رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

ايمني كدام خودرو ایرانی بيشتر است؟

پست های پیشنهاد شده

ه??ت صبح: توجه به وضعیت ایمنی خودرو مثل انتخاب یک دندانپزشک مناسب است؛ شاید در روز اول وجودش آنچنان ضروری به نظر نرسد ولی حتی یک ایربگ اضا??ه می تواند نقش سوپرمن را هنگام تصاد??ات برای شما ای??ا کند

 

مسلما برایتان پیش آمده که هنگام خرید خودرو طی?? وسیعی از سوالات گوناگون در ذهنتان رژه برود و شما را با تردیدهای زیادی روبه رو کند. تردیدهایی که اغلب ریشه ای اصولی و کارشناسانه نداشته و از طر?? اطرا??یان با سلیقه های مختل?? به شما تحمیل می شوند. با این حال آنچه که در تمامی اظهار نظرها مشترک است توجه به وضعیت ایمنی خودروست. تا جایی که حتی خیلی ها خرید یک خودروی کارکرده با ایمنی بالاتر را به یک مدل ص??ر که از استانداردهای ایمنی لازم دور است، ترجیح می دهند. متاس??انه در ایران هم هیچ موسسه اختصاصی برای رتبه بندی و امتیازدهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد و از سوی دیگر آمارهای منتشر شده هم آنچنان موثق نیستند و نمی توان با اطمینان کامل به آن ها رجوع کرد. با این حال دو راه پیش پای خریداران قرار می گیرد؛ یکی اعتماد به تجربیات شخصی سایر رانندگان است و دیگری توجه به امتیازات کسب شده از سوی خودروها در موسسات معتبر تست ایمنی. یکی از قابل اتکاترین شرکت هایی هم که در این زمینه ??عالیت می کند euroncap نام دارد که نتایج تمامی تحقیقات و تست های خود را با امتیازات کسب شده در سایت های مربوطه به اشتراک می گذارد. بد نیست بدانید اکثر خودروهای در حال تردد در کشور ( به غیر از چند مدل خاص)، در اروپا یا آمریکا تست تصاد?? شده اند و از این نظر می توان نتایج به دست آمده را به عنوان کارشناسی معتبر هنگام خرید خودرو در نظر گر??ت. ما هم اینبار تعدادی از پر??روش ترین خودروهای داخلی را از لحاظ ایمنی برای شما لیست کرده ایم تا حداقل بدانید هر روز جان خود را به دست چه خودرویی می سپارید.

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

پراید

در مورد پراید نیاز به هیچ گونه تست و چالشی نیست چرا که امتحان خود را به خوبی در جاده های کشور پس داده است! خودرویی که به موازات ا??زایش قیمت ۱۰۰ درصدی اش به کی??یت و ایمنی آن اضا??ه نشد و همچنان عامل اصلی تصاد??ات پرخسارت محسوب می شود. در تصاویر گر??ته شده از تست های تصاد?? به وضوح همه چیز مشخص است؛ پراید دچار انحرا?? شدید در ستون، درها و سق?? می شود، کابین سرنشینان تاب بر می دارد، در خودرو باز می شود و داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده وارد می کند. ضمن اینکه جلوبندی آن هم به شکل استانداردی جمع نمی شود که متاس??انه بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور وارد کابین می شوند. البته سایپا اعلام کرده در نسل جدید پراید یعنی سری ایکس ۱۰۰ اکثر مشکلات حل شده و داخل در ها، ک?? خودرو و جلوی کابین با است??اده از گاردهایی و اضا??ه کردن ورقه های جدید ??لزی تقویت شده اند ولی مسلما برای اینکه پراید حداقل از لحاظ ایمنی بتواند به سطح متوسطی برسد، سال های زیاد و وعده های گوناگونی نیاز است!

