رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Mohamad

تاپیک جامع بخش بازی (اخبار بازی ها +نمرات بازی ها +روزشمار بازی )

پست های پیشنهاد شده

[h=1]باکس آرت رسمی عنوان Drive Club منتشر شد:[/h]

به تازگی کمپانی صاحب نام سونی اقدام به رونمایی از کاور نهایی عنوان انحصاری Drive Club کرده است که همچنین اعضای این شرکت در طی اعلامیه اظهار داشتند یک نسخه ی ویژه از این عنوان شبیه ساز رانندگی نیز به صورت رایگان در دسترس مشترکان شبکه ی PS Plus قرار خواهد گر??ت که شما در ادامه میتوانید باکس آرت نهایی این عنوان لانچ کنسول PS4 را مشاهده ب??رمایید:

image_driveclub-22881-2662_0001.jpg

عنوان Drive Club در تاریخ ۱۵ نوامبر در آمریکای شمالی و در تاریخ ۲۹ نوامبر سال جاری در اروپا،بر روی کنسول نسل هشتم شرکت سونی موسوم به PlayStation 4 عرضه می گردد

منبع:گیم??ا

gamefa.com

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
«سلام»

امروز تاپکی رو ا??تتاح می کنیم که از شلوغی بی حد و مرز بخش بازی جلو گیری کنه.

در این تاپیک روز شمار بازی ها اخبار بازی ها و نمره های بازی ها قرار داده میشه از کاربران صمیمانه تقاضا میشه که در این بحث ها شرکت کنند

در این بخش سه چیز ممنوعه

دادن پست اسپم

قرار دادن پست تکراری

نادیده گر??تن نام منبع

 

نمرات برترین بازی ها تا به امروز

the last of us

Naughty Dog

95

 

 

bioshock infinite

Irrational Games

 

93

 

 

company of heroes 2

Relic Entertainment

 

81

 

 

metro last light

4A Games

 

80

 

 

god of war ascension

Sony Santa Monica Studio

 

79

 

 

 

 

hitman absolution

IO Interactive

 

77

 

crysis3

Crytek

 

76

تاریخ انتشار بازی های اینده

watch dogs

Ubisoft Montreal

 

Nov,13,2013

 

 

fifa 14

EA SPORTS

24september

 

 

 

battlfield 4

EA Digital Illusions CE

 

Oct,29,2013

 

 

assissains creed iv

Ubisoft Montpellier

 

Oct,29,2013

 

 

batman arkham origins

Warner Bros. Games Montreal

 

Oct,25,2013

 

 

میشه تاریخ ها رو به خورشیدی هم بگی اط??ا؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]عنوان NFS:Rivals با است??اده از دو پلت??رم PC و PS4،اقدام به ارائه ی نمایش در نمایشگاه Gamescom 2013 کرده است[/h]

nfs-rivals-header-250x71.pngبه تازگی یک تصویر در ??ضای مجازی منتشر شده که درواقع به نظر می رسد عنوان در حال توسعه ی NFS:Rivals با است??اده از یک رایانه ی شخصی و یک کنسول PS4 اقدام به ارائه ی نمایش از دموی رسمی خود در طی کن??رانس شرکت “الکترونیک آرتز??? در نمایشگاه Gamescom 2013 کرده است.

از جمله عناوینی که در طی کن??رانس مطبوعاتی شرکت EA نمایش قابل قبولی و خوبی را ارائه داد،عنوان در حال ساخت استودیو Ghost Games یعنی Need For Speed:Rivals بوده است که به تازگی یک تصویر در ??ضای مجازی منتشر گردیده که به نظر می رسد نمایش دموی این عنوان در کن??رانس مطبوعاتی شرکت EA در نمایشگاه Gamescom 2013 توسط یک PC و یک کنسول PS4 صورت گر??ته که ابتدا نمایش دموی این عنوان بر روی کنسول نسل هشتم کمپانی سونی امتحان شده و بعد از آن،همان نمایش از نسخه ی پورت آن کنسول نیز،بر روی یک رایانه ی شخصی دیگر با پشتیبانی از Windows 7 اجرا گشته است.

عنوان Need For Speed:Rivals در ماه نوامبر بر روی PC,PS3,PS4,X360,X One عرضه می گردد که انتشار این عنوان “ریسینگ??? نیز بر روی کنسول های نسل بعد،تایید شده است.

در ادامه میتوانید تصویر تازه به انتشار رسیده در خصوص این راستا را مشاهده ب??رمایید:

BSSRwBlCUAAFUoA-1.jpgNeed For Speed:Rivals …

[h=3][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]احمق ها همیشه ییروزند/ نمرات درخشان Rayman Legends منتشر شد[/h]

RaymanLegends-610x343-250x140.jpgیکی از چشم نوازترین بازی هایی که قرار است امسال عرضه شود قطعا Rayman Legends می باشد که تا مدتی دیگر دارندگان پلت??رم های PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, PlayStation Vita و pc می توانند به تجربه ی این بازی زیبا بپردازند. حال نیز با نزدیک شدن به زمان عرضه ی بازی، نمرات و نقد های این عنوان هم منتشر شده است که با نگاهی به این نمرات می توان Rayman Legends را یک معجزه ی هنری دو بعدی نامید.

همان طور که می توانید در زیر مشاهده ??رمایید، عنوان درخشان یوبی سا??ت یعنی Rayman Legends که توسط مایکل انسل ساخه شده ، توانسته با دارا بودن گیم پلی بسیار جالب ، طنز شیرین بازی و مراحلی ??وق العاده زیبا به مانند نسخه ی قبل ، همراه با اضا??ه شدن برخی ویژگی های جدید، دل بسیاری از منتقدان را برباید و نمرات درخشانی را از سایت های معتبر و سخت گیر بازی از آن خود کند.

Rayman Legends در تاریخ ۱۲ شهریور به طور رسمی برای پلت??رم های PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, PlayStation Vita و pc عرضه می شود.

نمرات :

Gametrailers 9.1/10

Gamespot – 9/10

GAMEREACTOR Denmark – 9/10

Gamer.no – 9/10

God is a Geek – 9/10

Polygon – 8.5/10

GAMEREACTOR FINLAND – 8/10

GAMEREACTOR NORGE – 9/10

eurogamer – 10/10

Gamesradar – 9/10

thesixthaxis – 9/10

IGN – 9.5/10

Nintendo Life – 9/10

Joystiq – 9/10

Playstation Official Magazine UK – 9/10

Gamer.no – 10/10

videogamer – 8/10

MKGaming – 9/10

edge – 9/10

God is a Geek – 9/10

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]با اسکرین شات هایی جدید از عنوان GTA V همراه شوید[/h]

GTA-V-Franklin-250x156.jpgهمانطور که می دانید تنها ۲۱ روز دیگر تا انتشار رسمی عنوان GTA V مانده است و دارندگان Ps3 و Xbox 360 می توانند دست خود را بر روی عنوان ??وق العاده بگذارند.اما به تازگی کمپانی محبوب راک استار اقدام به منتشر کردن سه اسکرین شات جدید از عنوان GTA V کرده که در ادامه ی مطلب می توانید این تصاویر را مشاهده نمایید.

actual_1377528282.jpgactual_1377126114.jpgactual_1377278282.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]اطلاعاتی جدید از بخش GTA Online منتشر شد[/h]

GTA-Online-banner-3-250x71.jpgاز آنجا که چندی پیش شرکت *R اقدام به رونمایی رسمی از بخش هیجان انگیز GTA Online کرد،اطلاعاتی متعدد در خصوص آن بخش نیز به انتشار رسید اما حال به تازگی یکی از مجلات کشور جمهوری چک مرتبط با صنعت بازی های رایانه ای و ویدئویی اقدام به انتشار جزئیاتی جدید در خصوص این بخش کرده است که شما در ادامه میتوانید با اطلاعاتی جدید در خصوص این راستا همراه شوید.

در اطلاعات منتشر شده توسط این مجله ی کشور اروپایی جمهوری چک،ذکر گردیده است:

  • در طی گیم پلی بازی،میتوان سق?? بسیاری از خودروهای مدرن را برداشت.

  • ??قط علامات خط پایان به همراه مسابقات بر روی نقشه رویت خواهند شد.

  • شما میتوانید مهارت است??اده از اسلحه ها را بهبود و یا به آن استقامت ببخشید.

  • در بخش “منوی شخصیت های موجود در بازی???،امکان س??ارش سازی برخی از بخش های بازی از جمله ماسک،لباس و … در دسترس بازیکنندگان خواهد بود.

  • شما قادر خواهید بود منزل خود را با است??اده از لوازمی از قبیل چوب های گران قیمت،وسایل جانبی ??انتزی،تلویزیون های بزرگ و سایر امکانات موجود،تزئین کنید.

  • شما میتوانید دستگاه ردیابی به خودروی خود نصب کنید ( در صورتی که توسط سایر اشخاص دزدیده می شود و میتوانید با آن دستگاه،خودروی خود را پیگیری کنید ! )

  • ۷۰۰ ماموریت در طی گیم پلی پر ??راز و نشیب و بی قانون GTA Online عطش و انتظار شما را می کشند که شما قادر به تکرار مجدد تمامی مراحل بازی نیز خواهید بود و درواقع تمامی ماموریت های بازی،دارای یک جدول امتیاز بندی بوده است.

  • میتوانید در ازای پرداخت هزینه ای،جاسوس و راننده برای خود استخدام کنید و طعم واقعی یک زندگی را در راستای یک بازی رایانه ای و ویدئویی تجربه کنید.

عنوان GTA V در تاریخ ۱۷ سپتامبر بر روی کنسول های نسل حال حاضر دو شرکت سونی و مایکروسا??ت یعنی PS3,X360 عرضه می گردد که پس از سپری شدن مدت زمان کوتاه از عرضه ی رسمی آن عنوان،بخش GTA Online نیز بر روی آن در دسترس خواهد بود.

“شما همچنین میتوانید تریلر این بخش را مشاهده و دانلود ب??رمایید.???

GTA-Online.jpg♥ Grand Theft Auto Online … ♥

[h=3][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]اطلاعاتی از نسخه ی ویژه و کلکتور GTA V منتشر شد[/h]

actual_13775282821-250x71.jpgاشتیاق برای تجربه ی GTA V ، با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی روز به روز بیشتر می شود و حال Rockstar Games در بروز رسانی جدیدی که برای GTA V داشته اعلام کرده است که کسانی که نسخه های Special یا Collector ( نسخه های ویژه یا کلکتور ) این بازی را خریداری کنند، به DLC و محتویات اضا??ه ای دسترسی خواهند داشت. که می توانید این مزایا را در ادامه مشاهده ??رمایید.

trans.gif

لباس اضا??ی، خالکوبی ها و بیشتر

مایکل ، ??رانکلین و ترور هر کدام توانایی های ویژه و منحصر به ??ردی دارند که می توانید این توانایی ها را ??عال کنید و با انجام دادن ??عالیت های مختل?? دوباره این نوار توانایی های ویژه پر خواهد شد. مایکل یک تک تیرانداز ماهر و خبره می باشد و با دارا بودن قابلیت ویژه ی آهسته کردن زمان در هنگام تیراندازی، می توانید اهدا?? را به راحتی بیشتری انتخاب کنید. ??رانکلین نیز یک راننده ی ماهر با عکس العمل سریع است. توانایی ویژه ی او این اجازه را به شما می دهد که در حالی که در هنگام رانندگی هستید، زمان را آهسته کنید و با این کار می توانید راحت تر از ترا??یک بیرون بیایید و پیچ های سریع داشته باشید. ترور نیز یک دیوانه ی به تمام معناست و توانایی ویژه ی او خشمی را ??عال می کند که باعث می شود با هر ضربه ای که به دشمنان می زند، آن ها آسیب بسیاری ببینند. در نسخه های ویژه و کلکتور بازی، نوار توانایی های ویژه ی این سه شخصیت، ۲۵ درصد سریعتر پر می شود.

لباس اضا??ی، خالکوبی ها و بیشتر

هنگام مراجعه به هر کدام از ??روشگاه های Los Santos و Blaine County، مایکل ، ترور و ??رانکلین، ۲۰ درصد تخ??ی?? ویژه به همراه دسترسی به موارد خاصی که یا در کمدهای شخصیشان است و یا در ??روشگاه ها می باشد دریا??ت خواهند کرد. هر کدام از شخصیت ها لوازم و پوشاک منحصر به ??ردی خواهند داشت که شامل پیراهن، کلاه، ژاکت و مدل موهای ویژه ، موهای صورت و خالکوبی می باشد.

شخصیت های خودتان را در Grand Theft Auto Online س??ارشی سازی کنید، ??قط برای نسخه ی Collector’s Edition

س??ارشی سازی شخصیت ها نیز برای GTA Online تعیین شده است که به شما اجازه می دهد که ظاهر و همه چیز شخصیت خودتان را بسازید. علاوه بر این شما می توانید ??عالیت های روزانه ی شخصیت خودتان را هم س??ارشی سازی کنید. از کارهای غیر قاونی گر??ته تا ورزش کردن همگی بر روی شخصیت شما تاثیر خواهد گذاشت و شما همیشه می توانید آمار رتبه ی مهارت های شخصیتتان را از طریق گیم پلی بهبود بخشید. در نسخه ی Collector’s Edition بازی ، نیکو بلیک در بخش آنلاین قابل بازی می باشد و Claude و Misty هم از Grand Theft Auto III ، در بخش آنلاین بازی حضور خواهند داشت.

سلاح های اضا??ی :

صر?? نظر از این که کدام یک از دو نسخه ی بازی را انتخاب کرده اید، شما بدون هیچ هزینه ای دسترسی به سلاح های گرم ویژه ای مانند ۵۰ Caliber Pistol و the Bullpup Shotgun را خواهید داشت که گزینه های س??ارشی سازی منحصر به ??ردی دارند. شما همچنین دسترسی به چکش را هم دارا خواهید بود که به عنوان یک سلاح بسیار خشن در هنگام نبردهای تن به تن است??اده می شود.

