رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
love

زیباترین زن سرشناس عرب+عکس

پست های پیشنهاد شده

9e8fb210cbc3f228c46e1a8c5288a359Queen-Rania-of-Jordan-7.jpg

رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن در تاریخ ۳۱ اوت۱۹۷۰ از پدر و مادر ??لسطینی‌تبار، در شهر کویت بدنیا آمد. پدر و مادر او اهلطولکرم ??لسطین بودند.

رانیا یاسین تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسهٔ انگلیسی کویت گذراند و در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه آمریکایی قاهره در رشتهٔ مدیریت بازرگانی ??ارغ التّحصیل شد. ملکه رانیا همچنین برای مدّتی در کمپانی‌های سیتی‌بانک و اپل مشغول به کار بوده‌است. وی در سال ۱۹۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد در رشتهٔ مدیریت ازدانشگاه ژنو سوئیس ??ارغ التحصیل شد.

آشنایی ملکه رانیا با پادشاه عبدالله بن آل حسین در ژانویه ۱۹۹۳ طی یک مراسم شام صورت گر??ت. پس از دو ماه، وی به نامزدی شاهزاده عبدالله دوم درآمد و بالاخره در تاریخ ۱۰ ژوئن ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کردند . ملکه رانیا هم اکنون مادر چهار ??رزند به نام‌های زیر است:

 

  • حسین
  • ایمان
  • سلما
  • هاشم

ملکه رانیا از جمله طر??داران حقوق زنان است. در سال ۲۰۰۴ نشان کلنل ارتش اردن، از سوی همسرش پادشاه عبدالله دوم به وی اعطا گردید. در سال ۲۰۰۵ از سوی مجلهٔ هارپر و ملکه به عنوان سومین زن زیبای دنیا شناخته شد. از سوی دیگر وی جوانترین ملکهٔ دنیا نیز محسوب می شود. نام ملکه رانیا همچنین در میان ۱۰۰ زن قدرتمند دنیا، در رتبهٔ ۸۱ ??هرست ??وربز به چشم می خورد.

ویرایش شده توسط love

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...