحریزی واحدهای صنعتی(کتاب آص?? وزیری- کتاب حسین جع??ری)

کنترل موجودی 1(کتاب مونت گومری – کتاب ??اطمی قمی)

زبان عمومی و تخصصی(کتاب گرامر زبان برای کلیه رشته های ارشد تألی?? وحید عسگری انتشارات کانون ??رهنگی آموزی- کتاب لغت504- زبان انگلیسی 2 انتشارات کانون ??رهنگی آموزش - کتب زبان تخصصی مهندسی صنایع)

منابع کارشناسی ارشد گرایش مدیریت سیستم و بهره وری:

تحقیق در عملیات 2(مختار بازارا- حمدی طه – لیبرمن)

ریاضیات عمومی‌1 و 2

معادلات دی??رانسیل(جلد 1 و 2 جورج توماس)

تئوری احتمالات و آمار(کتاب دکترآریانژاد و کتاب آمار توصی??ی مدنی)

زبان عمومی تخصصی(کتاب گرامر زبان برای کلیه رشته های ارشد تألی?? وحید عسگری انتشارات کانون ??رهنگی آموزی- کتاب لغت504- زبان انگلیسی 2 انتشارات کانون ??رهنگی آموزش- زبان تخصصی مدیریت یا صنایع)

معلومات عمومی مدیریت(مدیریت عمومی دکتر سید مهدی الوانی- اصول مدیریت کازمایر ترجمه اصغر زمردیان و مهرواژان)

منابع کارشناسی ارشد گرایش سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی:

تحقیق در عملیات1و2(بازارا- دکتر مهرگان)

تئوری احتمالات و آمار(کتاب دکترآریانژاد و کتاب آمار توصی??ی مدنی- تئوری احتمال راس)

ریاضیات عمومی‌1 و 2(حساب دی??رانسیل جلد 1 و2 جورج توماس)

زبان عمومی و تخصصی(زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت و صنایع)

برنامه نویسی کامپیوتر(کتاب کنکور پاسکال و
C
و ??رترن نوشته حمیدرضا مقسمی- کتاب مبانی برنامه نویسی کامپیوتر ویژه رشته صنایع نوشته حمیدرضا مقسمی)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

رایشمهندسی صنایع_سیستمهای اقتصادی و اجتماعی: پیچیدهترین سیستم ها، سیستمهایی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به انسان یا گروهیاز انسانها مرتبط باشند. بدین جهت سیستمهای اجتماعی و اقتصادی که بطور مستقیم باانسان سرو کار دارند، از نظر تحلیل، پیش بینی ر??تار و کنترل جزو پیچیده ترینسیستمها دسته بندی می شوند. بطور کلی هد?? از بوجود آمدن رشته مهندسی سیستمهایاقتصادی و اجتماعی، تربیت ا??راد یا ا??رادی است که بتوانند با ابزار و مدلهای مختل??،سیستمهای پیچیده را شناسایی، تحلیل ، پیش بینی و اصلاح کنند.

بطورکلی، دانشجویان این رشته با ابزارهای مختل??ی برای آنالیز سیستمهای مختل?? آشنا میشوند. بعنوان مثال می توان از تحقیق در عملیات و برنامه ریزی ریاضی، سیستمهایپیشر??ته غیر خطی و خطی و دینامیک، مدلهای رگرسیونی و اقتصاد سنجی، منطق ??ازی، شبکههای عصبی و ... نام برد. بعلاوه دانشجویان این رشته با مبانی اقتصاد خرد و کلان نیزعلاوه بر اقتصاد سنجی آشنا می شوند.

ازآنجاکهاین رشته در ایران، رشته تقریبا نوظهوری است، دانشکده ها و دانشگاههای مختل?? بهسلیقه خود و بطور مت??اوت با این رشته برخورد می کنند. بعنوان مثال دانشکده اقتصاددانشگاه شری?? و موسسه عالی پژوهش بیشتر گرایشات اقتصادی، دانشکده صنایع دانشگاهشری?? بیشتر گرایش تحقیق در عملیات و مدلسازی و دانشگاههای دیگر ایران نیز هرکدامبنابر قدرت هیات علمی خود بیشتر به گرایشات خاصی تکیه می کنند. با این حال جهت گیریکاملا به عهده خود دانشجو است که می تواند با انتخاب دروس اختیاری به سمت خاصی حرکتکند. به عنوان مثال پروژه های ورودیهای سال 1382 دانشکده صنایع-مهندسی سیستمهایاقتصادی و اجتماعی، کارهای مت??اوتی از جمله پیش بینی و تحلیل تابع تقاضای یکی ازبانکهای ایران، ارایه ااگوهای نظارتی، معر??ی روش جدید مکاش??ه ای برای مسایل گرا??،پیش بینی حاملهای انرژی، ارایه روشهای جدید شبیه سازی و ... بودهاست.