وسایل نقلیه منحصر به ??رد و دارا بودن گاراژ – ??قط برای نسخه ی Collector’s Edition

نسخه ی Collector’s Edition بازی همچنین از یک گاراژ منحصر به ??رد برای ذخیره کردن وسایل نقلیه س??ارشی بهره می برد و همچنین دسترسی به دوچرخه ی ورزشی CarbonRS را هم خواهید داشت. بازیکنان GTA Online همچنین قادر به خرید گاراز و ماشین الکتریکی Khamelion می باشند. که از طریق وب سایت بازی یا تل??ن همراهی که دارید قابل دسترسی خواهند بود.

Grand Theft Auto V در تاریخ ۲۶ شهریور برای پلت??رم های ps3 و xbox 360 عرضه می شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]PAX Prime 2013:سونی قرار است عنوان ها بسیاری از Ps4،Ps3 و Vita را به نمایش بگذارد+inFAMOUS: Second Son نیز پنل اختصاصی خود را دارد[/h]

infamous-6-670x376-250x140.jpgبه تازگی،کمپانی محبوب سونی لیست عنوان هایی که قرار است در مراسم Pax Prime 2013 را به نمایش بگذارد منتشر کرده است و با توجه به این لیست سونی در این مراسم روزهای شلوغی را در پیش دارد.همچنین اعلام شده نسخه ی جدید از سری Infamous با نام inFAMOUS Second Son نیز پنل اختصاصی خود را دارد و برای علاقه مندان به این عنوان در دسترس می باشد.در ادامه ی مطلب می توانید لیست تمامی بازی ها را مشاهده نمایید.

PlayStation 4 Games

  • Killzone: Shadow Fall
  • inFAMOUS Second Son
  • #DRIVECLUB
  • Knack
  • Octodad: Dadliest Catch
  • Hohokum
  • Warframe
  • DiveKick
  • Contrast
  • Blacklight: Retribution
  • Res0gun

PlayStation 3 Games

  • Gran Turismo 6
  • BEYOND: Two Souls
  • Puppeteer
  • Ratchet & Clank: Into the Nexus
  • rain
  • Batman: Arkham Origins
  • Diablo III
  • CounterSpy

PlayStation Vita Games

  • Killzone: Mercenary
  • Tearaway
  • Batman: Arkham Origins Blackgate
  • Fez
  • Spelunky
  • Doki Doki Universe
  • Hohokum
  • Flower
  • Kickbeat
  • Dragon Fantasy Book II
  • Terraria
  • Lone Survivor
  • Metrico
  • Luftrausers
  • Proteus
  • Atomic Ninja
  • BIT.TRIP Presents Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien
  • Rayman: Legends
  • TxK
  • Real Boxing

همچنین که در گذشته نیز اعلام شد شرکت محبوب ناتی داگ نیز در این نمایشگاه پنل مخصوصی خواهد داشت و نمایشی جدید از عنوان The Last Of Us را به عموم نشان خواهد داد.همچنین که در بالا نیز اشاره شد عنوان بدنام:??رزند دوم نیز در این نمایشگاه پنل اختصاصی خود را خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]گزارش: Space Hulk: Deathwing با «انریل انجین 4» توسط Streum On Studio در دست ساخت می باشد[/h]

 

 

با توجه به پستی در NeoGAF اینطور که معلوم است سازنده عنوان E.Y.E Divine Cybermancy استودیو Streum On Stuido پروژه ای با نام Space Hulk: Deathwing در دست ساخت دارد.

space-hulk-deathwing-report.png

 

این بازی شوتر اول شخص از موتورگرا??یکی «اَنریل انجین 4» است??اده می کند و این عنوان به شکلی تصور شده است که به بازیکن تجربه ای منحصر به ??رد از جنگ های ??ضایی منتقل خواهد کرد.

منبع:dbazi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گرا??یک Watch Dogs برای PC خیره کننده خواهد بود

همانطور که می دانید شرکت های Ubisoft و Nvidia با یکدیگر قراردادی بسته اند تا بازی های بزرگ Ubisoft توسط Nvidia بر روی پلت??رم PC با ا??کت ها و کی??یت بالایی عرضه شود.برای مثال تا کنون بازی هایی که شامل این قرارداد می شوند شامل Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist ( که از تکنولوژی +HBAO این شرکت است??اده می کند) می باشد و علاوه بر آن Assassins Creed IV : Blackflag نیز از بازی های این قرار داد می باشد.به تازگی نیز اعلام شده است که عنوان Watch Dogs از بازی هایی می باشد که از این قرارداد پیروی می کند.تاکنون گ??ته نشده است که در این بازی از چه نوع تکنولوؤی ای بر روی PC است??اده خواهد شد.

به نظر شرکت Ubisoft نمی خواهد که ??رقی بین کنسول های نسل آینده و PC به وجود آید به همین دلیل سعی بر است??اده ی از گرا??یک بالا بر روی این پلت??رم دارد.عنوان Watch Dogs که یک عنوان Open World می باشد در تاریخ 19 نوامبر در آمریکای شمالی برای کنسول های نسل حاضر و آینده منتشر خواهد شد ( با اینکه عرضه ی PS4 در آمریکای شمالی تاریخ 15 نوامبر می باشد.)

WatchDogsArt.jpg

منبع:پردیس گیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

??روش 9 میلیون دلاری Humble Origin Bundle

اگر از طر??داران بازی های مستقل (Indie) باشید، حتما با باندل های سایت HumbleBundle.com آشنایی دارید. این سایت که ??عالیت خود را از سال 2010 و با هد?? کمک به سازمان های خیریه آغاز کرده است، بازی های مستقل را در قالب یک باندل با امکان قیمت گذاری دلخواه توسط خریدار، به ??روش می رساند. با این حال بخش اعظمی از شهرت امروزه ی این سایت به عرضه ی بازی های شرکت THQ با قیمت بسیار ارزان برای جلوگیری از ورشکستگی این شرکت محبوب بر می گردد، امری که در نهایت م??ید واقع نشد و به ??روش لایسنس بازی های THQ انجامید. پس از این ات??اق، دیگر شرکت های بازیسازی نیز به عرضه بازی های خود از این طریق علاقه مند شده و باندل های کوچک و بزرگ بسیاری از طریق این سایت به ??روش رسیدند. حال در حالی که تنها کمتر از 4 روز تا اتمام مهلت خرید جدید ترین باندل این سایت یعنی Humble Origin Bundle باقی مانده است، آمار و ارقام منتشر شده از ??روش 9 میلیون دلاری این باندل خبر می دهند. این باندل بازی های Burnout Paradise: The Ultimate Box, Crysis 2 , Dead Space, The Sims 3, Mirror’s Edge, Dead Space 3 Medal of Honor, Command & Conquer: Red Alert 3 - Uprising ,Populous و Battlefield 3 را برای پلت??رم های Steam و Origin شامل می شود. بالاترین رکورد قیمت نیز تا این لحظه، متعلق یک خریدار با مبلغ پرداختی 10,000 دلار می باشد که در نوع خود، رقم بسیار بالایی به نظر می رسد. شما نیز می توانید هم اکنون با مراجعه به آدرس این سایت، باندل خود را با قیمت دلخواه خریداری نمائید.

Humble_origin_bundle2.jpg

منبع:پردیس گیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]یازده آچیومنت مخ??ی عنوان Grand Theft Auto V لیک شد[/h]

20130825_grand_theft_auto_5_gta1-250x73.jpgبا نزدیک شدن به عرضه ی عنوان GTA V،به شکل چشم گیر و قابل توجهی اخبار مرتبط با این عنوان ا??زایش یا??ته که پس از آنکه چندی پیش شرکت Rockstar اقدام به نشر آچیومنت های این عنوان کرد،با توجه به آن اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده یازده عدد از آن آچیومنت های اعلام شده مخ??ی بوده است که به تازگی این آچیومنت های مخ??ی لیک شده که در ادامه میتوانید مشاهده ب??رمایید:

Welcome to Los Santos:

  • You repo’d a car and raced it through the heart of a sun-soaked metropolis.

A Friendship Resurrected:

  • With friends like this who needs enemies?

A Fair Day’s:

  • It’s time for a little getaway.

The Moment of Truth:

  • You have uncovered the truth about Brad.

To Live or Die in Los Santos:

  • Completed the final mission.

Diamond Hard:

  • You cleaned out Vangelico to pay back Martin Madrazo.

Subversive:

  • You stole an experimental super weapon from Merryweather… and gave it back.

Blitzed:

  • You performed a classic blitz play.

Small Town, Big Job:

  • You made a big impression at the Paleto Bay Chicken Festival.

The Government Gimps:

  • You recovered sensitive information from a highly defended federal building.

The Big One!:

  • This ain’t no dream no more.

عنوان Grand Theft Auto V یکی از موردانتظار ترین عناوین Open_World چند سال اخیر به حساب می آید که شرکت مطرح Rockstar با وعده هایی که در راستای این عنوان منتشر کرده است،میتوان شاهد یک زندگی واقع گرایانه در یک بازی رایانه ای بود که درواقع عرضه ی این عنوان به تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی ( مصاد?? با ۲۶ شهریور ) بر روی کنسول های PS3 و X360 موکول یا??ته که همچنان هیچ خبری از نسخه ی PC این عنوان نبوده و از هم اکنون شمارش معکوس به منظور انتشار این عنوان آغاز گردیده است.

“شما همچنین میتوانید لیست آچیومنت های کامل این عنوان را مشاهده ب??رمایید.???

20130825_grand_theft_auto_5_gta1.jpgGrand Theft Auto V …

[h=3][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Yakuza Ishinبه احتمال زیاد در انحصار Ps4 می باشد،۹ سپتامبر منتظر رونمایی از این عنوان باشید

 

عنوان Yakuza Ishin چند روز گذشته توسط پوستری بلند بالا بر جلوی یکی از ساختمان های معرو?? ژاپن معر??ی شد و سگا هم اعلام نکرد که این عنوان برای چه پلت??رم هایی منتشر خواهد شد.اما به تازگی خانم Ayana Tsubaki که در عنوان قبلی این بازی نیز حضور داشته است اعلام کرده است که در این عنوان نیز حضور خواهد داشت و توضیحاتی را در رابطه با پلت??رم مقصد این عنوان داده اند .در ادامه ی مطلب می توانید توضیحات تکمیلی را مشاهده نمایید.

ایشان امروز در حساب شخصیشان به زبان محلیشان توضیحاتی از این بازی را داده اند که ما این توضیحات را برای شما قرار می دهیم اما ترجمه ی کامل این مطالب موجود نیست و تنها قسمتی از آن ترجمه شده است.

セガ??????見??????れ??????ん??????り??????ー????????????如???最新情報??? 「??????如???維新?????????۳DS????????????。???ん??????期待??????切ら?????????ード。ソニー?????????義???貫????ゲームショー???維新最新ムービートレーラー????????????話題??????????????????出?????????????????????ん?????????( ; ; )

— 椿姫 彩???(慢心??????) (@ayanatsubaki) August 26, 2013

 

 

???????????????・・・???ラシ??????よ・・・ ???ード???発表????????????????話???時???スタッフ???ん???۹??????指を出?????????気??????る???・・・۹月????????????۹日?????????・・・۹月۹日????????????・・・???

 

— 椿姫 彩???(慢心??????) (@ayanatsubaki) August 26, 2013

 

ترجمه ای که از دو نظر ایشان در آمده این است که این عنوان به هیچ وجه برای ۳DS نخواهد آمد و این بازی بر روی پلت??رمی خواهد آمد که “به توقعات مردم خیانت نکند???.در توییتر اول نیز می توان متوجه شد که گ??ته شده است این عنوان متعلق به سونی می باشد.در نظر دوم نیز اعلام شده است که این عنوان در تاریخ ۹ سپتامبر به طور رسمی معر??ی خواهد شد.این تاریخ دقیقا روزی است که Sony Computer Entertainment ژاپن وآسیا یک کن??رانس مخصوص را برای آسیا برگزار خواهد کرد که در این روز نیز انتظار میرود تاریخ عرضه ی کنسول Ps4 در آسیا نیز مشخص شود.

منبع:گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]آیا عنوان TitanFall بر روی کنسول PlayStation 3 در حال توسعه است؟[/h]

 

titanfall-062813-250x71.png یکی از مهم ترین نکاتی که در طی چند روز اخیر مطرح شده،عرضه ی عنوان TitanFall بر روی کنسول های نسل ه??تم و هشتم کمپانی ژاپنی سونی بوده است که درواقع پس از انتشار یک ویدئو از مصاحبه ی رئیس استودیو Respawn،تصویری در خصوص توسعه ی کیت نسخه ی PS3 این عنوان منتشر شده که این تصویر با صراحت بیانگر تایید عرضه ی این عنوان بر روی کنسول PS3 می باشد.

پس از آنکه چندی پیش استودیو Respawn اقدام به رونمایی از عنوان در حال توسعه ی خود با نام TitanFall کرد،تنها پلت??رم های مقصد این عنوان کنسول های نسل ه??تم و البته نسل هشتم شرکت مایکروسا??ت به همراه رایانه های شخصی اعلام شد که درواقع در طی چند روز اخیر،یکی از مهم ترین نکاتی در صنعت گیم مطرح شده،عرضه ی عنوان TitanFall بر روی کنسول های PS3 و PS4 بوده که پس از آنکه چندی پیش رئیس استودیو Respawn چراغ سبزی را به منظور عدم انحصاری ماندن این عنوان شوتر نشان داد،حال به تازگی یک تصویر از مصاحبه ی اعضای این تیم در راستای موضوع انتشار عنوان “تایتان??ال??? بر روی کنسول های کمپانی سونی منتشر شده که این تصویر بیانگر توسعه ی کیت نسخه ی PS3 می باشد.

در ویدئو تازه به انتشار رسیده،اعضای استودیو Respawn سعی داشتند به نویی پاسخگوی سوالات طی?? کثیری از بازیکنندگان و انتظاران عنوان TitanFall مبنی بر “آیا این عنوان بر روی کنسول های PlayStation عرضه می گردد؟!??? باشند که درواقع در دقیقه ی ۲ و ۳۸ ثانیه این ویدئو،نکته ای جالب به چشم خورده که در این لحظه میتوان شاهد کیت کنسول PS3 ( زیرا به صورت عمودی بوده ) به همراه چند مانیتور و حضور کنترلر DualShock 3 در این بین بود.

