رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sefidgar

معرفی سیستم عامل سیمبیان بل نوکیا

پست های پیشنهاد شده

[TABLE=width: 1]

[TR]

[TD=class: keywords][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

cachefile_542_3.jpgواحد خبر sefidgar : سیمبیان بل (Symbian Belle) نسخه جدید سیستم عامل سیمبیان نوکیا است که رسماً با معر??ی سه گوشی نوکیا 600، نوکیا 700 و نوکیا 701 Link.png از آن رونمایی گردید و می توان آنرا نسخه تکامل یا??ته سیمبیان آنا به شمار آورد.

سیمبیان بل از این پس بر روی گوشی های جدید مبتنی بر سیمبیان نوکیا ارائه شده و آپدیت رایگان آن نیز طی ماه های آتی برای دارندگان گوشی های مبتنی بر سیمبیان آنا -- نظیر گوشی های E6 و X7 و گوشی تازه معر??ی شده نوکیا 500 -- و گوشی هایی که آپدیت سیمبیان آنا برای آنها ارائه شده (Link.png) -- نظیر گوشی های C6-01 ،E7 ،N8 و C7 -- عرضه خواهد شد.

در زیر برخی از ویژگی های سیمبیان بل معر??ی می گردد:

[h=4]است??اده از ویجت های لایو با قابلیت تغییر اندازه و شکل دلخواه:[/h]در سیمبیان بل طراحی مجددی بر روی ویجت هایی نظیر ویجت ساعت، ایمیل، پخش کننده موسیقی، تماس های مورد علاقه و تقویم صورت گر??ته و این ویجت ها اکنون در پنج اندازه مت??اوت ارائه می شوند. کاربر می تواند به منظور ساخت ص??حات اختصاصی اندازه و چیدمان این ویجت ها را تغییر دهد. ویجت های دو حالته جدیدی نیز برای مواردی چون ??عال و غیر ??عال نمودن بلوتوث و تغییر پرو??ایل در سیمبیان بل تعبیه شده است.

Nokia-Symbian-Belle_01.jpg

[h=4]ا??زایش تعداد ص??حات خانگی[/h]در سیمبیان بل حداکثر تعداد ص??حات خانگی از 3 عدد به 6 عدد ا??زایش یا??ته و به این ترتیب امکان دسترسی سریع به موارد مورد نیاز با سهولت بیشتری برای برای کاربر ??راهم می گردد.

Nokia-Symbian-Belle_02.jpg

[h=4]بهبود نوار وضعیت (Status Bar)[/h]نوار وضعیت نیز در سیستم عامل سیمبیان بل بهبود یا??ته و ظاهری پیشر??ته تر به خود گر??ته است. یک برگه باز شونده ویژه اعلانات نیز که تنظیمات متداول، پیام های دریا??تی، تماس ها نامو??ق (Missed Calls) و مواردی مشابه را به کاربر نمایش می دهد در این نوار وضعیت تعبیه شده است.

Nokia-Symbian-Belle_03.jpg

[h=4]مدرن تر شدن نوار پائین ص??حه و سهولت انتخاب برنامه ها[/h]نوار پائین ص??حه که امکان حرکت در واسط کاربر و گزینه های مختل?? را در اختیار کاربر قرار می دهد شکلی نوین به خود گر??ته و ظاهری مشابه با ظاهر این نوار در ص??حه خانگی گوشی نوکیا N9 را پیدا کرده. ساختار منوی سیمبیان بل نیز بصورت مسطح طراحی شده و دیگر خبری از پوشه ها نیست. بدین ترتیب تمامی برنامه ها تنها با اسکرول نمودن در این منو قابل مشاهده بوده و انتخاب آنها به سادگی میسر است.

Nokia-Symbian-Belle_05.jpg

[h=4]برنامه های جدید[/h]کمپانی مایکروسا??ت مجموعه ای از برنامه های حر??ه ای جدید -- منجمله Lync (پیام رسانی ??وری برای کاربران حر??ه ای و شرکتی)، Exchange Active Sync ،One Note ، Sharepoint و PowerPoint Broadcaster -- را برای سیمبیان بل عرضه نموده است.

[h=4]نمایش اطلاعات در ص??حه نمایش ق??ل شده (Lock Screen)[/h]ص??حه نمایش در حالت ق??ل شده اطلاعاتی در مورد تماس های نامو??ق، پیام های داخل صندوق پیام و موارد دیگر را به کاربر نمایش می دهد. کاربر همچنین می تواند یک پس زمینه رنگی را به ص??حه نمایش ق??ل شده خود اختصاص دهد.

[h=4]ارتباطات نزدیک برد (NFC)[/h]قابلیت ارتباطات نزدیک برد (Near-Field Communications) به خوبی با سیستم عامل سیمبیان بل ادغام شده و کاربر به راحتی می تواند با وسایل جانبی سازگار با NFC ارتباط برقرار کرده، تصاویر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته، پرداخت الکترونیکی انجام داده و یا از بازی های سازگار با این ??ناوری (نظیر برخی نسخه های Angry Birds) است??اده نماید.

Nokia-Symbian-Belle_NFC.jpgتصاویر بالا-سمت راست: کاربر با تماس دادن لحظه ای گوشی خود به یک وسیله جانبی، از طریق NFC با آن ارتباط برقرار می کند. تصاویر بالا-سمت چپ: کاربر با انتخاب یک عکس و اشاره پشت به پشت گوشی خود به گوشی دیگر عکس را از طریق NFC به گوشی مقصد منتقل می کند

[h=4]قابلیت چند وظی??ه ای بصری (Visual Multitasking)[/h]در سیمبیان بل امکان حرکت در میان برنامه ها و مشاهده آنچه در برنامه ها ات??اق می ا??تد از طریق جابجا شدن در میان تصاویر زنده برنامه های باز برای کاربر ??راهم شده است.

هرچند نوکیا آینده گوشی های هوشمند خود را بر روی سیستم عامل ویندوز ??ون مایکروسا??ت پایه گذاری نموده (Link.png) و تصمیم گر??ته که سیستم عامل سیمبیان را طی چند سال از رده خارج نماید اما وعده داده که تا سال 2016 از سیمبیان پشتیبانی نماید (Link.png). تا زمانی که نوکیا بطور کامل به ویندوز ??ون روی آورد ارائه نسخه های جدید سیمبیان می تواند رضایت طر??داران این سیستم عامل را تا حدی جلب نموده و امکانات نرم ا??زاری گوشی های مبتنی بر سیمبیان را تا حد امکان به امکانات نرم ا??زاری گوشی های اندرویدی و گوشی های آی??ون نزدیک سازد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...