رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
Mohamad

علت کینه دوزی های رئالی ها و بارسایی ها چیست؟

پست های پیشنهاد شده

سال های سال است هواداران متعصب بارسلونا و رئال مادرید در آستانه ال کلاسیکودربی، با کینه و خشم رویاروی هم می‌ایستند اما ریشه این کینه‌توزی برای اکثر هواداران آسیایی مبهم است.

 

هر چند انتخابات چند سال پیش در اسپانیا به معنای پایان سلطه سوسیالیسم و آغاز دوران ??عالیت حزب مردم بوده اما در هر حال دو تیم ??وتبال رئال مادرید و بارسلونا کینه‌های قدیمی از هم دارند و این درخت خشم و ن??رت ریشه در جایی غیر از سرزمین ??وتبال دوانیده شده است.

 

2013-01-30_MADRID-BARCELONA_09.v1362139986.JPG

 

 

سوالی که برای اکثر هواداران دو تیم بارسلونا و رئال مادرید پیش می‌آید این است که ریشه تمام این کینه‌ توزی‌های قدیمی و نقطه اوج خشم دو طر?? این دوئل بزرگ به چه حادثه‌ای باز می‌گردد ؟ در سال ۱۹۳۸ ارتش ایتالیا با پشتیبانی نیروی هوایی خود به منطقه کاتالونیا حمله کرد.

 

در شرایطی که مردم این منطقه از کمک ژنرال ??رانکو و همراهانش قطع امید کرده بودند نه تنها کمکی از سوی دولت مرکزی ندیدند بلکه شاهد خیانت تاریخی پایتخت برای بمباران هد??‌دار کاتالونیا و شهر بارسلونا نیز بودند.

 

در جریان این بمباران هوایی د??تر مرکزی باشگاه بارسلونا نیز ویران شد و هواداران بارسلونا که هنوز خاطره تیرباران شش بازیکن خود را از یاد نبرده بودند با مشاهده ویرانه د??تر مرکزی باشگاه بارسلونا دیگر کنترل خود را از دست داده و پرچم "کاتالانیسم" را برا??راشتند.

 

بیش از ۳ هزار ن??ر در جریان آن خیانت تاریخی کشته شدند و بعدها مشخص شد که یکی از نقاط اصلی که ژنرال ??رانکو برای بمباران هوایی به ارتش ایتالیا پیشنهاد کرده بود، د??تر مرکزی باشگاه بارسلونا بوده و ویرانی پیش آمده هرگز تصاد??ی نبود.

 

به این ترتیب به جریان تازه متولد شده "ناسیونالیسم منطقه‌ای" دامن زده شد و کاتالونیا همراه و همگام با باسک، گالیسیا، آندلوس و حتی والنسیا راهی را آغاز کردند که امروز هم شاهد پس لرزه‌های آن حداقل در سطح ??وتبال باشگاهی اسپانیا موسوم به لالیگا هستیم.

 

در همان زمان به دستور ژنرال خونریز و مستبد اسپانیا ??رانکو، داشتن نام‌های کاتالونیایی ممنوع شد و هر چاپخانه‌ای که کتابی با مضامین تاریخی و هویتی کاتالان به چاپ می‌رساند با محکومیت‌های سنگین جزایی و نقدی مواجه می‌شد.

 

در سال ۱۹۴۳ قرار بر این شد که بارسلونا با وجود ن??رت از ??رانکو در جامی به نام جام ژنرال که امروز به نام جام پادشاهی رونق گر??ته شرکت کند.در بازی ر??ت بارسلونا با نتیجه ۳ بر ص??ر به پیروزی رسید اما قبل از بازی برگشت، رئیس امنیتی دولت ??اشیستی ??رانکو به همراه ۴ بازجوی خشن و معرو?? خود وارد رختکن بارسلونا شد.

 

از قول بازیکنانی که در آن رختکن مخاطب وی بودند نقل شده که او بازیکنان بارسلونا را تهدید به مرگ خانواده‌شان و مشکلات شدید امنیتی کرد و به آنها گ??ت: اگر امروز می‌توانید ??وتبال بازی کنید به خاطر سخاوت بیش از حد ژنرال ??رانکو است، پس عاقل باشید و با شکست خود ??رانکو را خوشحال کنید.

