رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
djsaghy

چهار پردازنده معرکه برای کامپیوتر مخصوص بازی

پست های پیشنهاد شده

[h=2]7df8245c0ab60c2a66f35548e0799ba9_XL.jpg[/h] برای کسب بهترین تجربه در زمینه بازی، باید از سخت‌ا??زارهای مناسب و حر??ه‌ای است??اده نمود. پردازنده، یکی از مهمترین بخش‌های یک کامپیوتر مخصوص بازی محسوب می‌شود و به همین دلیل انتخاب یک پردازنده مناسب، تاثیری شگر?? در زمینه کسب لذت در بازی‌ها به همراه خواهد داشت. در این مقاله سعی داریم شما را با چهار پردازنده که بازده خارق العاده‌ای را ارائه می‌کند، آشنا کنیم.

بسیاری از ا??راد تصور می‌کنند که مهمترین بخش کامپیوتر در زمینه بازی، کارت گرا??یک است. البته هیچ شکی در این موضوع نیست که کارت گرا??یک یکی از مهمترین بخش‌های کامپیوتر بازی خورهاست، اما نباید ??راموش کرد که در اینجا، نقش پردازنده کمتر از کارت گرا??یک نیست و در بسیاری از موارد است??اده از یک پردازنده نا مناسب، می‌تواند از کی??یت اجرای بازی‌ها بکاهد.

در ادامه شما را با چهار پردازنده مخصوص انجام کارهای گرا??یکی از جمله بازی، آشنا خواهیم نمود. در انتخاب این پردازنده‌ها سعی شده تا بهترین پردازنده‌ها از نقطه نظر قدرت و قیمت معر??ی گردند.

[h=2]۱- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای رومیزی از لحاظ قدرت:Intel Core i7-3770K[/h] intelcorei7-2.jpg

این پردازنده یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار بوده و است??اده از آن در سیستم‌های مخصوص بازی، رضایت کاربران را در پی خواهد داشت.

با است??اده از قابلیت اورکلاک می‌‌توان ??رکانس Core i7-3770K را بر روی ۴٫۸ یا ۴٫۹ گیگاهرتز تنظیم نمود. رسیدن ??رکانس به این میزان، بدان معنی است که تجربه انجام بازی بر روی سیستم مجهز به این پردازنده بسیار لذت بخش خواهد بود.

قیمت این پردازنده چیزی حدود ۳۱۹ و ۳۳۹ دلار است که برای یک پردازنده قیمت زیادی است؛ اما اگر قیمت برایتان مهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این پردازنده است??اده کنید.

[h=2]۲- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای شخصی از لحاظ قدرت و قیمت: Intel Core i5-3470[/h] intel-core-i5.jpg

قیمت این پردازنده در مقایسه با ۳۷۷۰K حدود ۱۲۰ دلار ارزان‌تر است. این در حالی است که نتایج بنچمارک این پردازنده خارق‌العاده بوده و در مقایسه با مدل بالاتر تنها ۵ درصد کاهش کارایی دیده می‌شود.

اگر قابلیت انجام اورکلاک برای شما ضروری نیست، هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهید ۳۷۷۰K را خریداری کنید. زیرا اختلا?? قدرت این دو پردازنده در عمل بسیار ناچیز است.

[h=2]۳- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای کامپیوترهای شخصی از لحاظ قیمت: AMD FX-4100[/h] amdfx4100.jpg

از لحاظ قدرت پردازش در زمینه بازی، AMD هیچ گاه نتوانسته به گردپای Intel برسد. اما هرگز نمی‌توان یک پردازنده چهار هسته‌ای اینتل را با قیمتی کمتر از ۱۷۰ دلار خریداری کرد. اینجاست که AMD وارد میدان می‌شود و با ارائه سری پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود با قیمتی کمتر از ۱۷۰ دلار، نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند.

قدرت پردازشی FX-4100 حدود ۴۰ درصد کمتر از Core i5-3470 اینتل است. این بدان معنی است که عملیات رندرینگ در این پردازنده با تاخیر صورت می‌گیرد، اما جای نگرانی نیست زیرا این پردازنده می‌تواند اغلب بازی‌ها را با نرخ ۶۰ ??ریم در ثانیه نمایش دهد، البته ??راموش نکنید که در اجرای بازی‌ها مهمترین نقش را کارت گرا??یک ای??ا می‌کند و در کنار این پردازنده‌ها به یک کارت گرا??یک قدرتمند نیز نیاز خواهید داشت.

[h=2]۴- بهترین پردازنده مخصوص بازی برای دستگا‌های قابل حمل: Intel Core i7 Quad-Core[/h] intelcorei7-3.jpg

چنانچه بخواهید به جای خرید یک کامپیوتر رومیزی، یک لپ‌تاپ تهیه کنید، گزینه‌های انتخابی بسیار کمتری در زمینه پردازنده پیش روی شما قرار دارند. پردازنده Core i7-Quad-Core اینتل، یکی از بهترین پردازنده‌های موجود برای دستگاه‌های قابل حمل است. توان پردازشی این پردازنده بسیار خوب و قابل قبول است و میزان مصر?? انرژی آن در مقایسه با پردازنده‌های دیگر کمتر است. البته اگر تمایل دارید تا یک لپ‌تاپ تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم لپ‌تاپ مجهز به نسل چهارم (Haswell) از این پردازنده را تهیه نمایید. چون در پردازنده‌های هسول مصر?? باتری به مراتب کاهش پیدا کرده است و از طر??ی قدرت گرا??یکی، GPU داخلی پردازنده نیز به مراتب ارتقاء یا??ته است. همچنین ??راموش نکنید که اولترابوک‌ها که در انتهای نام پردازنده آنها حر?? U وجود دارد، به مراتب ضعی??‌تر از پردازنده لپ‌تاپ‌های معمولی هستند که در نام سری آنها حر?? M قرار دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...