رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
harry

سفر به شهر کرد

پست های پیشنهاد شده

س??ر یکی از بهترین عادتهای ما ایرانی ها در گذران عید و شروع سال جدید است اما معمولا هرسال ??قط جاده های شمال را طی می کنیم و سیل بیشماری از آدم ها را می سازیم که نه تنها طبیعت خزر را نابود می کنند، بلکه به هیچ کداممان هم خوش نمی گذرد!به قول یکی از دوستان عید های شمال مثل روزهای عادی سال در تهران است. امسال ما برای شما پیشنهاد های جدیدی داریم.مرکز چهار محال و بختیاری شهرکرد است. این استان با ۱۶٬۳۳۲ كیلومتر مربّع وسعت بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می‌باشد. استان چهارمحال و بختیاری از جمله مناطق كوهستانی ??لات مرکزی ایران محسوب می‌شود و بین ۳۱ درجه و ۹ دقیقه تا ۳۲درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی و ۴۹ درجه و ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۲۶ دقیقه طول شرقی گرینویچ قرار دارد. این استان از شمال و مشرق به استان اص??هان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود.استان چهارمحال وبختیاری از آنجاهایی است که

یکبارهم که شده به آن سربزنید.دیدنی های چهارمحال وبختیاری عبارتند از:تالاب های استان:

5205-0-048037001332573319_taknaz_ir-jpg

5206-0-477023001332573320_taknaz_ir-jpg

تـالاب چـغاخـور با مساحتی بیش از 2300 هكتار در دامنه ارت??اعات برآ??تاب و كلار همچون نگینی می درخشد و هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی ، حواصیل ، لك لك س??ید ، خروس كولی و آبزیانی چون ماهی كپور و نوعی از ماهیان گورخری است . هوای مطبوع و چشم انداز های زیبایی كه در این مكان قرار دارد آن را در ردی?? یكی از مهم ترین كانون های سیاحتی استان قرار داده است. این تالاب در مسیر شهركرد – ایذه (استان خوزستان) واقع شده و با شهركرد 60 كیلومتر ??اصله دارد.

5207-0-871114001332573321_taknaz_ir-jpg

تالاب گندمان به عنوان یكی از آبگیرهای حوزه آبریز آق بلاغ با ??اصله‌ای نه‌چندان دور از تالاب چغاخور قرار گر??ته است، به طوری كه بخشی از خورجی تالاب چغاخور به این تالاب سرازیر می‌شود. پوشش دایمی آب این تالاب در حدود 700 هكتار است. اطرا?? آن نیز همچون تالاب چغاخور پوشیده از مرغزاری زیباست كه معمولاً به عنوان مرتع غنی برای چرای احشام است??اده می‌شود. چشمه‌های اطرا?? تالاب علاوه بر آنكه مكان مناسبی برای گذران اوغات ??راغت به شمار می‌آیند، آب تالاب را نیز تامین می‌كنند. از انواع پرندگان دایمی و مهاجری كه در تالاب شناسایی شده‌اند میتوان به انواع مرغابی‌ها، كوكر و آنقوت اشاره كرد.

 

از امكانات ویژه ت??ریحی و ورزشی اطرا?? تالاب، پرورش و نگهداری اسب و همچنین سواركاری در مرغزار پیرامون تالاب است.سنت پرورش اسب از زمانهای بسیار دور در این منطقه، بخصوص در بین قبایل بختیاری معمول بوده و نژاد ویژه‌ای به وجود آورده است كه آمیزه‌ای از نژاد بومی و عربی می‌باشد.

5208-image_gallery-1-jpg

5209-image_gallery-2-jpg

5211-image_gallery-4-jpg

5210-image_gallery-3-jpg

ویرایش شده توسط harry

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تازه این??قط تابستون بود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...