 

پس از آن بارسلونا وارد میدان شد و در آن بازی با نتیجه یازده بر یک از رئال مادرید شکست خورد، نتیجه‌ای که بعد‌ها و پس از مرگ ??رانکو به پیشنهاد سران باشگاه رئال مادرید از آمار و ارقام ال کلاسیکو دربی خارج شد و مدیران باشگاه رئال مادرید در زمان پادشاهی اسپانیا بارها و به صورت رسمی به خاطر آن حادثه شوم از باشگاه بارسلونا عذرخواهی کردند.

منبع بارسانیوز

ویرایش شده توسط Mohamad

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بخاطر مطلب نسبتا خوبی که گذاشتید. ??قط اینکه:

1- ممنون میشم اگر منبع این مطالب هم بذارید بخصوص اون قسمت تهدید و اینکه این نتیجه به درخواست مادریدی ها از آمار خارج شده.

2- خوب بود که میگ??تید پیش از سال 1938 هم مسائل قومیتی بین کاتالونیایی ها و اسپانیا بوده. مطلب طوریه که آدم ??کر میکنه کاتالونیا تا اون روز مثل کوه پشت هموطنان اسپانیاییش بوده بعد ی شبه بهش خیانت میشه. در واقع تن??ر ??رانکو نسبت به کاتالونیایی ها از اونجا بود که اونها تقریبا هیچوقت ی هموطن و متحد واقعی برای اسپانیا محسوب نمیشدن و همیشه ساز خودشونو میزدن. (البته اینجا هیچ د??اعی از ??رانکو نمیکنم. مسلما ی دیکتاتور خونخوار بوده) که باعث شد باهاشون مثل ی خارجی برخورد بشه. (کلا تاریخ جنگهای داخلی اسپانیا ??راتر از این حر??اس)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب چرا به باسک یا اندلوس حمله نکرد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نکرد؟ شما مطمئنی؟

تا اونجا که من میدونم جنگهای داخلی اسپانیا که بین سالهای 36-39 انجام شد، تقریبا تمام قومیتها رو درگیر کرده بود.

در ضمن در مورد حمله ایتالیا باید عرض کنم که قضیه اینجوری بود که ??رانکو متحد موسولینی و حزب ??اشیست بود. از طر?? دیگه کاتالونیا و باسک (بخصوص باسک) روابط نزدیکی با ??رانسه (دشمن ایتالیا و هم پیمان انگلستان (مت??قین)) داشتن. در واقع حمله ایتالیا اگرچه با هماهنگی ??رانکو بود ولی بیشتر در چهارچوب روابطی بود که منجر به جنگ جهانی شد. ??رانکو علاوه بر خصومت شخصی با کاتالونیایی ها سعی می کرد با نابودی احزاب و اقوامی که همبستگی (??رهنگی، سیاسی) با مت??قین دارن، ی اعتباری بین دیکتاتورهای هم دوره خودش (هیتلر، موسولینی و ...) ایجاد کنه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ولی یه چیز بگم، %80 هوادارای رئال و بارسا هیچ تعصبی ندارن، هر ??صل یه طر??ن. قبول کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باهات موا??قم که حزب باد زیاد شده ولی نمیشه گ??ت 80%

یادمه اواخر دهه 90 تا 2001 اکثر آدمایی که میشناختم همه رئالی بودن. نمیخوام درصد بگم ولی خیلی بودن. الانم که خیلیا بارسایی شدن.

من که بعد تیم ملی ایران هیچ تیمی رو به اندازه رئال دوست ندارم. نه بخاطر نتیجه یا معرو??یتش، بخاطر ??لس??ه اش.

میبینم که طر??دار اینتر هستی. اینتریهایی که ما دیدیم کم هستن ولی و??ادارن. خودم با اینکه با ??وتبال و لیگ ایتالیا حال نمی کنم ولی اینترو دوس دارم چون همیشه رنگ و بوی آمریکای جنوبی و کلا ??وتبال لاتینو داره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...