رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
secret63

جغرافیا کانادا

پست های پیشنهاد شده

جغرا??يا:
کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا با ۹،۲۱۵،۴۳۰ کیلومتر مربع وسعت است و از مجموعه ۱۰ استان و ۳سرزمين و در ۵ منطقه اصلی به نامهای Atlantic, Central, Noth, Prairies و West Coast تشکيل گشته است. ??رهنگ و جمعيت هر يک از اين بخشها مت??اوت و نمايانگر تصويری مت??اوت از اين کشور پهناور ميباشند

۱-۱- Atlantic- منطقه آتلانتيک ازمجوعه استانهای Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island و New Founland & Lanrador تشکيل گشته است. ماهيگيري،‌ کشاورزی، جنگلداری، استخراج معدن و توريست از مهمترين ??عاليت های اين منطقه به شمار ميروند.

۲-۱- کانادای مرکزی يا Central Canada: از مجموعه استانهای Ontario و Quebec تشکيل گشته است. اين منطقه پرجمعيت ترين ناحيه در کشور کانادا است. انتاريو و کبک مجموعا بيشتر از ۴/۳ کل محصولات کانادا را توليد ميکنند.

۳-۱- Prairies: از مجموعه استانهای Manitoba، Saskatchwan و Alberta تشکيل گشته است. بیشتر زمینهای این ناحیه صا?? و بارور میباشند و برای کشاورزی ایده آل هستند. همچنین این زمینها غنی از منابع انرژی میباشند. این منطقه از کوههای راکی آغاز شده و در غرب آلبرتا به پایان میرسد. سلسله جبال راکی شامل بلندترین قلل آمریکای شمالی میباشند.

۴-۱- سواحل غربی یا West Coast: استان British Columbia به دلیل دامنه ها و جنگل های بسار زببایش مشهور میباشد. منابع طبیعی این استان از قبیل چوب و ماهیگیری برای اقتصاد کشور بسیار مهم میباشد. ميوه کاری و توريسم از ديگر ??عاليتهای مهم اين استان ميباشد.

۵-۱- منطقه شمال یا North: این منطقه از مجموعه سه سرزمین کانادا تشکیل میشود. Yokun, Northwest Territoriesو Nunavut. این منطقه ۳/۱ زمینهای کانادا را تشکیل میدهد. از منابع مهم این منطقه میتوان به ن??ت، گاز طبیعی، طلا، روی و سرب میباشد.

 

 

.
مسا??ت:
واحد اندازه گیری مسا??ت در کانادا کيلومتر ميباشد. کانادا بيشتر از ۷۰۰۰ کيلومتر پهنا دارد. س??ر زمینی از هالي??اکس تا ونکوور حدود ۷ روز به طول ميکشد و اين در حالی است که همين مسير به صورت هوايی حدود ۷ ساعت به طول می انجامد.

 

 

جمعيت:
جمعيت کانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار کانادا، ۳۱,۴۹۹,۵۶۰ ن??ر است. حدود ۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا ??اصله دارند زندگی میکنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...