رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
behnam81

ارایه قابلیت جدید Guest Browsing در نسخه اندرویدی فایرفاکس

پست های پیشنهاد شده

firefox-for-android-600x338.jpg

مسلما همیشه مواقعی پیش می آیند که یک ن??ر از دوستان یا اعضای خانواده از ما تقاضا می کند که برای لحظاتی گوشی یا تبلت خود را به او بدهیم تا به چند وبسایت سر بزند و کارش را انجام دهد. اما مشکلی در اینجا وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز حریم خصوصی!

ممکن است ما نخواهیم کسی متوجه شود که با دستگاه مان به چه سایت هایی سر زده ایم و یا چه سایت هایی را بوکمارک کرده ایم. علاوه بر این اطلاعات تاریخچه مرورگر و سرویس هایی که در آنها لاگین کرده ایم ( مثل گوگل، ??یسبوک، توییتر و … ) نیز در دسترس ??رد مقابل قرار خواهد گر??ت. حتی اگر ??رض کنیم که طر?? مقابل آدم کنجکاوی هم نباشد، باز هم با وارد کردن چند حر?? در آدرس بار مرورگر، پیشنهاداتی به وی داده خواهد شد که مبتنی بر وبگردی های پیشین ما هستند.

شاید با خود بگویید که می توان از حالت Private Browsing که در مرورگرهایی مثل ??ایر??اکس وجود دارد است??اده کرد. اما این قابلیت ??قط اثری از وبگردی های ??رد مقابل بر جای نمی گذارد وگرنه اطلاعاتی مثل بوکمارک ها و تاریخچه مرورهای قبلی را در اختیار وی قرار می دهد.

از این رو موزیلا قابلیت جدیدی را به نسخه اندرویدی مرورگر خود اضا??ه کرده است که می تواند مشکلات شما را برطر?? کند. قابلیت به نام Guest Browsing یا حالت مهمان که بسیار کاربردی خواهد بود. در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید تا بیشتر در مورد این قابلیت صحبت کنیم…..

 

قابلیت Guest Browsing ??ایر??اکس ??علا در حالت بتا قرار دارد و به زودی به نسخه پایدار این مرورگر راه خواهد یا??ت. البته در نسخه های Aurora و Nightly نیز می توانید این قابلیت را امتحان کنید.

1796.png

اما چگونه باید از این قابلیت است??اده کرد؟ همانطور که گ??تیم هنگامی که کسی درخواست کرد دستگاه تان را به او بدهید تا به چند وبسایت سر بزند، بهتر است مرورگر ??ایر??اکس را برای او باز کنید. سپس دکمه منوی اصلی دستگاه را تپ کرده و در منوی ظاهر شده گزینه New Guest Session را انتخاب کنید. سپس مرورگر ریستارت خواهد شد و یک پرو??ایل ثانویه ایجاد می کند که مانند پرو??ایل های معمولی ??ایر??اکس است. اما ت??اوت اینجاست که این پرو??ایل تمامی اطلاعات سشن ??علی را ریست خواهد کرد.

توضیحی در مورد سشن ( Session ): به ??اصله بین باز کردن و بستن کامل مرورگر یک سشن می گویند.

پس از انجام این کار می توانید مطمئن باشید که طر?? مقابل به هیچ وجه به هیچکدام از اطلاعات شخصی شما مثل کلمات عبور، تاریخچه وبگردی و بوکمارک های شما دسترسی نخواهد داشت.

پس از اینکه کار طر?? مقابل با دستگاه شما تمام شد کا??یست دوباره منوی اصلی دستگاه را تپ کرده و گزینه Exit Guest Session را انتخاب کنید.

2574.png

جمع بندی

ایجاد یک پرو??ایل به صورت خیلی ساده که با این قابلیت در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار عالیست و دیگر نیز به ایجاد یک پرو??ایل به صورت دستی که زمان زیادی می گیرد نیز وجود نخواهد داشت. البته باز هم لازم به ذکر است که این قابلیت تنها زمانی کاربردی خواهد بود که خودتان هم به کارهای طر?? مقابل نظارت داشته باشید. چرا که وی می تواند به راحتی از پرو??ایل مهمان خارج شده و در حالت عادی ??ایر??اکس را راه اندازی کند و سپس به تمامی اطلاعات شما دسترسی پیدا خواهد کرد. مگر اینکه کلا با ??ردی سروکار داشته باشید که زیادی چیزی از این موارد سر در نیاورد.

در هر صورت قابلیت م??ید و کارآمدی است که ??علا در نسخه های بتا، Aurora و Nightly ارایه شده است. در صورت تمایل می توانید نسخه بتا ??ایر??اکس اندرویدی را از لینک زیر دریا??ت کنید.

منبع:gooyait.com

گویا آی تی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...