 

امتیاز ایمنی: ۲ از ۵

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

زانتیا

گول ظاهر این ??رانسوی را نخورید! زانتیا شاید توانایی حرکت با سه چرخ را داشته باشد ولی برخلا?? آنچه به نظر می رسد آنچنان هم ایمن نیست و در آزمایش euroncap تنها دو ستاره ایمنی گر??ته است. (چیزی در مایه های پراید خودمان) البته خوشبختانه با وجود کیسه هوا میزان تل??ات و خسارات کاهش می یابد اما با این حال شاسی این سدان سالخورده خم شده و حتی ستون آن هم تاب برمی دارد. ضمن اینکه یکی از مهمترین نقاط ضع?? زانتیا تصاد?? از بغل هاست که اگر چنین ات??اقی بی??تد بیشترین آسیب را هم به خودرو و هم به سرنشین ها وارد خواهد آورد و بالاتنه و پاهای راننده حین تصاد?? بیشترین احتمال آسیب را خواهند داشت. در واقع وضعیت زانتیا آن قدر بد به نظر می رسد که کلا ??رقی نمی کند با کدام سمت این تابوت مرگ تصاد?? کنید و در تست های صورت گر??ته شده، تصاد?? از جلو هم وضعیت قرمزی را نشان می دهد.

 

امتیاز ایمنی: ۲ از ۵

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

رنو مگان

وضعیت ایمنی مگان خوب است؛ این اطمینان را می توان به راحتی از هیبت و ??رم طراحی بدنه اش هم به خوبی درک کرد. خوشبختانه نه شاسی اش انحرا?? پیدا می کند نه ستون هایش دچار خمیدگی شدید می شود. ترمز ها هم از سیستم ضدق??ل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز در چرخ بهره می برند که در مواقع اضطراری عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان می دهند. کیسه های هوا هم در تصاد??ات شدید محا??ظت از سرنشینان را برعهده دارند. در کل می توان گ??ت در هر زمینه ای که زانتیا امتیاز نگر??ته، مگان سربلند شده است. درون کابین این خودرو تا حد زیادی آرامش را حس خواهید کرد.

 

امتیاز ایمنی: ۴ از ۵

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

سمند

برخلا?? آنچه که به نظر می رسد سمند آن قدرها هم خودروی خطرناکی نیست. تست تصاد?? این محصول وطنی در شرکت مایرای انگلستان انجام شده که درنهایت توانسته خود را چند پله بالاتر از رقبای همرده نشان دهد. البته این نکته را نباید ??راموش کرد که خمیدگی سق?? و رکاب به داخل اتاق می تواند منجر به مجروح شدن سرنشینان بخش جلویی شود (آنچه که هر روز در تصاد??ات سمند می بینیم). ولی خوشبختانه ایربگ در بازه زمانی مناسبی عمل کرده و چون توزیع وزن این خودرو مناسب است، حین تصاد?? عقب آن بلند نمی شود. ضمن اینکه سالم ماندن ستون ها و خرد شدن شیشه جلو باعث شده سمند از سوی شرکت مایر استانداردهای لازم را کسب کرده که از این حیث برتری جزئی را نسبت به پژو ۴۰۵ نشان می دهد. همچنین این سدان با ارتقای استانداردهای جهانی، مو??ق به گذراندن تست های اجباری استاندارد ایمنی کشورهای حوزه خلیج ??ارس (GSO) هم شده ولی اگر در موسسه یوروآن کپ این تست ها انجام می گر??ت، می توانستیم سه ستاره را برای این خودروی ملی متصور باشیم.

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

پژو 206

پژو ۲۰۶ بر خلا?? ظاهرش یکی از ایمن ترین خودروها در آزمایش های گوناگون است؛ تا جایی که توانسته از خيلی رقبای هم رده سبقت گر??ته و به راحتی چهارستاره از پنج ستاره موسسه euroncap را به خود اختصاص دهد! این هاچ بک محبوب در تصاد?? شدید تا کاپوت تخریب می شود اما نکته اینجاست که موتور آن به سمت سطح زمین متمایل شده و به همین دلیل به داخل اتاق ضربه مهلک و زیادی وارد نمی کند. این ویژگی در واقع از مهمترین موارد ایمنی ۲۰۶ محسوب می شود که توانسته آن را در اکثر آزمایش ها سربلند بیرون آورد ضمن اینکه می توان روی ترمزهای ABS و ایربگ آن هم حساب باز کرد. البته تمامی این موارد به این معنا نیست که این هاچ بک از هر تصاد??ی جان سالم به در می برد؛ کناره های ۲۰۶ به خوبی بخش جلویی عمل نمی کنند و اکثر تصاد??اتی که منجر به واژگونی یا خسارات زیاد بوده از این نواحی به آن تحمیل شده اند.