??ارغاتحصیلان این رشته می توانند به عنوان مهندس صنایع در واحدهای تولیدی و کی??ی وخدماتی (خودرو سازی، شرکتهای ن??تی و ...) و یا بعنوان سیستم آنالیست در واحدهایمالی و بانکی و بیمه و وزارتخانه ها و ... ??عالیت کنند. از آنجاکه این رشته بسیارگسترده است، هرکس بنابر علاقه خود به سمت خاصی حرکت می کند و بدین جهت شغل آینده??ارغ التحصیلان بیشتر به جهت گیری و حر??ه خودش باز می گردد.

بعلاوه??ارغ التحصیلان این رشته امکان ادامه تحصیل در رشته های مختل?? مهندسی صنایع، اقتصادو مدیریت و حتی در مواردی علوم کامپیوتر و علوم ریاضی را دارند. بعنوان مثال ??ارغالتحصیلان امسال این رشته از دانشکده صنایع دانشگاه شری??، برای ادامه تحصیل در رشتههایی مثل مهندسی صنایع، اقتصاد و مدیریت از دانشگاههای مطرح آمریکایی، کانادایی واروپایی پذیرش گر??ته اند.

همانطورکه گ??ته شد، در این رشته داوطلبان مختل?? از رشته های مختل?? شرکت می کنند و براینمونه رتبه ها و رشته ها و دانشگاههای رتبه های برتر کنکور سال 1382 در این رشته،در ذیل آورده شده است.

رتبه 1 – مهندسی متالورژی و مواد- دانشگاه تهران

رتبه 2- ریاضیات کاربردی- دانشگاه تبریز

رتبه 3- مهندسی صنایع- دانشگاه شری??

رتبه 4- مهندسی مکانیک- دانشگاه امیرکبیر

رتبه 5- مهندسی عمران- دانشگاه امیرکبیر

برایشرکت در آزمون ورودی این رشته، داوطلب باید در امتحان دروس ریاضی 1و2 (ضریب 3)،آمار و احتمال (ضریب 3)، زبان(ضریب 2)،برنامه نویسی کامپیوتر(ضریب 2) و تحقیق درعملیات (ضریب 2) شرکت کند. با توجه به ظر??یت اندک پذیر??ته شدگان (حدود 60 الی 100ن??ر) و تعداد زیاد شرکت کنندگان (بیش از 5000 الی 6000 داوطلب) شانس با داوطلبانیاست که اولا از پایه ریاضیات قوی تری برخورداد باشند و ثانیا تمام دروس یاد شده رابا جدیت پیگیری کنند.

همانطورکه می توان مشاهد کرد، قبولی در این رشته خیلی به رشته کارشناسی شخص مورد نظر بستگینداشته و بیشتر از آن به نحوه مطالعه و علاقه داوطلبین بستگی دارد. لذا این امکانبرای همه داوطلبان عزیر وجود دارد که صر??نظر از رشته تحصیلی خود در این رشته کاملامو??ق باشند.

 

واحدهای درسی در طول دوره کارشناسیارشد:

9 واحد٬ واحدهای مقدماتی که برحسب درصدهای آزمون ورودینیازمند/بی نیاز از گذراندن این واحدها می باشند:

واحد

نامدرس

3

تحقیق در عملیات (2)

3

آمارمهندسی

3

اقتصادعمومی

 

12 واحد واحدهای اجباری می باشد:

واحد

نامدرس

3

برنامه ریزیریاضی

3

اقتصادسنجی

3

اقتصاد کلانپیشر??ته

 

 

که البته سه واحد از بین واحدهای زیر انتخاب میشود:

واحد

نامدرس

3

مدیریتزمان

3

اقتصاد خردپیشر??ته

3

شبیه سازیکامپیوتر

3

سیستمهایپویا

 

دانشجویان باید از بین واحدهای زیر نیز 12 واحد را به عنوانواحدهای اختیاری بگذرانند:

واحد

نامدرس

3

برنامه ریزیتولید پیشر??ته

3

شبیه سازیکامپیوتر

3

??رایندهایاحتمالی

3

مدیریتزمان

3

برنامه ریزیپویا

3

سیستمهایپویا(1)

3

سیستمهایص??