تا به این لحظه،عنوان TitanFall در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شرکت EA بر روی پلت??رم های PC,Xbox 360,Xbox One عرضه می گردد که به احتمال ??راوان،توسعه ی این عنوان برای کنسول های کمپانی سونی نیز در دستور کار استودیو Respawn قرار گر??ته است.

شما در ادامه میتوانید این تصویر مرتبطه را مشاهده ب??رمایید:

I1h1eLG.png

منبع:گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]مدیران Gamestop،یک PS4 و ه??ت بازی را به صورت رایگان دریا??ت خواهند کرد[/h]

ps4-gift-250x72.jpgبه تازگی،وبسایت پرمخاطب Gamestop اعلام کرده است که مدیران این وبسایت در زمان انتشار Ps4،یک نسخه از این کنسول به همراه ه??ت بازی را دریا??ت خواهند کرد.در ادامه ی مطلب می توانید مشاهده نمایید این ه??ت عنوان چه می باشند.

همچنین یک منبع معتبر نیز اعلام کرده است که این ه??ت عنوا شامل Killzone: Shadow Fall, NBA 2k14, FIFA 14, Battlefield 4 و Need for Speed: Rivals و عنوان های دیگر می باشند که در روز لانچ Ps4 در اختیار مدیران و کارمندان به صورت رایگان قرار خواهد گر??ت.

PlayStation4 در تاریخ ۱۵ نوامبر در آمریکای شمالی و استرالیا،و در تاریخ ۲۹ نوامبر نیز در اروپا منتشر خواهد شد.

ps4-gift1.jpg

[h=3][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]تصاویر جدید از عنوان The Crew منتشر شد[/h]

The-Crew-Banner-250x71.jpgبه تازگی شرکت نامدار Ubisoft در ??عالیت های جدید خود اقدام به انتشار تصاویری جدید از عنوان The Crew کرده است که بدون هیچ گونه توضیح خاص دیگری،شما را دعوت به مشاهده ی این تصاویر میکنیم:

یک تصویر هنری از عنوان The Crew??? …

image_the_crew-22916-2749_0001.jpgحضور اتومبیل هایی از قبیل “لامبورگینی،پورشه،کامرو اس اس و…??? بر جذابیت این تصویر هنری ا??زوده است.

تصاویری از محیط داخلی عنوان The Crew???

image_the_crew-22914-2749_0007.jpgThe Crew _ Picture 1

image_the_crew-22914-2749_0004.jpgThe Crew _ Picture 2

image_the_crew-22914-2749_0001.jpgThe Crew _ Picture 3

image_the_crew-22914-2749_0002.jpgThe Crew _ Picture 4

image_the_crew-22914-2749_0005.jpgThe Crew _ Picture 5

image_the_crew-22914-2749_0006.jpgThe Crew _ Picture 6

در عنوان نسل بعدی The Crew تجربه ی یک دنیای بسیار گسترده از شهرها و عوامل بسیار پیچیده رضایت بازیکنندگان را با اطلاع یا??تن از ویژگی های این عنوان به همراه داشته که یقینا این عنوان بزرگ،در سال ۲۰۱۴ میلادی،دربی از سیر عناوین خیره کننده در سبک Racing را بر روی کنسول ها و سیستم عامل های نسل بعد می گشاید و در هر صورت از آن میتوان به عنوان یک بازی تمام عیار نام برد که اینبار برای تجربه ی این عنوان برخلا?? سایر عناوین،می بایست به ??کر خرید کنسول های نسل بعد و مهیا ساختن کنترلر های آنان بود …

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ین خانه آشناست، اما… | نقد و بررسی بازی Gone Home:

را میتوان یک اثر جدید و همزمان یک اثر معمولی خواند. بی شک چنین عنوانی، چیز معمولی در بین بازیهای ویدئویی که هرساله شاهدشان هستیم نیست و از طر??ی دیگر این بازی چیزهایی را رو می???کند که پیش از این در بازیهای ویدئویی نداشتیم. از یک طر?? “بازی??? نیست و طر??ی دیگر “بازی??? هست. Gone Home یک اثر بسیار خوب است اما هویتی ندارد. بین یک بازی ترسناک و یک ادونچر تجربی در نوسان است. خانه ی بسیار خوبی است، ???روح??? ندارد اما روح دارد…

 

250px-Gone_Home.png

سازنده : The Fullbright Company

طراح : Steve Gaynor

پلت??رم : PC / Mac / Linux

سبک : ادونچر تجربی

تاریخ انتشار : ۱۵ آگوست ۲۰۱۳

* شدیدا پیشنهاد میشود، قبل از خواندن این مطلب، بازی را انجام دهید ( واقعا میگویم)

سال ۱۹۹۵ ، کیتی دختری ۲۰ ساله،‌ پس از یک اروپاگردی نسبتا طولانی، به خانه باز می???گردد اما خانه ای که حالا هیچ کس در آن سکونت ندارد. هیچکس پیام صوتی کیتی را دریا??ت نکرده و مسلما هیچ کس هم منتظرش نیست. چه بر سر خانه و اهالی اش آمده است؟ این چیزی است که شما باید به دنبالش بگردید. من Gone Home را یک نمونه ی اولیه صدا میزنم. این بازی یک نمونه ی اولیه از بازیهای هنری است که تعدادشان در زمان حال هم کم است و احتمال میرود در آینده هم با همین محدودیت تعداد، باقی بمانند. میخواهم بگویم وجود بازیهای چون Gone Home برا “هنر??? خطاب کردن صنعت بازیهای ویدئویی لازم است اما این نمونه ی اولیه ی ما که برخلا?? انتظار بارش را به مقصد هم میرساند، میتوانست خیلی بهتر از چیزی الان هست باشد. GoneHome-2013-08-20-01-16-27-81.jpgاتاق سم، به طرز آشکاری برای همه ی کسانی که در دهه ۹۰ میلادی به دنیا آمده اند آشناست

 

 

داستان سم، به وضوح داستان اصلی بازی ماست. خواهر پانزده ساله ی کیتی که پس از ورودمان به خانه، با پیدا کردن وسایلش یا هرچیز مربوط به او، جورنالش را با صدای خودش میشنویم. صداگذاری ??وق العاده ی سم را حتما باید بگویم، چون خیلی بیشتر از انتظار یک بازی مستقل است. پس از یک کم پیش روی در بازی کم کم دستتان می آید که سم انسان مت??اوتی بوده و تصمیم هایش و سلایق و علایقش را به شما معر??ی میکند. این نوع روایت، کار بسیار سختی است که Gone Home به بهترین شکل این راه را میرود اما … این همه داستان پردازی و است??اده ی بسیار از مضامینی چون رابطه ی والدین با ??رزندان یا مثلا ر??تار پرخاشگرانه یا انزواطلبانه ی نوجوانان در حال بلوغ، اما به چیزی ختم می???شود که اصلا در خور این همه مقدمه چینی نیست. روایت مشکل ندارد، اینجا مشکل از داستان است. یعنی سارا دختری است که ??کر میکند ارتباط با هم جنسش در وجودش است و هیچکس درکش نمیکند، بعد یک روز او و عشقش با هم ??رار میکنند؟ آیا این همه ریزه کاری برای رسیدن به همین م??هوم بسیار ساده انجام شده است؟ این همه برای باز کردن در اتاق زیر شیروانی معطل میشویم، انتظار دیدن چه چیزی را داریم؟ یک جسد؟ یک جسم متلاشی شده یا یک انسان زنده که میخواهد حقیقت را بگوید؟ نه ما این همه وقت منتظر یک نامه بودیم که میخواست بهمان بگوید :??? خواهر عزیزم، من ??رار کردم!???. حی?? نیست این همه کار جدی و بسیار ??وق العاده ی مقدمه چینی را برای گ??تن همچین چیزی تل?? کرد؟ نمیگویم که “باید??? در زیر شیروانی با جنازه ی حلق آویز شده ی سم روبرو میشدیم، اما چیزهای بهتری هم بود؛ نبود؟

GoneHome-2013-08-21-23-18-19-36.jpgتری ( پدر)، جان (مادر)، سم و آن که ایستاده ، کیتی است

 

از مقدمه چینی Gone Home برای پایان بازی گ??تم. بازهم یک کار ??وق العاده ی دیگر و بازهم یک اتلا?? بد دیگر. پدر و مادر خانواده، را میتوان از خواندن دست نوشته ها و تعامل با اشیا شناخت. با توجه به اینکه همه چیز پراکنده است و ممکن است هرکس، به طرز خودش به این آیتم ها دسترسی پیدا کند، نحوه ی جایگذاری این وسایل و نامه ها، استادانه کار شده است. بسیار با سلیقه و البته پر از اشیای اضا??ی. بیشتر این اشیای اضا??ی برای ایجاد حس نوستالژی دهه نودی است و باید بگوییم که واقعا هم کار کرده. این خانه و همه اشیا و ابزارش، بسیار آشنایند. ممکن است مخاطب امریکایی بیشتر بتواند این احساس را پیدا کند اما بعضی چیزها هستند که از مرز ??رهنگ ها و کشورها هم رد میشوند و میتوان از دیدارشان در این خانه لذت برد. مشکل اینجاست که هیچکدام از اینها، – نه آن شناخت پدرومادر و نه این اشیا- نقشی در داستان اصلی ما یعنی داستان سم و لونی ای??ا نمیکنند. روایتهای بسیار خوبی هستند، هیچ شکی نیست؛ اما کاربرد ندارند. به اینها اضا??ه کنید نادیده گر??تن – به تمام معنی- کیتی شخصیت تحت کنترل ما و داستان بسیار گنگ اسکار، عموی پدر خانواده. GoneHome-2013-08-26-10-57-41-61.jpg??قط نوستالژی…

 

صراحتا میتوان گ??تن ۸۰ درصد کسانی که Gone Home را بازی کنند، هیچی از ماجرای سروته بسته ی اسکار، نخواهند ??همید؛ پس از اتمام بازی، خودتان میپرسید، آن کتابهای جن گیری و آن قطع شدن برق ها همه دود؟ بله، همه دود. چرا که وقتی کلید اتاق شیروانی پیدا شد، دیگر قرار نیست مخاطب ما برود دنبال یک داستانی که هیچی ازش نمیداند برود. مقدمه چینی برای روبرویی با یک ماجرای احضار ارواح و یا هرچیز دیگری به عالی ترین شکل ممکن جلو میرود اما باز هم هیچ برداشتی از آن شکل نمیگیرد. یک داستان روحی بدون روح؟ یا یک خانه ی روحی بدون روح؟ حالا اگر Gone Home را بازی کردید باید بگویید بالاخره اسکار را میشناسید یانه؟ اما جالب است، میان این روایتهای بلااست??اده، ناگهان ( واقعا بصورت ناگهانی) داستان تری از همه چیز جالب تر میشود. داستان نویسنده ای که کتابهایش ??روش نمیکند، بررسی اینکه پدر او چه نقشی در ا??سردگی اش داشته و تلاشهای عاجزانه اش برای جلوگیری انزواطلبی ??رزندش. اینها واقعا برای من جالب تر از چندین و چند داستان دیگر است. لا اقل چیزی از تویشان در می آید. یا مثلا داستان مادر خانواده، که البته پرداختی به اندازه ی تری ندارد اما خب، بازهم به همان ر??تار پدر برمیگردد که میگوید، سردی پدر یک خانواده میتواند مادر را به بیگانگان علاقه مند کند! در کنار همه ی اینها، ای کاش Gone Home از پازلهای بیشتری هم است??اده میکرد و ??قط به پیدا کردن رمز کمد بسنده نمی???کرد. اینطوری میشد وقت بیشتری را هم در بازی گذراند و مخاطب هم بیشتر و بیشتر با بازی درگیر میشد و بازی کمتر به یک داستان تعاملی تشبیه می???شد. راستی، این را میخواستم بگویم. اواخر بازی بودم که ناگهان به خودم گ??تم، من که این همه راه با کیتی دنبال سم گشتم، اما هنوز یک ذره هم اورا نمیشناسم. Gone Home خیلی با داستان سم سرگرم میشود و اصل قرار دادن آن، باعث میشود از شخصیتی که کنترلش را داریم غا??ل بمانیم. حتی اتاقی از کیتی وجود ندارد که لااقل مارا با خلق و خوی اش آشنا کند. پس از کیتی چیزی نمیماند جز یک دوربین که البته در کوله پشتی اش یک کارت شناسایی هم دارد. GoneHome-2013-08-21-23-19-00-43.jpgبازگشت به خانه

 

اما، Gone Home با وجود همه ی اینها، بازی بسیار خوبی است. احساسات را برمی انگیزد و کاری میکند که -شاید- با رادیکال ترین ا??راد جوامع گذشته -و شاید هم امروزی- ارتباط برقرار کنیم و برایمان مهم شوند و میگوید، اینکه بالاخره عشق مهم است و آدم بودن. اما برای این کار تمام تلاشش را خرج نمیکند؛ با اینکه حر??ش را نص??ه نیمه هم که شده میزند، اما خیلی از چیزها را ناگ??ته میگذارد و خیلی چیزها را پنهان میکند و اینطوری است که داستانهای ??رعی گنگ میشوند. غیر از این بود Gone Home به یکی از برترین بازیهای تمام عمرمان تبدیل میشد. راستی شما تا حالا برای استریت ??ایتر با کسی دوست شده اید؟!

Gone-Home.jpg

منبع:سایت بسیار عالیه(گیم??ا)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گیمزکام امسال 340,000 بازدید کننده داشت، “سرنوشت??? بهترین بازی شد

 

گیمزکام امسال توانست با شکستن رکورد های سال پیش شهرت این نمایشگاه را به حد یکی از بزرگ ترین همایش های کامپیتور و بازی های رایانه برساند.

gamescom_header_975x285.jpg

امسال در حدود 340,000 ن??ر از 88 کشور مختل?? دنیا از نمایشگاه گیمزکام 2013 دیدن کردند که نسبت به سال قبل 23 درصد ا??زایش داشته است، همچنین شایان ذکر است که برای اولین بار در طول تاریخ این نمایشگاه، دو کنسول نسل بعدی میزبان این همایش بودند.

