رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
iman0013

خودروهای وارداتی هفت تا 10 میلیون تومان گران می شود

پست های پیشنهاد شده

بعد از یک کش و قوس حسابی در خصوص قیمت خودروها علی الخصوص متولی قیمت گذاری در کشور در حوزه خودرو ، مصوبه ای با پیشنهاد ستاد مدیریت مصر?? سوخت کشور مطرح شده است که بازار راکد خودروی وارداتی را با شوک ا??زایش قیمت مواجه خواهد کرد.

1447.jpg

بنا به پیشنهاد این ستاد، برای تعجیل و رونق گر??تن اسقاط خودروهای ??رسوده و کاهش آلودگی هوا در کشور هزینه کمک بلاعوض دولتی برای خودروهای ??رسوده با ا??زایش ده میلیون ریالی به ازای هر برگه اسقاط به بیست و پنج میلیون ریال خواهد رسید. طبق قوانین گذشته، این ا??زایش از محل عوارض شماره گذاری خودروهای نوی وارداتی تامین می شود. در واقع برای شماره گذاری خودروی نو وارداتی بر اساس میزان مصر?? سوخت در چرخه ترکیبی در زمان شماره گذاری عوارضی باید پرداخت شود که این عوارض در قانون قدیم و قانون جدید به شرح جدول ذیل است در همین راستا برای تامین این بودجه، هیئت وزیران مصوب نمود جدول برگهای اسقاط خودروهای وارداتی به شکل جدول ذیل تغییر نمود.

02404373277689136430.png

با توجه به اینکه عمده خودروهای وارداتی جز تعداد معدودی در محدوده بین شش تا ده لیتر قرار می گیرد با یک محاسبه ساده با ا??زایش قیمت حداقل ه??تاد میلیونی دور از انتظار نخواهد بود. در کنار این موضوع، موضوع تنظیم تعر??ه ها و همچنین یکسان سازی نرخ ارز و در نتیجه تعدیل به بالای نرخ ارز پایه محاسباتی گمرک نشاندهنده این است که نرخ خودروهای وارداتی در پایین ترین روزهای خود به سر میبرد و در آینده نزدیک باید منتظر جهش قیمت خودروهای وارداتی باشیم. هر جند بازار خودروی خصوصا خودروی وارداتی روزهای بسیار سردی را تجربه می کند و با یکی از سنگین ترین رکودهای سالهای اخیر دست به گریبان است، ا??زایش هزینه های دولتی منجر به ا??زایش محسوس در قیمت خودرو خواهد شد. با توجه به نرخ ??روش خودروها این ا??زایش تا حدودا 10% قیمت خودرو را بالا خواهد برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:ایران جیب

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

میبینم که آقایون قاتل (ایران خودرو و سایپا) با ??شار و تبانی و رشوه و ایجاد لابی و ن??وذ باز هم دارن سوء است??اده می کنن و قیمت خودرو های خارجی رو ا??زایش میدن تا به زور ماشین های بی کی??یت خودشون رو به این ملت بدبخت بندازن :78:

 

سایپا و ایران خودرو قاتل های زنجیره ای که هرگز محکوم نمیشن:icon_346[1]:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...