3

مدلهای زمانبندی

3

تئوریتصمیم

3

بهینه سازیمدلهای غیرخطی

 

و در آخر 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژهپژوهشی

گرایش مهندسی صنایع _مدیریت سیستم وبهرهوری:

همانطورکه از نام این رشته پیدا است دانشجویان این رشته با یادگیری مسائلی از تل??یق بهینهعوامل انسانی و ??یزیکی در جهت تحقق هد??های مدیریتی و بهینه سازی گام برمی دارنداصولا از ??ارغ التحصیلان این گرایش انتظار می رود با بکارگیری دروسی که در دورهکارشناسی ارشد می خوانند بتوانند به مدیریت واحدهای صنعتی و همچنین تجزیه و تحلیلمسائل مدیریتی و نارسائی های سازمان هابپردازند.دانشجویان

این رشتهبا توجه به دروسی که در دوره کارشناسی ارشد می گذرانند و همچنین دروسی که در امتحانورودی آن دانشجویان باید بلد باشند در مجموع بیشتر به درد ??ارغ التحصیلان رشته های??نی (غیر صنایع) می خورد تا بتوانند علاوه بر جنبه های ??نی به مسائل مدیریتی واقتصادی با دیدی در جهت بهبود بهره وری یک سازمان نگاه کنند.

همچنینادامه تحصیل در این رشته ??رصت مغتنمی است تا دانش آموختگان رشته ریاضی کمی از روابطو ??رمولهای محض ریاضی ??ارغ شده و علم ریاضی را بصورت ابزاری موثر در حل مسائلمدیریتی اقتصادی و صنعتی بکار بندند و زمینه های جذب موثرتر در بازار کار را برایخویش ??راهم آورند.

ولی اینگرایش از نظر اولویت در درجه آخر برای یک مهندس صنایع بشمار می آید زیرا صر?? نظر ازدروسی که باید در کنکور ورودی امتحان دهد دروسی را می خواند که خیلی از آنها را باکم وزیاد در دوره کارشناسی گذرانده است .

یعنیاینگونه بیان کنیم که ورود دانشجویان مهندسی صنایع به این گرایش تل?? کردن وقت وهزینه می باشد (تا این حد که در سالهای گذشته اصلا مهندسین صنایع اجازه نداشتند درکنکوراین گرایش شرکت کنند).

درضمن داوطلبان این رشته باید حداقل 3 سال سابقه کار در مدیریت پس از اخذ مدرککارشناسی در واحدهای صنعتی داشته باشند وبه هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمایند (البته ??قط مدرک سه سال سابقه مدیریت لازم است، یعنی: می شود اصلا سابقه همنداشت)بدیهی است در غیر اینصورت قبولیایشان لغو خواهدشد.

داوطلبانباید موارد زیر را درامتحان ورودی این گرایش امتحان دهند:زبان عمومی (ضریب3)ریاضی 1و2(ضریب3)آمار و احتمال(ضریب2)معملومات عمومی مدیریتی (تجارتمدیریتی)(ضریب2).

واحدهای درسی در طول کارشناسی ارشد:

12 واحد واحدهای مقدماتی که برحسب درصد هایآزمون ورودی نیازمند /بی نیاز از گذراندن این واحد های میباشند:

واحد

نامدرس

3

تحقیق درعمیلیات (2)

3

آمار و احتمالمهندسی

3

حسابداریصنعتی

3

اقتصادخرد

 

 

15 واحد زیر واحدهای اجباری می باشند:

 

واحد

نامدرس

3

کنترلتولید

3

مدیریتعملیات

3

مدیریت کی??یت وبهره وری

2

برنامه ریزیاستراتژیک برای مدیران

2

رهبری وسازمان

2

مدیریت منابعانسانی

 

 

دانشجویان می بایست از واحد های زیر 12 واحد را به اختیاربگذرانند:

 

واحد

نامدرس

3

تصمیم گیری چندمعیاره

3

مدیریتتکنولوژی

3

بازاریابی

3

مدیریتمالی

3

سیستمهایپویا(1)

3

??رایندهایاحتمالی واحتمال کاربردی

3

اقتصادسنجی

3

شبیه سازیکامپیوتر

3

پیش بینی وتحلیل سریهای زمانی

3

سیستمهایص??