در نمایشگاه امسال 400 چهره شناخته شده از 635 غر??ه مربوط به 40 کشور مختل?? حضور داشتند، شش هزار خبرنگار از 61 کشور برای تهیه گزارش نیز حضور داشتند که نسبت به سال پیش 15 درصد ا??زایش آمار حساب میشود.

تعداد 170 محصول توسط کارشناسان مربوطه ثبت شد که 64 تای آن برای جوایز گیمزکام در اختیار داور ها قرار گر??ت. عنوان شوتر و معرو?? بانجی یعنی “سرنوشت??? (Destiny) توانست در کنار چهار جایزه دیگر برنده بهترین نمایش در گیمزکام شود. در زیر میتوانید یک نمودار ساده از آمار امسال و مقایسه آن با سال پیش را مشاهده کنید.

 

  • تعداد بازدید کنندگان
    امسال: 340,000 | سال پیش: 275,000
  • تعداد بازدید کنندگان تجاری
    امسال: 29,600 | سال پیش: 24,500
  • تعداد بازدید کنندگان بین المللی
    امسال: 88 کشور | سال پیش: 83 کشور
  • تعداد غر??ه ها
    امسال: 635 | سال پیش: 600
  • ??ضای نمایشگاه
    امسال: 140,000 متر مربع | سال پیش: 140,000 متر مربع
  • تعداد محصولات جدید
    امسال: 400 | سال پیش: 330
  • خبرنگار ها
    امسال: 6,000 | سال پیش: 5,200
  • خبرنگار های بین المللی
    امسال: 61 کشور | سال پیش: 54 کشور
  • بازدید کنندگان ??ستیوال گیمزکام
    امسال: 120,000 | سال پیش: 120,000

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]:ما دیگر بیشتر از این تجربه های آ??لاین ارائه نمی کنیم:[/h]

شرکت Electronic Arts در حال دور شدن از بازی های آ??لاین است.مدیر عملیاتی این شرکت،آقای Peter Moore در طی صحبت با Engadget در Gamescom این موضوع را اعلام کرد.

 

وی اظهار داشت:

ما شاهد بیشتر و بیشتر شدن بخش آنلاین روی بازی ها هستیم و ما بازی را از سوی EA منتشر نخواهیم کرد که آ??لاین باشد و این ات??اق نخواهد ا??تاد.

وی توضیحاتی بیشتر در مورد اینکه بازیکن ها می خواهند بیشتر آنلاین باشند و در بخش های چند ن??ره حضور داشته باشند از روند بازی مطلع باشند هم داد.

وی باز هم تکرار کرد که ما دیگر تجربه آ??لاین ارائه نخواهیم کرد.همچنین در ادامه مصاحبه و گ??نگو آقای Moore گ??ت:

حق دسترسی رایگان به ??رانچایز ها به عنوان یک بازی هم از برنامه های ما است و این برای Electronic Arts موضوع مهمی است.

اگر بخواهیم نگاهی به ??رانچایز های بزرگ EA بیندازیم می توانیم از عناوینی چون Star Wars, Battlefield, Dragon Age, Mass Effect, Command & Conquer, Madden و The Sims یادی کنیم.

منیع:سایت بسیار خوبه گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برخی از نمرات عنوان Lost Planet 3 منتشر شد;یک محیط یخ زده !:

 

 

 

از آنجا که به انتشار عنوان Lost Planet 3 بر روی پلت??رم های PC,PS3,X360 نزدیک می شویم،نمرات و نقد منتقدین در خصوص این عنوان منتشر می شود که حال به تازگی ۴ نمره ی دیگر در خصوص این عنوان در ??ضای مجازی از سوی منتقدین مطرح صنعت بازی های رایانه ای از قبیل IGN,Joystiq و… منتشر گردیده که در ادامه میتوانید این نمرات نسبتا خوب را مشاهده ب??رمایید:

 

Polygon – ۷/۱۰

Joystiq – ۲٫۵/۵

IGN – ۶٫۲/۱۰

Videogamer – ۵/۱۰

“چندی پیش نیز مجله ی ژاپنی Famitsu،نمره ی ۳۳ از ۴۰ را به این عنوان اهدا کرده بود.???

عنوان Lost Planet 3 در تاریخ ۲۷ آگوست در آمریکا و در تاریخ ۳۰ آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در اروپا رسما توسط کمپانی Capcom بر روی پلت??رم های PC,PS3,X360 عرضه می گردد.

20130515_lost_planet_3_4-1.jpgLost Planet 3 …

 

منیع:سایت خوبه گیم??ا

ویرایش شده توسط behnam81
؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]آیا کنسول Xbox One در تاریخ ۸ نوامبر عرضه می گردد؟:[/h]

با توجه به یک ایمیل به بیرون درز پیدا کرده از سوی یکی از منابع نزدیک به خرده ??روش Walmart،به نظر می رسد کنسول نسل هشتمی Xbox One در تاریخ ۸ نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی دقیقا یک ه??ته زودتر از انتشار رسمی کنسول PS4،عرضه می گردد.

 

از آنجا که چندی پیش شرکت مایکروسا??ت اقدام به تاخیر تاریخ عرضه ی رسمی کنسول Xbox One کرد،اما حال به تازگی با توجه به یک ایمیل به بیرون درز پیدا کرده توسط یکی از منابع نزدیک به خرده ??روش گمنام Walmart،به نظر می رسد کنسول Xbox One برای راه اندازی در تاریخ ۸ نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی دقیقا یک ه??ته زودتر از انتشار کنسول نسل هشتم کمپانی سونی موسوم به PlayStation 4 در بازارهای جهانی،آماده شده است.

لازم به ذکر است،در طی ایمیل بدست آمده،ذکر شده این جزئیات در یک کن??رانس تل??نی به منظور مشخص ساختن تاریخ عرضه ی رسمی کنسول Xbox One بدست آمده است.

از سوی دیگر نیز،کنسول PS4 در تاریخ ۱۵ نوامبر در ایالت متحده ی آمریکا عرضه می گردد.

شما همچنین میتوانید یک تصویر منتشر شده در خصوص این راستا را مشاهده ب??رمایید:

original.jpgآیا این تصویر صحت کا??ی را خواهد داشت؟!…

منبع:گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]Halo 4: Game of the Year توسط مایکروسا??ت تایید شد:[/h]پس از مطرح شدن شایعاتی مبنی بر عرضه ی Halo 4 GOTY Edition، روز گذشته مایکروسا??ت رسما تایید کرد که این نسخه ی ویژه ی Halo 4 عرضه خواهد شد تا بتوانید نسخه ی اصلی بازی را در کنار بسته های الحاقی (DLC) این بازی تجربه کنید.

 

چند روز پیش IGN اعلام کرد که مبنی بر تصویری که از یک منبع ناشناس به دست آن ها رسیده، نسخه ی Halo 4 Game of the Year در ماه اکتبر با قیمت ۵۰ دلار برای X360 عرضه خواهد شد در حالی که در صورت خریداری محتوای اضا??ه ی آن به علاوه نسخه ی اصلی بازی، بایست مبلغ ۸۰ دلار را بپردازید.

halo-4-goty-editionpng-e93f51-610x306.jpg

اما پس از مطرح شدن این شایعه، مایکروسا??ت به سرعت اقدام به تایید عرضه ی این نسخه کرد و طی بیانیه ای در مورد آن چنین گ??ت:

بازی Halo 4 Game of the Year Edition در ماه اکتبر (مهر ماه) ارائه خواهد شد. عرضه ی این نسخه برای طر??دارانی است که می خواهند از این بازی لذت ببرند و نسخه ی اصلی این بازی تحسین شده را که پاییز سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود را، در کنار بسته های الحاقی آن تجربه کنند. ما همچنین روز یکشنبه طی یک لایو استریم اطلاعات جدیدی از Halo Global Champions منتشر خواهیم کرد.

نسخه ی Game of the Year بازی Halo 4 دارای محتوای بیشتر زیر خواهد بود:

 

  • Halo 4
  • Spartan Ops Season 1
  • رمز عبور ورود به نقشه های نبرد
  • باندل Halo 4 Champions
  • امتیازات منحصر به ??رد مربوط به نسخه ی Special Edition یا نسخه های پیش خرید شده

بازی Halo 4 پاییز سال گذشته به طور انحصاری برای کنسول Xbox 360 عرضه شد و مو??ق به رسیدن به ??روش قابل قبول و تحسین بسیاری از منتقدان شد!

[h=3]منبع:گیم??ا[/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[h=1]Take-Two:مقصر دانستن خشونت بازی ها باعث سرپوش گذاشتن بر مشکلات واقعی می شود:[/h]

تاکنون صحبت های متعددی از اشخاص زیادی در رسانه ها درباره ی خشونت بازی های ویدئویی شنیده اید. ناشر اصلی بازی Grand Theft Auto ، شرکت Take-Two طی یک سری صحبت هایی از بازی های ویدئویی در برابر صحبت های کلانتر شهر لوئیزیانا د??اع کرد. این شخص ادعا می کرد که بازی Grand Theft Auto در کشتار های اخیر نقش داشته است. در ادامه با صحبت های Take-Two همراه باشید.

 

Take-Two طی بیانه ای به CNN گ??ته است:

نسبت دادن چنین ات??اق هایی به بازی هایی که جنبه ی سرگرمی دارند، بار ها با تحقیقات متعددی رد شده است. با این کار شما بر مشکلات واقعی سر پوش می گذارید.

این بیانیه در جواب تحقیقات در حال انجام مرگ زن ۸۷ ساله ای در لوئیزیانا داده شد. با توجه به مدارک و مستندات این زن توسط یک بچه ی ۸ ساله کشته شده است. کلانتری شهر هیچ انگیزه ای را برای این قتل نمی بیند. اما اظهار داشت که ممکن است ??عالیت های شخصیت بازی Grand Theft Auto IV مصوب چنین ات??اقی در دنیای واقعی شده است.

کلانتری محل در این باره می گوید:

درسته که انگیزه انجام این کار در حال حاضر نامعلوم است، اما محققان دریا??تند که مظنون نوجوان دقایقی قبل از وقوع قتل بازی ویدئویی را بر روی PS3 انجام داده است. این بازی Grand Theft Auto IV نام دارد. یک بازی واقع بینانه که ترویج دهنده ی خشونت است و جوایزی را برای کشتن مردم در نظر می گیرد.

این پسر با مجازات رو به رو نخواهد شد. زیرا طبق قوانین لوئیزیانا کودکان زیر ۱۰ سال از مجازات های کی??ری معا?? هستند. در پایان لازم به ذکر است که در ماه ژانویه رئیس جمهمور آمریکا باراک اوباما دستور است تا درباره ی روابطی که بین خشونت بازی های ویدئویی و وخشونتی که در دنیای واقعی وجود دارد، تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

منبع:گیم??ا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برترین ipهای جدید نسل ه??تم

 

files_articles_16755630[946d091a0670bca59602b36ab624989a].jpg

S.T.A.L.K.E.R. Series

موضوعات آخرالزمانی از آن دست موضوعاتی هستند که علاوه بر اینکه مخاطبان خاص خود را دارند، پتانسیل زیادی نیز برای تبدیل شدن به یک اثر هنری خاص و گیرا در قالب ??یلم،کتاب،انیمیشن و... را دارا هستند. هنر هشتم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همیشه حضور برخی عناوین با چنین تم و استایل محبوبی را در این هنر و یا صنعت شاهد بوده‌ایم. یکی از این عناوین S.T.A.L.K.E.R است. عنوانی که می‌توان آن را بی اغراق نقطه عط??ی در طراحی و پیاده سازی اتمس??ری گیرا در یک بازی کامپیوتری دانست! آنطور که سازنده با نگاه عمیق و ویژه بر جو و اتمس??ر حاکم بر بازی آن را تبدیل به یکی از ارکان اصلی بازی می‌کند! این اتمس??ر و ??ضا سازی آنچنان ک??ه ترازو در تعامل و تعادل بازی را به ن??ع خود تمام می‌کند که مخاطب، چشم خود را بر گیم پلی نچسب و باگ های ??راوان بازی، برای هر چه بیشتر ماندن در این اتمس??ر می بندد!

ساخت S.T.A.L.K.E.R ابتدا در سال 2001 توسط استدیو اکراینی GSC Game World کلید خورد، که بعد از چند نوبت تاخیر به کل ساخت آن متوق?? و کم کم نام این عنوان به ??راموشی سپرده شد. تا اینکه بلاخره بعد از پیدا شدن ناشر و تغییرات عمده در موتور بازی، در سال 2007 شاهد رونمایی از اولین سری این بازی با عنوان Shadow of Chernobyl بودیم. اولین نکته ای که در S.T.A.L.K.E.R به شکل محسوسی به چشم می آمد اتمس??ر و ??ضای آپوکالیپتیک بازی بود که از همان ابتدا بی پروا به یقه مخاطب چنگ می‌ انداخت! گیم پلی نچسب، پرایراد و البته بسیار سخت بازی نیز کمک محسوسی در احساس غریبی مخاطب نسب به بازی می‌کرد، و البته از آنجا که مقصد S.T.A.L.K.E.R پلت??رم PC بود، از نگرانی ها پیرامون گیم‌پلی بازی کمی کاسته می‌شد. داستان S.T.A.L.K.E.R اشاره تلمیحی به رمان "ت??ریح کنار جاده" اثر برادران "استروگاتسکی" داشت! رمانی که "آندری تارکو??سکی" (??یلم ساز بزرگ روسی) نیز بر اساس آن در دهه ه??تاد ??یلمی با همین عنوان ساخت بود!