 

امتیاز ایمنی: ۳ از ۵

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

MVM110

ایمنی این خودرو از ماتیز هم بدتر است! کسب دوستاره از پنج ستاره لازم برای ماتیز نشان داد که از این لحاظ به هیچ عنوان نمی توان روی آن حساب باز کرد حال خودتان وضعیت MVM را تصور کنید. در تست های صورت گر??ته مشخص شد علاوه بر اینکه سق?? آن به راحتی هرچه تمام تر خم می شود، درهای آن هم باز شده و احتمال اینکه سرنشین ها به بیرون پرتاب شوند، بسیار بالاست. علاوه بر این، قطعات داخلی بخش جلویی خودرو صدمه شدیدی به سرنشین ها خواهد زد؛ به طوری که آسیب واردشده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز ثبت شده است. در کل از خودرویی در این کلاس و ابعاد آن هم ساخت چین، انتظار بیشتری نمی توان داشت و باید است??اده از آن را به ترددهای شهری محدود کرد.

 

امتیاز ایمنی: ۱ از ۵

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

تندر 90

امتیاز ایمنی تندر ۹۰ (داچیا یا رنو لوگان) در سطح بین المللی سه ستاره است و قطعات داخلی آن طوری طراحی شده اند که هنگام تصاد?? ??شرده شوند. همچنین از آنجایی که مخزن سوخت در ک?? خودرو و به دور از کمک ??نرها قرار گر??ته، برای همین اگر تصاد??ی به طور ناگهانی از عقب آن رخ بدهد کمترین احتمال برای سوراخ شدن آن توسط کمک ??نر وجود دارد. ضمن اینکه وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی عقب، خطر ورود اشیا از صندوق به داخل کابین را محدود می کند. ساختار لانه زنبوری داشبورد هم که از مواد ترکیبی جاذب نیرو ساخته شده در اثر ضربه از جلو، خطر آسیب به زانو را کاهش می دهد. در کل می توان ایمنی این خودرو را در حد برادر بزرگ ترش مگان دانست ولی با توجه به ابعاد و ارت??اع نسبتا زیادی که از سطح زمین دارد در سرعت های بالا با توجه به شتاب مناسب موتور باید کاملا حواس تان جمع باشد.

 

امتیاز ایمنی: ۳ از ۵

 

 

n9h5o8ky5gcunxufbiej.png

 

 

پژو پارس

شاید ??کر کنید به خاطر تشابهات ساختاری و شاسی بین پژو پارس با سمند، این خودرو هم می تواند تا حد زیادی ??شار ناشی از تصاد??ات را د??ع کند که باید گ??ت اینطور نیست! در واقع پژو پارس نقص مهمی دارد که در اکثر تصاد??ات سنگین منجر به صدمات جانی به سرنشینان جلو می شود؛ جایی که احتمال وارد شدن میل ??رمان و پدال ها به داخل اتاق بسیار بالاست. البته قسمت های زیرین این خودرو مثل شاسی و کلا?? بدنه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند ولی بخش های بالایی بدنه چندان استحکام بالایی نداشته و در صورت واژگونی، به نوعی کابین آن مچاله می شود. با اين حال اگر قصد خريد اين مدل پ ژو را داريد، روي نمونه هاي ELX آن ??كر كنيد.

 

امتیاز ایمنی: ۳ از ۵

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پراید 2 از 5 بابا پراید که باید 10 از 5 بگیره این حر??ا چیه:78::78:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...