3

ستهای ??ازیدربرنامه ریزی وتصمیمگیری

 

و در پایان 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژهپژوهشی.

 

 

باید توجه داشت این واحدها با توجه به دانشگاه های مختل??ت??اوت دارد.

در زیر بصورت خلاصه و یکجا ضرایب آزمون کارشناسی ارشد آوردهشده است:

 

جدول ضرایب آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه هایسراسری و آزاد اسلامی

گرایشـدروس

زبان عمومی وتخصصی

ریاضیعمومی

تحقیق درعملیات

آمار و احتمالمهندسی

طرح ریزیواحدهای صنعتی

کنترلموجودی

برنامه نویسیکامپیوتر

معملوماتمدیریتی

صنایع

1

0

2

2

1

1

0

0

سیستمهایاقتصادی و اجتماعی

2

3

2

3

0

0

2

0

مدیریت سیستم وبهره وری

3

3

0

2

0

0

0

2

 

 

 

معر??ی منابع درسی جهت مطالعه برای آزمون کارشناسیارشد:

برای هر یک از گرایشات مهندسی صنایع و هر درس جهت مطالعهمنابع زیر معر??ی می گردد:

 

تحقیق در عملیات1:

تحقیق در عملیات مختار بازار ترجمه دکتر اسماعیلخرم

آشنایی با تحقیق در عملیات حمدیطه

جزوه تحقیق در عملیات دکتر عشقی (دانشگاه صنعتیشری??)

 

 

آمار واحتمال مهندسی:

آمار ریاضی والپول

مبانی احتمال شلدون راس

احتمال و کاربردآن (جزوه یا کتاب دکتر نیاکی :دانشگاه صنعتیشری??)

آمار واحتمال بهمن هنری

 

ریاضی عمومی 1و2:

حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1و2 جرجتوماس

 

برنامه نویسی کامپیوتر:

کتابهای برنامه نویسی به زبان??رترن٬Basic٬Pascal٬C(کانون نشرعلوم)

کتابهای کنکور نوشته حمید رضا مقسمی (??رترن٬ Pascal ٬ C)

 

زبان عمومی وتخصصی:

زبان یکی از دروس مهم کنکور کارشناسی ارشد می باشد کهدانشجویان می توانند با تسلط داشتن در این درس از شرکت کنندگان دیگر جلوبی??تند.

کتاب زبان تخصصی برای دانشجویان صنایع(ویا مدیریت برایگرایش مدیریت سیستم وبهره وری و یا اقتصاد مدیریت برای گرایش سیستمهای اقتصادی واجتماعی)

می توان گ??ت این تنها منبع عمده واصلی برای دانشجویان میباشد ولی دانشجویان برای مو??قیت در این عرصه باید هم در لغات و هم در درک مطلب متونتسلط کا??ی داشته باشندو تا حد کا??ی نیز گرامر را بدانند(زبان عمومی) لذا ما منابعزیر را برای کسانی که می خواهند از دیگر رقبا پیشی بگیرند پیشنهاد میکنیم:

کتاب 504words

متون TOFELL

 

 

معلومات عمومی مدیریت:

مدیریت عمومی دکتر سید مهدیالوانی

مدیریت کازمایر ترجمه اصغر زمردیان ومهرواژان

 

 

چند نکته مهم

در پایانباید بگوییم که بعضی ها براین اعتقادند که قبول شدن در آزمون کارشناسی ارشد مهندسیصنایع از کنکور کارشناسی نیز سخت تر می باشد .

در مورددرصدهای مورد نیاز برای قبولی در کارشناسی ارشد با توجه به سالهای مختل?? و سطحسوالات و همچنین دانشگاه مورد نظر ت??اوت دارد ولی می توان گ??ت امیدریاضی درصد موردنیاز برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد حدود 60 درصدباشد.