GSC Game World با اقتباس هایی از همین رمان و البته داستان های کوتاه دیگری از برادران "استروگاتسکی" و تل??یق آن ها با وقایع چرنوبیل داستان و دنیای بازی را خلق کرد. داستانی که حکایت از انسان هایی دارد که در چرنوبیل بحران زده و آلوده گر??تار شده اند و برای بقاء به گروه های مختل?? تقسیم شده و برای زندگی با یکدیگر و البته موجودات جهش یا??ته می جنگند! همانطور که مشخص است S.T.A.L.K.E.R عنوانی در ژانر پَسا رستاخیزی است که البته مانند سایر آثار متعلق به این ژانر، داستانی ??لس??ی و پیچیده ندارد، اما با خلق اتمس??ری گیرا و مجذوب کننده کاستی های خود را جبران، و بیشتر تعلق خاطر خود را به این سبک نشان می‌دهد. اما پیاده سازی چنین دنیای پر تنش و خاصی هنر اصلی GSC Game World بود. این استدیو خوش ذوق اکراینی با کمک گرا??یک هنری بی نظیر، توانست گام بلندی در طراحی اتمس??ر یک بازی رایانه ای بر دارد. گامی که شاید استدیوی Black Isle در دوارن طلایی خود با سری Fallout سعی بر انجام آن داشت! یکی دیگر از نقاط قوت S.T.A.L.K.E.R علاوه بر گرا??یک بازی، است??اده از تکنیک های گرا??یکی بود که است??اده از آن ها چندان متداول نبود. در سال هایی که تکنولوژی DX10 به نظر می‌رسید ??قط یک نام، محض خالی نبودن عریضه باشد و اکثر گیمران و سازنده ها آن را خالی از تکنولوژیی نو و بدیع می‌دانستند، این GSC Game World بود که توانست از معدود امکانات DX10 به خوبی است??اده کند و آپشن های گرا??یکی را به بازی اضا??ه کند که تا آن زمانPC گیمران نامی از آن ها نشنیده بودند! بی اغراق می‌توان گ??ت S.T.A.L.K.E.R تنها عنوانی بود که در نسل ه??تم از DX10 به طور تمام و کمال است??اده کرد. بعد ار عرضه Shadow of Chernobyl استالکر طر??دارن بسیار زیادی پیدا کرد که اکثر آن ها شی??ته جو و اتمس??ر گیرای دنیای بازی شده بودند. این بار GSC Game World طر??دارن را ه??ت سال معطل نگذاشت و یک سال بعد از نسخه اول، عنوان دوم سری را با نامClear Sky ، که مقدمه ای بر عنوان اول بود را منتشر کرد و در سال 2010،Call of Pripyat تکمیل کننده سه گانه S.T.A.L.K.E.R بود. سه گانه S.T.A.L.K.E.R از لحاظ گرا??یک و گیم پلی ??رق محسوسی با یکدیگر نداشتند و بیشتر بازگو کننده داستان ها و ات??اقات مختل?? پیرامون دنیای بازی بودند. اما دنیای بازی آنقدر جذابیت های خاص خود را داشت که هیچگاه S.T.A.L.K.E.R به ورطه تکرار گر??تار نشد. با تمام این اوصا??، S.T.A.L.K.E.R عنوان بی نقصی نبود و ایرادات و مشکلات خاص خود را داشت؛ نبود بودجه و امکانات کا??ی، کوچک بودن تیم سازنده و بهینه نبودن موتور و وجود باگ های ??راوان در بازی همه از علت هایی بودند که بال های S.T.A.L.K.E.R را برای تبدیل شدن به یک شاهکار چیدند! اما نقطه تعالی S.T.A.L.K.E.R در نسل ه??تم بازی های رایانه ای کجاست؟

مهمترین دلیلی که می‌توان برای مو??قیت S.T.A.L.K.E.R با تمام ایرادات خود آورد اینجاست که این عنوان رکن اصلی در طراحی یک بازی رایانه ای را به وجود آورد. اتمس??ر دقیقاً نقطه طلایی ای که باعث شد مخاطب آنچنان در دنیای بازی پرتاب شود که گیم پلی سخت و باگ های بی شمار بازی را قسمتی از سختی های دنیای واقعی خود بداند. S.T.A.L.K.E.R نگاهی جدید و نو و البته شگر?? را به طراحی اتمس??ر یک بازی انداخته و آن را تبدیل به یک المان اصلی کرد. در حاله حاضر سرنوشت ساخت ادامه S.T.A.L.K.E.R بعد از چندین بار دست به دست شدن نام تجاری عنوان، مشخص نیست، اما نکته ای که در حال حاضر مهم است،تاثیراتی است که S.T.A.L.K.E.R بر بازی های رایانه ای گذاشته؛ نمونه این تاثیرات عناوینی مانند Metro 2033 هستند. در آخر باید گ??ت هر تعداد S.T.A.L.K.E.R دیگری در نسل های بعد با کی??یت چند برابر ساخته شود، بی شک سه گانه S.T.A.L.K.E.R نسل ه??تم جاودانه خواهد ماند.

files_articles_90420229[9881ce45bdd274d3d36b99cfdc759eb6].jpg

Company of Heroes Series

در نسل ه??تم بازی های رایانه ای،PC گیمران در هر سبکی هم که با کمبود بازی مواجه بوده باشند، قطعاً در سبک استراتژی نه تنها هیچ کمبودی احساس نکردند بلکه شاهد حضور عناوین قدرتمندی نیز در این سبک بودند! حضور پر رنگ بلیزارد و انتشار نسخه دوم Starcraft محبوبش، حضور قدرتمند عناوین سری توتال وار، بازگشت مو??ق بعضی از عناوین قدیمی مانند Red Alert و ظهور عناوین جدید مانند Company of Heroes همه و همه عیش مخاطبان پلت??رم PC و طر??داران این ژانر را کامل کرد. مسئله مهم در ظهور این عناوین در نسل ه??تم از جایی است که با روی کار آمدن کنسول های نسل حاضر و بی توجه شدن سازندگان به عنصر خلاقیت و مدیریت مخاطب، چنین ذهنیتی در حال شکل‌گیری بود که ر??ته ر??ته بساط عناوینی در سبک های استراتژی نیز بر چیده خواهد شد! از نمونه این بی توجهی‌ها از طر?? ناشران را می‌توان به یوبی سا??ت اشاره کرد که برخی سازنده‌های خلاق خود در سبک استراتژی مانند استدیو Massive که سازنده عنوان مو??ق World in Conflict در نسل جاری بود را درگیر پروژه هایی مانند Assassins Creed و FarCry کرد! اما روی دیگر سکه ناشران و استدیوهایی بودند که همچنان موتور خلاقیت آن‌ها روشن و در حال کار بود. در این بین زمانی که به نظر می‌رسید آبی از بلیزارد برای معر??ی یک ??رانچایز جدید گرم نمی‌شود، این استدیوی خوش آوازه Relic بود که با انتشار Company of Heroes نشان داد،خوب بلد است به غیر از Warhammer 40.000 محبوب خود عنوان مو??ق دیگری نیز بسازد!

بعد از منسوخ شدن سری محبوب Commandos دیگر کمتر بازی در سبک استراتژی همزمان(RTS) نگاه دقیقی به مقوله جنگ جهانی دوم داشت. سازنده ها ترجیح می‌دادند برای نشان دادن ابعاد جدیدی از جنگ جهانی دوم یک بازی اول شخص بسازند؛ اما سبک اول شخص نیز به سرعت در نگاه و تعامل با جنگ جهانی دوم به ورطه تکرار نزدیک شد و با عرضه عنوانی مانند Call of Duty2 به کل اشباع شد، طوری که خود سازنده نیز به این نتیجه رسید چیز دیگری برای بازگو کردن و نشان دادن از جنگ جهانی دوم باقی نمانده. اما در سال 2006 relic با Company of Heroes بعدی جدید و نو را از جنگ جهانی دوم به مخاطب نشان داد. مثال بارز این نگاه بدیع مرحله اول بازی بود. برای اولین بار بود که گیمری نبرد سواحل نورماندی را از دید یک بازی استراتژی همزمان تجربه می‌کرد. همان مرحله اول بازی،Company of Heroes به مخاطب نشان می دهد که رقیبی سر سخت برای تمام عناوین استراتژی همزمان است. جدا از نگاه مت??اوت relic به مقوله جنگ جهانی دوم، به مَدد سال ها تجربه این استدیو در ساخت بازی در این سبک،Company of Heroes عنوانی بود که استراتژی عمیق و و??ادار به ریشه ها را ارائه می‌کرد. گیم پلی بازی با مهارت مخاطب کاملاً در ارتباط بود و امکان نداشت که پیشبرد مراحل متنوع بازی با کمک همین مهارت ها قند در دل هر استراتژی بازی آب نکند. اما خوب، نکات مثبت و تحول های Company of Heroes به همین نکات بسنده نمی‌شد.یکی دیگر از این تحولات که بسیار نو به نظر می‌رسید گرا??یک بازی بود. در سال‌هایی که عادت داشتیم با دیدن زپلین‌های محبوب با آن استایل گرا??یکی خاص Red Alert ذوق کنیم و یا عادت به دیدن زرگ‌های رنگارنگ Starcraft داشتیم، هضم گرا??یک ??وق العاده بالای Company of Heroes برایمان سخت بود.Company of Heroes روح تازه ای به استایل گرا??یکی بازی استراتژی دمید.گرا??یکی ??وق العاده زیبا و واقع گرایانه که حتی نزدیک به برخی عناوین اول شخص و سوم شخص آن دوران بود! در واقع در مورد گرا??یک Company of Heroes می‌توان اینطور گ??ت راهی که Creative Assembley با سری توتال وار در حال نزدیک شدن به آن بود،Relic با Company of Heroes یک شبه آن را پیمود. Company of Heroes با متای 93 و دریا??ت یازده جایزه و رتبه و دو عنوان بهترین بازی سال از سایت های IGN و Gamespy در کنار خود کلمه بزرگی به نام "شاهکار" را به ثبت رساند و خط نشانی برای همه RTS های موجود کشید! رقیب سر سختی که باید جدی گر??ته شود. Relic بعد از چیزی نزدیک به ه??ت سال شمار دوم Company of Heroes را در سال جاری عرضه کرد. قسمت دوم بازی با تمام خوبی هایی که داشت، نتوانست مانند شماره اول خوش بدرخشد. در واقع Company of Heroes 2 تکرار تمام نقاط مثبت و خوبی‌های شماره اول بود و آنطور که انتظار می‌ر??ت چیز جدیدی، لااقل به اندازه تاخیر ه??ت ساله به بدنه این ژانر اضا??ه نکرد و رگه‌هایی نازک از دلسردی را بر دل هوادارن بر جای گذاشت. اما با تمام این شرح و بسط‌ها شمار دوم نیز عنوانی مو??ق و در خور تقدیر است، که در این وان??س‌های تبدیل شدن تمام قصۀ بازی ها به جنگ های مدرن و تخیلی این دلخوشی را تلقین می‌کند که عنوانی وجود دارد که همچنان روایت گر داستان های حماسه سازان دومین جنگ جهانی باشد.

files_articles_24643128[f7b6c98edeb51565a3a91e47c876680f].jpg

Assassin's Creed Series

در مو??قیت سری Assassin’s Creed شکی نیست. هم توانست به ??روشی نجومی دست پیدا کند و هم براحتی خود را در دل مخاطبین جا کرده و بسرعت مقبول واقع شود. نسخه‌های اولیه سری (مخصوصا دو نسخه ابتدایی) بشدت درگیر کننده از آب در‌آمده بودند؛ داستانی علمی/تخیلی/تاریخی به همراه جذابیت‌های عضویت در ??رقه‌ای مخ??ی و ??رو ر??تن در نقش کاراکترهای بشدت کریزماتیک، چون الطائیر و اتزیو پشتوانه‌ی داستانی آثار را تامین می‌کرد؛ و گیم‌پلی برجسته و متنوع سری که ر??ته ر??ته شاخ و برگ بیشتری ‌می‌یا??ت و با عرضه‌ی هر نسخه حر?? تازه‌ای برای گ??تن داشت، سطح انتظارات را بالا می‌برد و همین عامل باعث شد این عنوان خیلی زود به یکی از استانداردهای بازی‌های ماجراجویی تبدیل شود. این عوامل همگی دست به دست هم دادند تا هم تازه واردان به دنیای بازی‌های رایانه‌ای را تحت تاثیر قرار دهند، و هم توجه کهنه‌کاران این سبک را جلب کنند. زمان عرضه‌ی اولین نسخه‌ی سری هم دلیل دیگری بر مقبولیت و مو??قیت چشمگیر و آنی‌اش بود. در سال 2006 و در غیاب کهنه‌کاران این سبک چون Prince Of Persia و Legacy Of Kain، Assassin’ Creed محصولی بود که همگان سالها تشنه‌‌ی عرضه‌اش بودند. مخصوصا داستان جالب و اشارات به موضوع تازه رونق‌ یا??ته‌ی ??رقه‌های مخ??ی و قدرتمند و گردانندگان پشت پرده‌ی دنیا که نقل محا??ل و اپیدمی ??راگیر شده بود، باعث شد آغاز داستان سری مثل توپ صدا کند و حتی ا??راد نا‌آشنا به دنیای اینگونه سرگرمی‌ها را هم به سوی خود بکشد. اگر بشود داستان این سری را در یک کلمه خلاصه کرد، بدون شک آن یک کلمه "عظیم" خواهد بود. سیل اشارات و گریزهایی که در باب مسائل مختل?? مذهبی، سیاسی، ماوراء الطبیعه و ... زده می‌شد ??راتر از پردازش یک بازی رایانه‌ای بود و عرضه‌ی هر نسخه جدید، این اشتیاق برای یا??تن حقیقت و درک م??اهیم و وقایع بازی اوج می‌گر??ت. اما تقریبا بعد از عرضه‌ی شماره‌ی دوم، مزه‌ی سود هنگ??ت و درآمدی که از شیب نمودارهای صعودی ??روش سری بدست می‌آمد به مزاج حامیان و سازندگان خوش آمد و تمرکز را از "منسجم نگه‌ داشتن سیر داستانی پیچیده" به "دوشیدن هرچه بیشتر IP" تغییر داد و بعد از مدتی، محصولات جانبی و متنوع که شامل بیش از چندین نسخه‌ی ??رعی، رمان، داستان‌های مصور، نسخه‌هایی سازگار با کنسول‌های قابل حمل (حتی گوشی‌های تل??ن همراه)، ??یلم‌های کوتاه، انیمیشن‌ها و محصولات خرده و جانبی دیگر که همگی دربردارنده‌ی نکته‌ و سرنخی از داستان کلی و پیچیده Assassin’s Creed را در خود داشتند، آغاز شد. با این عمل IPای که زمانی جذاب و منحصر ب??رد بود خیلی زود مثل طاعون در هر سو به چشم می‌خورد. و عنوانی که زمانی همچون گوهری بکر و منحصر ب??رد بود به طور غیر قابل تحملی عامه‌پسند و اصطلاحا "دم‌دستی" شد. شروع همه چیز از آنجا بود که Patrice Désilets (کارگردان سه‌گانه‌ی Prince Of Persia: Sands Of Time) بعد از اتمام کارش بر سه‌گانه، پیشنهاد به کار بر روی عنوانی تازه از سری PoP دریا??ت کرد. اما عنوانی که قرار بود به نسخه‌ای جدید از سری PoP تبدیل شود ر??ته ر??ته به چیزی تبدیل میشد که اصلا شبیه دنباله‌ای برای یک شاهزاده نبود اما یقینا عالی بود. به همین دلیل نامش به Assassin’s Creed تغییر یا??ت و دنباله PoP به ??راموشی سپرده شد. این ایده‌ی کوچک با توانایی‌های Patrice Désilets و حمایت‌ها و مدیریت مناسب تهیه کننده‌اش Jade Raymond به خوبی گسترش یا??ت و به یکی از شگ??تی آ??رینان ابتدای نسل بدل گشت. کی??یت بصری ??وق‌العاده، توجه ??راتر از باور به جزئیات و خلق اتمس??ری تازه و بی‌بدیل از دوران جنگ‌های صلیبی در کنار موسیقی متن شاهکار و استادانه‌ی Jesper Kyd همگی ??راموش نشدنی بودن آغاز این سری را بیمه کردند. در این سری برای اولین بار شاهد مبارزات روان و سریع با شمشیر و تیغه‌(های) مخ??ی بودیم. شهرهایی با وسعت بالا و جزئیات باور نکردنی در اختیارتان بود تا از تک تک بناهایش بالا بروید و زندگی ساکنانش را ازنزدیک مشاهده کنید. تاثیر اعمالتان را در شکل گیری داستان حس کرده و وادار به حل تک تک معماها و پی بردن به کوچکترین نکات داستانی شوید. روایت مناسب داستان تا آخر مخاطب را مشتاق پی‌گیری وقایع می‌کرد و بالاخره می‌توانستیم در زمان س??ر کنیم و با شخصیت‌های تاثیرگذار مختل?? که بی‌شک به یاد ماندنی‌ترینشان "لئوناردو داوینچی" بود، آشنا شویم. شاید سیاست ‌های سود جویانه‌ی سازندگان آزار دهنده باشد و باعث شده باشد تا آن لذت عمیق و همیشگی را از داستان شخصیت‌های سری نبریم اما لیست بلند بالای نوآوری‌ها و امکانات جدید اضا??ه شده در هر نسخه‌ از بازی تا اینجای کار مقبولیت و ??روش تصاعدی‌اش را تامین کرده و بدون شک تا آینده‌ای نه چندان نزدیک شاهد عرضه‌ی نسخ‌هایی تازه از این IP منحصر ب??رد خواهیم بود.