در مورد اینکه چرا صحبتی از کتابهایتست به میان نیاوردیم :سالانه کتابهای جدیدی با عناوین مختل?? در مورد تستهایکارشناسی ارشد مهندسی صنایع وارد بازار می شود که هرکدام مزایا معایب مخصوص خود راداردولی اگر کسی بتواند م??اهیم دروس را بخوبی یاد بگیرد هر کتابی با هر عنوانی کهتستهای کنکور سالهای گذشته را دارا باشد می تواند م??ید واقعشود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منابع آزمون ارشد صنايع - صنايع

 

آمار و احتمال
:

 

آمار رياضي – جان ??روند – انتشارات مرکز نشر دانشگاهي

 

مباني احتمال – شلدون راس – انتشارات شيخ بهايي اص??هان

 

نظريه احتمالات و کاربردهاي آن – اخوان نياکي – انتشارات شري??

 

مباني احتمالات و آمار مهندسي – مجيد عيوضيان و ابوال??ضل واق??ي – انتشارات ترمه

 

 

 

زبان
:

 

504 واژه ضروري زبان انگليسي

 

essential words for the toefel

 

زبان تخصصي مهندسي صنايع

 

gramer in use

 

 

 

تحقيق در عمليات
:

 

برنامه ريزي خطي – مختار بازارا – ترجمه دکتر اسماعيل خرم - انتشارات مرکز نشر دانشگاهي

 

تحقيق در عمليات – حمدي طه

 

تحقيق در عمليات (ويژه رشته صنايع ، سيستم و رياضي) – مازيار زاهدي سرشت – انتشارات ح??يظ

 

برنامه ريزي خطي ، م??اهيم و کاربردها – عادل آذر – انتشارات سمت

 

 

 

طرح ريزي واحدهاي صنعتي
:

 

جزوه درسي دانشگاه علم و صنعت – دکتر جبل عاملي

 

 

 

کنترل موجودي
:

 

کنترل موجودي – حاج شير محمدي – انتشارات ارکان

 

برنامه‌ريزي و كنترل توليد و موجودي‌‌ها -دكتر ??اطمي‌قمي -انتشارات اميركبير

 

جزوه درسي دانشگاه صنعتي شري?? – دکتر حجي

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جزوات کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری جزوات کنکور کارشناسی ارشد پارسه رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری

کتاب آمار احتمال مهندسی :دکتر گائینی ـ دارای ۴۳۷ ص??حه و هر بخش شامل درس و تستهای تالی??ی و تستهای کنکورهای صنایع و سیستم و تستهای کنکور رشته های ریاضی و در پایان چند دوره تستهای سالهای گذشته (کتابی ۱۰۰٪ جامع و کامل و م??ید)

ریاضی عمومی ۱و۲ : دکتر صادق معتقدی ـ که هر کدام دارای ۸۰ و ۱۵۰ ص??حه شامل درس و نکته و تمرین (کتابهایی خلاصه و م??ید از نکته های کنکور)

برنامه نویسی کامپیوتر : مهندس طورانی ـ دارای ۳۵۱ ص??حه که شامل درس کامل و نکته های کنکوری و در پایان کتاب تست های دوره های گذشته همراه با حل تشریحی آورده شده است.

تحقیق در عملیات : دکتر بهزاد اشجری ـ دارای ۲۱۰ ص??حه می باشد که شامل خلاصه ای از مباحث درسی به همراه نکات مهم آن و تست های تالی??ی نویسنده و در پایان تستهای چند دوره سالهای گذشته همراه با حل تشریحی آنها

زبان عمومی : دکتر ??رهاد ماسان - دارای ۲۱۰ ص??حه شامل گرامر درک مطلب و تمرین لغات است .