files_articles_962827[74aa5afb75400a7565bc4b1a9c835d69].jpg

inFamous Series

این??یمس را می‌توان یکی از سری های مظلوم این نسل دانست. عنوانی که از همان ابتدا بدون هیاهو وارد بازار شد و بدور از ??ضاسازی ها توانست نظر مخاطب را جلب کند! Sucker Punch را همگان با سری Slycooper می‌شناسند. بازی ای که این استدیو در ساخت و توسعه آن کاملا مو??ق بود و به همین واسطه طر??داران بی‌شماری برای خود دست و پا کرد. اما در نسل ??علی SP سراغ IP جدیدی ر??ت تا مهارت خود را در دیگر عرصه ها بسنجد! 2009 سالی بود که IP جدید این استدیو متولد شد و با وجود تبلیغات ضعی?? توانست جای پای خود را س??ت کند. "این??یمس" مجموعه ای از نوآوری ها در قالبی آشنا بود. سبک Open world را همه می‌شناسند و از محبوبیت بالایی بین بازیبازان برخوردار است. اما تجربه ای که این??یمس از این سبک به ما ارائه داد، با تمام تجربه های قبلی مت??اوت بود. این??یمس جزو اولین تجربه هایی بود که دنیای open world را بگونه ای نوین در سه بعد ارائه می‌داد؛ بالا ر??تن از هرچیزی که تصورش را بکنید! هر دیوار یا ساختمانی که در جلوی رویتان سبز می‌شد دیگر حکم مانع را نداشت بلکه موقعیتی استراتژیک برای برتری یا??تن در مبارزات به شمار می‌ر??ت. علاوه بر این همین مکانیزم باعث تقویت جنبه پلت??رمینگ در بازی شده بود. بازی ای که در سبک جهان باز بود و از این نظر ات??اق تازه ای به شمار می‌ر??ت. البته محدودیت هایی نیز وجود داشت اما در آن زمان تجربه ای تازه و نسبتا کامل بود. یکی از ویژگی هایی که باعث متمایز شدن بازی نسبت به دیگر آثار بود، نوع روایت و ??ضای خاص داستانی بود. داستانی ابر قهرمانی که ایده و شروع آن تکراری وبه نوعی کلیشه‌ای بنظر می‌رسید اما روایت و پیشروی داستان، سبکی نوین بود. در کنار اینها اتمس??ر خاص دنیای بازی نیز بسیار جلب توجه می‌کرد. شهری ویران شده با ??ضایی سرد و ا??سرده که به شیوه خاص SP به تصویر کشیده شده بود. Zeke، دوست صمیمی و همیشه همراه Cole تا حدودی بار طنز و شوخ طبعی بازی در این دنیای آخرالزمانی را به دوش می‌کشید و انصا??ا هم شخصیت پردازی آن به مانند کاراکترهای دیگر، جذاب و منحصر به ??رد بود. یکی دیگر از نوآوری های این??یمس، سیستم انتخاب خوب و بد آن بود که در بخش هایی از داستان با انتخاب هایی روبرو می‌شدیم که کاملا در تضاد هم بوده و انتخاب هریک تاثیر خاص خود را در ادامه بازی داشت بطوریکه در نهایت، شخصیت اول با توجه به انتخابهایتان در طول بازی تبدیل به یک قهرمان یا شخصی من??ور می‌شد! نسخه اول با تمام کاستی ها مخصوصا در بخش گیم پلی، توانست با نوآوری های خود شروع مو??قیت آمیزی برای سری باشد. سال 2011 نسخه دوم بازی عرضه شد و با توجه به مو??قیت عنوان نخست، دیگر انتظار ها از بازی بالا بود و نگاه ها به سمت نسخه دوم بود. داستان بازی مرتبط به نسخه اول بود و اشاراتی به آن در بازی نخست شده بود. اما این بار بازی در شهر جدیدی پیگیری می‌شد. البته بیشتر، ت??اوت در نام ها بود و ??ضای شهر به آن صورت ت??اوتی با نسخه اول نداشت. inFamous2 پیشر??ت های چشمگیری در بخش گیم پلی نسبت به نسخه اول به خود دیده بود و تنوع قابل قبولی داشت. برخی از شخصیت های جدیدی که به این نسخه اضا??ه شدند در حد انتظار ظاهر نشده و گاها اضا??ی بودنشان کاملا حس می‌شد. inFamous با ارائه دوعنوان اصلی در این نسل توانست در میان دیگر انحصاری های سونی جای خود را پیدا کند و به یکی از بازی های محبوب تبدیل شود. مطمئنا طر??داران cole macgrath را به عنوان ات??اقی تازه و شیرین در نسل ه??تم بازی های رایانه ای به یاد خواهند داشت.

files_articles_68068026[a0b7495ca01c22164d2d2041d3098045].jpg

Dead Space Series

بدون هیچ شکی میتوان گ??ت که سبک Survival – Horror یکی از معدود سبکهایی است که کمتر سازندهی بزرگی به سوی آن قدم برمیدارد و وجود انگشت شمار بازیهای بزرگ در این سبک به خوبی گویای این مسئله است. با سپری شدن نسل ششم بازیهای رایانهای و عرضه عناوین مو??ق و بزرگی همچون Resident Evil 4 انتظار میر??ت که سازندگان بیشتری در بازیهای خود، از المان‌های سبک ترس است??اده کنند اما چنین چیزی هیچوقت عملی نشد و با شروع نسل ه??تم بازی‌ها، سرنوشت تازه‌ای برای بازی های رایانه‌ای رقم خورد. میل به سودآوری و کسب درآمدهای چند صد میلیون دلاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ را به سمت سبک اکشن هدایت کرد و همین امر عرصه را برای سبک‌هایی چون Survival-Horror تنگ‌تر و تنگ‌تر کرد. با ??رارسیدن سال 2008 در حالی که سیل عظیمی از بازی‌های اکشن در بازار و ??روشگاه های بازی سرازیر شده بودند شرکت Electronic Arts برخلا?? جهت آب حرکت کرد و با ساخت و گسترش عنوانی ترسناک خود را بیش از پیش در دل مخاطبانش جای داد. این عنوان که هم اکنون از آن به عنوان Dead Space یاد می‌شود از همان ابتدای کار برای ترساندن بازیکنان تا سرحد مرگ گسترش یا??ته بود که به دنبال همین هد?? به عنوانی کم‌نظیر در سبک خود تبدیل شد. به لط?? تجربه خوب و توانایی مناسب تیم سازنده بازی، اولین گام با قدرت تمام برداشته شد و Dead Space با بازخوردهای خوب و مثبتی از سوی سایت‌ها و مجلات مختل?? رو به رو شد. عنوان ترسناک EA که مسیری متمایز از دیگر عناوین ترسناکی چون Silent Hill در پیش گر??ته بود بیش از هر چیز دیگری بر روی ترس لحظه‌ای تمرکز داشت که همین امر موجب جذب مخاطبان بیشتر برای این عنوان شد. خوشبختانه تیم سازنده با داشتن دیدگاهی تک ب??عدی به سوی نسل ه??تم حرکت نکرد و تنها به جنبه ترس بازی چشم ندوخت و با گسترش دیگر المان‌های آن همچون گیم‌پلی، صداگذاری، گرا??یک و ... باب تازه‌ای را بر روی انبوه طر??داران این سبک گشود. پس از مو??قیت شماره اول وقت آن رسیده بود تا بار دیگر رعب و وحشت در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به پاخیزد و آرامش را از بازیکنان سلب کند. پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های مختل?? چیزی نگذشت که دومین شماره از سری Dead Space معر??ی شد و بسیاری از طر??داران این IP محبوب را تشنه‌تر از گذشته ساخت. سرانجام Dead Space 2 در سال 2011 عرضه شد و توانست به مو??قیتی در حد و اندازه نسخه اول دست یابد. شماره دوم که ادامه‌ای بر داستان آیزاک کلارک ( Isaac Clarke ) بود از همان ابتدای کار به قصد ر??ع نواقص گذشته و پا نهادن به بعد دیگری از ژانر وحشت وارد میدان شد و برای دیگر رقیبان خود خط و نشان کشید. برخلا?? نسخه قبلی که ترس آن تماما لحظه‌ای بود و ریشه‌ها و اعتقادات بومی در آن جای چندانی نداشتند در نسخه دوم جنبه دیگری از ترس ( ترس روانی ) نیز وارد بازی شده بود که چندان هم تکامل یا??ته نبود و تنها در چند صحنه آن خلاصه می‌شد. هرچند این شماره تغییرات رو به رشدی را بر خود دیده بود اما کاهش میزان ترس بازی از سوی طر??داران این سری مورد پسند قرار نگر??ت و به دنبال همین موضوع Dead Space 2 و تیم سازنده بازی اعتراضات و انتقاداتی را شنیدند و پذیر??تند. با وجود اینکه انتظار می‌ر??ت Dead Space 3 به عنوان حسن ختام این سری از دیگر شماره‌های این سری بسیار ترسناک‌تر و قوی‌تر باشد اما اخباری پیرامون تغییر سیاست شرکت Electronic Arts در قبال این بازی منتشر شد که مخاطبان این سری را در بهت و حیرت ??روبرد. برخلا?? ت??کر اکثر بازیکنان و طر??دران این سبک و بازی که ??کر می‌کردند با عنوانی به شدت ترسناک و پایبند به اصالت رو به رو خواهند شد Electronic Arts ثابت کرد که حتی در بهترین شرایط ممکن نیز امکان زمین خوردن یک IP بزرگ وجود دارد. پس از مدت‌ها اخبار و نمایش‌های ناامید کننده و به دنبال آن سیل عظیمی از انتقادات و اعتراضات بازیکنان، Dead Space 3 عرضه شد و همان طور که انتظار می‌ر??ت نقدها و بازخوردهای من??ی این عنوان پرونده سری Dead Space را برای همیشه (حداقل تا مدتی طولانی) بست. با وجود اینکه شماره سوم این سری یک عنوان Survival-Horror اصیل نبود و مشکلات و نقاط ضع?? زیادی داشت اما هیچ‌گاه باعث زیر سوال ر??تن ارزش این سری بزرگ و شرمندگی تیم سازنده آن نشد. به هرحال با وجود اینکه تیم سازنده این سری انتقادات زیاد و گوناگونی را شنیده و در مسیر ساخت Dead Space با موانع زیادی رو به رو شده است اما همچنان با ساخت 3 عنوان ترسناک جایگاه خاصی در سبک Survival-Horror پیدا کرده است. عناوینی که به راحتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از بهترین‌ها در سبک خود و یکی از برترین‌ها در نسل ه??تم یاد کرد.

files_articles_23240125[6479ec7e12fa171501f515aa89ea8ac7].jpg

Heavy Rain

سالانه تعداد زیادی بازی توسط استدیوهای گوناگون ساخته شده و به مرحله انتشار می‌رسند، اما ??قط تعداد اندکی از آنها مو??ق به جلب نظر بازیباز ها می‌شوند. این دسته را اغلب بازی هایی تشکیل می‌دهند که سعی در ارائه ساز و کاری تازه و خارج از ??رمول همیشگی دارند. البته آثاری نیز وجود دارند که با است??اده درست و به اندازه از المان های ثابت و همیشگی بازی ها، مو??ق به ارائه تجربه ای استاندارد و جذاب از همان ??رمول های تکراری می‌شوند. در چنین ??ضایی، بازی هایی که سعی در شکستن کلیشه ها دارند، با برخورد های دوگانه ای روبرو می‌شوند. اولین اثر دیوید کیج در نسل کنونی برای پلی استیشن 3 پس از سال ها انتظار در سال 2010 عرضه شد که آنرا را می‌توان در این دسته گنجاند و حتی می‌توان آنرا سرآمد اینگونه بازی ها دانست.HR را می‌توان یکی از مت??اوت ترین IPهای این نسل قلمداد کرد که شاید نتوان آنرا در قالب سبک های معمول و دسته بندی های همیشگی گنجاند. شما نمی‌توانید بگویید بازی یک action-adventure است یا حتی نیست! چیزی که خود کیج بعنوان سبک بازی از آن نام برده Interactive drama است که بخش هایی از ان شامل ادونچر و جستوجوگری می‌شود، بخشی شامل صحنه های QTE و مقداری هم به گ??توگو بین شخصیت ها اختصاص دارد. همانطور که می‌بینید در HR شاهد معجونی تازه از المان های گوناگون هستیم که تا بحال در کمتر بازی‌ای نمونه آنرا و با این کی??یت دیده ایم. وجود ویژگی های گوناگون از یکنواختی گیم پلی کاسته است. البته تمام تمرکز و جدیت بازی در داستان آن نه??ته است و در واقع گیم پلی بهانه ایست برای ادامه دادن داستان و همذات پنداری با شخصیت ها. تنوع نسبی ای که در گیم پلی وجود دارد باعث سرزنده ماندن مخاطب شده و به او در ادامه دادن داستان بازی کمک می‌کند. البته گیم پلی بازی ضع?? های مختل??ی دارد اما درهمان حدی که بر روی آن تاکید شده، خوب عمل کرده است. هوی رین را می‌توان حاصل تاکید بر اشتراکات بازی ها و سینما و است??اده از نقات قوت و ویژگی های هر یک، در اثری واحد دانست. بازی ای که در مقایسه با آثار سینمایی، حر?? های زیادی برای گ??تن دارد و از بسیاری از آثار سینمایی پیشی گر??ته است. در صنعتی که همیشه تحت الشعاع سینما بوده و سایه سنگین هالیوود را برسر خود احساس می‌کند، وجود چنین آثاری باعث جلب توجه ا??راد بیشتری به این صنعت شده و توانایی های که از دید دیگران به دور مانده را آشکار می‌کند. در هوی رین بیش از هرچیز تاکید بر روی داستان و شخصیت پردازی قرار دارد و تمامی بخش های بازی در خدمت این دو مورد هستند. هوی رین نهایت تلاش خود را می‌کند تا شما را جای پدری درمانده که عذاب وجدان سراسر وجودش را ??را گر??ته قرار دهد و شما را به ??کر ??رو می‌برد که چقدر حاضر به ??داکاری و تلاش برای به دست آوردن عزیزانتان هستید؛ عزیزانی که شاید با اشتباهات خودتان از دستشان دادید!

??ضاسازی و طراحی هنری بازی نیز به طور کامل در خدمت داستان بازی است. در برخی صحنه ها شاهد رنگ بندی و طراحی به شدت واقع گرایانه هستیم و حس زندگی را، نه به گونه ای اغراق آلود، مشاهده میکنیم. اما زمانی که کاراکتر اصلی بازی دچار مشکل می‌شود از لحاظ روحی در شرایط سختی قرار می‌گیرد به ناگاه همه چیزی عوض می‌شود و رنگ های شاد و گرم جای خود را به رنگ های تیره و ا??سرده می‌دهند و ??ضاهای وهم آلود نیز جایگزین ??ضاهای رئال می‌شوند. از نظر گرا??یک ??نی نیز با یکی از شاهکارهای نسل حاظر مواجه هستیم. طراحی محیط و چهره ها مخصوصا در زمان عرضه بازی به طرز حیرت آوری پرجزئیات و دقیق بود که صد البته باز هم در خدمت داستان و کش و قوس های آن بود. به راحتی می‌شد با نگاه به چهره کاراکتر ها از احساس درونی آنها باخبر شد و با آنها همذات پنداری کرد. صداپیشگی همزمان با Motion capture نیز در انتقال هرچه بهتر احساسات موثر بود. دیوید کیج و سونی با عرضه هوی رین چیزهایی را باب کردند که پیش از این توجه چندانی به آنها نمی‌شد و با خارج شدن از کلیشه ها نشان دادند که هر صنعتی برای پا بر جا ماندن نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد. مو??قیت هوی رین نیز نشان از استقبال همیشگی مخاطبین از ایده های نو دارد.

هوی رین بدون شک وزنه سنگینی در این نسل محسوب می‌شود که بدون در نظر گر??تن آن مطمئنا چیز های زیادی در بازیسازی امروز مت??اوت بود.

files_articles_48050324[4a82707ed934328700d5017b494dc463].jpg

Dragon Age Series

Bioware بدون شک یکی از ا??سانه‌ ای ترین استدیو های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است. اکثر عناوین ساخته شده توسط این استدیو آنچنان ماندگار شده‌اند که تاریخچه گیمری خیل عظیمی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده است. ازBaldur's Gate محبوب "ری موزیکا" گر??ته تا Neverwinter Nights ا??سانه ای که همچنان نام آن کا??ی است اشک شوق و هجوم پالسهای نوستالژیک را بر سر مخاطب به ارمغان بیاورد. مشخصه اصلی عناوین Bioware، کَندن مخاطب از روی صندلی و مونیتور رو برو، و پرتاب او به دنیای بازی بود، طوری که همه طر??داران Bioware اعتقاد دارند با عناوین این استدیو زندگی کرده‌اند.

با شروع نسل ه??تم، Bioware با شروعی طو??انی ??رانچایز محبوب خود را در ژانر نچندان محبوب اپرا ??ضایی منتشر کرد. مو??قیت Mass Effect باعث شد که ناشری بزرگ مانند EA Games برای تملک این استدیو آستین بالا بزند! خرید بایوور توسط EA و تبدیل آن به یکی از استدیو های داخلی خود باعث شکل گیری نگرانی ناخواسته‌ای میان طر??داران این استدیو شد. این نگرانی از جایی نشات می‌گر??ت که EA علی رغم تمام تجربیات و اندوخته هایی که در قالب یک ناشر مو??ق و پول ساز داشت، اما به شکل محسوسی کژباختن را خوب بلد بود و استعداد شگر??ی در تخته کردن در استدیوی‌های با تجربه و مو??ق داشت!

در سال 2009 بایوور با انتشار Dragon Age: Origins نشان داد که نگرانی مخاطبین محلی از اعراب ندارد. Dragon Age را می‌توان قابل انتظارترین عنوان از سوی بایوور دانست. عنوانی که نزدیک به پنج سال مخاطبان را تشنه خود نگهداشت و سر آخر مزد انتظار آن ها را پرداخت کرد. Dragon Age یک نقش آ??رینی کلاسیک بود که دقیقا زمانی انتشار یا??ت که به نظر می‌رسید چنین ژانری در دنیای پر زرق و برق هنر هشتم منسوخ شده است. دنیایی که بازی‌ها، الویت اصلیشان سهولت در به اتمام رساندن آن‌ها بود و شاید به نوعی سختی عنوانی مانند Dragon Age نوعی اغماز به شمار می ر??ت.

اما Dragon Age به شکل محسوسی خارج از چهار چوب و عر?? رایج نسل ه??تم بازی‌های رایانه‌ای عمل کرد. گرا??یک هنری زیبا، خلق دنیایی بی نظیر، سیستم دیالوگ غنی و تاثیرگذار، دوربین ایزومتریک و گیم پلی کلاسیک بعد از سال‌ها توانست کاری کند که طر??داران سبک نقش آ??رینی شب‌ها قبل از خواب، به چیزی غیر از Diablo II و Neverwinter Nights ??کر کنند. اما اعجاز اصلی Dragon Age جایی بود که مخاطب به راحتی تاس‌های ریخته شده در پس گیم پلی و مبارزات بازی را می دید. همین امر تجربه‌ای ناب از یک نقش آ??رینی کلاسیک را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. اما نقطه متمایز Dragon Age از سایر نقش آ??رینی‌های کلاسیک در جایی بود که این عنوان هیچگاه خط بطلانی بر مخاطبین عام نمی‌کشید. Dragon Age به راحتی برای ا??رادی که هیچ تجربه‌ای از یک نقش آ??رینی کلاسیک نداشتند، دلربایی می‌کرد. کا??ی بود که بخواهید قواعد را بلد باشید و آن‌ها را یاد بگیرید! ات??اقا بایوور بارها اعلام کرد که درجه سختی آسان برای ا??رادی است که دوست دارند یک نقش آ??رینی کلاسیک را بدون تجربه‌ای قبلی امتحان کنند.

به راحتی می‌توان کنار نام Dragon Age: Origins کلمه شاهکار را به کار برد. Origins به راحتی کام نقش آ??رینی بازها را بعد از سال ها شیرین کرد. بایوور خیلی زود بعد از مو??قیت چشمگیر Origins شماره دوم بازی را معر??ی کرد. از آن جایی که دو‌های بایوور معمولا خوش یمن بودند (مثل شماره دوم Baldur's Gate)، انتظار برای مو??قیت Dragon Age II نیز بالا بود. در سال 2011 یعنی دو سال بعد انتشار شمار اول، بایوورDragon Age II را معر??ی کرد و خیلی زود مشخص شد انتظار برای شماره دوم کار بیهوده ای بود. Dragon Age II ??رسنگ ها با شاهکاری به نام Origins ??اصله داشت. بازی تکلی??ش با مخاطب مشخص نبود و در عرصه‌ای میان یک نقش آ??رینی اصیل و یک نقش آ??رینی مدرن گیر کرده بود. به نظر می ‌رسید ??شار و طمع EA برای عرضه هر چه سریع تر شماره دوم کار خودش را کرده بود. البته با نگاهی منص??انه و اجمالی میتوان گ??ت Dragon Age II عنوان نامو??قی نبود و توانست نمرات نسبتا خوبی بگیرد اما وقتی در کنار عنوان شاهکاری به نام Origins قرار می‌گیر??ت چیزی جز ا??سوس برای آن رقم نمی‌خورد.

Dragon Age را به راحتی می‌توان یکی ار برترین عناوین نوظهور این نسل دانست. بازی‌ای که خواب شب را از نقش آ??رینی بازان تشنه دزدید و نشان داد بایوور همچنان می‌تواند دوران طلایی خود را تکرار کند. نکته مهم و قابل توجه Dragon Age در جایی است که این عنوان با تمام سختی ها و اصالتی که داشت باز توانست طی?? جدیدی از مخاطبان را به سمت خود بکشد و آن‌ها را در دنیای بی خوابی‌های نقش آ??رینی بازان پرتاب کند.

files_articles_26606123[55bb6dde6e147c43cc63c1f578f5335f].jpg

Metro Series

سری مترو را میتوان بارقه‌ای از دنیای کم‌نظیر S.T.A.L.K.E.R. خواند. پس تمامی نقاط قوت و ضع?? حاکم بر S.T.A.L.K.E.R. درباره‌ی این سری هم صادق است. هر دو با الهام از منابع روسی مرتبط با آخرالزمان و پس‌آخرزمان شکل گر??ته‌اند و هر دو در شرایط سخت و کمبود امکانات مالی و ??نی گسترش یا??ته‌اند و به سهم خود مشکلات اجرایی و باگهای تکنیکی داشتند. شاید به همین دلیل است که رویکردی مت??اوت‌تر از شوترهای نظامی متداول سازندگان بزرگ را بروز می‌دهند. نسخه‌ی آغازین این سری عنوان Metro 2033 بود که برگردانی مستقیم از رمان پر??روش Dmitry Glukhovsky روس بشمار می‌ر??ت. تمرکز تیم سازنده بر خلق اتمس??ری گیرا و تاثیرگذار و روایتی درگیر کننده باعث شد علارغم کاستی‌های آشکار در بعدهای ??نی و تکنیکی، این عنوان از شکست کامل نجات پیدا کند و بعنوان شوتری مت??اوت و داستان محور، در حد و اندازه‌های خود، خوش بدرخشد؛ و این ریسکی بود که سازندگان خوش ??کرش با علم به محدودیت‌های خود و دانستن این موضوع که هرگز نمی‌توانند از لحاظ بصری و ??نی به گرد پای شوترهای پرهزینه‌ی بازار برسند، دست به انجامش زدند. کاری که بسیاری از عناوین مشابه در انجامش ناتوان ظاهر شده بودند. نمونه‌هایی چون؛ Ubersoldiers یا You Are Empty. هسته‌ی تشکیل دهنده‌ی تیم سازنده در ابتدا محدود به Oles' Shiskovtsov و Aleksandr Maksimchuk می‌شد؛ کسانی که از حدود یک سال قبل از انتشار S.T.A.L.K.E.R.از GSC World جدا شده بودند. در حالی که حق انتشار عنوانی مرتبط با دنیای این سری مو??ق را نداشتند اما به تمامی رویکردها و روش‌های ساخت اثری در همان چارچوب به خوبی آشنا بودند. به‌هر حال ر??ته ر??ته تیم سازنده وسعت یا??ت و با جلب توجه نویسنده‌ی رمان Metro 2033 در سال 2006 و همراه کردنش با تیم سازنده برای کمک به خلق وقایع داستان هسته‌ی قدرت تیم 4A Games شکل گر??ت و این استدیو با نگارش موتور مختص خود و بهره‌گیری از پشت کار قابل تحسین همکارانشان مو??ق به خلق سری با نام Metro شدند. نسخه‌ی اول این سری در سال 2010 برای پلت??رم‌های PC و Xbox360 منتشر شد. گرچه خبرهایی از انتشار این عنوان برای Ps3 نیز به گوش می‌رسید اما پس از کش و قوس‌های زیاد این نگارش از عنوان برای همیشه کنسل شد. تا اینجای کار مترو عنوانی قابل توجه بود و میانگین امتیازاتی متوسط رو به بالا و ??روشی تقریبا خوب در دست داشت. اما با انتشار نسخه‌ی اخیر و دوم این سری بود که توانست جایگاه مناسب و در خور خود را کسب کند. Metro: Last Light در ماه May 2013 منتشر شد و نه تنها دنباله‌ای عالی بر داستان شماره‌ی پیشین خلق کرد بلکه توانست جنبه‌های ??نی و بصری خود را نیز تا حد استاندارد عناوین مشابه بالا بکشد (لااقل در برخی پلت??رم‌ها) و خود را به عنوان رقیبی جدی برای شوترهای نظامی دیگر مطرح کند. میانگین امتیازات خوب و انتشار گزارشی از شرایط سخت حاکم بر مراحل توسعه بازی نیز تاثیر بسزایی در شهرت این شماره داشتند. بطور کل پشت کار سازندگان با توجه به شرایط حاکم بر آن ها و خیلی از موارد دیگر باعث شد که این سری به یکی از IP های مو??ق نسل ه??تم تبدیل شود، و از معدود عناوینی باشد که همیشه نامش بر سر زبان ها خواهد ماند.