زبان تخصصی :مهندس رضا نعمتی ـ شامل درک مطلب

۸مرحله آزمون های آزمایشی پارسه رشته مهندسی صنایع سیستم های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم بهره وری همراه با پاسخ تشریحی

نمونه سوالات سالهای گذشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رشته مهندسی صنایع در هر سه گرایش صنایع وسیستمهای اقتصادی و مدیریت سیستم بهره وری از سالهای ۸۰ تا ۸۸

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منابع كنكور كارشناسي ارشد مهندسی صنایع- سیستم‌های اقتصادی اجتماعی و مدیریت سیستم و بهره‌وری

 

مقدمه

 

بی‌تردید دستیابی به هیچ مو??قیتی بدون تلاش و برنامه‌ریزی میسر نخواهد بود و دراین میان پیروزی از آن كسانی خواهدبود كه بتوانند در مدت زمان كمتر با اثربخشی بیشتر به سوی هد?? موردنظر حركت نمایند. سوالی كه دراینجا مطرح می‌گردد این است كه برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر چگونه می‌توان بدون مطالعه دهها جلد كتاب حجیم و صر?? ساعتها وقت، نتیجه مطلوبی گر??ت؟ پاسخ به این سوال در برنامه‌ریزی نه??ته است. برای روشن شدن این موضوع در ابتدا بهتر است مروری بر عوامل من??ی اثرگذار بر عدم مو??قیت تحصیلی داوطلبان مقطع كارشناسی ارشد داشته باشیم و بعد از معر??ی اجمالی رشته مهندسی صنایع، برنامه‌ریزی آزمون‌های آمادگی را در ر??ع این عوامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهمترین عوامل من??ی موثر بر عدم مو??قیت تحصیلی داوطلبان تحصیلات تكمیلی عبارتند از:

 

- عدم آشنایی داوطلبان با نوع سوالات و شیوه برگزاری آزمون

- عدم شناخت و دسترسی به سر??صلهای موردنیاز شركت درآزمون

- عدم امكان مطالعه تدریجی و مستمر دروس رشته مورد تقاضا

- عدم برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای شركت در آزمون

- عدم شناخت و دسترسی به منابع موردنیاز آزمون

- عدم دسترسی به مشاورین و راهنمایان مجرب

- عدم دسترسی داوطلبان به كلاسهای حضوری

- پراكندگی در مطالعه منابع مختل?? درسی

- عدم امكام ارزیابی مستمر پیشر??ت تحصیلی

 

در ادامه به معر??ی رشته مهندسی صنایع و گرایشهای مربوطه در كارشناسی ارشد می‌پردازیم:

 

مهندسی صنایع یكی از رشته‌های زیر مجموعه گروه مهندسی می‌باشد و مدت زمان تحصیل این رشته در مقطع كارشناسی بطور متوسط چهار سال است. عموماً دو سال اول دوره به گذراندن دروس عمومی، علوم پایه، مهندسی مقدماتی و زبان انگلیسی اختصاص دارد و دو سال دوم بر روی دروس تخصصی تمركز می‌یابد. در یك تعری?? كلی می‌توان گ??ت: «مهندسی صنایع رشته‌ای است كه با طراحی، بهبود و پیاده‌سازی سیستم‌‌های یكپارچه از ا??راد، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی مرتبط می‌باشد. این رشته بر پایه دانش تخصصی و تبحر در علوم ریاضی، طبیعی، اجتماعی و نیز قوانین و روش‌‌های تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا شده است و می‌تواند به كمك این علوم و قوانین به تعیین، پیش‌بینی و ارزیابی نتایج حاصل از سیستم‌‌های یكپارچه بپردازد» هد?? اصلی آموزش این رشته بهینه‌سازی و استانداردسازی كلیه سیستم‌‌ها اعم از تولیدی و خدماتی و در نهایت ارتقاء بهره‌وری است بطوریكه هر یك از دروس تخصصی این رشته تحصیلی در واقع وسیله‌ای مؤثر در راه است??اده مؤثر از منابع و تقلیل هزینه‌هاست.

 

خوشبختانه رشته مهندسی صنایع در چند سال اخیر از اهمیت و موقعیت بالایی برخوردار گردیده است و اغلب ??ارغ‌التحصیلان این رشته به سرعت و سهولت جذب بازار كار می‌گردند. با توجه به روند رو به رشد تعداد ??ارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع كارشناسی، ضرورت تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد این رشته در جهت كسب جایگاه‌‌های برتر شغلی و آشنایی عمیقتر با دستاوردهای جدید مهندسی صنایع و در نهایت زمینه ورود به مقاطع بالاتر و حضور در عرصه‌های دانشگاهی، مضاع?? گردیده است. و همین امر باعث ا??زایش رقابت می‌گردد. ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد این رشته نه تنها برای مهندسین صنایع بلكه برای ??ارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر ??نی- مهندسی از اهمیت ??وق‌العاده‌ای برخوردار است. چرا كه موجبات ورود به عرصه‌های تخصصی و سیستمی‌را برای این ??ارغ‌التحصیلان ??راهم می‌نماید. هم‌چنین تمامی دانشجویان در سایر رشته‌ها می‌توانند ??رمول‌های محض تدریس شده را بصورت ابزاری مؤثر در حل مسائل و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، اقتصادی و صنعتی بكار بندند و زمینه‌های جذب مؤثرتر در بازار كار را برای خویش ??راهم آورند. برای مقطع كارشناسی ارشد در این رشته كه عموماً 2 سال به طول می‌انجامد سه گرایش وجود دارد كه عبارتند از:

 

1- گرایش مهندسی صنایع

2- گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری

3- گرایش سیستم‌‌های اقتصادی و اجتماعی

 

دروسی كه برای آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزشی عالی دارای ضریب است به ت??كیك گرایش بصورت جدول شماره 1 می‌باشد:

در گرایش مهندسی صنایع كه مختص كارشناسان مهندسی صنایع می‌باشد، دانشجویان به صورت كاملاً تخصصی و در حوزه علوم و تكنیك‌‌های مهندسی صنایع مخصوصاً تحقیق در عملیات به ادامه تحصیل خواهند پرداخت‌.در گرایش سیستم‌‌های اقتصادی اجتماعی كه برای سایر رشته‌های ??نی و ریاضی مجاز می‌باشد، دانشجویان با است??اده از تكنیك‌ها و اصول ریاضی و تحقیق در عملیات و ??رموله كردن مسائل حقیقی به مدل سازی و تجزیه و تحلیل این مسائل در جهت است??اده بهینه از منابع و كاهش هزینه‌ها می‌پردازند و با تل??یق تكنیك‌‌های مهندسی صنایع و دروس تخصصی هر یك از رشته‌های ??نی و ریاضی به منظور است??اده نظام‌مند و سیستماتیك از این علوم، بهره‌ خواهند جست‌.

 

در گرایش مدیریت سیستم و بهره وری كارشناسان و مدیران ??نی واحدهای تولیدی و خدماتی، اصول راهبری و مدیریت منابع انسانی و طرق بهره گیری و است??اده بهینه از منابع تولید و هدایت منابع انسانی در جهت نیل به بهره‌وری (كارآیی+ اثربخشی) را مورد مطالعه قرار خواهند داد‌.

 

 

منابع درسی برای مطالعه

 

همه شاخه ها :

 

تحقیق در عملیات 1

تئوری احتمالات و آمار

طرحریزی واحدهای صنعتی

كنترل موجودی 1

زبان عمومی و تخصصی

 

آشنایی با تحقیق در عملیات حمدی طه‌ها، تحقیق در عملیات (بازارا)‎، برنامه‌ریزی خطی، دكتر میربهادر قلی آریانژاد . – تئوری احتمالات و كاربرد آن (حل مسائل راسل)،تئوری احتمالات و آمار كاربردی، اخوان نیاكی، آمار ریاضی والپول. - طرحریزی واحدهای صنعتی، آص?? وزیری، كتاب طرح‌ریزی واحدهای صنعتی تألی?? حسین جع??ری انتشارات پردازش برنامه‌ریزی و كنترل موجودی مونت گومری برنامه‌ریزی و كنترل موجودی، ??اطمی‌قمی‌. هندبوك مهندسی صنایع و زبان عمومی‌دانشجویان مهندسی و زبان تخصصی دانشجویان مهندسی صنایع. برنامه‌ریزی و كنترل موجودی (رامیان ارشد)

 

+++

 

مدیریت سیستم و بهره‌وری

 

ریاضیات عمومی‌1 و 2

تئوری احتمالات و آمار

زبان عمومی تخصصی

معلومات عمومی مدیریت

 

حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1 و2، جرج توماس - تئوری احتمالات و آمار كاربردی دكتر آریا نژاد و آمار توصی??ی (مدنی) - كتاب زبان تخصصی برای دانشجویان رشتة مدیریت یا صنایع و هندبوك مهندسی صنایع - مدیریت عمومی‌دكتر سید مهدی الوانی و اصول مدیریت كازمایر ترجمه اصغر زمردیان و مهرواژان.