files_articles_15120122[5e435e24ae124173abb3bf818d8865de].jpg

L.A Noire

مرز بین صنعت بازی ها و ??یلم ها، روزبروز در حال کمرنگ شدن است. هر چند تا هم رده شدن بازی ها و ??یلمها، ??اصله زیادی وجود دارد ولی در همین اوایل کار صنعت بازیها نیز اثراتی وجود دارد که از نظر ارزشی اگر بیشتر از یک ??یلم نباشند، کمتر نیز نیستند. یکی از این آثار، L.A. Noire است. داستان L.A. Noire در Los Angeles دهه 40 رخ می دهد. شخصیت اصلی بازی ??ردی بنام Cole Phelps است. کول پس از بازگشت از جنگ به LAPD (Los Angeles Police Department) می پیوندد تا شهر را از دست خلا??کاران نجات دهد. بی خبر از آنکه از یک میدان جنگ، به میدان جنگی دیگر منتقل شده است... .

استودیو Team Bondi در سال 2003 و پس از جدایی برندون مک نامارا از Team Soho تاسیس شد. استودیو 6 ن??ره تیم باندای بلا??اصله پس از تاسیس، کار را بر روی یک عنوان نسل بعدی تحت نظارت سونی شروع کرد. بازی آنها قصد داشت پای سبک و ??ضای نوآر (Noir) را به صنعت بازی ها بکشاند. تیم باندای به مدت بیش از دو سال مشغول تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد لوس آنجلس دهه 40 بود. عکس و مقاله و ... هر چیزی که در مورد لوس آنجلس وجود داشت. مک نامارا قصد داشت لوس آنجلسی دقیق و بزرگ خلق کند که تک تک جزئیات آن، به صورت دقیق رعایت شده بودند. در سال 2006، بازی برای اولین بار به نمایش درآمد. جزئیات بازی به نمایش درآمده با آن چیزی که قبلا گ??ته شده بود ت??اوت هایی داشت. L.A. Noire از انحصار کنسول سونی خارج شده بود و قرار بود برای هر سه پلت??رم PC،PS3 و XBOX 360 عرضه شود. همچنین راکستار وظی??ه انتشار بازی را بر عهده گر??ته بود و ناشر آن، دیگر سونی نبود. پس از این نمایش، پروسه ساخت بازی در سکوت مطلق تیم باندای و راکستار طی شد. نزدیک به 3 سال بود که هیچ گونه اطلاعاتی از بازی منتشر نشده بود و نام L.A. Noire کم کم به باد ??راموشی سپرده می شد. حتی شایعات کنسل شدن آن نیز هر از چند گاهی به گوش می رسید. اولین روزهای ??بریه سال 2010 بود که مجله Game Informer خبر از انتشار اطلاعات اختصاصی از L.A. Noire داد و بار دیگر بازی را بر سر زبان ها انداخت. به ??اصله چند ماه، راکستار اولین تریلر In-Game از بازی را به همراه زمان انتشار آن منتشر کرد. نمایش بازی بسیار شگ??ت انگیز بود و به نظر می رسید، بلندپروازی های مک نامارا بالاخره به ثمر نشسته بود. انیمیشن های صورت شخصیت های بازی، اولین چیزی بود که جلب توجه می کرد. انیمیشن ها به قدری دقیق و با کی??یت بودند که حتی کوچکترین تغییرات در چهره شخصیت ها نیز به راحتی قابل تشخیص بود. Motion-Scan برگ برنده مک نامارا در خلق این انیمیشن ها بود. تکنولوژی که این امکان را ??راهم می ساخت تا حرکات صورت بازیگر ها، همانگونه که هستند ضبط و مورد است??اده قرار داده شوند. است??اده از M-S نیازمند بهره مندی از بازیگران حر??ه ای بود. به همین دلیل تک تک شخصیت های L.A. Noire، از شخصیت اصلی (کول) گر??ته – که به وسیله Aaron Staton (که سابقه حضور در سریال Mad Men را در کارنامه داشت)، نقش آ??رینی شده بود – تا شخصیت های ??رعی مثل عابرین پیاده و ... بوسیله بازیگران حر??ه ای نقش آ??رینی شدند. L.A. Noire در می سال 2011 و پس از 7 سال، عرضه شد و امتیازات خوبی را از سوی سایت ها و مجلات مختل??، دریا??ت کرد. داستان بازی، با توجه به وام ها و الهامات ??راوانی که از آثار ا??رادی همچون James Ellroy و همچنین ??یلم های کلاسیکی مثل Chinatown، The Black Dalhia، L.A. Confidental و ... گر??ته بود، به خوبی توانسته بود حس و ??ضای "نوآر" را بوجود آورد و زیبایی و جذابیتش را بیش از پیش کند. روایت داستان (به صورت کلی سناریو) نیز با بهره گیری از عناصر Film Noir (صحنه های دیالوگ محور، تعقیب و گریز های ن??س گیر، نوع طراحی صحنه ها و حتی نوع زاویه بندی دوربین در صحنه های مختل?? و ...) به هر چه جذاب تر شدن داستان کمک شایانی کرده بود. موسیقی بازی نیز به خوبی با داستان و اتمس??ر بازی همخوانی داشت و نقش مکمل را به خوبی ای??ا می کرد.

گیم پلی L.A. Noire بر پایه جستجو برای سر نخ و بازجویی مظنونین بنا شده بود. بازجویی ها همانطور که انتظار می ر??ت، به لط?? تکنولوژی Motion-Scan، بسیار واقع گرایانه و در عین حال جذاب بودند. کوچکترین حرکات اعضای صورت نیز در شناسایی صحت اظهارات مظنونین اهمیت بالایی داشتند و همین مورد باعث بالا ر??تن حساسیت و هیجان صحنه های بازجویی می شد.

سطح جزئیات در L.A. Noire به شدت بالا بود. از نوع لباس پوشیدن ساکنین لوس آنجلس گر??ته تا کوچکترین جزئیات مثل قیمت اجناس، همگی مطابق با آنچیزی که بودند، درست شده بودند. حتی بناهای تاریخی لوس آنجلس (که حتی بعضی از آنها از بین ر??ته اند) نیز به دقت طراحی شده بودند. L.A. Noire از نظر تجاری نیز عملکرد قابل قبولی داشت. به طوریکه تا ماه ??بریه سال 2012، ??روشی بیش از 5 میلیون نسخه داشت. ات??اقاتی که پس از عرضه این بازی ا??تاد و منجر به جدایی تیم باندای و راکستار شد، وضعیت ادامه IP را مبهم کرده است. ولی آنچه مسلم است، L.A. Noire به خوبی توانست پتانسیل صنعت بازیها را در ارائه داستان های جذاب نشان دهد و شایستگی قرار گر??تن در جمع برترین IP های نسل ه??تم را دارا می باشد.

files_articles_7136121[7e66d3d8d79c8e4dd0c0ee9be20ad9d7].jpg

Alan Wake

معمولا هر وقت صحبت از بازیهای سبک دلهره و وحشت می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد، وجود خون و هیولاهای بزرگ و تاریکی است. رمدی در E3 سال 2005 عنوانی را معر??ی کرد که قصد داشت این ذهنیت را تغییر دهد. رمدی قصد داشت تا با بهره گیری از عنصر تاریکی، عنوانی روانشناسانه، با داستانی درگیر کننده خلق کند. نام عنوان جدید آنها Alan Wake بود. AW داستان یک نویسنده را روایت میکرد. نویسنده ای که با دوران اوجش ??اصله گر??ته و چند سالی است نمیتواند چیزی بنویسد. او برای حل این مشکل به همراه همسرش عازم شهری کوچک به نام Brightfalls میشوند تا با استراحت در آنجا و رهایی از مشکلات زندگی، توانایی نوشتن را دوباره بدست بیاورد. اما ات??اقات مطابق میل او پیش نمیرود و همسرش آلیس ربوده میشود. در این میان ات??اقاتی میا??تد که بخشی از داستانی است که او نوشته ولی اصلا نوشتن آنها را به یاد نمی‌آورد... .

داستان معر??ی تا عرضه AW، پیج و خم های ??راوانی داشت. پس از نمایش مختصر در سال 2005، بازی به مدت 4 سال هیچ گونه نمایشی نداشت و روند ساخت بازی در سکوت مطلق رمدی ادامه پیدا می‌کرد. AW برخلا?? بازی قبلی رمدی (مکس پین) که در محیط های کوچک و بسته بود، محیط های وسیع و بزرگ داشت. به همین دلیل رمدی نیازمند یک موتور جدید و قدرتمند بود. Wake Engine نام موتور نهایی رمدی برای ساخت AW بود که به منظور پردازش همین محیط های وسیع توسعه یا??ته بود و البته نتایج بسیار شگ??ت انگیزی هم به همراه داشت. AW در ابتدا به عنوان یک بازی Open-World معر??ی شد و بر مبنای همین طرح در دست ساخت بود. حتی محیط Brightfalls هم به طور کامل طراحی شده بود. اما پس از گذشت حدود 1 سال، ماهیت داستان محور بودن بازی و عدم تطابق سبک داستان سرایی رمدی با حالت Open-World آن، رمدی را مجبور به ایجاد تغییرات کرد و در نتیجه روند روایت خطی، جایگزین روایت آزادانه شد. همین تصمیم باعث شد تا بسیاری از چیزهایی که تا آن زمان ساخته شده بودند عملا بی مصر?? باشند. با پیشر??ت مراحل ساخت بازی و پر رنگ تر شدن نقش تاریکی در داستان آن، نیاز به یک نورپردازی بهتر و دقیق تر، بیش از پیش احساس شد. به همین دلیل تیم رمدی از یک موتور اختصاصی برای نورپردازی کمک گر??ت. موتوری که کی??یت نورپردازی بازی را چندین پله بالاتر برد و همچنین باعث حجیم شدن منابع نور شد.

در طول زمان ساخت بازی، پلت??رم های بازی نیز دچار تغییراتی شده بود. بازی در ابتدا قرار بود بر روی Xbox 360 و PC عرضه شود. در زمان انتشار بازی PC از جمع پلت??رم ها حذ?? شده بود و بازی قرار بود به صورت انحصاری برای کنسول مایکروسا??ت عرضه شود. (هر چند به ??اصله حدود 2 سال AW برای PC نیز منتشر شد.)

سرانجام AW پس از نزدیک به 4 سال، در بهار 2010 عرضه شد. بازی علیرغم داشتن برخی مشکلات، توانست بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان دریا??ت کند. AW داستانی زیبا با روایتی ??وق العاده داشت. (هر چند در مقایسه با اثر قبلی رمدی از بعضی جهات مثل شخصیت پردازی ا??ت داشت.) روند اپیزودیک و سریالی داستان، بازیباز را در خود غرق و او را وادار به ادامه دادن مسیر می‌کرد. اتمس??ر بازی نیز در این گیرایی نقش بسزایی را ای??ا می‌کرد. موسیقی های بازی با تک تک صحنه های بازی سازگار بودند و بار احساسی بازی را به خوبی به دوش کشیده بودند. از همه مهم تر جنگل های وسیع و بزرگ Brightfalls بود که زیبایی و ابهت خاصی را به دنیای بازی بخشیده بود. جنگلهای Brightfalls در روز، بسیار آرام و زیبا بودند. به طوری که در بسیاری از مواقع بازیباز را وادار به ایستادن و تماشا کردن منظره می‌کردند. BF هر چقدر در طول روز زیبا و آرام بود، در شب به همان اندازه (و حتی بیشتر) خو??ناک و وحشت آور بود و نظاره جنگلهای مه آلود آن در شب، دلهره خاصی را در بازیباز بوجود می‌آورد.

AW از نظر تجاری، آنچنان که باید و شاید مو??ق نبود و ??روشی کمتر از حد انتظار داشت اما پتانسیلی که در این عنوان وجود دارد و همچنین علاقه رمدی برای ساخت ادامه آن، باعث می‌شود تا طر??داران به تجربه دوباره جو سنگین و خاص BF امیدوار باشند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Ps3 سـوپر اسلیم با رنگ آبی نیلی در آمریکای شمالی عرضه می‌شود

 

files_news_ps3a_thumb[790a054a76ec4e0d5874cda5bcfeceae].jpgسونی در سال گذشته دو رنگ از PS3 سـوپر اسلیم را در آسیا معر??ی کرد. رنگ قرمز پرزنگ که همراه با عنوان God of War Ascension عرضه شد و زنگ آبی نیلی که در 8 اکتبر امسال به طور انحصاری در ??روشگاه GameStop قابل دسترسی خواهد بود. این کنسول دارای هارد 250 گیگابایت و یک کنترلر DualShock 3خواهد بود و با قیمت 249.99 دلار ??روخته خواهد شد.

لینک منبع

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...