 

+++

 

سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی

 

تئوری احتمالات و آمار

ریاضیات عمومی‌1 و 2

زبان عمومی و تخصصی

برنامه نویسی كامپیوتر

تحقیق در عملیات

 

تئوری احتمالات و آمار كاربردی دكتر آریا نژاد و آمار توصی??ی (مدنی)- تئوری احتمال (راس)

حساب دی??رانسیل و انتگرال جلد 1 و 2 جرج توماس.

كتاب زبان تخصصی برای دانشجویان مدیریت و اقتصاد و یا صنایع و هندبوك مهندسی صنایع - كتاب‌‌های مبانی كامپیوتر، الگوریتم، كتاب‌‌های برنامه‌نویسی بزبان بیسیك، پاسكال، C، ??رترن (كانون نشر علوم) و كتاب‌‌های كنكور پاسكال و C و ??رترن نوشته آقای حمیدرضا مقسمی‌و كتاب مبانی برنامه نویسی كامپیوتر (ویژه رشته صنایع) نوشته‌ مهندس مقسمی - تحقیق در عملیات دكتر مهرگان و بازارا .

 

+++++++++++++++++++++++++++

 

منابع مطالعاتی

 

تحقیق در عملیات:
تحقیق در عملیات (بازارا)

 

آمارو احتمالات مهندسی:
مبانی احتمال شلدون راس، آمار ریاضی (والپول)، مبانی آمار (هاشم محلوجی)، حل مسائل شلدون راس

 

طرح‌ریزی واحدهای صنعتی:
كتاب طرح‌ریزی واحدهای صنعتی تألی?? حسین جع??ری انتشارات پردازش+ كتاب طرحریزی واحدهای صنعتی (آص?? وزیری) (اپل)

برنامه‌ریزی و كنترل تولید و موجودی‌‌ها دكتر ??اطمی‌قمی (انتشارات امیركبیر) – برنامه‌ریزی كنترل موجودی (پردازش)

هندبوك مهندسی صنایع و زبان تخصصی دانشجویان مهندسی صنایع

 

زبان تخصصی:
كتاب‌‌های زبان تخصصی مهندسی صنایع (سمت)

زبان عمومی:
1- گرامر زبان عمومی كلیه رشته‌های كارشناسی ارشد، تألی?? وحید عسگری، انتشارات: كانون ??رهنگی آموزش. 2- لغت: 504 absolutely essntial words , TOFEL flash (vocabulary) 3- درك مطلب : TOFEL flash (Reading)، -زبان انگلیسی عمومی 2(درك مطلب)، انتشارات كانون ??رهنگی آموزش

 

 

 

منابع مطالعاتی مهندسی صنایع گرایش‌‌های (مدیریت سیستم و بهره‌وری و سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی)

 

 

تحقیق در عملیات
: تحقیق در عملیات (بازارا)- حمدی‌طه- لیبرمن

 

آمارو احتمالات مهندسی
: مبانی احتمال شلدون راس، آمار ریاضی (والپول)، مبانی آمار (هاشم محلوجی)، حل مسائل شلدون راس- آمار ریاضی (??روند)

 

مبانی و برنامه‌نویسی كامپیوتر
(ویژه رشته مهندسی صنایع) نوشته حمیدرضا مقسمی- كنكور پاسكال نوشته حمیدرضا مقسمی

 

مدیریت عمومی
‌دكتر سیدمهدی الوانی و اصول مدیریت كازمایر- معلومات عمومی رضائیان

هندبوك مهندسی صنایع

 

زبان تخصصی دانشجویان مدیریت یا صنایع

 

زبان عمومی
: 1- گرامر زبان عمومی كلیه رشته‌های كارشناسی ارشد، تألی?? وحید عسگری، انتشارات: كانون ??رهنگی آموزش. 2- لغت: 504 absolutely essntial words , TOFEL flash (vocabulary) 3- درك مطلب : TOFEL flash (Reading) ،-زبان انگلیسی عمومی 2(درك مطلب)، انتشارات كانون ??رهنگی آموزش

 

اصول مدیریت
كنز ترجمه 4 استاد جلد 1 و 2

 

 

 

توجه مهم : منابع ??وق صر??ا پیشنهادی می باشد و تضمینی برای قبولی درآزمون ارشد نمی باشد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...